Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2005 nr 8 poz. 57
Wersja archiwalna od 2006-09-02 do 2006-12-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2005 nr 8 poz. 57
Wersja archiwalna od 2006-09-02 do 2006-12-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW

z dnia 4 stycznia 2005 r.

w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2006 r., Nr 147, poz. 1066)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Ustala się Program rzeczowo-finansowy dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego na lata 2005-2006, stanowiący załącznik [1] do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 4 stycznia 2005 r. (poz. 57)

PROGRAM RZECZOWO-FINANSOWY DLA INWESTYCJI DROGOWYCH
REALIZOWANYCH Z WYKORZYSTANIEM ŚRODKÓW KRAJOWEGO FUNDUSZU DROGOWEGO NA LATA 2005-2006

Części 1.

A. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych, ze wskazaniem przewidywanej wysokości źródeł ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2005 w tys. złotych


Lata realizacji

Wartość kosztorysowa

Źródła finansowania ogółem
2005 rok

Środki unijne - PHARE

Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA)

Środki budżetu państwa

Rezerwa celowa (kredyty EBI)

Lp.

Drogowe Projekty Inwestycyjne

Długość (km) / obiekty inżynie­ryjne szt/m)

w tym prefi­nansowanie­środków unijnych

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

Przygotowanie inwestycji i budowa / przebudowa

21 204 334,4

6 193 736,6

88 715,9

892 824,8

158 317,0

72 768,0

12 560,3

6 000,0

4 962 550,6

1 596 656,4

AUTOSTRADY

9 699 309,9

2 511 742,1

0,0

582 285,5

118 949,6

26 370,0

0,0

0,0

1 784 137,0

1 240 184,8

1

Budowa autostrady A-2 Konin-Koło

km
28

2004
2006

534 664,5

293 025,6

293 025,6

241 374,4

2

Budowa autostrady A-2 Koło-Dąbie

km
18

2004
2006

564 145,2

336 830,1

336 830,1

279 751,7

3

Budowa autostrady A-2 Dąbie-Wartkowice

km
16

2004
2007

259 532,3

167 034,6

167 034,6

142 708,9

4

Budowa autostrady A-2 Wartkowice-Emilia

km
24

2004
2007

333 822,9

215 679,5

215 679,5

186 768,9

5

Budowa autostrady A-2 Emlia-Stryków

km
18,1

2003
2007

306 260,5

176 623,2

98 021,6

14 875,6

63 726,0

0,0

6

Przebudowa autostrady A-4 Wrocław-Krzywa

km
92

2002
2006

916 805.3

339 706,0

209 723,3

26 370,0

103 612,7

13 362,7

7

Budowa autostrady A-4 Kleszczów-Sośnica

km
19,1

2002
2006

379 154,0

160 000,0

90 433,0

69 567,0

47 715,0

8

Budowa autostrady A-4 Sośnica-Murckowska

km
20,1

szt/m
24/1710

2001
2005

975 505,2

40 000,0

40 000,0

0,0

9

Miejsca Obsługi Pasażerów na autostradzie A-4 (MOP)

16 szt

2004
2006

174 078,3

156 726,1

41 966,0

71 544,0

43 216,1

10 491,5

10

Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego na autostradzie A-4

11 stacji meteo
38 punktów pomiaru ruchu
6 punktów ważenia pojazdów oznakowanie poziome

2004
2006

53 952,0

48 614,2

20 434,0

16 182,0

11 998,2

5 761,0

11

Przebudowa autostrady A-6 Klucz-Kijewo

km
7,6

2004
2007

157 390,3

63 857,2

16 348,0

47 509,2

47 509,2

12

Budowa autostrady A-18 Olszyna-Golnice

km
70

2004
2006

398 215,4

200 055,6

121 707,6

78 348,0

0,0

13

Budowa autostrady A-2 Łyszkowice-Wiskitki

km
32,4

2005
2008

771 000,0

18 300,0

18 300,0

13 725,0

14

Budowa autostrady A-1 Sośnica-Gorzyczki

km
48,3

2005
2008

2 421 000,0

70 000,0

70 000,0

59 500,0

15

Budowa autostrady A-4 Zgorzelec-Krzyżowa

km
51,3

2005
2007

1 453 784,0

225 290,0

225 290,0

191 496,5

DROGI EKSPRESOWE

3 582 591,3

903 233,5

28 020,4

115 721,6

0,0

20 000,0

0,0

0,0

739 491,5

66 150,3

1

Budowa drogi S-1 Pyrzowice-Podwarpie (I etap)

km
3

2003
2005

115 475,7

2 000,0

2 000,0

0,0

2

Budowa drogi S-1 Pyrzowice-Podwarpie (II etap)

