ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 11 lutego 2003 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek
(Dz.U. z 2003 r., Nr 176, poz. 1712;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2004 r., Nr 45, poz. 416)
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 oraz w związku z art. 43 ust. 1 i 2, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353 i Nr 128, poz. 1403 oraz z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052), a także w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484), art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750, z 2000 r. Nr 120, poz. 1268 oraz z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i Nr 115, poz. 1229) oraz na podstawie art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2000 r. Nr 106, poz. 1126, Nr 109, poz. 1157 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 5, poz. 42, Nr 100, poz. 1085, Nr 110, poz. 1190, Nr 115. poz. 1229, Nr 129, poz. 1439 i Nr 154, poz. 1800 oraz z 2002 r. Nr 74, poz. 676) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres podmiotowy] 1. Rozporządzenie stosuje się do pracowników:
1) wymienionych w art. 1 ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”
2) zatrudnionych w:
a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy,
b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,
c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Tytułu Naukowego i Stopni Naukowych,
d) Biurze Rzecznika Interesu Publicznego,
e) Instytucie Pamięci Narodowej – Komisji Ścigania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu
– zwanych dalej „pracownikami”.
2. Rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;
2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym;
3) pracowników Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 3 ustawy z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników (Dz. U. z 1998 r. Nr 7, poz. 25, Nr 106, poz. 668 i Nr 117, poz. 756, z 1999 r. Nr 60, poz. 636, z 2000 r. Nr 45, poz. 531, z 2001 r. Nr 73. poz. 764 oraz z 2002 r. Nr 113, poz. 984).
§ 2. [Ustalenie tabel stawek miesięcznych] Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników, które są określone w załączniku nr 3 [1] do rozporządzenia.
§ 3. [Najniższe wynagrodzenie zasadnicze] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym”, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, o których mowa w § 2 pkt 1.
§ 4. [Skrócenie okresu pracy zawodowej wymaganej na danym stanowisku] Kierownik urzędu lub jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, zwany dalej „kierownikiem urzędu lub jednostki”, może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 5. [Dodatek funkcyjny] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem zespołem, dla których w tabelach, o których mowa w § 2 pkt 3, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
§ 6. [Dodatek specjalny] 1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności, kierownik urzędu lub jednostki może przyznać pracownikowi na czas określony dodatek specjalny.
2. Dodatek specjalny może być przyznawany również ze względu na charakter pracy i zakres wykonywanych zadań; dodatek przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych przypadkach także na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatek specjalny może być podwyższany w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
5. Przepisy ust. 1–4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi.
§ 6a. [Stanowiska bez dodatków specjalnych] Przepisy § 6 nie dotyczą osób wymienionych w tabeli X.A w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 7. [Dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia] 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia:
1) przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 5%,
2) przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 10%,
3) przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 15%
– najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wykaz prac, o których mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
3. Prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1 lit. d i e oraz w pkt 2 lit. b, d i e uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych miejscowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
4. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1, 2 i pkt 3 lit. a, c–h, przez co najmniej 80 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 3 lit. b – przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
5. W razie zbiegu uprawnień do dodatków za wykonywanie pracy o różnym stopniu uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia uciążliwości lub szkodliwości.
§ 8. [Dodatek za wysługę lat] 1. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach, zwanego dalej „dodatkiem za wysługę lat”, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
3. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu – do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 9. [Nagroda jubileuszowa] 1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
3. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
8. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
9. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 8, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
10. Przepisy ust. 8 i 9 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 10. [Fundusz nagród] 1. Tworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3% planowanych wynagrodzeń osobowych, pozostający w dyspozycji kierowników urzędów lub jednostek.
2. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez kierowników urzędów lub jednostek w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 11. [Ustalanie godzinowej stawki wynagrodzenia zasadniczego] Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, ustala się dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 12. [Dodatkowe wynagrodzenie za pracę w porze nocnej] Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.).
§ 13. [Fundusz premiowy] 1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.
§ 14. [Dodatek dla kierowcy] 1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60% najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala kierownik urzędu lub jednostki, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 15. [Zachowanie zatrudnienia na dotychczasowych stanowiskach] Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 16. [Bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny] Pracownicy urzędu morskiego, biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie bądź wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu, otrzymują bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 17. [Dodatkowe uprawnienia wynikające z Karty górnika] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych w urzędzie górniczym przysługują uprawnienia w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa – Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13 oraz z 1996 r. Nr 24, poz. 110).
2. Pracownikom, o których mowa w ust. 1, uprawnionym do dodatku za wysługę lat i do szczególnych świadczeń w zakresie płac określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 1, przysługuje uprawnienie z jednego tytułu wybranego przez pracownika.
