Zamówienia publiczne
Zasady gospodarki finansowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Komentarz do rozporządzenia - § 12
§ 12 [Zawiadomienia zarządu samorządu dotyczące zmian planu dochodów i wydatków]
1. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego zawiadamia samorządowe jednostki budżetowe o dokonanych zmianach planów dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu.
KOMENTARZ
Należy zwrócić uwagę, że o ile "pierwszy" plan finansowy powstaje na podstawie informacji o kwotach ujętych w ustawie budżetowej w zakresie dochodów i wydatków, o tyle zmiany wprowadza się na podstawie zawiadomienia. Zarząd jednostki samorządu terytorialnego (wójt, burmistrz, prezydent miasta, zarząd powiatu, zarząd województwa) ma obowiązek zawiadomić samorządowe jednostki budżetowe (szkoły, centrum usług wspólnych, ośrodek pomocy społecznej itd.) o dokonanych zmianach planów dochodów i wydatków wprowadzanych w toku wykonywania budżetu.
