Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1998 nr 86 poz. 548
Wersja archiwalna od 2002-07-16 do 2003-02-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1998 nr 86 poz. 548
Wersja archiwalna od 2002-07-16 do 2003-02-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA PRACY I POLITYKI SOCJALNEJ

z dnia 25 czerwca 1998 r.

w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2002 r., Nr 94, poz. 839)   Pokaż wszystkie zmiany

Na podstawie art. 27 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. Nr 123, poz. 776 i Nr 160, poz. 1082) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Wniosek] 1. Pracodawca zatrudniający do 24 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy, ubiegający się o zwrot kosztów wynagrodzenia zatrudnionych osób niepełnosprawnych, zaliczonych do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności, oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia, składa wniosek do starosty.

2. Wniosek powinien określać w szczególności:

1) oznaczenie pracodawcy,

2) nazwę stanowiska pracy i informacje o warunkach pracy,

3) informację o stanie zatrudnienia, w tym osób niepełnosprawnych,

4) liczbę osób niepełnosprawnych z określeniem stopnia niepełnosprawności, przewidzianych do zatrudnienia,

5) wymagane kwalifikacje i umiejętności osób niepełnosprawnych, które mają być zatrudnione,

6) wymagania dotyczące predyspozycji fizycznych i psychicznych osób niepełnosprawnych,

7) przewidywany okres zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

3. Starosta powiadamia pracodawcę o sposobie rozpatrzenia wniosku w terminie 30 dni od dnia jego otrzymania.

4. Pozytywne rozpatrzenie wniosku skutkuje zawarciem umowy, w terminie do 14 dni od dnia powiadomienia, o którym mowa w ust. 3.

5. Zatrudnienie osób niepełnosprawnych następuje po zawarciu umowy, o której mowa w ust. 4.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Umowa] Umowa, o której mowa w § 1 ust. 4, przewiduje w szczególności:

1) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi przez powiatowy urząd pracy do zatrudnienia,

2) okres, na jaki będą zatrudnione osoby niepełnosprawne,

3) termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,

4) termin zawiadamiania starosty o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,

5) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez starostę:

a) niezatrudnienie w terminie osób niepełnosprawnych,

b) zawieszenie prowadzonej działalności.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Dokumentacja dotycząca zwrotu kosztów] Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów, o których mowa w § 1 ust. 1, stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:

1) kopie listy płac,

2) zestawienie kwot poniesionych składek, o których mowa w § 1 ust. 1, wraz z podaniem źródeł finansowania tych składek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wzór wniosku] 1. Pracodawca, który zatrudni przez okres co najmniej 54 miesięcy osoby niepełnosprawne skierowane do pracy przez powiatowy urząd pracy, ubiegający się o zwrot kosztów:

1) organizacji nowych stanowisk pracy, polegającej na wyposażeniu przestrzeni pracy (bez prac budowlanych i adaptacyjnych) w przedmioty służące bezpośrednio wykonywaniu czynności zgodnych z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej oraz w przedmioty ułatwiające jej sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,

2) przystosowania istniejących stanowisk pracy, polegającego na ich wyposażeniu stosownie do potrzeb wynikających z rodzaju i stopnia niepełnosprawności, ułatwiającego osobom niepełnosprawnym sprawne funkcjonowanie w zakładzie pracy,

3) wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,

składa do starosty właściwego ze względu na miejsce tworzenia tych stanowisk, wniosek, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do rozporządzenia, z zastrzeżeniem ust. 1a i 1b. [1]

1a. [2] Starosta będący pracodawcą, o którym mowa w ust. 1, składa wniosek do oddziału Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, zwanego dalej „funduszem”, właściwego ze względu na siedzibę starostwa.

1b. [3] Wzór wniosku, o którym mowa w ust. 1a, stanowi załącznik nr 1a [4] do rozporządzenia.