§ 18. [Ustalanie prawa do nagrody jubileuszowej] Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie lub jednostce w dniu 27 stycznia 1995 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
§ 19. [Nabycie prawa do nagrody jubileuszowej] Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie lub jednostce po dniu 27 stycznia 1995 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 9, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody jubileuszowej za dany okres pracy.
§ 20. [Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 marca 2000 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników nie będących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz. U. Nr 24, poz. 299 i Nr 66, poz. 791, z 2001 r. Nr 34, poz. 390 oraz z 2002 r. Nr 80, poz. 722).
§ 21. [Stosowanie przepisów rozporządzenia] Przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do wynagrodzeń należnych od dnia 1 stycznia 2003 r.
§ 22. [Wejście w życie] [2] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.
|
|
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 11 lutego 2003 r. (poz. 263)
Załącznik nr 1
TABELE
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
A. Dla pracowników, o których mowa w tabeli l, II, III, IV, X, XI i XII załącznika nr 3 do rozporządzenia
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
|
1 |
2 |
|
|
| |
770– |
910 |
|
II |
790– |
930 |
|
III |
810– |
980 |
|
IV |
830–1030 |
|
|
V |
850–1100 |
|
|
VI |
880–1190 |
|
|
VII |
910–1310 |
|
|
VIII |
930–1420 |
|
|
IX |
960–1550 |
|
|
X |
990–1680 |
|
|
XI |
1020–1810 |
|
|
XII |
1050–1950 |
|
|
XIII |
1090–2100 |
|
|
XIV |
1130–2260 |
|
|
XV |
1170–2430 |
|
|
XVI |
1220–2610 |
|
|
XVII |
1320–2780 |
|
|
XVIII |
1430–2990 |
|
|
XIX |
1550–3270 |
|
|
XX |
1660–3540 |
|
|
XXI |
1770–3860 |
|
B.
Dla pozostałych pracowników urzędów i jednostek (z wyleczeniem
pracowników
zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i
obsługi)
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
|
1 |
2 |
|
|
| |
750– |
890 |
|
II |
760– |
920 |
|
III |
770– |
980 |
|
IV |
780–1040 |
|
|
V |
790–1100 |
|
|
VI |
800–1170 |
|
|
VII |
810–1260 |
|
|
VIII |
820–1340 |
|
|
IX |
840–1420 |
|
|
x |
870–1500 |
|
|
XI |
900–1610 |
|
|
XII |
930–1710 |
|
|
XIII |
960–1830 |
|
|
XIV |
990–1990 |
|
|
XV |
1030–2140 |
|
|
XVI |
1080–2370 |
|
|
XVII |
1130–2600 |
|
|
XVIII |
1180–2850 |
|
|
XIX |
1240–3100 |
|
|
XX |
1300–3400 |
|
|
XXI |
1400–3750 |
|
C. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
|
|
1 |
2 |
|
|
l |
730– |
880 |
|
II |
740– |
890 |
|
III |
750– |
910 |
|
IV |
760– |
950 |
|
V |
770– |
990 |
|
VI |
780–1030 |
|
|
VII |
790–1080 |
|
|
VIII |
800–1140 |
|
|
IX |
820–1210 |
|
|
X |
840–1280 |
|
|
XI |
870–1360 |
|
|
XII |
890–1440 |
|
|
XIII |
910–1550 |
|
|
XIV |
930–1650 |
|
|
XV |
960–1760 |
|
|
XVI |
990–1880 |
|
|
XVII |
1020–2010 |
|
|
XVIII |
1050–2140 |
|
|
XIX |
1080–2300 |
|
|
XX |
1150–2450 |
|
|
XXI |
1250–2600 |
|
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
|
Stawka dodatku funkcyjnego |
Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
|
|
1 |
do 35 |
|
|
2 |
do 50 |
|
|
3 |
do 65 |
|
|
4 |
do 80 |
|
|
5 |
do 95 |
|
|
6 |
do 110 |
|
|
7 |
do 125 |
|
|
8 |
do 150 |
|
|
9 |
do 175 |
|
|
10 |
do 200 |
|
Załącznik nr 3
I. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
II. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE REGULACJI TELEKOMUNIKACJI I POCZTY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Oddziału Okręgowego |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
III. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Główny Inspektor |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Głównego Inspektora |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
IV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH AUDYTORÓW WEWNĘTRZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Audytor wewnętrzny |
XVII–XVIII |
8 |
według odrębnych przepisów |
|
V. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH WOJEWÓDZKICH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Wojewódzki konserwator przyrody |
XV–XX |
8 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Przewodniczący wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
XV–XIX |
7 |
|
|
|
3. |
Przewodniczący składu orzekającego o niepełnosprawności |
XIV–XVIII |
6 |
|
|
|
4. |
Komendant wojewódzki straży łowieckiej |
XV–XVII |
5 |
|
|
|
5. |
Sekretarz wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
XIII–XVII |
5 |
|
|
|
6. |
Zastępca komendanta wojewódzkiego straży łowieckiej |
XIV–XVI |
4 |
według odrębnych |
|
|
7. |
Członkowie wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) |
XIII–XVI |
4 |
przepisów |
|
|
8. |
Komendant posterunku straży łowieckiej |
