ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW
z dnia 29 czerwca 2004 r.
w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek
(Dz.U. z 2004 r., Nr 164, poz. 1715; Dz.U. z 2005 r., Nr 34, poz. 306; Dz.U. z 2005 r., Nr 265, poz. 2212;ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 38, poz. 259)
Na podstawie art. 21 ust. 3, art. 22 ust. 2, art. 23 ust. 2, art. 24 ust. 2 w związku z art. 43 ust. 1 i 2, art. 44, art. 46 i art. 53 ust. 3 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 86, poz. 953, z późn. zm.1)), a także w związku z art. 23 ust. 3 ustawy z dnia 25 kwietnia 1997 r. o Polskiej Akademii Nauk (Dz. U. Nr 75, poz. 469 i Nr 141, poz. 943 oraz z 1999 r. Nr 49, poz. 484), art. 22 ust. 4 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym (Dz. U. z 1999 r. Nr 66, poz. 750. z późn. zm.2)), art. 26 ust. 2 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych (Dz. U. z 2001 r. Nr 55, poz. 577 i Nr 154, poz. 1800, z 2002 r. Nr 113, poz. 984 oraz z 2003 r. Nr 149, poz. 1454) oraz na podstawie art. 84 ust. 4 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2003 r. Nr 207, poz. 2016, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji] 1. Rozporządzenie stosuje się do pracowników:
1) wymienionych w art. 1 ust. 1 pkt 8a, 9a, 12 i pkt 14 oraz ust. 2 ustawy z dnia 16 września 1982 r. o pracownikach urzędów państwowych, zwanej dalej „ustawą”,
2) zatrudnionych w:
a) jednostkach wojskowych podległych Ministrowi Obrony Narodowej lub przez niego nadzorowanych, o których mowa w art. 43 ust. 2 ustawy.
b) Kancelarii Polskiej Akademii Nauk,
c) Biurze Centralnej Komisji do Spraw Stopni i Tytułów,
d) Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych
– zwanych dalej „pracownikami”.
2. Rozporządzenia nie stosuje się do:
1) pracowników Kancelarii Prezesa Rady Ministrów – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 21 ust. 3a ustawy;
2) strażników Państwowej Straży Rybackiej – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26 ust. 1 ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym;
3) pracowników regionalnych izb obrachunkowych – w zakresie uregulowanym w przepisach wydanych na podstawie art. 26a ust. 6 ustawy z dnia 7 października 1992 r. o regionalnych izbach obrachunkowych.
§ 2. [Tabele stawek] Ustala się:
1) tabele miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, które są określone w załączniku nr 1 [1] do rozporządzenia;
2) tabelę stawek dodatku funkcyjnego, która jest określona w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
3) tabele stanowisk, zaszeregowań i kwalifikacji pracowników, które są określone w załączniku nr 3 [2] do rozporządzenia.
§ 3. [Definicja] Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o „najniższym wynagrodzeniu zasadniczym”, rozumie się przez to najniższe wynagrodzenie zasadnicze w pierwszej kategorii zaszeregowania, ustalone w tabelach miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego, o których mowa w § 2 pkt 1.
§ 4. [Skrócenie pracownikowi okresu pracy zawodowej] Kierownik urzędu lub jednostki, o których mowa w § 1 ust. 1, zwany dalej „kierownikiem urzędu lub jednostki”, może, w uzasadnionych przypadkach, skrócić pracownikowi okres pracy zawodowej wymagany na danym stanowisku, z wyłączeniem stanowisk, dla których wymagany okres pracy zawodowej określają odrębne przepisy.
§ 5. [Dodatek funkcyjny] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach związanych z kierowaniem zespołem oraz radcy prawnemu przysługuje dodatek funkcyjny.
2. Dodatek, o którym mowa w ust. 1, przysługuje również pracownikom zatrudnionym na stanowiskach niezwiązanych z kierowaniem zespołem, dla których w tabelach, o których mowa w § 2 pkt 3, przewiduje się dodatek funkcyjny, z tym że maksymalna stawka tego dodatku przewidziana dla danego stanowiska jest niższa o jedną stawkę.
§ 6. [Dodatek specjalny] 1. Z tytułu okresowego zwiększenia obowiązków służbowych lub powierzenia dodatkowych zadań o wysokim stopniu złożoności lub odpowiedzialności kierownik urzędu lub jednostki może przyznać pracownikowi na czas określony dodatek specjalny.
2. Dodatek specjalny może być przyznawany również ze względu na charakter pracy i zakres wykonywanych zadań; dodatek przyznaje się na czas określony, a w indywidualnych przypadkach także na czas nieokreślony.
3. Dodatek specjalny jest wypłacany w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia, w kwocie nieprzekraczającej 40 % łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego pracownika.
4. Dodatek specjalny może być podwyższany w szczególnie uzasadnionych przypadkach.
5. Przepisy ust. 1–4 nie dotyczą pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi.
§ 7. [Wyłączenia] Przepisy § 6 nie dotyczą osób wymienionych w tabeli XII w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
§ 8. [Dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych dla zdrowia] 1. Pracownikowi przysługuje dodatek za prace wykonywane w warunkach uciążliwych lub szkodliwych dla zdrowia:
1) przy pierwszym stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 5 %,
2) przy drugim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 10 %,
3) przy trzecim stopniu uciążliwości lub szkodliwości – w wysokości do 15 %
– najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wykaz prac, o których mowa w ust. 1, jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
3. Prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1 lit. d i e oraz pkt 2 lit. b, d i e uważa się za wykonywane w warunkach szkodliwych dla zdrowia, uzasadniających przyznanie dodatku, jeżeli w środowisku pracy są przekroczone najwyższe dopuszczalne stężenia i natężenia czynników szkodliwych dla zdrowia określone w odrębnych przepisach, stwierdzone przez laboratoria Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz inne laboratoria upoważnione przez właściwych miejscowo państwowych wojewódzkich inspektorów sanitarnych.
4. Dodatek przysługuje pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 1, 2 i pkt 3 lit. a, c–h, przez co najmniej 80 godzin w miesiącu, natomiast pracownikom wykonującym prace określone w załączniku nr 4 do rozporządzenia w pkt 3 lit. b – przez połowę dopuszczalnego czasu przebywania w strefie zagrożenia.
5. W razie zbiegu uprawnień do dodatków za wykonywanie pracy o różnym stopniu uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia, pracownikowi przysługuje jeden dodatek według najwyższego stopnia uciążliwości lub szkodliwości.
§ 9. [Dodatek za wysługę lat] 1. Do okresów pracy uprawniających do dodatku za wieloletnią pracę w urzędach i jednostkach, zwanego dalej „dodatkiem za wysługę lat”, wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Jeżeli praca w urzędzie lub jednostce stanowi dodatkowe zatrudnienie, do okresu dodatkowego zatrudnienia nie podlegają zaliczeniu okresy zatrudnienia podstawowego.
3. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu dodatkowego zatrudnienia podlegają zaliczeniu zakończone okresy zatrudnienia podstawowego oraz okres zatrudnienia u pracodawcy, który udzielił urlopu – do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
4. Dodatek za wysługę lat przysługuje pracownikowi za dni, za które otrzymuje wynagrodzenie, oraz za dni nieobecności w pracy z powodu niezdolności do pracy wskutek choroby albo konieczności osobistego sprawowania opieki nad dzieckiem lub chorym członkiem rodziny, za które pracownik otrzymuje z tego tytułu zasiłek z ubezpieczenia społecznego.
5. Dodatek za wysługę lat jest wypłacany w terminie wypłaty wynagrodzenia:
1) począwszy od pierwszego dnia miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym pracownik nabył prawo do dodatku lub wyższej stawki dodatku, jeżeli nabycie prawa nastąpiło w ciągu miesiąca;
2) za dany miesiąc, jeżeli nabycie prawa do dodatku lub do wyższej stawki dodatku nastąpiło pierwszego dnia miesiąca.