2. Do wniosku, o którym mowa w ust. 1, [5] załącza się:

1) dokumentację, o której mowa w załączniku nr 1, niezbędną do analizy i oceny wniosku,

2) sprawozdanie finansowe w rozumieniu przepisów o rachunkowości za dwa lata, poprzedzające datę złożenia wniosku, a w przypadku pracodawcy działającego przez okres krótszy niż dwa lata — za okres co najmniej 12 miesięcy.

3. [6] Do wniosku, o którym mowa w ust. 1a, załącza się sprawozdania Rb-27S i Rb-28S z wykonania planu dochodów i wydatków budżetowych jednostki samorządu terytorialnego za dwa lata poprzedzające datę złożenia wniosku.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Rozpatrywanie wniosków] 1. Starosta rozpatruje wnioski, o których mowa w § 4 ust. 1, kierując się:

1) [7] wysokością posiadanych przez powiat środków funduszu przeznaczonych na ten cel, w danym roku,

2) potrzebami lokalnego rynku pracy,

3) liczbą osób niepełnosprawnych, zarejestrowanych w powiatowym urzędzie pracy, o określonych kwalifikacjach,

4) okresem działania oraz doświadczeniem pracodawcy w zakresie zatrudniania osób niepełnosprawnych,

5) kondycją finansową pracodawcy, zapewniającą zatrudnianie osób niepełnosprawnych przez okres co najmniej 54 miesięcy, która oceniana jest na podstawie:

a) posiadanego majątku trwałego i obrotowego,

b) możliwości produkcyjnych,

c) możliwości zbytu,

d) rachunku wyników,

e) płynności finansowej,

6) rentownością produkcji i usług,

7) kosztami organizacji stanowisk pracy,

8) wkładem pracodawcy w organizację tworzonych stanowisk pracy,

9) stanem zatrudnienia u pracodawcy,

10) rodzajem posiadanego tytułu prawnego do nieruchomości, na której prowadzona jest działalność gospodarcza.

1a. [8] Prezes Zarządu funduszu rozpatruje wniosek starosty, o którym mowa w § 4 ust. 1a, z uwzględnieniem ust. 1 pkt 1-4, pkt 5 lit. a) i d) oraz pkt 7-9.

2. Starosta powiadamia pracodawcę w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku, wraz z kompletem dokumentów, o sposobie jego rozpatrzenia, a następnie, w przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku — w terminie do 30 dni — prowadzi z pracodawcą negocjacje w przedmiocie warunków zwrotu kosztów przewidzianych do uwzględnienia w umowie.

2a. [9] Prezes Zarządu funduszu powiadamia starostę, o którym mowa w § 4 ust. 1a, w terminie 30 dni od dnia otrzymania wniosku wraz z kompletem dokumentów, o sposobie jego rozpatrzenia. W przypadku pozytywnego rozpatrzenia wniosku, w terminie do 30 dni, Prezes Zarządu funduszu prowadzi ze starostą, o którym mowa w § 4 ust. 1a, negocjacje w przedmiocie warunków zwrotu kosztów przewidzianych do uwzględnienia w umowie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Wymogi formalne umowy] Zwrot kosztów, o których mowa w § 4 ust. 1, następuje na podstawie umowy, która przewiduje w szczególności:

1) liczbę stanowisk pracy i termin, do którego będą one zorganizowane lub przystosowane, z wyszczególnieniem elementów tego wyposażenia i określeniem kosztów jednostkowych,

2) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi na te stanowiska pracy przez powiatowy urząd pracy,

3) termin przedstawiania wniosków o zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,

4) termin i wysokość zwrotu kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,

5) termin zawiadamiania starosty o ustaniu stosunku pracy lub wypowiedzeniu umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi,

6) uzgodnienia w zakresie odbioru zorganizowanych lub przystosowanych stanowisk pracy,

7) przypadki renegocjacji jej warunków,

8) termin i wysokość zwrotu kosztów poniesionych przez pracodawcę na zorganizowanie nowych lub przystosowanie istniejących stanowisk pracy,

9) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez starostę:

a) nieutworzenie w terminie nowych stanowisk pracy,

b) niezatrudnienie osób niepełnosprawnych na utworzonych lub przystosowanych stanowiskach pracy,

c) brak jego zgody na zbycie i odtworzenie wyposażenia nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, za które nastąpił zwrot kosztów ze środków funduszu,

d) likwidacja stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,

e) zawieszenie prowadzonej działalności,

f) negatywna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o zorganizowanym nowym lub przystosowanym istniejącym stanowisku pracy dla osoby niepełnosprawnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6a.[Zwrot kosztów] [10] Zwrot kosztów, o których mowa w § 4 ust. 1, następuje na podstawie umowy zawartej przez Prezesa Zarządu funduszu ze starostą, o którym mowa w § 4 ust. 1a, która określa w szczególności:

1) termin złożenia przez starostę do oddziału funduszu wniosku o zwrot kosztów wynagrodzenia i składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od wynagrodzenia osób niepełnosprawnych zatrudnionych na nowych lub przystosowanych stanowiskach pracy,

2) wysokość i termin uruchomienia środków funduszu z wyodrębnionego rachunku bankowego, o którym mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, na pokrycie kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia,

3) termin zawiadamiania oddziału funduszu o rozwiązaniu stosunku pracy z osobami niepełnosprawnymi,

4) wysokość i termin uruchomienia środków z wyodrębnionego rachunku bankowego, o którym mowa w art. 48 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, na pokrycie poniesionych przez starostę kosztów na zorganizowanie nowych lub przystosowanie istniejących stanowisk pracy,

5) liczbę stanowisk pracy i termin, do którego będą one zorganizowane lub przystosowane, z wyszczególnieniem elementów tego wyposażenia i określeniem kosztów jednostkowych,

6) termin zawarcia umowy o pracę z osobami niepełnosprawnymi skierowanymi na te stanowiska pracy przez powiatowy urząd pracy,

7) uzgodnienia w zakresie odbioru zorganizowanych lub przystosowanych stanowisk pracy,

8) przypadki renegocjacji jej warunków,

9) przypadki, w których umowa może być rozwiązana przez Prezesa Zarządu funduszu:

a) nieutworzenie w terminie nowych stanowisk pracy,

b) niezatrudnienie osób niepełnosprawnych na utworzonych lub przystosowanych stanowiskach pracy,

c) brak jego zgody na zbycie i odtworzenie wyposażenia nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, za które nastąpił zwrot kosztów ze środków funduszu,

d) likwidacja stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych,

e) negatywna opinia Państwowej Inspekcji Pracy o zorganizowanym nowym lub przystosowanym istniejącym stanowisku pracy dla osoby niepełnosprawnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Wystąpienie o uruchomienie środków z funduszu] Pracodawca składa staroście wystąpienie o uruchomienie środków z funduszu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7a.[Uruchomienie środków funduszu] [11] 1. Starosta, o którym mowa w § 4 ust. 1 a, występuje o uruchomienie środków funduszu do Prezesa Zarządu funduszu.

2. Wzór wystąpienia, o którym mowa w ust. 1, stanowi załącznik nr 2 [12] do rozporządzenia.

3. Uruchomienie środków funduszu w przypadku, o którym mowa w ust. 1, następuje po uzyskaniu zgody Prezesa Zarządu funduszu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Opinia PIP] 1. Starosta zwraca się do Państwowej Inspekcji Pracy o wydanie opinii o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy.