XII–XV |
3 |
|
|
|
9. |
Starszy strażnik straży łowieckiej |
V–XIII |
– |
|
|
|
10. |
Strażnik straży łowieckiej |
III–X |
– |
|
|
|
11. |
Młodszy strażnik straży łowieckiej |
I–VII |
– |
|
|
VI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KOMENDACH, INSPEKTORATACH I INNYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY KIEROWNIKÓW ZESPOLONYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY WOJEWÓDZKICH ORAZ KIEROWNIKÓW POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
II. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
III. Wojewódzkie inspektoraty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
IV. Wojewódzkie oddziały Służby Ochrony Zabytków |
|||||
|
1. |
Wojewódzki konserwator zabytków |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego konserwatora zabytków |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
V. Wojewódzkie inspekcje nadzoru geodezyjnego i kartograficznego |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
według odrębnych |
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
przepisów |
|
|
VI. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Farmaceutycznej |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor farmaceutyczny |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego |
XVI–XX |
9 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|
VII. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Wojewódzki lekarz weterynarii – dyrektor wojewódzkiego inspektoratu weterynarii |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego lekarza weterynarii |
XVII–XX |
9 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|
3. |
Graniczny lekarz weterynarii – kierownik granicznego inspektoratu weterynarii |
XVI–XIX |
9 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|
VIII. Powiatowe inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Powiatowy lekarz weterynarii – kierownik powiatowego inspektoratu |
XVI–XX |
8 |
wyższe weterynaryjne |
7 |
|
2. |
Zastępca powiatowego lekarza weterynarii |
XV–XIX |
7 |
wyższe weterynaryjne |
5 |
|
IX. Wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego |
XIX–XXI |
10 |
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
7 |
|
X. Powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego |
|||||
|
1. |
Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego |
XVIII–XX |
8 |
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
5 |
|
XI. Kuratoria oświaty |
|||||
|
1. |
Kurator oświaty |
według odrębnych przepisów |
|||
|
2. |
Wicekurator oświaty |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
XII. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
|||||
|
1 |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
według odrębnych przepisów |
|
2 |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
|
|
XIII. Wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
VII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W RAMACH PRAC INTERWENCYJNYCH I ROBÓT PUBLICZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszerego-wania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Główny specjalista |
XII–XVII |
– |
wyższe |
5 |
|
2. |
Starszy specjalista |
XI–XV |
– |
wyższe |
3 |
|
3. |
Inspektor |
VII–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
4. |
Ankieter |
VI–XI |
– |
średnie |
2 |
|
5. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
VIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ PODLEGŁYCH MINISTROM LUB CENTRALNYM ORGANOM ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyj-nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Dyrektor |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
9 |
|
2. |
Zastępca dyrektora do spraw inspekcji morskiej |
XIX–XX |
9 |
wyższe oraz dyplom kapitana żeglugi wielkiej |
9 |
|
3. |
Zastępca dyrektora do spraw technicznych, zastępca dyrektora do spraw oznakowania nawigacyjnego |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
|
Załogi jednostek pływających: |
|
|
według odrębnych przepisów |
|
|
1. |
Kierownik statku I kategorii (kapitan) |
XV–XVII |
2 |
||
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV–XVI |
– |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku I kategorii |
XIV–XVI |
1 |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii, |
XIII–XV |
– |
|
|
|
5. |
Kierownik statku III kategorii, kierownik maszyn statku III kategorii |
XII–XIV |
– |
||
|
6. |
Oficer wachtowy |
XII–XIII |
– |
||
|
7. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI–XIV |
– |
||
|
8. |
Kierownik statku IV kategorii, kierownik maszyn statku IV kategorii, bosman okrętowy |
XI–XIII |
– |
||
|
9. |
Sternik motorzysta, brygadzista grupy sondażowej |
XI–XII |
– |
||
|
10. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X–XI |