§ 10. [Nagroda jubileuszowa] 1. Do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się wszystkie poprzednie zakończone okresy zatrudnienia oraz inne okresy, jeżeli z mocy odrębnych przepisów podlegają one wliczeniu do okresu pracy, od którego zależą uprawnienia pracownicze.
2. Pracownikowi, który wykonuje pracę w urzędzie lub jednostce w ramach urlopu bezpłatnego udzielonego przez pracodawcę w celu wykonywania tej pracy, do okresu uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się okres zatrudnienia u tego pracodawcy do dnia rozpoczęcia tego urlopu.
3. W razie równoczesnego pozostawania więcej niż w jednym stosunku pracy, do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej wlicza się jeden z tych okresów.
4. Pracownik nabywa prawo do nagrody jubileuszowej w dniu upływu okresu uprawniającego do tej nagrody albo w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających nagrody jubileuszowe.
5. Wypłata nagrody jubileuszowej następuje niezwłocznie po nabyciu przez pracownika prawa do tej nagrody.
6. Podstawę obliczenia nagrody jubileuszowej stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody, a jeżeli dla pracownika jest to korzystniejsze – wynagrodzenie przysługujące mu w dniu jej wypłaty. Jeżeli pracownik nabył prawo do nagrody jubileuszowej, będąc zatrudniony w innym wymiarze czasu pracy niż w dniu jej wypłaty, podstawę obliczenia nagrody stanowi wynagrodzenie przysługujące pracownikowi w dniu nabycia prawa do nagrody jubileuszowej. Nagrodę jubileuszową oblicza się zgodnie z przepisami obowiązującymi przy ustalaniu ekwiwalentu pieniężnego za urlop wypoczynkowy.
7. W razie ustania stosunku pracy w związku z przejściem na rentę z tytułu niezdolności do pracy lub emeryturę, pracownikowi, któremu do nabycia prawa do nagrody jubileuszowej brakuje mniej niż 12 miesięcy, licząc od dnia rozwiązania stosunku pracy, nagrodę tę wypłaca się w dniu rozwiązania stosunku pracy.
8. Jeżeli w dniu wejścia w życie przepisów wprowadzających zaliczalność do okresów uprawniających do świadczeń pracowniczych okresów niepodlegających dotychczas wliczeniu upływa okres uprawniający pracownika do dwóch lub więcej nagród jubileuszowych, wypłaca mu się tylko jedną nagrodę – najwyższą.
9. Pracownikowi, który w dniu wejścia w życie przepisów, o których mowa w ust. 8, ma okres dłuższy niż wymagany do nagrody jubileuszowej danego stopnia, a w ciągu 12 miesięcy od tego dnia upłynie okres uprawniający go do nabycia nagrody jubileuszowej wyższego stopnia, nagrodę niższą wypłaca się w pełnej wysokości, a w dniu nabycia prawa do nagrody wyższej – różnicę między kwotą nagrody wyższej a kwotą nagrody niższej.
10. Przepisy ust. 8 i 9 mają odpowiednio zastosowanie, w razie gdy w dniu, w którym pracownik udokumentował swoje prawo do nagrody jubileuszowej, był uprawniony do nagrody wyższego stopnia oraz w razie gdy pracownik prawo to nabędzie w ciągu 12 miesięcy od tego dnia.
§ 11. [Fundusz nagród] 1. Tworzy się fundusz nagród, z przeznaczeniem na nagrody za szczególne osiągnięcia w pracy zawodowej, w wysokości 3 % planowanych wynagrodzeń osobowych, pozostający w dyspozycji kierowników urzędów lub jednostek.
2. Fundusz nagród, o którym mowa w ust. 1, może być podwyższany przez kierowników urzędów lub jednostek w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
§ 12. [Godzinowa stawka wynagrodzenia zasadniczego] Godzinową stawkę wynagrodzenia zasadniczego wynikającego z osobistego zaszeregowania pracownika, określonego stawką miesięczną, ustala się dzieląc miesięczną stawkę wynagrodzenia przez liczbę godzin pracy przypadających do przepracowania w danym miesiącu.
§ 13. [Dodatek za pracę w porze nocnej] Pracownikowi wykonującemu pracę w porze nocnej przysługuje dodatek do wynagrodzenia za każdą godzinę pracy w porze nocnej w wysokości 20 % stawki godzinowej wynagrodzenia zasadniczego, nie niższy jednak od dodatku ustalonego na podstawie art. 1518 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 1998 r. Nr 21, poz. 94, z późn. zm.4)).
§ 14. [Fundusz premiowy] 1. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych i obsługi tworzy się fundusz premiowy w ramach posiadanych środków na wynagrodzenia.
2. Wysokość funduszu premiowego, o którym mowa w ust. 1, oraz warunki przyznawania premii ustala kierownik urzędu lub jednostki.
§ 15. [Dodatek dla kierowcy] 1. Kierowcy, z wyjątkiem kierowcy samochodu osobowego, za powierzone mu dodatkowe czynności niewchodzące w zakres jego normalnych obowiązków, przysługuje dodatek w wysokości nieprzekraczającej 60 % najniższego wynagrodzenia zasadniczego.
2. Wysokość dodatku, o którym mowa w ust. 1, za wykonywanie poszczególnych czynności ustala kierownik urzędu lub jednostki, uwzględniając rodzaj czynności i ich uciążliwość.
§ 16. [Przepisy wyjaśniające] Pracownicy, którzy nie spełniają wymagań kwalifikacyjnych przewidzianych dla stanowiska zajmowanego przez nich w dniu wejścia w życie rozporządzenia, mogą być nadal zatrudniani na tych stanowiskach.
§ 17. [Bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny] Pracownicy urzędu morskiego biorący udział w próbach technicznych statków na morzu po budowie lub remoncie albo wykonujący w czasie pracy statku zadania statutowe urzędu otrzymują bezpłatne wyżywienie lub ekwiwalent pieniężny według norm stosowanych w czasie eksploatacji statku.
§ 18. [Pracownicy zatrudnieni na stanowiskach inspekcyjno-technicznych] 1. Pracownikom zatrudnionym na stanowiskach inspekcyjno-technicznych w urzędzie górniczym przysługują uprawnienia w zakresie przewidzianym w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 1981 r. w sprawie szczególnych przywilejów dla pracowników górnictwa – Karta górnika (Dz. U. z 1982 r. Nr 2, poz. 13).
2. Pracownikom, o których mowa w ust. 1, uprawnionym do dodatku za wysługę lat i do szczególnych świadczeń w zakresie płac określonych w rozporządzeniu, o którym mowa w ust. 1, przysługuje uprawnienie z jednego tytułu wybranego przez pracownika.
§ 19. [Ustalanie prawa do nagrody jubileuszowej] Przy ustalaniu prawa do nagrody jubileuszowej przysługującej pracownikowi, który był zatrudniony w urzędzie lub jednostce w dniu 27 stycznia 1995 r., a przed tym dniem nabył prawo do nagrody jubileuszowej z uwzględnieniem okresów podlegających wliczeniu do okresu pracy uprawniającego do nagrody jubileuszowej na podstawie przepisów obowiązujących przed tym dniem, okresy te podlegają wliczeniu na dotychczasowych zasadach.
§ 20. [Nabycie prawa do nagrody jubileuszowej] Pracownik, który podjął zatrudnienie w urzędzie lub jednostce po dniu 27 stycznia 1995 r., nabywa prawo do nagrody jubileuszowej na zasadach określonych w § 10, niezależnie od wcześniejszego nabycia prawa do nagrody jubileuszowej za dany okres pracy.
§ 21. [Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2003 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz. U. Nr 33, poz. 263 i Nr 176, poz. 1712 oraz z 2004 r. Nr 45, poz. 416).