2. Państwowa Inspekcja Pracy wydaje opinię w formie postanowienia o utworzonym lub przystosowanym stanowisku pracy, wynikającą z zakresu jej działania określonego odrębnymi przepisami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Koszty podlegające zwrotowi] Zwrotowi, o którym mowa w § 4 ust. 1, mogą podlegać koszty poniesione przez pracodawcę na:

1) zakup środków trwałych, stanowiących bezpośrednie wyposażenie nowych lub przystosowanych stanowisk pracy, warunkujących wykonawstwo powierzonych, zgodnie z kwalifikacjami osoby niepełnosprawnej, czynności — po udokumentowaniu ich zakupu w formie rachunku, faktury lub dowodów wpłaty, z wyłączeniem środków transportu, poza wózkami jezdniowymi, [13]

2) zakup linii technologicznej,

3) wytworzenie środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,

4) zakup sprzętu używanego,

5) podatek od towarów i usług w odniesieniu do pracodawców, którzy:

a) nie są jego płatnikami,

b) prowadzą działalność zwolnioną z tego podatku,

c) nie mają prawa do obniżenia lub zwrotu różnicy między podatkiem należnym a naliczonym,

6) wynagrodzenia oraz składki należne od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Dokumentacja] 1. Pracodawca, z zastrzeżeniem ust. 3 [14] jest zobowiązany przedstawić przy dokumentowaniu:

1) zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 2 — ocenę rzeczoznawcy co do liczby osób koniecznych do jej obsługi bezpośredniej i pośredniej,

2) zakupu, o którym mowa w § 9 pkt 4 — ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy oraz umowę kupna—sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,

3) wytworzenia środka trwałego, o którym mowa w § 9 pkt 3 — ocenę techniczną wraz z wyceną rzeczoznawcy.

2. Koszty oceny i wyceny rzeczoznawcy, o których mowa w ust. 1, finansuje pracodawca.

3. [15] Przepis ust. 1 nie ma zastosowania do starosty, o którym mowa w § 4 ust. 1a.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[Niezbędne kopie] Dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia stanowi wniosek pracodawcy, do którego dołączone są:

1) kopie listy płac,

2) zestawienie kwot poniesionych składek na ubezpieczenia społeczne, w tym składek, o których mowa w § 4 ust. 1 pkt 3, wraz z podaniem źródeł finansowania tych składek.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[Zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek] Zwrot kosztów wynagrodzenia oraz składek należnych od pracodawcy na ubezpieczenia społeczne od tego wynagrodzenia przysługuje również pracodawcy za czas niezdolności pracownika do pracy, o której mowa w art. 92 Kodeksu pracy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Wejście w życie] [16] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki
Socjalnej z dnia 25 czerwca 1998 r. (poz. 548)

Załącznik nr 1

Nr akt ............................

Data wpływu ................

Starosta

w ....................

WNIOSEK

DLA UBIEGAJĄCEGO SIĘ O ZWROT
ZE ŚRODKÓW PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU
REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(PFRON)

kosztów:

· organizacji nowych stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych

· przystosowania istniejących stanowisk pracy stosownie do potrzeb

osób niepełnosprawnych

· wynagrodzenia wypłacanego osobom niepełnosprawnym skierowanym

na nowo utworzone stanowiska pracy lub przystosowane istniejące

stanowiska pracy

Adres korespondencyjny

Nazwisko .......................................... Imię...................................

miejscowość ............................... województwo .........................

ulica .............................. telefon .................... fax .......................

kod ............................ poczta .....................................................

I. INFORMACJE OGÓLNE

1. Dane o zakładzie pracy:

· nazwa .................................................................................................................................

· adres ..................................................................................................................................

· telefon .............................................. fax ............................................................................

· nr REGON ...........................................................................................................................

· numer konta bankowego ......................................................................................................

· forma prawna .......................................................................................................................

(przedsiębiorstwo państwowe, spółdzielnia, spółka akcyjna, spółka z o.o., spółka cywilna, działalność
indywidualna)

· rodzaj działalności ................................................................................................................

(produkcja, usługi, handel)

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

· krótki opis dotychczasowej działalności ................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

...............................................................................................................................................

· ważniejsze osiągnięcia zakładu pracy ...................................................................................

...............................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

................................................................................................................................................

· czy zakład pracy jest płatnikiem VAT? ...................................................................................

jeśli TAK, proszę podać NIP ....................................................................................................

· czy zakład pracy korzystał ze środków PFRON? ...................................................................

jeśli TAK, proszę podać:

- termin ................................................................................................................

- w jakim województwie ........................................................................................

- na jaki cel ..........................................................................................................

- wysokość zwrotu kosztów ..................................................................................

- liczbę nowych stanowisk pracy ..........................................................................

2a. Informacja o właścicielu, małżonku lub udziałowcach zakładu pracy:

(dotyczy działalności indywidualnej oraz spółek bez osobowości prawnej)

· liczba udziałowców .................................................................................................................

Prosimy o przygotowanie informacji o każdym udziałowcu wg następującego schematu:

· nazwisko i imię .......................................................................................................................

· dowód osobisty: seria .......................... nr .............................................................................

wydany przez .................................................................... dnia ...............................................

· miejsce zamieszkania (z kodem) .............................................................................................

.................................................................................................................................................

· telefon .......................................... fax ...................................................................................

· stan cywilny .................................................................

· jeżeli istnieje wspólność (współwłasność) majątkowa, to należy podać poniższe dane:

· nazwisko i imię małżonka .................... ...................................................................................

· dowód osobisty: seria .......................... nr ..............................................................................

wydany przez ................................................................... dnia ................................................

· miejsce zamieszkania (z kodem) ..............................................................................................

· miejsce zatrudnienia ................................................................................................................

..................................................................................................................................................

2b. Informacje o właścicielu lub udziałowcach zakładu pracy:

(dotyczy zakładów pracy posiadających osobowość prawną)

· nazwisko i imię ........................................................................................................................

· stanowisko ..............................................................................................................................

· dowód osobisty: seria ........................ nr ................................................................................

wydany przez .................................................................... dnia ................................................

· miejsce zamieszkania (z kodem)

.......................................................................................

...................................................................................................................................................

· telefon .......................................... fax .....................................................................................

· nazwisko i imię .........................................................................................................................

· stanowisko ...............................................................................................................................

· dowód osobisty: seria ........................ nr ..................................................................................

wydany przez .................................................................... dnia .................................................

· miejsce zamieszkania (z kodem)

.......................................................................................

....................................................................................................................................................

· telefon .......................................... fax ......................................................................................

· nazwisko i imię ..........................................................................................................................

· stanowisko ................................................................................................................................

· dowód osobisty: seria ........................ nr ..................................................................................

wydany przez .................................................................... dnia ..................................................

· miejsce zamieszkania (z kodem)

.......................................................................................

....................................................................................................................................................

· telefon .......................................... fax ......................................................................................

3. Analiza finansowa

· Prosimy o przedstawienie informacji o:

majątku zakładu pracy (według tabeli 1):

- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,

- planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.

Przedsiębiorstwa państwowe, spółdzielnie, spółki z o.o., spółki akcyjne składają dodatkowo bilans na formularzu F-02 za rok poprzedni.

źródłach finansowania majątku zakładu pracy (według tabeli 2):

- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,

- planowanej wielkości majątku (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie bieżącego roku.

rachunku wyników (na formularzu F-01) w układzie miesięcznym (średni miesiąc w roku) i rocznym:

- za dwa lata poprzednie, a w przypadku zakładu pracy działającego przez okres krótszy niż dwa lata - za okres 12 miesięcy i rok bieżący,

- przewidywanych (przy założeniu otrzymania zwrotu kosztów ze środków PFRON) w okresie najbliższego roku.

· Przy sporządzaniu zestawienia rocznego prosimy uwzględnić sezonowość oraz przestoje w produkcji i w sprzedaży, jak również okres urlopów i inne wahania przychodów.

· Zaległe zobowiązania (długoterminowe):

budżetowe ........................ zł

inne .................................. zł

· Kredyty bankowe ................................. zł

nazwa banku .................................................................