– |
||
|
11. |
Marynarz |
IX–X |
– |
||
|
12. |
Steward |
VIII–IX |
– |
||
|
13. |
Młodszy marynarz |
VII–VIII |
– |
||
|
14. |
Starszy bosman bazy |
VIII–IX |
– |
średnie |
|
|
15. |
Bosman bazy |
VII–VIII |
– |
średnie |
|
|
II. Okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego |
|||||
|
1. |
Okręgowy inspektor |
XVIII–XX |
7 |
wyższe odpowiedniej specjalności |
6 |
|
2. |
Zastępca okręgowego inspektora |
XVI–XIX |
6 |
||
|
1. |
Załogi jednostek pływających: Kierownik statku I kategorii (kapitan) |
XV–XVII |
2 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV–XVI |
– |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku I kategorii: |
XIV–XVI |
1 |
||
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii, |
XIII–XV |
– |
||
|
5. |
Kierownik statku III kategorii, kierownik maszyn statku III kategorii |
XII–XIV |
– |
||
|
6. |
Oficer wachtowy |
XII–XIII |
– |
||
|
7. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI–XIV |
– |
||
|
8. |
Kierownik statku IV kategorii, |
XI–XIII |
– |
||
|
9. |
Sternik motorzysta, |
XI–XII |
– |
||
|
10. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X–XI |
– |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
11. |
Marynarz |
IX–X |
– |
|
|
|
12. |
Steward |
VIII–IX |
– |
||
|
13. |
Młodszy marynarz |
VII–VIII |
– |
||
|
14. |
Starszy bosman bazy |
VIII–IX |
– |
średnie |
– |
|
15. |
Bosman bazy |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
III. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XIX |
8 |
wyższe i patent oficera żeglugi śródlądowej |
7 |
|
IV. Archiwa państwowe |
|||||
|
1. |
Dyrektor archiwum |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Pomocnik archiwisty, |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
|
V. Urzędy skarbowe |
|||||
|
1. |
Starszy kasjer |
XI–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
2. |
Kasjer |
IX–XII |
– |
średnie |
2 |
|
VI. Urzędy statystyczne |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
VII. Okręgowe urzędy
górnicze, |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
VIII. Okręgowe urzędy miar i urzędy probiercze |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Naczelnik obwodowego urzędu |
XV–XVII |
5 |
wyższe |
4 |
|
IX. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
X. Izby celne |
|||||
|
1. |
Dyrektor izby celnej |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
XI. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Naczelnik urzędu celnego |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca naczelnika urzędu celnego |
XIV–XIX |
8 |
wyższe |
7 |
IX. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI OBRONY NARODOWEJ LUB PRZEZ NIEGO NADZOROWANYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor jednostki organizacyjnej |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
6 |
|
2. |
Zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
3. |
Główny księgowy |
XV–XVIII |
8 |
wyższe |
6 |
|
4. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Radca prawny |
XV–XVII |
6 |
według odrębnych przepisów |
|
|
6. |
Dyrektor biblioteki naukowej Sztabu Generalnego WP |
XIV–XVIII |
8 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
7. |
Szef oddziału |
XIV–XVIII |
8 |
wyższe |
5 |
|
8. |
Szef wydziału |
XIV–XVIII |
5 |
wyższe |
4 |
|
9. |
Zastępca szefa oddziału |
XII–XVIII |
5 |
wyższe |
4 |
|
10. |
Kustosz |
XIII–XVII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
11. |
Pielęgniarka okręgowa |
XIV–XVI |
6 |
według odrębnych przepisów |
|
|
12. |
Zastępca głównego księgowego |
XIV–XVI |
4 |
wyższe |
3 |
|
13. |
Kierownik ośrodka informacji naukowej Sztabu Generalnego WP |
XIV–XVI |
5 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
14. |
Kierownik zespołu (grupy) |
XIV–XVI |
5 |
wyższe |
6 |
|
15. |
Starszy inspektor kontroli wojskowej |
XIII–XVI |
– |
wyższe |
4 |
|
16. |
Kierownik biblioteki fachowej |
XIII–XV |
4 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
17. |
Kierownik sekcji |
XIII–XIV |
3 |
wyższe |
4 |
|
18. |
Starszy specjalista |
XII–XV |
– |
wyższe |
4 |
|
19. |
Starszy metrolog, |
XI–XV |
– |
wyższe |
4 |
|
20. |
Starszy projektant, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
21. |
Inspektor kontroli wojskowej, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
22. |
Projektant, programista |
XII–XIV |
– |
wyższe |
3 |
|
23. |
Starszy bibliotekarz, starszy dokumentalista |
XII–XIV |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
24. |
Informatyk |
XI–XIV |
– |
średnie |
5 |
|
25. |
Referendarz, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
26. |
Bibliotekarz, |
XI–XIII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
27. |
Starszy inspektor |
IX–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