km
11,5

2004
2006

139 996,2

75 993,2

75 993,2

0,0

3

Budowa drogi S-1 Bielsko-Biała-Cieszyn

km
28,2

2002
2006

619 024,8

193 530,4

115 721,6

20 000,0

57 508,7

0,0

4

Budowa obwodnicy Gorzowa Wlkp. na drodze S-3
(II etap)

km
9,5

2004
2007

170 499,1

92 714,8

92 714,8

0,0

5

Budowa obwodnicy Międzyrzecza na drodze S-3

km
6,5

2004
2007

96 151,9

51 124,1

51 124,1

0,0

6

Budowa drogi S-7 Myślenice-Lubień, z obwodnicą Lubnia

Km
16,2

2003
2008

439 621,5

155 254,2

155 254,2

0,0

Lp.

Drogowe Projekty Inwestycyjne

Długość (km) / obiekty inżynie­ryjne (szt/m)

Lata realizacji

Wartość kosztorysowa

Źródła finansowania
2005 rok

Środki unijne - PHARE

Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA)

Środki budżetu państwa

Rezerwa celowa (kredyty EBI)

Kredyt Banku Świato­wego

Środki budżetu jednostek samorządu terytorial­nego

Środki Krajowego Funduszu Drogowego

w tym prefinansowa­nie środków unijnych

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

7

Budowa obwodnicy Oleśnicy na drodze S-8

km
12,5

2003
2007

247 378,2

113 616,1

113 516,1

0,0

8

Budowa południowej obwodnicy Torunia na drodze S-10 (jedna jezdnia)

km
12,5

2003
2006

90 570,5

48 931,8

28 020,4

20 911,4

0,0

9

Budowa drogi S-5 i S-10 Bydgoszcz-Stryszek i Białe Błota

km
15,9

2004
2008

223 452,0

19 307,5

19 307,5

0,0

10

Budowa drogi S-22 Elbląg-Grzechotki

km
51

2004
2007

477 265,4

28 655,6

28 655,6

20 440,1

11

Budowa drogi S-8 Radzymin-Wyszków z obwodnicą Wyszkowa

km
36

2005
2008

762 485,4

64 035,2

64 035,2

45 710,2

12

Budowa obwodnicy Garwolina na drodze S-17

km
11,4

2005
2008

200 660,7

58 170,7

56 170,7

0,0

OBWODNICE

1 753 056,9

709 362,4

12 952,7

0,0

1 427,0

0,0

12 560,3

6 000,0

676 422,8

87 778,3

1

Budowa obwodnicy Nowej Soli na drodze Nr 3

km
14,9

2004
2008

131 226,2

48 138,4

48 138,9

0,0

2

Budowa obwodnicy Pilzna na drodze Nr 4

km
2,8

2004
2005

34 079,2

22 331,9

22 331,9

0,0

3

Budowa obwodnicy Szubina na drodze Nr 5

km
5,7

2003
2006

68 744,9

47 568,0

47 568,0

0,0

4

Budowa obwodnicy Sławna na drodze Nr 6

km
2,8

2003
2006

60 000,0

34 625,8

34 625 8

0,0

5

Budowa obwodnicy Jędrzejowa na drodze Nr 7

km
5,8

2002
2005

67 460,2

27 193,9

12 560,3

14 633,6

0,0

6

Budowa obwodnicy Głogowa Małopol. na drodze Nr 9

km
9,1

2003
2005

60 807,0

39 825,8

39 825,8

0,0

7

Budowa obwodnicy Kobylanki, Morzyczyna, Zieleniewa na drodze Nr 10

km
10

2004
2007

113 967,4

41 236,0

41 236,

30 927,0

8

Budowa obwodnicy Puław (I etap) wraz z budową nowego mostu przez Wisłę na drodze Nr 12

km
12,7

szt/m
1/1038

2004
2008

393 634,8

43 502,0

43 502,0

32 626,2

9

Budowa obwodnicy Okopy na drodze Nr 12

km
3,7

2003
2006

46 419,0

26 555,5

26 555,5

0,0

10

Budowa obwodnicy Gniezna na drodze Nr 15

km
6,3

2004
2005

90 836,3

75 297,5

75 297,5

0,0

11

Budowa obwodnicy Otmuchowa na drodze Nr 46

km
4

2004
2006

52 460,0

45 410,4

45 410,2

0,0

12

Budowa obwodnicy Hrebennego na drodze Nr 17 wraz z przebudową drogi Nr 17 Tomaszów Lub.-Hrebenne

km
13,9

2004
2007

80 715,5

32 300,1

32 300,1

24 225,1

13

Obwodnica Rzeszowa na drodze Nr 19
(I etap)