§ 22. [Wejście w życie] [3] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, z tym że przepisy rozporządzenia w zakresie dotyczącym pracowników zatrudnionych w:
1) Biurze Nasiennictwa Leśnego wchodzą w życie z mocą od dnia uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej;
2) Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego wchodzą w życie z mocą od dnia 2 maja 2004 r.
|
|
1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2001 r. Nr 98, poz. 1071, Nr 123, poz. 1353 i Nr 128, poz. 1403, z 2002 r. Nr 1, poz. 18, Nr 153, poz. 1271 i Nr 240, poz. 2052 oraz z 2003 r. Nr 228, poz. 2256.
2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2000 r. Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 81, poz. 875, Nr 110, poz. 1189 i Nr 115, poz. 1229 oraz z 2004 r. Nr 92, poz. 880.
3) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 6, poz. 41, Nr 92, poz. 881, Nr 93, poz. 888 i Nr 96, poz. 959.
4) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1998 r. Nr 106, poz. 668 i Nr 113, poz. 717, z 1999 r. Nr 99, poz. 1152, z 2000 r. Nr 19, poz. 239, Nr 43, poz. 489, Nr 107, poz. 1127 i Nr 120, poz. 1268, z 2001 r. Nr 11, poz. 84, Nr 28, poz. 301, Nr 52, poz. 538, Nr 99, poz. 1075, Nr 111, poz. 1194, Nr 123, poz. 1354, Nr 128, poz. 1405 i Nr 154, poz. 1805, z 2002 r. Nr 74, poz. 676, Nr 135, poz. 1146, Nr 196, poz. 1660, Nr 199, poz. 1673 i Nr 200, poz. 1679, z 2003 r. Nr 166, poz. 1608 i Nr 213, poz. 2081 oraz z 2004 r. Nr 96, poz. 959, Nr 99, poz. 1001 i Nr 120, poz. 1252.
Załączniki do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 29 czerwca 2004 r. (poz. 1633)
Załącznik nr 1
TABELE
MIESIĘCZNYCH STAWEK WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO
A. Dla pracowników, o których mowa w tabeli I, II, III, IV, V, XI, XIII, XIV, XIVa oraz XV części I. załącznika nr 3 do rozporządzenia
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
||
|
1 |
2 |
||
|
I |
810 |
– |
960 |
|
II |
820 |
– |
980 |
|
III |
840 |
– |
1 030 |
|
IV |
860 |
– |
1 080 |
|
V |
890 |
– |
1 150 |
|
VI |
920 |
– |
1 250 |
|
VII |
950 |
– |
1 370 |
|
VIII |
980 |
– |
1 480 |
|
IX |
1 010 |
– |
1 620 |
|
X |
1 040 |
– |
1 760 |
|
XI |
1 070 |
– |
1 890 |
|
XII |
1 100 |
– |
2 040 |
|
XIII |
1 140 |
– |
2 200 |
|
XIV |
1 180 |
– |
2 370 |
|
XV |
1 230 |
– |
2 540 |
|
XVI |
1 280 |
– |
2 730 |
|
XVII |
1 380 |
– |
2 910 |
|
XVIII |
1 500 |
– |
3 130 |
|
XIX |
1 630 |
– |
3 420 |
|
XX |
1 740 |
– |
3 710 |
|
XXI |
1 850 |
– |
4 040 |
B. Dla pozostałych pracowników urzędów i jednostek (z wyłączeniem pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych, obsługi i pracowników wewnętrznej służby ochrony)
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
||
|
1 |
2 |
||
|
I |
800 |
– |
930 |
|
II |
810 |
– |
970 |
|
III |
820 |
– |
1 030 |
|
IV |
830 |
– |
1 090 |
|
V |
840 |
– |
1 150 |
|
VI |
850 |
– |
1 230 |
|
VII |
860 |
– |
1 320 |
|
VIII |
870 |
– |
1 400 |
|
IX |
890 |
– |
1 480 |
|
X |
910 |
– |
1 570 |
|
XI |
940 |
– |
1 680 |
|
XII |
970 |
– |
1 790 |
|
XIII |
1 000 |
– |
1 910 |
|
XIV |
1 040 |
– |
2 080 |
|
XV |
1 080 |
– |
2 230 |
|
XVI |
1 130 |
– |
2 480 |
|
XVII |
1 180 |
– |
2 720 |
|
XVIII |
1 240 |
– |
2 980 |
|
XIX |
1 300 |
– |
3 240 |
|
XX |
1 360 |
– |
3 550 |
|
XXI |
1 460 |
– |
3 920 |
C. Dla pracowników zatrudnionych na stanowiskach pomocniczych, robotniczych, obsługi i pracowników wewnętrznej służby ochrony
|
Kategoria zaszeregowania |
Kwota w złotych |
||
|
1 |
2 |
||
|
I |
790 |
|
930 |
|
II |
800 |
|
940 |
|
III |
810 |
|
960 |
|
IV |
820 |
– |
1 000 |
|
V |
830 |
– |
1 040 |
|
VI |
840 |
– |
1 080 |
|
VII |
850 |
– |
1 130 |
|
VIII |
860 |
– |
1 190 |
|
IX |
870 |
– |
1 260 |
|
X |
890 |
– |
1 340 |
|
XI |
910 |
– |
1 420 |
|
XII |
930 |
– |
1 500 |
|
XIII |
950 |
– |
1 620 |
|
XIV |
980 |
– |
1 730 |
|
XV |
1 010 |
– |
1 840 |
|
XVI |
1 040 |
– |
1 970 |
|
XVII |
1 070 |
– |
2 100 |
|
XVIII |
1 100 |
– |
2 240 |
|
XIX |
1 130 |
– |
2 400 |
|
XX |
1 200 |
– |
2 560 |
|
XXI |
1 310 |
– |
2 720 |
Załącznik nr 2
TABELA STAWEK DODATKU FUNKCYJNEGO
|
Stawka dodatku funkcyjnego |
Procent najniższego wynagrodzenia zasadniczego |
|
1 |
do 35 |
|
2 |
do 50 |
|
3 |
do 65 |
|
4 |
do 80 |
|
5 |
do 95 |
|
6 |
do 110 |
|
7 |
do 125 |
|
8 |
do 150 |
|
9 |
do 175 |
|
10 |
do 200 |
Załącznik nr 3
I. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GENERALNEJ DYREKCJI DRÓG KRAJOWYCH I AUTOSTRAD
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
II. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDZIE KOMUNIKACJI ELEKTRONICZNEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
|
wykształcenie |
Liczba lat pracy |
|
||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
1. |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
1. |
Dyrektor Oddziału Okręgowego |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
III. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W BIURZE NASIENNICTWA LEŚNEGO
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor Biura |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Dyrektora Biura |
XV–XIX |
8 |
wyższe |
7 |
IV. TABELA STANOWISK, ZASZERECOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W GŁÓWNYM INSPEKTORACIE INSPEKCJI HANDLOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|
||||
|
|
||||||
|
|
||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
1. |
Główny Inspektor |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
2. |
Zastępca Głównego Inspektora |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
V. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH AUDYTORÓW WEWNĘTRZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Audytor wewnętrzny |
XVII–XVIII |
8 |
według odrębnych przepisów |
|
VI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ l KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH WOJEWÓDZKICH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Przewodniczący wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
XV–XIX |
7 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Przewodniczący składu orzekającego o niepełnosprawności |
XIV–XVIII |
6 |
||
|
3. |
Komendant wojewódzki Państwowej Straży Łowieckiej |
XV–XVII |
5 |
||
|
4. |
Sekretarz wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności |
XIII–XVII |
5 |
||
|
5. |
Zastępca komendanta wojewódzkiego Państwowej Straży Łowieckiej |
XIV–XVI |
4 |
||
|
6. |
Członkowie wojewódzkiego zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności (lekarz, psycholog, pedagog, doradca zawodowy, pracownik socjalny) |
XIII–XVI |
4 |
||
|
7. |
Komendant posterunku Państwowej Straży Łowieckiej |
XII–XV |
3 |
||
|
8. |
Starszy strażnik Państwowej Straży Łowieckiej |
V–XIII |
– |
||
|
9. |
Strażnik Państwowej Straży Łowieckiej |
III–X |
– |
||
|
10. |
Młodszy strażnik Państwowej Straży Łowieckiej |
I–VII |
– |
||
VII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KOMENDACH, INSPEKTORATACH I INNYCH JEDNOSTKACH ORGANIZACYJNYCH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY KIEROWNIKÓW ZESPOLONYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY WOJEWÓDZKICH ORAZ KIEROWNIKÓW POWIATOWYCH SŁUŻB, INSPEKCJI I STRAŻY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
||
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
|
I. Wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
|
II. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Handlowej |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
|
|
III. Wojewódzkie inspektoraty jakości handlowej artykułów rolno-spożywczych |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
|
|
IV. Wojewódzkie urzędy ochrony zabytków |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki konserwator zabytków |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego konserwatora zabytków |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
|
|
V. Wojewódzkie inspekcje nadzoru geodezyjnego i kartograficznego |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
według odrębny przepisów |
|
||
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XVII–XX |
9 |
|
|||
|
VI. Wojewódzkie inspektoraty Inspekcji Farmaceutycznej |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor farmaceutyczny |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora farmaceutycznego |
XVI–XX |
9 |
wyższe farmaceutyczne |
5 |
|
|
|
VII. Wojewódzkie inspektoraty nadzoru budowlanego |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor nadzoru budowlanego |
XIX–XXI |
10 |
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
7 |
|
|
|
VIII. Powiatowe inspektoraty nadzoru budowlanego |
|
||||||
|
1. |
Powiatowy inspektor nadzoru budowlanego |
XVIII–XX |
|
wyższe oraz uprawnienia budowlane bez ograniczeń |
5 |
|
|
|
IX. Kuratoria oświaty |
|
||||||
|
1. |
Kurator oświaty |
XX–XXI |
10 |
według odrębnych przepisów |
|
||
|
2. |
Wicekurator oświaty |
XIX–XX |
9 |
|
|||
|
X. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
|
||||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
8 |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
VIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W RAMACH PRAC INTERWENCYJNYCH I ROBÓT PUBLICZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Główny specjalista |
XII–XVII |
– |
wyższe |
5 |
|
2. |
Starszy specjalista |
XI–XV |
– |
wyższe |
3 |
|
3. |
Inspektor |
VII–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
4. |
Ankieter |
VI–XI |
– |
średnie |
2 |
|
5. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
IX. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W URZĘDACH STANOWIĄCYCH APARAT POMOCNICZY TERENOWYCH ORGANÓW ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ PODLEGŁYCH MINISTROM LUB CENTRALNYM ORGANOM ADMINISTRACJI RZĄDOWEJ
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Dyrektor |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
9 |
|
2. |
Zastępca dyrektora do spraw inspekcji morskiej |
XIX–XX |
9 |
wyższe oraz dyplom kapitana żeglugi wielkiej |
9 |
|
3. |
Zastępca dyrektora do spraw technicznych, zastępca dyrektora do spraw oznakowania nawigacyjnego |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
1. |
Załogi jednostek pływających: |
XV–XVII |
2 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV–XVI |
– |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku l kategorii (I oficer), |
XIV–XVI |
1 |
||
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii, II oficer mechanik |
XIII–XV |
– |
||
|
5. |
Kierownik statku III kategorii, kierownik maszyn statku III kategorii |
XII–XIV |
– |
||
|
6. |
Oficer wachtowy |
XII–XIII |
– |
||
|
7. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI–XIV |
– |
||
|
8. |
Kierownik statku IV kategorii, kierownik maszyn statku IV kategorii, bosman okrętowy |
XI–XIII |
– |
||
|
9. |
Sternik motorzysta, |
XI–XII |
– |
||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
10. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X–XI |
– |
|
|
|
11. |
Marynarz |
IX–X |
– |
||
|
12. |
Steward |
VIII–IX |
– |
||
|
13. |
Młodszy marynarz |
VII–VIII |
– |
||
|
14. |
Starszy bosman bazy |
VIII–IX |
– |
średnie |
– |
|
15. |
Bosman bazy |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
|
II. Okręgowe inspektoraty rybołówstwa morskiego |
|
|
||
|
1. |
Okręgowy inspektor |
XVIII–XX |
7 |
wyższe odpowiedniej specjalności |
6 |
|
2. |
Zastępca okręgowego inspektora |
XVI–XIX |
6 |
||
|
1. |
Załogi jednostek pływających |
XV–XVII |
2 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Kierownik statku II kategorii |
XIV–XVI |
– |
||
|
3. |
Zastępca kierownika statku l kategorii |
XIV–XVI |
1 |
||
|
4. |
Kierownik maszyn statku II kategorii, |
XIII–XV |
– |
||
|
5. |
Kierownik statku III kategorii, |
XII–XIV |
– |
||
|
6. |
Oficer wachtowy |
XII–XIII |
– |
||
|
7. |
Oficer elektryk okrętowy |
XI–XIV |
– |
||
|
8. |
Kierownik statku IV kategorii, |
XI–XIII |
– |
||
|
9. |
Sternik motorzysta, |
XI–XII |
– |
||
|
10. |
Operator urządzeń hydrograficznych, |
X–XI |
– |
||
|
11. |
Marynarz |
IX–X |
– |
||
|
12. |
Steward |
VIII–IX |
– |
||
|
13. |
Młodszy marynarz |
VII–VIII |
– |
||
|
14. |
Starszy bosman bazy |
VIII–IX |
– |
średnie |
– |
|
15. |
Bosman bazy |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
III. Wojewódzkie inspektoraty transportu drogowego |
|||||
|
1. |
Wojewódzki inspektor |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Zastępca wojewódzkiego inspektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XIX |
8 |
wyższe i patent oficera żeglugi śródlądowej |
7 |
|
V. Archiwa państwowe |
|||||
|
1. |
Dyrektor archiwum |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Pomocnik archiwisty, |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
|
VI. Urzędy skarbowe |
|||||
|
1. |
Starszy kasjer |
XI–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
2. |
Kasjer |
IX–XII |
– |
średnie |
2 |
|
VII. Urzędy statystyczne |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXl |
10 |
wyższe |
7 |
|
VIII. Okręgowe urzędy górnicze, Urząd Górniczy do Badań Kontrolnych Urządzeń Energomechanicznych |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXl |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
IX. Okręgowe urzędy miar i urzędy probiercze |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXl |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Naczelnik obwodowego urzędu |
XV–XVII |
5 |
wyższe |
4 |
|
X. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Dyrektor urzędu |
XVIII–XXl |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
XI. Izby celne |
|||||
|
1. |
Dyrektor izby celnej |
XVIII–XXl |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora izby celnej |
XVII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
XI I. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Naczelnik urzędu celnego |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca naczelnika urzędu celnego |
XIV–XIX |
8 |
wyższe |
7 |
X.TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAN I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW JEDNOSTEK WOJSKOWYCH PODLEGŁYCH MINISTROWI OBRONY NARODOWEJ LUB PRZEZ NIEGO NADZOROWANYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
||
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
1. |