28. |
Starszy technik |
IX–XIII |
– |
średnie |
4 |
|
29. |
Starszy instruktor, starszy rewident |
IX–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
30. |
Starszy księgowy |
VIII–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
3 |
||||
|
31. |
Starszy redaktor |
VIII–XII |
– |
średnie |
5 |
|
32. |
Statystyk, |
VII–XII |
– |
średnie |
2 |
|
33. |
Referent prawny, |
VII–XII |
– |
wyższe prawnicze lub administracyjne |
– |
|
34. |
Instruktor, rewident, redaktor |
VII–XII |
– |
średnie |
2 |
|
35. |
Sekretarz dowódcy (szefa, dyrektora) |
VII–XI |
– |
średnie |
3 |
|
36. |
Księgowy |
VI–XI |
– |
średnie |
1 |
|
37. |
Starszy referent |
VI–XI |
– |
średnie |
2 |
|
38. |
Referent, |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
|
Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi |
|||||
|
1. |
Kierownik biblioteki specjalistycznej, kierownik ośrodka informacji naukowej |
X–XII |
3 |
średnie |
4 |
|
2. |
Kierownik magazynu |
IX–XI |
2 |
średnie |
3 |
|
3. |
Kierownik: kancelarii, archiwum, kreślarni, drukarni, powielarni |
IX–X |
2 |
średnie |
3 |
|
4. |
Starszy bibliotekarz, |
IX–XI |
– |
średnie |
3 |
|
5. |
Maszynista offsetowy |
IX–X |
– |
zasadnicze |
2 |
|
6. |
Bibliotekarz, |
VIII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
7. |
Starszy laborant, |
VII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
8. |
Kierowca |
VII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
9. |
Maszynistka, teletypistka |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Magazynier, archiwista |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
11. |
Operator kserokopiarki |
VII–VIII |
– |
średnie |
2 |
|
zasadnicze |
3 |
||||
|
12. |
Kreślarz, laborant, korektor |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
|
13 |
Portier |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
X. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW INSTYTUTU PAMIĘCI NARODOWEJ – KOMISJI ŚCIGANIA ZBRODNI PRZECIWKO NARODOWI POLSKIEMU
A.TABELA
KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kwota wynagrodzenia zasadniczego |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
Zastępca Prezesa, |
|
|
|
|
|
|
dyrektor generalny, |
|
|
|
|
|
|
dyrektor Biura Udostępniania i Archiwizacji Dokumentów, |
3500–5250 |
1700 |
wyższe |
8” |
|
|
dyrektor Biura Edukacji Publicznej |
|
|
|
|
B. TABELA
STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyj- nego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura, |
|
|
|
|
|
|
dyrektor sekretariatu Prezesa, |
|
|
|
|
|
|
dyrektor oddziału, |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
zastępca dyrektora Biura Udostępniania i |
|
|
|
|
|
|
Archiwizacji Dokumentów, |
|
|
|
|
|
|
zastępca dyrektora Biura Edukacji Publicznej, |
|
|
|
|
|
|
główny księgowy |
|
|
|
|
|
2. |
Zastępca dyrektora biura, |
|
|
|
|
|
|
zastępca dyrektora sekretariatu Prezesa, |
|
|
|
|
|
|
zastępca dyrektora oddziału, |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
dyrektor (naczelnik) oddziałowego biura, |
|
|
|
|
|
|
rzecznik prasowy |
|
|
|
|
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału, |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista, |
|
|
|
|
|
|
kierownik wydziału udostępniania i |
|
|
|
|
|
|
archiwizacji w delegaturze, |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
|
kierownik sekcji (referatu, archiwum, |
|
|
|
|
|
|
pracowni, laboratorium, sekretariatu) |
|
|
|
|
|
5a. |
Starszy specjalista, |
XIII–XV |
- |
wyższe |
6 |
|
starszy informatyk, |
|
|
|
|
|
|
starszy kustosz archiwalny, |
|
|
|
|
|
|
starszy konserwator archiwalny |
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
radca prawny |
|
|
według odrębnych przepisów |
|
|
6. |
Specjalista, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
7. |
Starszy inspektor, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
8. |
Inspektor, archiwista, starszy księgowy |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
9. |
Starszy referent, |
VIII–XI |
– |
średnie |
2 |
|
10. |
Referent, młodszy księgowy |
V–IX |
– |
średnie |
– |
|
11. |
Pomocnik: archiwisty, konserwatora archiwalnego, dokumentalisty |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
X.A. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ, KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW RZĄDOWEGO CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kwota wynagrodzenia zasadniczego |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
Prezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych |
7750 |
2300 |
wyższe |
8 |
|
2 |
Wiceprezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych |
7200 |
2050 |
wyższe |
5 |