km
0,2

2004
2005

4 997,4

4 500,0

4 500,0

0,0

14

Budowa obwodnicy Ślesina na drodze Nr 25
(II etap)

km
3,7

2004
2006

25 791,0

19 159,0

19 159,0

0,0

15

Budowa obwodnicy Wilanowa na drodze Nr 27

km
4,9
szt/m
1/65,4

2002
2006

28 362,1

9 074,9

6 647,9

1 427,0

1 000,0

0,0

16

Budowa obwodnicy Biecza na drodze Nr 28

km
5

2004
2008

48 262,9

5 535,5

5 535,5

0,0

17

Budowa obwodnicy Jasła na drodze Nr 28

km
4,4

2002
2006

27 639,4

9 596,8

9 596,8

0,0

18

Budowa obwodnicy Wadowic na drodze Nr 52
(III etap)

km
14,8

2004
2006

23 462,9

11 376,3

11 376,3

0,0

19

Budowa obwodnicy Kutna na drodze Nr 60

km
1,8

2003
2005

58 027,5

26 281,7

6 304,8

19 976,9

0,0

20

Budowa Trasy Podskarpowej w Stalowej Woli- droga Nr 77

km
5,6

2002
2006

110 169,1

57 816,4

6 000,0

51 816,4

0,0

21

Budowa mostu z dojazdami na drodze Nr 78 w Chałupkach

szt/m
1/242

2003
2006

44 357,3

23 359,5

23 359,5

0,0

22

Budowa obwodnicy Jabłonnej na drodze Nr 61

km
3,7

2005
2008

58 550,2

20 605,4

20 605,4

0,0

23

Budowa obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego na drodze Nr 19

km
7,3

2005
2007

126 486,5

38 071,7

38 071,7

0,0

Lp.

Drogowe Projekty Inwestycyjne

Długość (km) / obiekty inżynie­ryjne (szt/m)

Lata realizacji

Wartość kosztorysowa

Źródła finansowania ogółem
2005 rok

Środki unijne - PHARE

Środki unijne - Fundusz Spójności (dawne ISPA)

Środki budżetu państwa

Rezerwa celowa (kredyty EBI)

Kredyt Banku Świato­wego

Środki z budżetu jednostek samo­rządu terytorial­nego

Środki Krajowego Funduszu Drogowego

w tym prefinanso­wanie środków unijnych

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

WZMOCNIENIA I PRZEBUDOWY

3 717 053,7

1 020 008,2

47 742,8

194 817,7

37 940,4

26 398,0

0,0

0,0

713 109,3

202 563,0

1

Przebudowa drogi Nr 1 Krośniewice-Topola Królewska

km
18,9

2004
2006

71 111,5

33 088,5

33 088,5

0,0

2

Przebudowa drogi S-3 Sulechów-Racula

km
21,5

2004
2006

47 587,7

19 286,2

4 365,0

14 921,2

14 921,2

3

Przebudowa drogi Nr 4 Zgorzelec-Żarska Wieś

km
10,4

2002
2005

21 964,3

10 299,3

8 799,3

1 500,0

0,0

4

Rozbudowa węzła Murckowska z budową dróg dojazdowych na autostradzie

9 obiektów mosto­wych, 5,3 km łącznic

2004
2007

190 200,0

40 000,0

40 000,0

0,0

5

Wzmocnienie autostrady A-4 Balice-Opatkowice

km
34,2

2004
2007

113 573,0

18 538,6

18 538,6

13 126,4

6

Wzmocnienie drogi Nr 4 Kraków-Targowisko-Tarnów

km
56

2002
2006

349 497,5

96 613,0

55 988,7

40 624,3

0,0

7

Przebudowa drogi Nr 6 Goleniów-Nowogard

km
20,7

2002
2005

91 176,0

43 464,4

10 689,2

32 775,2

0,0

8

Przebudowa drogi Nr 7 Jazowa-Elbląg

km
14

2004
2007

200 799,4

59 279,8

59 279,8

42 288,9

9

Wzmocnienie drogi Nr 7 Gdańsk-Jazowa wraz z przebudową mostu w Kiezmarku

km
42

szt/m
7/371,1

2002
2007

379 445,3

86 874,8

52 756,0

15 663,4

18 455,4

0,0

10

Wzmocnienie drogi Nr 7 Kraków-Myślenice

km
29,9

2004
2008

70 055,2

3 233,7

3 233,7

0,0

11

Przebudowa drogi Nr 7 Kraków-Chyżne (odcinek Zabornia-Spytkowice i Orawka-Chyżne)

