Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2002 nr 26 poz. 262
Wersja archiwalna od 2002-04-09 do 2012-04-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2002 nr 26 poz. 262
Wersja archiwalna od 2002-04-09 do 2012-04-26
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o zmianie ustawy - Prawo o ustroju sądów powszechnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 203, poz. 1192) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 29 marca 2012 r. w sprawie prowadzenia wykazów służbowych sędziów (Dz.U. poz. 389). 

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI

z dnia 1 marca 2002 r.

w sprawie wzoru wykazów służbowych dla sędziów sądów powszechnych oraz sposobu ich prowadzenia.

Na podstawie art. 67 § 2 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. Nr 98, poz. 1070 i Nr 154, poz. 1787) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Wykaz służbowy] Dla sędziego prowadzi się jeden wykaz służbowy, zwany dalej „wykazem", bez względu na zmianę stanowiska lub miejsca służbowego sędziego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Forma wykazu] Wykaz prowadzi się w formie karty składającej się z części i rubryk:

1) część pierwsza – dane osobowe:

a) rubryka pierwsza

Imię (imiona),

b) rubryka druga

Nazwisko,

c) rubryka trzecia

Nazwisko rodowe,

d) rubryka czwarta

Nazwiska poprzednio używane,

e) rubryka piąta

Data urodzenia,

f) rubryka szósta

Miejsce urodzenia,

g) rubryka siódma

Numer ewidencyjny PESEL,

h) rubryka ósma

Miejsce i adres zamieszkania,

i) rubryka dziewiąta

Numer identyfikacji podatkowej NIP,

2) część druga – przebieg służby sędziowskiej:

a) rubryka pierwsza

Zajmowane stanowiska i miejsca służbowe oraz przyczyna zmiany miejsca służbowego,

b) rubryka druga

Pełnione funkcje służbowe oraz funkcje w organach sądu i w Krajowej Radzie Sądownictwa,

c) rubryka trzecia

Wydział, w którym orzeka według przydziału czynności,

d) rubryka czwarta

Data i okres delegowania na podstawie art. 77 § 1–3 ustawy z dnia 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych,

e) rubryka piąta

Urlopy dla poratowania zdrowia i inne przerwy w pełnieniu służby trwające ponad 1 miesiąc,

f) rubryka szósta

Informacje o wyrażeniu przez Krajową Radę Sądownictwa zgody na dalsze zajmowanie stanowiska sędziego po ukończeniu 65 roku życia,

g) rubryka siódma

Data przejścia w stan spoczynku,

3) część trzecia – stosunki rodzinne i osobiste:

a) rubryka pierwsza

Data zawarcia związku małżeńskiego i jego ustania,

b) rubryka druga

Imię i nazwisko rodowe małżonka,

c) rubryka trzecia

Imiona i nazwiska oraz daty urodzenia dzieci, a także imiona i nazwiska osób przysposobionych oraz daty przysposobienia,

4) część czwarta – kwalifikacje:

a) rubryka pierwsza

Studia podyplomowe i inne poza studiami prawniczymi,

b) rubryka druga

Znajomość języków obcych,

c) rubryka trzecia

Stopnie i tytuły naukowe oraz daty ich uzyskania,

d) rubryka czwarta

Inne udokumentowane kwalifikacje,

5) część piąta – ordery, odznaczenia i wyróżnienia,

6) część szósta – inne okoliczności mające wpływ na pełnienie urzędu sędziego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Termin założenia wykazu] Wykaz zakłada się z dniem objęcia przez sędziego pierwszego stanowiska sędziowskiego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Wpis danych do wykazu] 1. Wpisu danych do wykazu dokonuje się niezwłocznie po powzięciu wiadomości o zaistniałych okolicznościach objętych wpisem.

2. Dokonanych wpisów nie usuwa się.

3. Wpisy nieaktualne podkreśla się czerwoną linią i na marginesie umieszcza się adnotację o dacie podkreślenia,

4. W razie pomyłki przy wpisie przepis ust. 3 stosuje się odpowiednio.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Przechowywanie i udostępnianie wykazu] 1. Wykazy przechowuje się w sposób uniemożliwiający dostęp osobom nieuprawnionym.

2. Wykaz udostępnia się jedynie osobom uprawnionym do dostępu do akt osobowych sędziego.

3. Prezesi sądów prowadzący wykazy zapewniają Ministrowi Sprawiedliwości dostęp do tych wykazów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Zamknięcie wykazu] Wykaz zamyka się z dniem rozwiązania lub wygaśnięcia stosunku służbowego sędziego bądź śmierci sędziego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Sposób prowadzenia wykazu] Wykaz może być prowadzony przy wykorzystaniu urządzeń i systemów informatycznych z zachowaniem wszystkich cech wykazu określonych w § 2. W takim przypadku baza danych wykazu wymaga zabezpieczenia uniemożliwiającego dostęp osób nieuprawnionych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Wykazy prowadzone na podstawie przepisów dotychczasowych] 1. W okresie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia zakłada się wykazy dla sędziów, którzy objęli pierwsze stanowisko sędziowskie przed dniem wejścia w życie rozporządzenia.

2. Do wykazów, o których mowa w ust. 1, przenosi się aktualne dane dla sędziów z wykazów służbowych prowadzonych na dotychczasowych zasadach.

3. Wykazy służbowe prowadzone dotychczas dołącza się do wykazów, o których mowa w ust. 1.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 16 grudnia 1991 r. w sprawie prowadzenia wykazów służbowych dla sędziów (Dz. U. z 1992 r. Nr 2, poz. 8).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Sprawiedliwości: B. Piwnik

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00