XI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW KANCELARII POLSKIEJ AKADEMII NAUK ORAZ BIURA CENTRALNEJ KOMISJI DO SPRAW TYTUŁU NAUKOWEGO I STOPNI NAUKOWYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Szef kancelarii Polskiej Akademii Nauk |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
1a. |
Zastępca Szefa kancelarii Polskiej Akademii Nauk |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Dyrektor biura (zespołu), |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Wicedyrektor biura (zespołu), |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
główny specjalista do spraw legislacji |
wyższe prawnicze |
||||
|
4. |
Zastępca przewodniczącego wydziału Polskiej Akademii Nauk |
XVIII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
5. |
Naczelnik działu, |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
6. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
radca prawny |
według odrębnych przepisów |
||||
|
7. |
Starszy specjalista |
XIII–XV |
– |
wyższe |
6 |
|
starszy programista, starszy informatyk |
XII–XV |
||||
|
8. |
Specjalista, programista, informatyk |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
9. |
Starszy inspektor |
XI–XIII |
– |
wyższe |
3 |
|
10. |
Inspektor, |
IX–XII |
– |
wyższe średnie |
2 |
|
referent prawny |
wyższe prawnicze |
– |
|||
|
11. |
Księgowy, |
VIII–XI |
– |
średnie |
– |
|
12. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW BIURA RZECZNIKA INTERESU PUBLICZNEGO
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Wicedyrektor biura, główny księgowy, rzecznik prasowy |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
6. |
Specjalista |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
7. |
Starszy inspektor, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
8. |
Inspektor |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
9. |
Starszy referent, |
VIII–IX |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
|||||
|
1. |
Kierownik bazy transportu |
XIV–XVI |
5 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Kierownik budowy |
XIII–XV |
6 |
wyższe |
3 |
|
3. |
Kierownik zakładu obsługi samochodów, kierownik zespołu magazynów |
XII–XIV |
4 |
średnie |
4 |
|
4. |
Zastępca kierownika bazy transportu |
XII–XIV |
3 |
średnie |
3 |
|
5. |
Kierownik punktu żywienia |
XI–XIII |
3 |
średnie |
4 |
|
kierownik magazynu technicznego |
2 |
||||
|
starszy kasjer, kasjer walutowy |
– |
||||
|
konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych i magnetycznych nośników informatycznych |
3 |
||||
|
sekretarka |
IX–XIII |
– |
|||
|
6. |
Zastępca kierownika zakładu obsługi samochodów, kierownik ośrodka informacji naukowej, kierownik warsztatu, kierownik stacji obsługi, kierownik garażu, kierownik biblioteki, kierownik zespołu magazynów, kierownik kotłowni wysokoprężnej, kierownik informatorium |
X–XII |
3 |
średnie |
4 |
|
zastępca kierownika punktu żywienia |
1 |
2 |
|||
|
7. |
Kierownik obiektu, kierownik zmiany |
X–XI |
3 |
średnie |
3 |
|
starszy magazynier w magazynie technicznym, starszy bibliotekarz, starszy kontroler techniczny, starszy dyspozytor |
– |
2 |
|||
|
zaopatrzeniowiec |
VIII–XI |
– |
|||
|
8. |
Zastępca kierownika warsztatu, zastępca kierownika stacji obsługi, zastępca kierownika garażu |
IX–XI |
2 |
średnie |
3 |
|
9. |
Operator urządzeń elektronicznych |
IX–XI |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Kierownik magazynu, kierownik hali maszyn, kierownik kotłowni |
IX–X |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik bursy, internatu |
1 |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
maszynistka klasy mistrzowskiej, dyspozytor, |
|
– |
|
|
|
Sekretarka-maszynistka, kreślarz |
– |
||||
|
magazynier w magazynie technicznym |
zasadnicze |
1 |
|||
|
starszy operator urządzeń przygotowania danych |
VIII–X |
– |
średnie |
2 |
|
|
11. |
Ankieter |
VI–X |
– |
średnie |
2 |
|
12. |
Kierownik biura podawczego, kierownik kancelarii głównej, kierownik kancelarii tajnej, kierownik archiwum, kierownik centrali telefonicznej |
VIII–IX |
2 |
średnie |
3 |
|
starszy magazynier, kasjer, bibliotekarz, intendent, starsza maszynistka |
– |
– |
|||
|
operator urządzeń przygotowania danych |
VII–IX |
||||
|
13. |
Archiwista, magazynier, starsza telefonistka, maszynistka, teletypistka, pomoc laboratoryjna, recepcjonista |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
14. |
Telefonistka |
V–VI |
– |
podstawowe i umiejętność wykonywania czynności |
– |
|
15. |
Pokojowa |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
|
II. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Kierownik łodzi patrolowej |
X–XII |
3 |
dyplom porucznika żeglugi przybrzeżnej z 24-miesięczną praktyka, pływania w dziale służby pokładowej na stanowiskach oficerskich |
|
|
2. |
Motorzysta łodzi patrolowej |
VII–IX |
– |