Dyrektor jednostki organizacyjnej |
XVII–XXI |
10 |
wyższe |
6 |
|
|
2. |
Zastępca dyrektora jednostki organizacyjnej |
XV–XX |
9 |
wyższe |
5 |
|
|
3. |
Główny księgowy |
XV–XVIII |
8 |
wyższe |
6 |
|
|
4. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
|
5. |
Radca prawny |
XV–XVII |
6 |
według odrębnych przepisów |
||
|
6. |
Dyrektor biblioteki naukowej Sztabu Generalnego WP |
XIV–XVIII |
8 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
|
7. |
Szef oddziału |
XIV–XVIII |
8 |
wyższe |
5 |
|
|
8. |
Szef wydziału |
XIV–XVIII |
5 |
wyższe |
4 |
|
|
9. |
Zastępca szefa oddziału |
XII–XVIII |
5 |
wyższe |
4 |
|
|
10. |
Kustosz |
XIII–XVII |
– |
według odrębnych przepisów |
||
|
11. |
Pielęgniarka okręgowa |
XIV–XVI |
6 |
według odrębnych przepisów |
||
|
12. |
Zastępca głównego księgowego |
XIV–XVI |
4 |
wyższe |
3 |
|
|
13. |
Kierownik ośrodka informacji naukowej Sztabu Generalnego WP |
XIV–XVI |
5 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
|
14. |
Kierownik zespołu (grupy) |
XIV–XVI |
5 |
wyższe |
6 |
|
|
14a. |
Kierownik filii wojskowego biura emerytalnego |
XIV–XVI |
5 |
wyższe |
6 |
|
|
15. |
Starszy inspektor kontroli wojskowej |
XIII–XVI |
– |
wyższe |
4 |
|
|
16. |
Kierownik biblioteki fachowej |
XIII–XV |
4 |
wyższe bibliotekarskie |
4 |
|
|
17. |
Kierownik sekcji |
XIII–XIV |
3 |
wyższe |
4 |
|
|
18. |
Starszy specjalista |
XII–XV |
– |
wyższe |
4 |
|
|
19. |
Starszy metrolog, |
XI–XV |
– |
wyższe |
4 |
|
|
20. |
Starszy projektant, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
|
21. |
Inspektor kontroli wojskowej, specjalista, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
|
22. |
Projektant, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
3 |
|
|
23. |
Starszy bibliotekarz, |
XII–XIV |
– |
według odrębnych przepisów |
||
|
23a. |
Aprobant |
IX–XIV |
– |
wyższe |
3 |
|
|
24. |
Informatyk |
XI–XIV |
– |
średnie |
5 |
|
|
25. |
Referendarz, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
|
26. |
Bibliotekarz, |
XI–XIII |
– |
według odrębnych przepisów |
||
|
27. |
Starszy inspektor |
IX–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
|
średnie |
4 |
|||||
|
28. |
Starszy technik |
IX–XIII |
– |
średnie |
4 |
|
|
29. |
Starszy instruktor, |
IX–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
|
30. |
Starszy księgowy |
VIII–XII |
– |
wyższe |
– |
|
|
średnie |
3 |
|||||
|
31. |
Starszy redaktor |
VIII–XII |
– |
średnie |
5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
32. |
Statystyk, |
VII–XII |
– |
średnie |
2 |
|
33. |
Referent prawny, |
VII–XII |
– |
wyższe prawnicze lub administracyjne |
– |
|
34. |
Instruktor, |
VII–XII |
– |
średnie |
2 |
|
35. |
Sekretarz dowódcy (szefa, dyrektora) |
VII–XI |
– |
średnie |
3 |
|
36. |
Księgowy |
VI–XI |
– |
średnie |
1 |
|
37. |
Starszy referent |
VI–XI |
– |
średnie |
2 |
|
38. |
Referent, |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
|
Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi |
|||||
|
1. |
Kierownik biblioteki specjalistycznej, kierownik ośrodka informacji naukowej |
X–XII |
3 |
średnie |
4 |
|
2. |
Kierownik magazynu |
IX–XI |
2 |
średnie |
3 |
|
3. |
Kierownik: kancelarii, archiwum, kreślarni, drukarni, powielarni |
IX–X |
2 |
średnie |
3 |
|
4. |
Starszy bibliotekarz, |
IX–XI |
– |
średnie |
3 |
|
5. |
Maszynista offsetowy |
IX–X |
– |
zasadnicze |
2 |
|
6. |
Bibliotekarz, |
VIII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
7. |
Starszy laborant, |
VII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
8. |
Kierowca |
VII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
9. |
Maszynistka, |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Magazynier, |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
11. |
Operator kserokopiarki |
VII–VIII |
– |
średnie |
2 |
|
zasadnicze |
3 |
||||
|
12. |
Kreślarz, |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
|
14. |
Portier |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
XI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW INSTYTUTU PAMIĘCI NARODOWEJ – KOMISJI ŚCIGANIA ZBRODNI PRZECIWKO NARODOWI POLSKIEMU
A. TABELA
KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO l DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kwota wynagrodzenia zasadniczego |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Zastępca Prezesa, |
3.650–5.480 |
1.770 |
wyższe |
8 |
B. TABELA
STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura, |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora biura, |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału, |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
4a. |
Zastępca naczelnika wydziału |
XVI-XVIII |
7 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista, |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
radca prawny
|
według odrębnych przepisów |
||||
|
6. |
Starszy specjalista, |
XIII–XV |
– |
wyższe |
6 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
7. |
Specjalista, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
8. |
Starszy inspektor, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
9. |
Inspektor, |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
10. |
Starszy referent, |
VIII–XI |
– |
średnie |
2 |
|
11. |
Referent, |
V–IX |
– |
średnie |
– |
|
12. |
Pomocnik: |
VI–VIII |
– |
średnie |
– |
XII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ, KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW RZĄDOWEGO CENTRUM STUDIÓW STRATEGICZNYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kwota wynagrodzenia zasadniczego |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Prezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych |
8.100 |
2.430 |
wyższe |
8 |
|
2. |
Wiceprezes Rządowego Centrum Studiów Strategicznych |
7.510 |
2.130 |
wyższe |
5 |
XIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW KANCELARII POLSKIEJ AKADEMII NAUK ORAZ BIURA CENTRALNEJ KOMISJI DO SPRAW STOPNI I TYTUŁÓW
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
Liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Szef Kancelarii Polskiej Akademii Nauk |
XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca Szefa Kancelarii Polskiej Akademii Nauk |
XX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
3. |
Dyrektor biura (zespołu), |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Wicedyrektor biura (zespołu), |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
główny specjalista do spraw legislacji
|
wyższe prawnicze
|
||||
|
5. |
Zastępca przewodniczącego wydziału Polskiej Akademii Nauk |
XVIII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
6. |
Naczelnik działu, |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
audytor wewnętrzny
|
według odrębnych przepisów |
||||
|
7. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
radca prawny
|
według odrębnych przepisów |
||||
|
8. |
Starszy specjalista |
XIII–XV |
– |
wyższe |
6 |
|
starszy programista, |
XII–XV
|
||||
|
9. |
Specjalista, |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
10. |
Starszy inspektor |
XI–XIII |
– |
wyższe |
3 |
|
11. |
Inspektor, |
IX–XII |
– |
wyższe |
2 |
