Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2004 nr 104 poz. 1100
Wersja aktualna od 2004-05-01
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2004 nr 104 poz. 1100
Wersja aktualna od 2004-05-01
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA ZDROWIA1)

z dnia 28 kwietnia 2004 r.

w sprawie sposobu działania krajowego systemu monitorowania wypadków konsumenckich

Na podstawie art. 32 ust. 8 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów (Dz. U. Nr 229, poz. 2275) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Dane objęte krajowym systemem monitorowania wypadków konsumenckich] Krajowy system monitorowania wypadków konsumenckich obejmuje dane o wypadkach konsumenckich pochodzące z placówek terenowych, o których mowa w art. 32 ust. 3 ustawy z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, zwanej dalej „ustawą".

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Przesłanki identyfikowania zdarzenia jako wypadku konsumenckiego] 1. Osoba zbierająca w placówce terenowej dane o wypadkach konsumenckich i wprowadzająca je do elektronicznej bazy danych identyfikuje zdarzenie jako wypadek konsumencki na podstawie informacji uzyskanych z dokumentacji udzielenia pomocy medycznej lub bezpośrednio od osoby, której udzielono pomocy.

2. Krajowy system monitorowania wypadków konsumenckich obejmuje zakres informacji niezbędnych do ustalenia produktu mającego związek z wypadkiem konsumenckim, okoliczności zdarzenia, skutków zdrowotnych, wnioskowania o przyczynach zależnych i niezależnych od osoby poszkodowanej, w szczególności:

1) wiek, płeć, wykształcenie osoby poszkodowanej;

2) czas i miejsce zdarzenia;

3) opis zdarzenia z uwzględnieniem cech produktu i cech zachowań osoby poszkodowanej, które mogły mieć wpływ na przebieg zdarzenia;

4) informacje o produkcie, jaki miał związek z wypadkiem, umożliwiające jego identyfikację;

5) opis obrażeń, jakich doznała osoba poszkodowana;

6) miejsce udzielenia pomocy.

3. Informacje, o których mowa w ust. 2, zbierane są za pomocą kwestionariusza wywiadu, którego wzór określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Kwestionariusz wywiadu] Placówki terenowe przekazują administratorowi systemu kopie kwestionariuszy wywiadu niezwłocznie po wypełnieniu, a zapis elektroniczny danych z kwestionariuszy wywiadu nie rzadziej niż raz w miesiącu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Analiza kwestionariusza wywiadu] Administrator systemu analizuje kwestionariusze wywiadu i, jeżeli okoliczności wypadku konsumenckiego wskazują, że niezbędne jest niezwłoczne podjęcie działań w celu usunięcia związanych z produktem zagrożeń bezpieczeństwa, przekazuje dane na temat wypadku oraz propozycję odpowiednich działań wraz z kopią kwestionariusza wywiadu Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów nie później niż w ciągu 48 godzin od ich uzyskania. Wzór formularza służącego przekazywaniu informacji określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Opracowanie zbiorcze danych o wypadkach konsumenckich] Administrator systemu sporządza raz na kwartał opracowanie zbiorcze danych o wypadkach konsumenckich zawierające analizę ich okoliczności i przyczyn oraz wnioski dotyczące przeciwdziałania tym wypadkom i przekazuje je ministrowi właściwemu do spraw zdrowia oraz Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w terminie do 20. dnia miesiąca następującego po kwartale objętym opracowaniem.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[Roczny zbiorczy raport na temat wypadków konsumenckich] Administrator systemu sporządza roczny zbiorczy raport na temat wypadków konsumenckich i składa go ministrowi właściwemu do spraw zdrowia oraz Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów do dnia 31 marca roku następnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[Powołanie administratora systemu] 1. Powołanie administratora systemu następuje po przeprowadzeniu postępowania kwalifikacyjnego uwzględniającego ocenę kwalifikacji i doświadczenia zawodowego oraz rozmowę kwalifikacyjną.

2. Postępowanie, o którym mowa w ust. 1, przeprowadza komisja kwalifikacyjna powołana przez ministra właściwego do spraw zdrowia, zwanego dalej „ministrem".

3. Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu, zatwierdzonego przez ministra.

4. Po zakończeniu postępowania kwalifikacyjnego komisja kwalifikacyjna powiadamia osoby ubiegające się o stanowisko administratora systemu o wyniku postępowania, a w terminie nie dłuższym niż 14 dni przedstawia ministrowi propozycję kandydata albo kandydatów na stanowisko administratora systemu.

5. Jeżeli komisja kwalifikacyjna nie wyłoni w drodze postępowania kandydata na stanowisko administratora systemu, minister może powołać administratora systemu albo zlecić ponowne przeprowadzenie postępowania kwalifikacyjnego.

6. Osobie ubiegającej się o stanowisko administratora systemu przysługuje odwołanie od wyników postępowania kwalifikacyjnego w terminie 7 dni od dnia powiadomienia o jego wyniku.

7. Minister rozpatruje odwołanie w ciągu 7 dni od dnia jego otrzymania. W przypadku uznania zasadności odwołania minister może unieważnić przeprowadzone postępowanie kwalifikacyjne.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[Odwołanie] Odwołanie administratora systemu następuje w przypadku:

1) niewykonywania obowiązków określonych w ustawie;

2) złożenia rezygnacji z wykonywania obowiązków administratora systemu;

3) choroby trwale uniemożliwiającej wykonywanie obowiązków określonych w ustawie;

4) skazania prawomocnym wyrokiem za przestępstwo z winy umyślnej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[Zadania administratora systemu] 1. Do zadań administratora systemu należy organizowanie i zapewnianie właściwego funkcjonowania systemu monitorowania, a w szczególności:

1) przedstawianie ministrowi właściwemu do spraw zdrowia propozycji wyboru placówek terenowych – co najmniej jednej w każdym województwie;

2) uzgadnianie z placówkami terenowymi warunków zbierania danych do systemu monitorowania i przygotowywanie projektów umów;

3) opracowywanie dla placówek terenowych instrukcji dotyczących zbierania danych o wypadkach konsumenckich;

4) szkolenie osób zbierających dane i tworzących zapisy elektroniczne;

5) tworzenie centralnej bazy danych o wypadkach konsumenckich, analizowanie ich okoliczności i uwarunkowań związanych z cechami produktów i zachowaniami konsumenckimi;

6) planowanie zakresu zadań i wydatków na ich realizację na każdy rok.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Minister Zdrowia: L. Sikorski

1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833 oraz z 2003 r. Nr 199, poz. 1941).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Zdrowia
z dnia 28 kwietnia 2004 r. (poz. 1100)

Załącznik nr 1

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik nr 2

infoRgrafika

infoRgrafika

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00