stopień motorzysty okrętowego |
|
|
III. Komenda Główna Policji |
|||||
|
1. |
Starszy kontroler techniczny, |
IX–XII |
– |
średnie |
2 |
|
IV. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Starszy serwisant urządzeń elektronicznych |
XI–XIV |
– |
wyższe |
2 |
|
2. |
Serwisant urządzeń elektronicznych |
X–XIII |
– |
średnie |
5 |
|
3. |
Konserwator urządzeń elektronicznych, starszy operator maszyn elektronicznych |
IX–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
4. |
Starszy technik |
X–XII |
– |
średnie |
2 |
|
5. |
Operator maszyn elektronicznych |
VIII–XII |
– |
średnie |
– |
|
6. |
Technik |
VIII–X |
– |
średnie |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
V. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc laboratoryjna |
VII–X |
– |
umiejętność wykonywania zawodu |
– |
|
VI. Powiatowe inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc techniczna na stanowisku badania mięsa, |
VIII–X |
– |
umiejętność wykonywania zawodu |
– |
|
dezynfektor |
|||||
XIV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I OBSŁUGI
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
|||||
|
1. |
Kierowca autobusu |
X–XI |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
rzemieślnik specjalista, |
zasadnicze |
3 |
|||
|
operator maszyn cyfrowych |
|||||
|
2. |
Kierowca samochodu specjalistycznego |
IX–XI |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
kierowca samochodu ciężarowego, |
IX –X |
||||
|
kierowca samochodu dostawczego |
|||||
|
3. |
Mechanik samochodowy, |
IX –X |
– |
zasadnicze |
2 |
|
maszynista offsetowy, |
|||||
|
kserografista |
|||||
|
4. |
Konserwator, |
VIII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
rzemieślnik wykwalifikowany, |
|||||
|
ślusarz-spawacz, |
|||||
|
elektryk, |
|||||
|
stolarz, |
|||||
|
tapicer, |
|||||
|
szklarz, |
|||||
|
malarz, |
|||||
|
introligator, |
|||||
|
palacz c.o. |
|||||
|
5. |
Kierowca samochodu osobowego |
VII–VIII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
6. |
Operator urządzeń powielających, |
VI–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
robotnik magazynowy, |
|||||
|
robotnik transportowy |
|||||
|
7. |
Robotnik gospodarczy |
V–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
8. |
Portier, |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
|
szatniarz, |
|||||
|
dozorca, |
|||||
|
dźwigowy, |
|||||
|
woźny |
|||||
|
9. |
Sprzątaczka |
III–IV |
– |
podstawowe |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
10. |
Goniec |
II–IV |
– |
podstawowe |
– |
|
II. Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa |
|||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX–XI |
– |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
|
2. |
Robotnik szklarniowy |
VI–X |
– |
zasadnicze zawodowe |
– |
|
III. Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Starszy latarnik |
X–XII |
– |
średnie |
4 |
|
2. |
Elektromonter, |
VII–XI |
– |
zasadnicze |
– |
|
elektryk, |
|||||
|
monter instalacji wodnokanalizacyjnych, |
|||||
|
operator sztaplarki, |
|||||
|
mechanik silników spalinowych, |
|||||
|
mechanik samochodowy, |
|||||
|
elektryk samochodowy |
|||||
|
3. |
Kierowca ciągnika |
IX–X |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
4. |
Latarnik, |
VIII–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
rzemieślnik gospodarczy |
|||||
|
5. |
Robotnik ochrony wybrzeża-pilarz, |
VII–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
murarz, |
|||||
|
tynkarz, |
|||||
|
blacharz, |
|||||
|
dekarz, |
|||||
|
spawacz, |
|||||
|
ślusarz, |
|||||
|
tokarz |
|||||
|
6. |
Robotnik ochrony wybrzeża, |
VI–IX |
– |
podstawowe |
– |
|
cieśla, |
|||||
|
stolarz |
|||||
|
7. |
Wydawca narzędzi, |
V–VII |
– |
zasadnicze |
– |
|
zbrojarz |
|||||
|
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Stermotorzysta |
XIII–XIV |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Bosman przystaniowy |
VIII–IX |
– |
||
|
V. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
|||||
|
1. |
Operator kierowca, |
IX–XII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
mechanik kierowca |
|||||
|
2. |
Starszy dróżnik |
IX–XI |
– |
zasadnicze |
2 |
|
starszy promowy |
podstawowe |
5 |
|||
|
3. |
Dróżnik |
VI–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
podstawowe |
|||||
|
VI. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Konserwator sprzętu radiologicznego i elektronicznego |
X–XII |
– |
średnie techniczne |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
VII. Komenda Główna Policji, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Policji, komisariaty Policji, oddziały Straży Granicznej, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu |
|||||
|
1. |
Mechanik-elektronik |
XI–XIII |
– |
średnie |
2 |
