Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2001 nr 18 poz. 216
Wersja aktualna od 2001-04-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2001 nr 18 poz. 216
Wersja aktualna od 2001-04-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI

z dnia 9 marca 2001 r.

w sprawie nadania statutu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

Na podstawie art. 7 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Nadanie statutu] Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Wejście w życie] [1] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Gospodarki: J. Steinhoff

Załącznik do rozporządzenia Ministra Gospodarki
z dnia 9 marca 2001 r. (poz. 216)

STATUT POLSKIEJ AGENCJI ROZWOJU PRZEDSIĘBIORCZOŚCI

§ 1. Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, zwana dalej „Agencją", działa na podstawie ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. Nr 109, poz. 1158), zwanej dalej „ustawą", oraz niniejszego statutu.

§ 2. W stosunkach z zagranicą Agencja może posługiwać się tłumaczeniem swojej nazwy na język angielski w brzmieniu "Polish Agency for Enterprise Development".

§ 3. 1. Prezes Agencji, zwany dalej „Prezesem", kieruje pracą Agencji i reprezentuje ją na zewnątrz.

2. Prezes działa przy pomocy zastępców Prezesa, głównego księgowego, dyrektorów zespołów oraz dyrektorów oddziałów.

3. Prezes wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Biura Agencji oraz dyrektorów oddziałów.

§ 4. 1. Aparatem wykonawczym Prezesa jest Biuro Agencji.

2. W skład Biura Agencji wchodzą następujące komórki organizacyjne:

1) Zespół Zarządzania Programami,

2) Zespół Szkoleń, Doradztwa i Informacji,

3) Zespół Planowania i Monitorowania,

4) Zespół Studiów i Analiz,

5) Zespół Promocji,

6) Zespół Administracyjno-Ekonomiczny,

7) Zespół Kontroli Wewnętrznej.

3. Szczegółową organizację Biura Agencji, zakres zadań zastępców, zadania komórek organizacyjnych i ich dyrektorów określa regulamin organizacyjny Biura Agencji, nadawany przez Prezesa po zasięgnięciu opinii Rady Nadzorczej Agencji, zwanej dalej „Radą".

§ 5. 1. Oddział Agencji można utworzyć w przypadku, gdy:

1) w danym regionie nie funkcjonują podmioty działające na rzecz rozwoju przedsiębiorczości, za pośrednictwem których Agencja mogłaby realizować swoje zadania, lub

2) działalność podmiotów, określonych w pkt 1, za pomocą których Agencja realizuje swoje zadania, jest nieefektywna.

2. Oddział tworzy Prezes za zgodą Rady i po zasięgnięciu opinii właściwego miejscowo marszałka województwa.

3. Akt Prezesa w sprawie utworzenia oddziału powinien określać:

1) datę utworzenia oddziału, jego siedzibę i obszar terytorialny działania,

2) zadania oddziału,

3) składniki majątkowe przekazane do oddziału,

4) sposób prowadzenia ewidencji finansowo-księgowej,

5) zasady współpracy z Biurem Agencji.

4. Za realizację zadań oddziału odpowiada dyrektor oddziału, powoływany i odwoływany przez Prezesa.

5. Dyrektor oddziału, w imieniu Prezesa, wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników zatrudnionych w oddziale.

6. Szczegółową organizację oddziału określa regulamin organizacyjny oddziału, nadawany przez Prezesa.

§ 6. 1. Prezes może udzielać swoim zastępcom, dyrektorom komórek organizacyjnych Biura Agencji, dyrektorom oddziałów i innym osobom pełnomocnictw ogólnych i szczególnych do dokonywania czynności prawnych w imieniu Agencji.

2. Szczególne pełnomocnictwo jest wymagane do dokonywania następujących czynności prawnych:

1) wszelkie czynności prawne rozporządzające lub zobowiązujące, których przedmiotem jest prawo o wartości przewyższającej równowartość 10 000 EURO,

2) zawarcie, zmiana lub rozwiązanie umowy obowiązującej przez okres dłuższy niż 1 rok,

3) zawarcie, zmiana lub rozwiązanie umowy z osobą zagraniczną,

4) zawarcie ugody w sprawach majątkowych,

5) objęcie, nabycie, zastawienie lub zbycie akcji lub udziałów w spółkach kapitałowych,

6) objęcie, nabycie, zastawienie lub zbycie obligacji.

3. Prezes udziela pełnomocnictw na piśmie, w formie wymaganej do ważności czynności prawnej.

4. W sprawach nieuregulowanych w statucie do udzielania pełnomocnictw stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego.

§ 7. 1. Rada wykonuje zadania określone w przepisach ustawy.

2. Posiedzenia Rady odbywają się nie rzadziej niż raz na dwa miesiące.

3. Posiedzenia Rady odbywają się w siedzibie Agencji, w siedzibie jej oddziału lub innym miejscu określonym przez Przewodniczącego Rady.

4. Posiedzenia Rady zwołuje jej Przewodniczący z własnej inicjatywy, na wniosek ministra właściwego do spraw gospodarki lub Prezesa.

5. Zawiadomienie o posiedzeniu, wraz z porządkiem obrad ustalonym przez Przewodniczącego Rady, powinno być doręczone członkom Rady z 7-dniowym wyprzedzeniem.

6. W posiedzeniach Rady, oprócz jej członków, mogą uczestniczyć, bez prawa głosu, inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego Rady.

7. Przewodniczący Rady może upoważnić zastępcę Przewodniczącego do wykonywania kompetencji określonych w ust. 4–6.

8. Z posiedzenia Rady sporządza się protokół zawierający w szczególności porządek obrad, nazwiska osób biorących udział w posiedzeniu, teksty podejmowanych uchwał, wyniki przeprowadzonych głosowań nad poszczególnymi uchwałami oraz zdania odrębne. Protokół podpisują wszyscy członkowie Rady obecni na posiedzeniu.

§ 8. 1. Rada może podejmować uchwały, gdy wszyscy członkowie Rady zostali zawiadomieni o posiedzeniu i bierze w nim udział co najmniej 5 członków Rady, w tym Przewodniczący lub jego zastępca. W sprawach nieobjętych porządkiem obrad uchwały mogą być podejmowane tylko wówczas, gdy obecni są wszyscy członkowie Rady i żaden z nich nie zgłosi sprzeciwu.

2. Uchwały Rady są podejmowane bezwzględną większością głosów członków Rady obecnych na posiedzeniu.

3. Uchwały Rady są podejmowane w głosowaniu jawnym, chyba że członek Rady obecny na posiedzeniu złoży wniosek o przeprowadzenie głosowania tajnego.

4. Członek Rady obecny na posiedzeniu może zgłosić zdanie odrębne do podjętej uchwały Rady.

5. Rada, w sprawach pilnych, może podejmować uchwały w trybie obiegowym, z zastrzeżeniem ust. 6.

6. Nie jest dopuszczalne podjęcie uchwały w trybie obiegowym:

1) w sprawach określonych w art. 12 ust. 1 pkt 1, 2 i 4 ustawy,

2) w innych sprawach – jeżeli członek Rady zgłosi sprzeciw wobec trybu podejmowania uchwały.

7. Uchwały Rady podejmowane w trybie obiegowym zapadają bezwzględną większością głosów wszystkich członków Rady.

[1] Rozporządzenie wchodzi w życie 1 kwietnia 2001 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00