|
referent prawny
|
wyższe prawnicze |
– |
|||
|
12. |
Księgowy, |
VIII–XI |
– |
średnie |
– |
|
13. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XIV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW BIURA RZECZNIKA INTERESU PUBLICZNEGO
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1. |
Dyrektor biura |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Wicedyrektor biura, |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Naczelnik wydziału |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
6. |
Specjalista |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
7. |
Starszy inspektor, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
2 |
|
średnie |
4 |
||||
|
8. |
Inspektor |
IX–XII |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
9. |
Starszy referent, |
VIII–IX |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XIVa. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI
PRACOWNIKÓW
ZATRUDNIONYCH W PROKURATORII GENERALNEJ SKARBU PAŃSTWA
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
1 |
Dyrektor biura |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2 |
Główny księgowy |
XVIII–XX |
9 |
według odrębnych przepisów |
|
|
Wicedyrektor biura |
wyższe |
7 |
|||
|
3 |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4 |
Naczelnik wydziału |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5 |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
6 |
Specjalista |
XII–XV |
– |
wyższe |
4 |
|
7 |
Starszy inspektor, |
XI–XIV |
|
wyższe |
2 |
|
Samodzielny księgowy |
średnie |
4 |
|||
|
8 |
Inspektor |
IX–XIII |
|
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
9 |
Starszy referent, księgowy |
VIII–XI |
– |
średnie |
– |
|
10 |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
XV. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH W KASIE ROLNICZEGO UBEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Centrala Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego |
|||||
|
1. |
Dyrektor biura (komórki równorzędnej) |
XIX–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Naczelny lekarz Kasy |
XIX–XXI |
10 |
wyższe medyczne tytuł specjalisty |
7 |
|
3. |
Wicedyrektor biura (komórki równorzędnej), główny księgowy Kasy, rzecznik prasowy |
XVIII–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
główny specjalista do spraw legislacji
|
wyższe prawnicze
|
||||
|
3a. |
Pełnomocnik do spraw ochrony informacji niejawnych |
XVII–XIX |
9 |
wyższe |
7 |
|
4. |
Radca Prezesa |
XVII–XVIII |
8 |
wyższe |
7 |
|
5. |
Audytor wewnętrzny |
XVII–XVIII |
8 |
według odrębnych przepisów |
|
|
6. |
Lekarz-inspektor nadzoru orzecznictwa lekarskiego |
XV–XVII |
6 |
wyższe medyczne |
7 |
|
7. |
Główny specjalista |
XV–XVII |
6 |
wyższe |
7 |
|
radca prawny
|
według odrębnych przepisów |
||||
|
8. |
Starszy specjalista |
XIII–XV |
– |
wyższe |
6 |
|
9. |
Specjalista |
XII–XIV |
– |
wyższe |
4 |
|
specjalista do spraw legislacji
|
wyższe prawnicze oraz aplikacja legislacyjna |
2 |
|||
|
10. |
Starszy inspektor, |
XI–XIII |
– |
wyższe |
3 |
|
11. |
Inspektor, sekretarz Prezesa i jego zastępcy |
IX–XII |
– |
wyższe
|
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
referent prawny |
wyższe prawnicze |
– |
|||
|
12. |
Starszy referent |
VIII–XI |
– |
średnie |
2 |
|
księgowy, sekretarz dyrektora biura (komórki równorzędnej)
|
– |
||||
|
13. |
Referent |
VI–IX |
– |
średnie |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
II. Oddziały Regionalne Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego |
|||||
|
1. |
Dyrektor oddziału |
XVIII–XXI |
10 |
wyższe |
7 |
|
2. |
Zastępca dyrektora oddziału, główny księgowy |
XV–XX |
9 |
wyższe |
7 |
|
3. |
Lekarze: |
XV–XVIII |
7 |
według odrębnych przepisów |
|
|
lekarz – inspektor orzecznictwa lekarskiego |
XIV–XVII |
6 |
|||
|
4. |
Kierownik placówki terenowej |
XIII–XVIII |
7 |
wyższe |
4 |
|
5. |
Zastępca kierownika placówki terenowej |
XII–XVII |
6 |
wyższe |
4 |
|
6. |
Kierownik samodzielnego referatu |
XII–XVI |
5 |
wyższe |
4 |
|
7. |
Kierownik wydziału |
XII–XV |
5 |
wyższe |
3 |
|
8. |
Główny specjalista |
XII–XV |
5 |
wyższe |
3 |
|
9. |
Radca prawny |
XI–XV |
5 |
według odrębnych przepisów |
|
|
10. |
Kierownik referatu |
XII–XV |
4 |
wyższe |
3 |
|
11. |
Starszy aprobant |
XII–XV |
– |
wyższe |
3 |
|
12. |
Starszy
specjalista, |
XII–XV |
– |
wyższe |
3 |
|
13. |
Starszy inspektor ubezpieczeń |
XI–XV |
– |
wyższe |
2 |
|
14. |
Zastępca kierownika wydziału |
XI–XIV |
3 |
wyższe |
3 |
|
15. |
Specjalista, informatyk |
XI–XIV |
– |
wyższe |
2 |
|
16. |
Starszy inspektor, starszy rewident, |
XI–XIII |
– |
wyższe
|
2 |
|
|
średnie |
4 |
|||
|
17. |
Aprobant |
X–XIV |
|
wyższe |
2 |
|
IX–XIII |
|
średnie |
3 |
||
|
18. |
Inspektor ubezpieczeń |
IX–XIII |
|
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
19. |
Inspektor, statystyk, |
VIII–XII |
– |
wyższe
|
– |
|
|
średnie |
2 |
|||
|
|
referent prawny, |
wyższe prawnicze lub administracyjne |
– |
||
|
20. |
Starszy referent ubezpieczeń |
VIII–XII |
– |
średnie |
1 |
|
21. |
Młodszy
informatyk, |
VIII–XI |
– |
wyższe |
– |
|
średnie |
2 |
||||
|
22. |
Referent ubezpieczeń |
VII–X |
– |
średnie |
– |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
23. |
Starszy
referent, |
VI–XI |
– |
średnie |
2 |
|
24. |
Referent, |
V–IX |
– |
średnie |
– |
|
III. Stanowiska pomocnicze, robotnicze i obsługi w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego |
|||||
|
1. |
Kierownik zespołu magazynów |
X–XII |
3 |
średnie |
4 |
|
2. |
Serwisant urządzeń elektronicznych i mechanicznych |
X–XIV |
– |
średnie techniczne |
3 |
|
3. |
Kierowca autobusu |
X–XI |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
rzemieślnik
specjalista, |
zasadnicze |
3 |
||
|
4. |
Kierownik zmiany |
X–XI |
3 |
średnie |
3 |
|
|
starszy magazynier w
magazynie technicznym, |
– |
2 |
||
|
5. |
Operator urządzeń elektronicznych |
IX–XI |
– |
średnie |
– |
|
6. |
Kierownik magazynu |
IX–X |
2 |
średnie |
3 |
|
|
dyspozytor |
– |
|||
|
|
sekretarka – maszynistka |
– |
|||
|
|
starszy operator urządzeń przygotowania danych |
VIII–X |
2 |
||
|
7. |
Kierowca samochodu ciężarowego, kierowca samochodu dostawczego |
IX–X |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
mechanik samochodowy |
zasadnicze |
2 |
||
|
|
maszynista offsetowy |
||||
|
8. |
Maszynista maszyn offsetowych zwojowych do druku i produkcji składanki komputerowej |
VIII–XIV |
- |
średnie techniczne |
– |
|
zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne |
2 |
||||
|
9. |
Zaopatrzeniowiec |
VIII–XI |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Konserwator, |
VIII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
11. |
Kierownik biura
podawczego, kierownik kancelarii głównej, kierownik kancelarii
tajnej, |
VIII–IX |
2 |
średnie |
3 |
|
|
starszy
magazynier, |
– |
– |
||
|
|
operator urządzeń przygotowania danych |
VII–IX |
|||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
12. |
Fotograf
offsetowy, |
VII–XII |
– |
zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne |
– |
|
13. |
Korektor |
VII–XI |
– |
zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne |
– |
|
14. |
Kierowca samochodu osobowego |
VII–VIII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
15. |
Archiwista, |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
16. |
Operator urządzeń powielających |
VI–VIII |
– |
podstawowe oraz przeszkolenie |
– |
|
17. |
Robotnik magazynowy, robotnik transportowy |
VI–VIII |
– |
podstawowe |
– |
|
18. |
Monter – konserwator urządzeń poligraficznych |
V–XII |
– |
zasadnicze oraz przeszkolenie specjalistyczne |
– |
|
19. |
Robotnik gospodarczy |
V–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
20. |
Telefonistka |
V–VI |
– |
podstawowe i umiejętności wykonywania czynności |
– |
|
21. |
Pomocnik ogólnowydziałowy |
IV–VI |
– |
podstawowe |
– |
|
22. |
Portier, |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
|
23. |
Sprzątaczka |
III–IV |
– |
podstawowe |
– |
|
24. |
Goniec |
II–IV |
– |
podstawowe |
– |
XVa. TABELA STANOWISK, KWOT WYNAGRODZENIA ZASADNICZEGO I DODATKU FUNKCYJNEGO ORAZ KWALIFIKACJI CZŁONKÓW PAŃSTWOWEJ KOMISJI BADANIA WYPADKÓW LOTNICZYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagania kwalifikacyjne |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
|
1. |
Przewodniczący Komisji |
3.850–6.200 |
1.870 |
według odrębnych przepisów |
|
2. |
Zastępca Przewodniczącego Komisji, sekretarz Komisji |
3.650–5.480 |
1.770 |
|
|
3. |
Członek Komisji |
3.350–5.380 |
– |
XVI. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH POMOCNICZYCH
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
|||||
|
1. |
Kierownik bazy transportu |
XIV–XVI |
5 |
wyższe |
5 |
|
2. |
Kierownik budowy |
XIII–XV |
6 |
wyższe |
3 |
|
3. |
Kierownik zakładu
obsługi samochodów, |
XII–XIV |
4 |
średnie |
4 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
4. |
Zastępca kierownika bazy transportu |
XII–XIV |
3 |
średnie |
3 |
|
5. |
Kierownik punktu żywienia |
XI–XIII |
3 |
średnie |
4 |
|
kierownik magazynu technicznego |
2 |
||||
|
starszy kasjer, |
– |
||||
|
konserwator elektronicznych maszyn cyfrowych i magnetycznych nośników informatycznych |
3 |
||||
|
sekretarka |
IX–XIII |
– |
|||
|
6. |
Zastępca kierownika
zakładu obsługi samochodów, |
X–XII |
3 |
średnie |
4 |
|
zastępca kierownika punktu żywienia |
1 |
2 |
|||
|
7. |
Kierownik
obiektu, |
X–XI |
3 |
średnie |
3 |
|
starszy magazynier w
magazynie technicznym, |
– |
2 |
|||
|
zaopatrzeniowiec |
VIII–XI |
– |
|||
|
8. |
Zastępca kierownika warsztatu, zastępca kierownika stacji obsługi, zastępca kierownika garażu |
IX–XI |
2 |
średnie |
3 |
|
9. |
Operator urządzeń elektronicznych |
IX–XI |
– |
średnie |
– |
|
10. |
Kierownik
magazynu, |
IX–X |
2 |
średnie |
3 |
|
kierownik bursy, internatu |
1 |
||||
|
maszynistka klasy
mistrzowskiej, dyspozytor, |
– |
||||
|
sekretarka-maszynistka, |
– |
||||
|
magazynier w magazynie technicznym |
zasadnicze |
1 |
|||
|
starszy operator urządzeń przygotowania danych |
VIII–X |
– |
średnie |
2 |
|
|
11. |
Ankieter |
VI–X |
– |
średnie |
2 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
12. |
Kierownik biura podawczego, |
VIII–IX |
2 |
średnie |
3 |
|
starszy magazynier, |
– |
– |
|||
|
operator urządzeń przygotowania danych |
VII–IX |
||||
|
13. |
Archiwista, |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
14. |
Telefonistka |
V–VI |
– |
podstawowe i umiejętność wykonywania czynności |
– |
|
15. |
Pokojowa |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
|
II. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Kierownik łodzi patrolowej |
X–XII |
3 |
dyplom porucznika żeglugi przybrzeżnej z 24-miesięczną praktyką pływania w dziale służby pokładowej na stanowiskach oficerskich |
|
|
2. |
Motorzysta łodzi patrolowej |
VII–IX |
– |
stopień motorzysty okrętowego |
|
|
III. Komenda Główna Policji |
|||||
|
1. |
Starszy kontroler techniczny, |
IX–XII |
– |
średnie |
2 |
|
IV. Urząd do Spraw Repatriacji i Cudzoziemców |
|||||
|
1. |
Kierownik administracyjny ośrodka dla cudzoziemców |
X–XIII |
3 |
średnie |
4 |
|
2. |
Zastępca kierownika administracyjnego ośrodka dla cudzoziemców |
X–XII |
2 |
średnie |
3 |
|
3. |
Kuchmistrz |
IX–XI |
2 |
zasadnicze |
3 |
|
4. |
Kucharz |
IX–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
5. |
Opiekun cudzoziemców |
VIII–X |
– |
średnie |
2 |
|
6. |
Młodszy opiekun cudzoziemców |
VII–VIII |
– |
średnie |
– |
|
7. |
Pomoc kucharza |
V–VI |
– |
podstawowe |
– |
|
V. Zakład Emerytalno-Rentowy Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji |
|||||
|
1. |
Starszy serwisant urządzeń elektronicznych |
XI–XIV |
– |
wyższe |
2 |
|
2. |
Serwisant urządzeń elektronicznych |
X–XIII |
– |
średnie |
5 |
|
3. |
Konserwator urządzeń elektronicznych, |
IX–XIII |
– |
średnie |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
4. |
Starszy technik |
X–XII |
– |
średnie |
2 |
|
5. |
Operator maszyn elektronicznych |
VIII–XII |
– |
średnie |
– |
|
6. |
Technik |
VIII–X |
– |
średnie |
– |
|
VI. Wojewódzkie inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc laboratoryjna |
VII–X |
– |
umiejętność wykonywania zawodu |
– |
|
VII. Powiatowe inspektoraty weterynarii |
|||||
|
1. |
Pomoc techniczna na stanowisku badania mięsa, |
VII–X |
– |
umiejętność wykonywania zawodu |
– |
XVII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAŃ I KWALIFIKACJI PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA STANOWISKACH ROBOTNICZYCH I OBSŁUGI
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
|
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
|
I. Wszystkie urzędy i inne jednostki |
|
|||||
|
1. |
Kierowca autobusu |
X–XI |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
rzemieślnik specjalista, |
zasadnicze |
3 |
|
|||
|
2. |
Kierowca samochodu specjalistycznego |
IX–XI |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
kierowca samochodu ciężarowego, |
IX–X |
|
||||
|
|
||||||
|
3. |
Mechanik samochodowy, |
IX–X |
|
zasadnicze |
2 |
|
|
4. |
Konserwator, |
VIII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
|
5. |
Kierowca samochodu osobowego |
VII–VIII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
|
6. |
Operator urządzeń powielających, |
VI–VIII |
– |
podstawowe |
– |
|
|
7. |
Robotnik gospodarczy |
V–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
8. |
Portier, |
IV–V |
– |
podstawowe |
– |
|
9. |
Sprzątaczka |
III–IV |
– |
podstawowe |
– |
|
10. |
Goniec |
II–IV |
– |
podstawowe |
– |
|
II. Główny Inspektorat Ochrony Roślin i Nasiennictwa |
|||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX–XI |
– |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
|
2. |
Robotnik szklarniowy |
VI–X |
– |
zasadnicze zawodowe |
– |
|
III. Urzędy morskie |
|||||
|
1. |
Starszy latarnik |
X–XII |
– |
średnie |
4 |
|
2. |
Elektromonter, |
VII–XI |
– |
zasadnicze |
– |
|
3. |
Kierowca ciągnika |
IX–X |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
4. |
Latarnik, rzemieślnik gospodarczy |
VIII–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
5. |
Robotnik ochrony wybrzeża-pilarz, |
VII–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
6. |
Robotnik ochrony wybrzeża, |
VI–IX |
– |
podstawowe |
– |
|
7. |
Wydawca narzędzi, |
V–VII |
– |
zasadnicze |
– |
|
IV. Urzędy żeglugi śródlądowej |
|||||
|
1. |
Stermotorzysta |
XIII–XIV |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Bosman przystaniowy |
VIII–IX |
– |
||
|
V. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad |
|||||
|
1. |
Operator kierowca, |
IX–XII |
– |
według odrębnych przepisów |
|
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
2. |
Starszy dróżnik |
IX–XI |
– |
zasadnicze |
2 |
|
starszy promowy |
podstawowe |
5 |
|||
|
3. |
Dróżnik |
VI–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
podstawowe |
|||||
|
VI. Urzędy celne |
|||||
|
1. |
Konserwator sprzętu radiologicznego i elektronicznego |
X–XII |
– |
średnie techniczne |
3 |
|
VII. Komenda Główna Policji, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Policji, komisariaty Policji, oddziały Straży Granicznej, komendy wojewódzkie i powiatowe (miejskie) Państwowej Straży Pożarnej, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji Wywiadu |
|||||
|
1. |
Mechanik-elektronik |
XI–XIII |
– |
średnie |
2 |
|
2. |
Starszy mistrz |
XI–XII |
3 |
zasadnicze |
4 |
|
3. |
Starszy technik, |
X–XII |
– |
średnie |
2 |
|
4. |
Ślusarz-tokarz |
IX–XI |
– |
zasadnicze |
– |
|
kierowca samochodu specjalnego |
według odrębnych przepisów |
||||
|
blacharz samochodowy, |
zasadnicze |
– |
|||
|
mistrz garmażeryjny lub cukierniczy, |
2 |
3 |
|||
|
5. |
Technik, |
IX–XI |
– |
średnie |
– |
|
6. |
Kucharz, |
IX–X |
– |
zasadnicze |
– |
|
7. |
Starszy mechanik centrali telefonicznej |
VIII–IX |
– |
średnie |
3 |
|
8. |
Szewc, |
VIII–IX |
– |
zasadnicze |
– |
|
kierowca ciągnika, |
według odrębnych przepisów |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
9. |
Kelner, |
VII–VIII |
– |
podstawowe |
– |
|
10. |
Operator wózka akumulatorowego, |
VI–VIII |
|
podstawowe |
– |
|
11. |
Pomocnik kierowcy |
VI–VII |
– |
podstawowe |
– |
|
12. |
Pomoc kucharza, |
V–VI |
– |
podstawowe |
– |
|
VIII. Wojewódzkie inspektoraty ochrony roślin i nasiennictwa |
|||||
|
1. |
Konserwator aparatury laboratoryjnej |
IX–XII |
– |
średnie zawodowe i uprawnienia specjalistyczne |
3 |
|
2. |
Robotnik szklarniowy, |
VI–X |
– |
zasadnicze zawodowe |
– |
|
3. |
Sprzątaczka laboratoryjna |
IV–VI |
– |
podstawowe |
– |
XVIII. TABELA STANOWISK, ZASZEREGOWAN l WYMAGAŃ KWALIFIKACYJNYCH PRACOWNIKÓW WEWNĘTRZNEJ SŁUŻBY OCHRONY
|
Lp. |
Stanowisko |
Kategoria zaszeregowania |
Stawka dodatku funkcyjnego do |
Wymagane kwalifikacje |
|
|
wykształcenie |
liczba lat pracy |
||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
|
l. Ministerstwo Finansów |
|||||
|
1. |
Szef ochrony |
XI–XIV |
5 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Zastępca szefa ochrony |
X–XII |
4 |
||
|
3. |
Dowódca zmiany |
IX–XI |
3 |
||
|
4. |
Starszy wartownik – konwojent |
VI–IX |
– |
||
|
5. |
Wartownik – konwojent |
V–VII |
– |
||
|
6. |
Młodszy wartownik – konwojent |
IV–VI |
– |
||
|
II. Archiwa Państwowe |
|||||
|
1. |
Szef ochrony |
IX–XI |
3 |
według odrębnych przepisów |
|
|
2. |
Starszy wartownik – konwojent |
VI–IX |
– |
||
|
3. |
Wartownik – konwojent |
V–VII |
– |
||
|
4. |
Młodszy wartownik – konwojent |
IV–VI |
– |
||
Załącznik nr 4
WYKAZ PRAC WYKONYWANYCH W WARUNKACH UCIĄŻLIWYCH LUB SZKODLIWYCH DLA ZDROWIA
1) Do pierwszego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach, w których ze względu na technologię produkcji jest konieczne stosowanie wyłącznie oświetlenia elektrycznego,
b) w warunkach narażenia na promieniowanie ultrafioletowe lub podczerwone,
c) w pomieszczeniach zamkniętych, w których utrzymuje się stale temperatura efektywna powyżej 25 °C lub poniżej 10 °C,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów niewywołujących zwłóknienia tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych niekumulujących się w organizmie,
f) w warunkach narażenia na wibrację ogólną,
g) w mokrym środowisku o względnej wilgotności powietrza przekraczającej 80 %, w błocie lub bezpośrednim kontakcie z wodą.
2) Do drugiego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w pomieszczeniach zlokalizowanych poniżej poziomu otaczającego terenu – zgodnie z przepisami w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy,
b) w warunkach narażenia na hałas,
c) w warunkach nadmiernego obciążenia wysiłkiem fizycznym co najmniej 2000 kcal dla mężczyzn i 1200 kcal dla kobiet lub wymagające wymuszonej pozycji ciała,
d) w warunkach narażenia na działanie pyłów wywołujących zwłóknienie tkanki płucnej,
e) w warunkach narażenia na działanie substancji toksycznych kumulujących się w organizmie.
3) Do trzeciego stopnia uciążliwości lub szkodliwości dla zdrowia zalicza się prace wykonywane:
a) w warunkach narażenia na promieniowanie jonizujące,
b) w warunkach narażenia na działanie pól elektromagnetycznych wysokiej częstotliwości w zakresie od 0,1 do 300 000 MHz w strefie zagrożenia,
c) w warunkach narażenia na działanie substancji i czynników rakotwórczych, których wykaz określają odrębne przepisy,
d) pod ziemią lub pod wodą,
e) na wysokości powyżej 2 m i w wykopach poniżej 2 m uznane za niebezpieczne w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy,
f) przy wytwarzaniu, stosowaniu, magazynowaniu i transportowaniu gazów, paliw i materiałów wybuchowych,
g) w szczególności wewnątrz zbiorników, aparatów, kanałów, studni, których wykonywanie wymaga specjalnego zezwolenia,
h) w kontakcie z materiałem zakaźnym, chorymi zakaźnie ludźmi albo zwierzętami.
[1] Załącznik nr 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 38, poz. 259). Zmiana weszła w życie 7 marca 2006 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2006 r.
[2] Załącznik nr 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 28 lutego 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 38, poz. 259). Zmiana weszła w życie 7 marca 2006 r. i ma zastosowanie do wynagrodzeń należnych od 1 stycznia 2006 r.
Zmiana tytułu tabeli II w załączniku nr 3 wchodzi w życie 7 marca 2006 r. z mocą od 14 stycznia 2006 r.
[3] Rozporządzenie wchodzi w życie 7 lipca 2004 r., z tym że przepisy rozporządzenia w zakresie dotyczącym pracowników zatrudnionych w Biurze Nasiennictwa Leśnego wchodzą w życie z mocą od 1 maja 2004 r.
Rozporządzenie traci moc 14 marca 2007 r. na podstawie § 18 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 6 marca 2007 r. w sprawie zasad wynagradzania pracowników niebędących członkami korpusu służby cywilnej zatrudnionych w urzędach administracji rządowej i pracowników innych jednostek (Dz.U. Nr 45, poz. 290), z wyjątkiem przepisów w zakresie dotyczącym pracowników Biura Rzecznika Interesu Publicznego, które tracą moc 15 marca 2007 r. Zgodnie z art. 87 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o państwowym zasobie kadrowym i wysokich stanowiskach państwowych (Dz.U. Nr 170, poz. 1217 i Nr 249, poz. 1832 oraz z 2007 r. Nr 17, poz. 96) przepisy rozporządzenia mają zastosowanie do ustalania wynagrodzeń osób zajmujących wysokie stanowiska państwowe, o ile stanowiska te były objęte przepisami tego rozporządzenia.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
