Rozwój kompetencji doradców terenowych w KRUK SA
Komentarz do KPA 2018 - Art. 76
1
[Dokument urzędowy] Ustawodawca w komentowanym przepisie art. 76 k.p.a. zawiera definicję dokumentu urzędowego. Dokument taki musi być sporządzony:
1) w przepisanej formie,
2) przez powołane do tego organy państwowe w ich zakresie działania.
Taki dokument stanowi dowód tego, co zostało w nich urzędowo stwierdzone.
Treść wskazanej definicji stosuje się odpowiednio do dokumentów urzędowych sporządzanych przez:
1) organy jednostek organizacyjnych lub
2) podmioty, w zakresie poruczonych im z mocy prawa lub porozumienia następujących spraw:
a) indywidualnych rozstrzyganych w drodze decyzji administracyjnych albo załatwianych milcząco;
b) wydawania zaświadczeń.
2
[Dokument urzędowy a dokument prywatny] Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 9 czerwca 2017 r. (I OSK 541/17) wskazał, że:
