Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 1998 nr 93 poz. 586
Wersja archiwalna od 1998-07-23 do 2001-10-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 1998 nr 93 poz. 586
Wersja archiwalna od 1998-07-23 do 2001-10-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE PREZESA RADY MINISTRÓW

z dnia 17 lipca 1998 r.

w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych.

Na podstawie art. 39 ust. 5 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492 i Nr 156, poz. 775 oraz z 1997 r. Nr 141, poz. 943) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Ministerstwu Spraw Zagranicznych nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 1 lipca 1997 r. w sprawie nadania statutu Ministerstwu Spraw Zagranicznych (Dz. U. Nr 69, poz. 442).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Prezes Rady Ministrów: J. Buzek

Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów
z dnia 17 lipca 1998 r. (poz. 586)

STATUT MINISTERSTWA SPRAW ZAGRANICZNYCH

§ 1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych, zwane dalej „Ministerstwem”, jest urzędem administracji rządowej obsługującym Ministra Spraw Zagranicznych, zwanego dalej „Ministrem”, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem.

§ 2. 1. Minister kieruje Ministerstwem przy pomocy sekretarza stanu, podsekretarzy stanu oraz dyrektora generalnego.

2. Zakres czynności osób wymienionych w ust. 1, z wyłączeniem dyrektora generalnego, ustala Minister, z zastrzeżeniem art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 8 sierpnia 1996 r. o organizacji i trybie pracy Rady Ministrów oraz o zakresie działania ministrów (Dz. U. Nr 106, poz. 492 i Nr 156, poz. 775 oraz z 1997 r. Nr 141, poz. 943), zwanej dalej „ustawą”.

3. Minister może upoważnić osoby, o których mowa w ust. 1, a także innych pracowników Ministerstwa, do podejmowania decyzji w określonych sprawach w jego imieniu.

§ 3. Minister może tworzyć rady i zespoły, jako organy pomocnicze lub opiniodawczo-doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, nazwę i skład osobowy, zakres zadań i tryb pracy tych organów, z zastrzeżeniem art. 7 ust. 4 pkt 5 ustawy.

§ 4. 1. W skład Ministerstwa wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Gabinet Polityczny Ministra,

2) Sekretariat Ministra,

3) Biuro Dyrektora Generalnego,

4) Departament Strategii i Planowania Polityki,

5) Departament Polityki Bezpieczeństwa,

6) Departament Krajów Pozaeuropejskich i Systemu Narodów Zjednoczonych,

7) Departament Polityki Europejskiej,

8) Departament Spraw Prawnych i Konsularnych,

9) Departament Dyplomacji Kulturalnej,

10) Departament Integracji Europejskiej,

11) Departament Polityki Bezpieczeństwa Europejskiego,

12) Departament Polityki Eksportowej,

13) Departament Europy Wschodniej,

14) Departament Ameryki Północnej,

15) Departament Azji, Australii i Ameryki Łacińskiej,

16) Departament Afryki i Bliskiego Wschodu,

17) Departament do Spraw Politycznych ONZ,

18) Departament do Spraw Ekonomiczno-Społecznych ONZ,

19) Departament Europy Zachodniej,

20) Departament Europy Środkowej i Południowej,

21) Departament Konsularny,

22) Departament Polonii,

23) Departament Prawny,

24) Departament Traktatowy,

25) Departament Polityki Kulturalno-Naukowej,

26) Departament Promocji,

27) Departament Systemu Informacji,

28) Departament Unii Europejskiej,

29) Departament Instytucji Europejskich i Polityki Regionalnej,

30) Departament Analiz Ekonomicznych,

31) Protokół Dyplomatyczny,

32) Biuro Kadr,

33) Biuro Szkolenia,

34) Biuro Administracji,

35) Biuro Finansów,

36) Biuro Informatyki i Łączności,

37) Biuro Spraw Obronnych,

38) Archiwum.

2. Organizację wewnętrzną i szczegółowy zakres zadań komórek organizacyjnych wymienionych w ust. 1 oraz tryb pracy Ministerstwa określa regulamin organizacyjny nadany przez Ministra na wniosek dyrektora generalnego.

3. Spory kompetencyjne między komórkami organizacyjnymi, o których mowa w ust. 1, rozstrzyga Minister.

§ 5. 1. Ministrowi podlegają przedstawicielstwa dyplomatyczne, misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i instytuty polskie.

2. Minister sprawuje nadzór i koordynuje, za pośrednictwem kierowników przedstawicielstw dyplomatycznych, działalność innych niż wymienione w ust. 1 polskich placówek za granicą oraz przedstawicieli urzędów i instytucji delegowanych z kraju, z poszanowaniem konstytucyjnych i ustawowych kompetencji tych urzędów i instytucji.

§ 6. Minister nadzoruje, w zakresie określonym w odrębnych przepisach:

1) Polski Instytut Spraw Międzynarodowych w Warszawie,

2) Instytut Zachodni - Instytut Naukowo-Badawczy im. Zygmunta Wojciechowskiego w Poznaniu.

§ 7. 1. Przy Ministerstwie działa, jako jednostka wyodrębniona, Gospodarstwo Pomocnicze „Zarząd Obsługi”.

2. Nadzór zwierzchni nad Gospodarstwem Pomocniczym sprawuje dyrektor generalny.

3. Organizację wewnętrzną, szczegółowy zakres zadań oraz tryb pracy Gospodarstwa Pomocniczego określają odrębne przepisy oraz regulamin wewnętrzny zatwierdzony przez dyrektora generalnego.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00