· Oświadczam, że nie toczy się w stosunku do zakładu pracy postępowanie upadłościowe i nie został zgłoszony wniosek o likwidację.

Świadomy(mi) odpowiedzialności karnej za składanie nieprawdziwych danych (art. 233 k.k.) oświadczam(y), że dane zawarte w niniejszym wniosku są zgodne z prawdą.

................................................. ....................

(miejscowość) (data)

................................................

(podpis kierownika/właściciela)

Tabela 1

Bilans

Majątek

Wartość (w zł)

rok 199...

rok 199...

bieżący rok

Ziemia

..................................

.....................................

.................................

Budynki

..................................

.....................................

................................

Pozostały rzeczowy majątek

..................................

.....................................

.................................

w tym: .................................

..................................

.....................................

.................................

............................................

..................................

.....................................

.................................

............................................

..................................

.....................................

.................................

Zapasy

..................................

.....................................

.................................

w tym: .................................

..................................

.....................................

.................................

............................................

..................................

.....................................

.................................

............................................

..................................

.....................................

.................................

Środki na rachunku

bankowym

..................................

.....................................

.................................

Inne

..................................

.....................................

.................................

Należności od odbiorców

..................................

.....................................

.................................

RAZEM

..................................

.....................................

.................................

Tabela 2

Źródła finansowania majątku zakładu pracy

Wyszczególnienie

Wartość (w zł)

rok 199...

rok 199...

bieżący rok

Kapitał własny

.........................

.........................

.........................

Zewnętrzne źródła finansowania

.........................

.........................

.........................

· kredyty

..........................

.........................

.........................

· inne zobowiązania długoterminowe

..........................

.........................

.........................

Zobowiązania wobec dostawców

..........................

.........................

.........................

RAZEM

..........................

.........................

.........................

II. DANE DOTYCZĄCE:

· NOWO TWORZONYCH STANOWISK PRACY

· PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY

· lokalizacja ................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

· dojazd (komunikacja) ................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

· charakterystyka zaplecza socjalno-sanitarnego ........................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

· informacja o nowych stanowiskach pracy

L.p.

Nazwa nowego
stanowiska pracy

Liczba
stanowisk

Termin
urucho
mienia

Wymiar
czasu
pracy

Liczba
osób
obsługi

Zmiano
wość

Wysokość
wynagrodzenia
za 1 miesiąc

Wyposażenie nowego
stanowiska pracy

Koszty wyposażenia
nowego stanowiska
pracy

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

RAZEM

* Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat.

W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.

· informacja o przystosowaniu istniejących stanowisk pracy

L.p.

Nazwa stanowiska pracy

Liczba
stanowisk

Termin
urucho
mienia

Wymiar
czasu
pracy

Liczba
osób
obsługi

Zmiano
wość

Wysokość
wynagrodzenia
za 1 miesiąc

Wyposażenie
przystosowanego
stanowiska pracy

Koszty przystosowania istniejących stanowisk
pracy

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

RAZEM

* Łączne zatrudnienie na stanowisku refundowanym nie może być mniejsze niż jeden etat.

W przypadku większej liczby stanowisk prosimy skopiować niniejszą stronę, wprowadzając kolejną numerację stanowisk pracy.


Wykaz załączników do wniosku:

1) kopia dokumentu poświadczającego prawną formę istnienia zakładu:

· zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej dla osób fizycznych i jednostek nie posiadających osobowości prawnej,

· wyciąg z rejestru handlowego i aktu notarialnego - w przypadku osób prawnych,

· umowa spółki cywilnej potwierdzona w urzędzie skarbowym,

· w szczególnych przypadkach koncesja lub pozwolenie na prowadzenie działalności,

2) kopia dokumentu określającego tytuł prawny do lokalu, w którym mają zostać utworzone nowe (przystosowane istniejące) stanowiska pracy,

3) zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o niezaleganiu w opłacaniu składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnionych pracowników,

4) dokumenty z urzędu skarbowego:

· dla osób opłacających zryczałtowany podatek - informacja o wysokości opłaty,

· decyzja o ewentualnym zwolnieniu z podatków,

· osoby fizyczne - zaświadczenie z urzędu skarbowego o niezaleganiu z podatkami i o wysokości dochodów i obrotów,

· osoby prawne - sprawozdanie finansowe za rok poprzedni i bieżący oraz zaświadczenie o niezaleganiu z podatkami,

5) sprawozdanie o przychodach, kosztach i wyniku finansowym (F-01) za okres dwóch ubiegłych lat oraz za rok bieżący,

6) zaświadczenie o zarejestrowaniu w wojewódzkim urzędzie statystycznym i nadaniu numeru identyfikacyjnego REGON,

7) kopia deklaracji wpłat na PFRON z ostatniego miesiąca obowiązku dokonania wpłaty (dotyczy zakładów pracy zobowiązanych do wpłat na PFRON),

8) charakterystyka nowych (przystosowanych istniejących) stanowisk pracy - załącznik nr 1 do wniosku,

9) opinia powiatowego urzędu pracy, dotycząca możliwości skierowania do pracy na każde nowe lub przystosowane istniejące stanowisko pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych - załącznik nr 1 do wniosku,

10) sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów - załącznik nr 2 do wniosku,

11) inne dokumenty mogące świadczyć na korzyść wnioskodawcy,

12) inne dokumenty wymagane przez starostę.

Załącznik nr 1 do wniosku dla ubiegającego
się o zwrot kosztów ze środków PFRON

Charakterystyka nowego lub przystosowanego istniejącego stanowiska pracy*

· Nazwa stanowiska pracy

..................................................................................................................................................

· Liczba osób przewidzianych do zatrudnienia na tym stanowisku pracy

.....................................................

· Wymagane kwalifikacje i umiejętności ......................................................................................

...................................................................................................................................................

· Opis operacji i czynności na nowo tworzonym stanowisku pracy ...............................................

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

· Wymagania dotyczące sprawności ruchowej i predyspozycji psychicznych

...................................................................................................................................................

...................................................................................................................................................

· Określenie pozycji przy pracy (siedząca, stojąca, siedząco-chodząca, stojąco-chodząca,
stojąco-siedząca) ....................................................................................................................

· Czy występują: hałas, drgania, gazy i opary substancji chemicznych, pył, czynniki uczulające
itp. ...................... Jeśli TAK, to jakie? ..................................................................................

* W przypadku różnorodnych stanowisk pracy, dla każdego z nich należy podać charakterystykę na odrębnym załączniku.

Opinia Powiatowego Urzędu Pracy

o możliwości skierowania do pracy na opisane wyżej nowe
stanowiska pracy zarejestrowanych osób niepełnosprawnych

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

..............................

...............................

(data)

pieczęć

(podpis)

Załącznik nr 2 do wniosku dla ubiegającego
się o zwrot kosztów ze środków PFRON

Sprawozdanie ze stanu zatrudnienia za okres sześciu miesięcy przed wystąpieniem o zwrot kosztów

L.p.

Miesiąc

Liczba osób

Liczba osób w przeliczeniu na pełne etaty

ogółem

w tym niepełno-sprawnych

ogółem

w tym niepełno-sprawnych

1

2

3

4

5

6

Uzasadnienie zmian kadrowych w ciągu ostatnich sześciu miesięcy:

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

.....................................................................................................................................................

Załącznik nr 1a

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik nr 2

Nr akt ............................

Data wpływu ................

Starosta

w ....................

WYSTĄPIENIE

O URUCHOMIENIE ŚRODKÓW
Z PAŃSTWOWEGO FUNDUSZU
REHABILITACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH
(PFRON)

Zwracam się z prośbą o zwrot kosztów zgodnie z umową

nr ............................................................ z dnia ..........................................................................

w kwocie ..................................................... zł słownie ................................................................

