Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1989 nr 46 poz. 249
Wersja archiwalna od 1989-07-29 do 1999-05-13
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1989 nr 46 poz. 249
Wersja archiwalna od 1989-07-29 do 1999-05-13
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA-KIEROWNIKA URZĘDU DO SPRAW WYZNAŃ

z dnia 12 lipca 1989 r.

w sprawie szczegółowych zasad i sposobu prowadzenia rejestru kościołów i innych związków wyznaniowych.

Na podstawię art. 37 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania (Dz. U. Nr 29, poz. 155) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Rejestr kościołów i innych związków wyznaniowych, zwany dalej "rejestrem", jest prowadzony w Urzędzie do Spraw Wyznań dla rejestrowania kościołów i innych związków wyznaniowych oraz organizacji międzykościelnych, o których mowa w dziale III i art. 41 ustawy z dnia 17 maja 1989 r. o gwarancjach wolności sumienia i wyznania (Dz. U. Nr 29, poz. 155), zwanej dalej "ustawą". Rejestr składa się z dwóch działów:

1) działu A, do którego wpisuje się kościoły i inne związki wyznaniowe,

2) działu B, do którego wpisuje się organizacje międzykościelne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Dla każdego działu rejestru prowadzi się oddzielną księgę rejestrową według ustalonego wzoru.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Dla każdego kościoła lub innego związku wyznaniowego (organizacji międzykościelnej) prowadzi się oddzielne akta rejestrowe, obejmujące akta postępowania o zarejestrowanie oraz dołączane sukcesywnie akta postępowań o dokonanie dalszych wpisów w rejestrze, a także wszelkie dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisów.

2. Do akt rejestrowych kościoła lub innego związku wyznaniowego (organizacji międzykościelnej) dołącza się również akta spraw rozpatrywanych na podstawie art. 13 ust. 3 i 4 oraz art. 14 ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Księga rejestrowa składa się z następujących rubryk:

- rubryka pierwsza

- liczba porządkowa wpisu,

- rubryka druga

- data wpisu,

- rubryka trzecia

- nazwa, siedziba i adres kościoła lub innego związku wyznaniowego,

- rubryka czwarta

- teren działania kościoła lub innego związku wyznaniowego, członkowie organizacji międzykościelnej, wzmianka o organizacji międzynarodowej określonej w art. 32 ust. 4 ustawy,

- rubryka piąta

- cele działalności i zasady ich realizacji,

- rubryka szósta

- imiona i nazwiska osób zgłaszających,

- rubryka siódma

- organy i ich kompetencje,

- rubryka ósma

- sposób reprezentowania kościoła lub innego związku wyznaniowego i zaciągania zobowiązań majątkowych,

- rubryka dziewiąta

- wzmianka o złożeniu statutu i jego zmianach,

- rubryka dziesiąta

- jednostki organizacyjne określone w art. 14 ust. 1 ustawy, dane o uprawnieniu do tworzenia jednostek organizacyjnych, zakonów i diakonatów posiadających osobowość prawną (art. 32 ust. 3 ustawy), utworzone jednostki organizacyjne, zakony i diakonaty posiadające osobowość prawną,

- rubryka jedenasta

- data, sygnatura akt i treść decyzji o wykreśleniu z rejestru i wyznaczeniu likwidatora,

- rubryka dwunasta

- uwagi.

2. W rubryce "Uwagi" zamieszcza się w szczególności wzmiankę o treści aktu będącego podstawą rozwiązania się kościoła lub innego związku wyznaniowego.

3. W rubrykach księgi rejestrowej w dziale B zamieszcza się odpowiednio dane dotyczące organizacji międzykościelnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Podstawą decyzji zarządzającej wpis do rejestru są wyłącznie dokumenty złożone do akt rejestrowych. W decyzji zarządzającej wpis do rejestru określa się dosłowną treść wpisu oraz rubrykę rejestru, w której wpis ma być dokonany.

2. W treści wpisu można powołać się na dokument złożony do akt postępowania rejestrowego. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.

3. W postępowaniu rejestrowym dotyczącym kościołów i innych związków wyznaniowych, o których mowa w art. 41 ust. 1 ustawy, podstawą decyzji zarządzającej wpis są dokumenty złożone do akt rejestrowych stowarzyszeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.1. Przepisy dotyczące dokonania wpisu stosuje się odpowiednio do wykreślenia wpisu.

2. Kościoły i inne związki wyznaniowe oraz zakony i diakonaty wpisane do rejestrów prowadzonych na podstawie dotychczas obowiązujących przepisów podlegają wykreśleniu z tych rejestrów z urzędu z chwilą wpisu do rejestru prowadzonego na podstawie ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.Dokonanie wpisów określonych w § 4 ust. 1 rubryka jedenasta oraz w § 4 ust. 2 zarządza się z urzędu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.1. Księgi i akta rejestrowe nie mogą być wynoszone poza miejsce ich przechowywania w Urzędzie do Spraw Wyznań.

2. Każdy ma prawo przeglądać w godzinach urzędowych rejestr i dokumenty określone w § 2 i 3 oraz sporządzać z nich odpisy i wyciągi.

3. Organy kościoła lub innego związku wyznaniowego określone w § 4 ust. 1 rubryka siódma mogą żądać wydania urzędowo poświadczonych wyciągów z rejestru.

4. Wyciągi, o których mowa w ust. 3, mogą być także wydawane innym osobom mającym w tym interes prawny.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.1. Wzór księgi rejestrowej kościołów i innych związków wyznaniowych zawiera załącznik do rozporządzenia.

2. Wyciągi z rejestru sporządza się według wzoru księgi rejestrowej określonego w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister-Kierownik Urzędu do Spraw Wyznań: W. Loranc

Załącznik do rozporządzenia Ministra-
Kierownika Urzędu do Spraw Wyznań
z dnia 12 lipca 1989 r. (poz. 249)

REJESTR KOŚCIOŁÓW I INNYCH ZWIĄZKÓW WYZNANIOWYCH

DZIAŁ A

B

NR REJESTRU ..............

Liczba porządkowa wpisu

Data wpisu

Nazwa, , siedziba, adres kościoła lub innego / związku wyznaniowego (organizacji międzykościelnej)

Teren działania kościoła lub innego związku wyznaniowego (organizacji międzykościelnej), członkowie organizacji międzykościelnej, wzmianka o organizacji międzynarodowej określonej w art. 32 ust. 4 ustawy

Cele działalności i zasady ich realizacji

Imiona i nazwiska osób zgłaszających

Organy i ich kompetencje

Sposób reprezentowania kościoła lub innego związku wyznaniowego (organizacji międzykościelnej) i zaciągania zobowiązań majątkowych

Złożenie statutu i jego zmiany

Jednostki organizacyjne określone w art. 14 ust. 1 ustawy, dane o uprawnieniu do tworzenia jednostek organizacyjnych, zakonów i diakonatów posiadających osobowość prawną (art. 32 ust. 3 ustawy), utworzone jednostki organizacyjne, zakony i diakonaty posiadające osobowość prawną

Data, sygnatura akt i treść decyzji o wykreśleniu z rejestru i wyznaczeniu likwidatora

Uwagi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00