|
2. |
Starszy mistrz |
XI–XII |
3 |
zasadnicze |
4 |
|
3. |
Starszy technik, |
X–XII |
– |
średnie |
2 |
|
starszy muzyk, |
|||||
|
mechanik silników okrętowych |
|||||
|
4. |
Ślusarz-tokarz |
IX–XI |
– |
zasadnicze |
– |
|
kierowca samochodu specjalnego |
według odrębnych przepisów |
||||
|
blacharz samochodowy, |
zasadnicze |
– |
|||
|
diagnosta samochodowy, |
|||||
|
elektromechanik |
|||||
|
mistrz garmażeryjny lub cukierniczy, |
2 |
3 |
|||
|
kuchmistrz, |
|||||
|
mistrz |
|||||
|
Blacharz-dekarz, |
– |
– |
|||
|
elektryk samochodowy, |
|||||
|
elektromonter, |
|||||
|
lakiernik samochodowy |
|||||
|
5. |
Technik, |
IX–XI |
– |
średnie |
– |
|
pracownik ochrony, |
|||||
|
muzyk |
|||||
|
6. |
Kucharz, |
IX–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
mechanik urządzeń chłodniczych lub garmażeryjnych, |
|||||
|
mechanik rusznikarz, |
|||||
|
mechanik maszyn biurowych, |
|||||
|
mechanik urządzeń ppoż., |
|||||
|
malarz-murarz, |
|||||
|
monter-konserwator urządzeń i sieci wodno-kanalizacyjnej, c.o. i gazowej, |
|||||
|
monter konserwator urządzeń łączności, |
|||||
|
mechanik urządzeń slipowych, |
|||||
|
palacz kotłowni wysokoprężnych |
|||||
|
7. |
Starszy mechanik centrali telefonicznej |
VIII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
8. |
Szewc, |
VIII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
krawiec, |
|||||
|
spawacz, |
|||||
|
tynkarz-glazurnik |
|||||
|
kierowca ciągnika, |
według odrębnych przepisów |
||||
|
kierowca karetki sanitarnej (pogotowia), |
|||||
|
kierowca mikrobusu |
|||||
|
9. |
Kelner, |
VII–VIII |
– |
podstawowe |
– |
|
młodszy kucharz, |
|||||
|
gospodarz obiektu, |
|||||
|
operator urządzeń piorących, |
|||||
|
operator urządzeń oczyszczalni ścieków |
|||||
|
10. |
Operator wózka akumulatorowego, |
VI–VIII |
– |
podstawowe |
– |
|
ogrodnik |
|||||
|
11. |
Pomocnik kierowcy |
VI–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
12. |
Pomoc kucharza, |
V–VI |
– |
podstawowe |
– |
|
pomocnik palacza c.o., |
|||||
|
pracownik obsługi gospodarczej w komisariatach policji, |
|||||
|
palacz pieców zwykłych |
|||||
|
VIII. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
|||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX–XII |
– |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
|
2. |
Robotnik szklarniowy, |
VI–X |
– |
zasadnicze zawodowe |
– |
|
robotnik laboratoryjny |
|||||
|
3. |
Sprzątaczka laboratoryjna |
IV–VI |
– |
podstawowe |
– |
Załącznik nr 4
WYKAZ PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH UCIĄŻLIWYCH LUB SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA
1) Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach, w których ze względu na technologię produkcji jest konieczne stosowanie wyłącznie oświetlenia elektrycznego,
b) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
c) w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25°C lub poniżej 10°C,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,
f) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
g) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80%, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą;
2) Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach zlokalizowanych poniżej poziomu otaczającego terenu – zgodnie z przepisami w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) w warunkach narażenia na hałas,
c) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2 000 kcal dla mężczyzn i 1 200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie;
3) Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
b) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300 000 MHz w strefie zagrożenia,
c) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych, których wykaz określają odrębne przepisy,
d) pod ziemią lub pod wodą,
e) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach poniżej 2 m uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
f) przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych,
g) w szczególności wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
h) w kontakcie z materiałem zakaźnym, chorymi zakaźnie ludźmi albo zwierzętami.
[1] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 marca 2004 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 45, poz. 416). Zmiana weszła w życie z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej, czyli 1 maja 2004 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2004 r.
[2] Rozporządzenie wchodzi w życie 26 lutego 2003 r.
Rozporządzenie traci moc 7 lipca 2004 r. na podstawie § 21 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 czerwca 2004 r. w sprawie wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 155, poz. 1633).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