.....................................................................................................................................................

w formie przelewu na konto w .......................................................................................................

nr ..................................................................................................................................................

..............................................

(pieczątka imienna

i podpis pracodawcy)

Do wystąpienia załączam:

1) zestawienie kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 1,

2) zestawienie do zwrotu kosztów organizacji nowych stanowisk pracy lub przystosowania istniejących stanowisk pracy - załącznik nr 2,

3) listę nowo przyjętych pracowników - załącznik nr 3,

4) rachunki, faktury, umowy w liczbie ...................,

5) skierowania z powiatowego urzędu pracy,

6) umowy o pracę,

7) orzeczenia o stopniu niepełnosprawności,

8) świadectwa zdolności do pracy,

9) oświadczenie, że zatrudnione na nowych stanowiskach pracy osoby niepełnosprawne nie pracowały u pracodawcy w ciągu ostatnich 12 miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku,

10) wypis z ewidencji środków trwałych,

11) wycenę lub ocenę rzeczoznawcy w przypadku:

a) zakupu linii technologicznej,

b) wytworzenia środka trwałego systemem gospodarczym lub w zakładzie pracy,

c) zakupu sprzętu używanego wraz z umową kupna-sprzedaży poświadczoną przez urząd skarbowy,

12) inne dokumenty wymagane przez starostę.

Uwaga!

Dokumenty wymienione w pkt 3-11 pracodawca przedstawia wraz z ich kserokopiami. Starosta poświadcza za zgodność z oryginałem i zatrzymuje kserokopię.

Załącznik nr 1 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON

ZESTAWIENIE KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY
(PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)

L.p.

Nazwa stanowiska
pracy

Wyszczególnienie
wyposażenia

Numer
fabryczny

Numer inwenta-rzowy

Numer rachunku, faktury

Data rachunku, faktury

Cena
(w tys. zł)
z/bez*) VAT

1

2

3

4

5

6

7

8

RAZEM

*) Niepotrzebne skreślić.

Załącznik nr 2 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON

ZESTAWIENIE DO ZWROTU KOSZTÓW ORGANIZACJI NOWYCH STANOWISK PRACY (PRZYSTOSOWANIA ISTNIEJĄCYCH STANOWISK PRACY)

L.p.

Nazwa stanowiska pracy
według załącznika nr 1

Koszty ogółem

Kwota do zwrotu
(wypełnia starosta)

1

2

3

4

RAZEM

Załącznik nr 3 do wystąpienia
o uruchomienie środków PFRON

LISTA NOWO PRZYJĘTYCH PRACOWNIKÓW

L.p.

Imię i nazwisko

Stopień niepełnosprawności

Stanowisko

Wymiar czasu pracy

Kwota do zwrotu
(wypełnia starosta)

wynagrodzenie

składki na ubezpieczenia społeczne

1

2

3

4

5

6

7

RAZEM

Załącznik nr 2a

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

[1] § 4 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[2] § 4 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[3] § 4 ust. 1b dodany przez § 1 pkt 1 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[4] Załącznik nr 1a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[5] § 4 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[6] § 4 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 1 lit. d) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[7] § 5 ust. 1 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[8] § 5 ust. 1a dodany przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[9] § 5 ust. 2a dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[10] § 6a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[11] § 7a dodany przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[12] Załącznik nr 2a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[13] § 9 pkt 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 5 rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[14] § 10 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 lit. a) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[15] § 10 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 6 lit. b) rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 13 czerwca 2002 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie trybu i szczegółowych zasad postępowania dotyczącego zwrotu ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych kosztów poniesionych przez pracodawców w związku z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych (Dz.U. Nr 94, poz. 839). Zmiana weszła w życie 16 lipca 2002 r.

[16] Rozporządzenie wchodzi w życie 25 lipca 1998 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00