km
34,6

2004
2008

75 908,6

1 295,5

1 295,5

0,0

12

Przebudowa drogi Nr 8 Sztabin-Kolnica

km
8,4

2004
2006

42 822,0

27 476,4

27 476,4

0,0

13

Wzmocnienie drogi Nr 19 Borki Radzyń Podlaski

km
7

2004
2005

28 109,6

17 501,1

17 501,1

0,0

14

Przebudowa drogi Nr 29 węzeł Świecko Urad i Osiecznica Krosno

km
11,7

2004
2006

15 097,8

11 538,0

6 750,0

4 433,0

355,0

0,0

15

Przebudowa drogi Nr 50 Wyszogród-Płońsk-Łochów

km
21,3

2002
2005

40 178,2

12 282,0

12 282,0

0,0

16

Wzmocnienie drogi Nr 50 Sochaczew-Grójec wraz z obwodnicą Mszczonowa

Km
53,9

szt/m
6/153,7

2002
2005

138 310,6

10 926,1

10 926,1

7 150,1

17

Wzmocnienie drogi Nr 50 Grójec-Mińsk Maz.

km
67,1

2004
2006

337 648,4

162 491,4

86 073,0

76 418,8

0,0

18

Przebudowa drogi Nr 60 Raciąż-Glinojeck-Ciechanów

km
22,6

2004
2007

32 460,5

16 766,9

8 454,3

7 376,0

936,6

0,0

19

Przebudowa drogi Nr 61 Barszcze-Netta

km
12,6

2004
2005

33 856,0

30 301,4

13 050,0

6 103,0

11 148,4

0,0

20

Przebudowa drogi Nr 63 na wylocie z Węgorzewa

km
2,5

2004
2005

9 387,9

6 384,9

6 384,9

0,0

21

Przebudowa drogi Nr 68 Kukuryki-Wólka Dobryńska

km
5,2

2004
2006

18 815,7

9 277,8

9 277,8

6 958,4

22

Przebudowa drogi S-69 Żywiec-Zwardoń

km
27

2002
2007

689 467,5

111 001,3

26 398,0

84 603,3

0,0

23

Przebudowa drogi Nr 74 Hrubieszów-Zosin

km
14,2

2002
2005

26 770,2

5 671,7

5 671,7

0,0

24

Bezpieczeństwo Ruchu Drogowego

25 skrzyżo­wań 120 km barier

2005
2005

70 000,0

70 000,0

70 000,0

52 500,0

25

Przebudowa drogi Nr 2 Siedlce-Terespol

km
98,6

2005
2007

339 642,2

78 080,0

78 080,0

65 618,0

26

Budowa obwodnicy Wojnicza na drodze Nr 4

km
3,7

2005
2007

53 300,0

5 000,0

5 000,0

0,0

27

Budowa węzła Kielce Północ na drodze Nr 7

km
5,7

2004
2007

170 041,5

10 000,0

10 000,0

0,0

28

Budowa obwodnicy Piasek na drodze Nr 12/Nr 17

urządze­nia ochrony środowi­ska - strefa ograni­czonego użytkowa­nia

2004
2005

5 000,0

1 700,0

1 700,0

0,0

29

Przebudowa drogi Nr 12 w Piotrkowie Trybunalskim

km
0,6

2004
2005

6 780,0

1 635,0

1 635,0

0,0

30

Budowa obwodnicy Ożarowa na drodze Nr 74

km
4

2004
2006

50 049,1

20 000,0

20 000,0

0,0

Prace przygotowawcze pod
drogowe projekty inwestycyjne, w tym usługi doradcze dla tych projektów

2004
2006

2 452 332,9

923 440,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

0,0

923 440,0

0,0

B. Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych, ze wskazaniem przewidywanej wysokości źródeł ich finansowania, w tym ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rok 2006 w tys. złotych

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

infoRgrafika

Część 2.

Przewidywana wysokość kredytów wymaganych do zaciągnięcia przez Bank Gospodarstwa Krajowego oraz obligacji wyemitowanych na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego przez Bank Gospodarstwa Krajowego w latach 2005-2006, w zakresie niezbędnym do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1.

1. Bank Gospodarstwa Krajowego przejmie od Rządu Rzeczypospolitej Polskiej na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego dwa kredyty zaciągnięte w Europejskim Banku Inwestycyjnym:

a) kredyt Nr 22.142 „Projekt przedłużenia autostrady A-2” na kwotę 175 mln euro,

b) kredyt Nr 21.712 „Projekt Infrastruktury Drogowej AFI” na kwotę 380 mln euro.

2. Niezbędne jest podjęcie działań zmierzających do zapewnienia środków finansowych koniecznych do realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1. Działania takie powinny obejmować pozyskanie dodatkowego finansowania Krajowego Funduszu Drogowego poprzez:

a) wypracowanie procedur umożliwiających przepływ środków funduszy Unii Europejskiej (Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego i Fundusz Spójności) w związku z prefinansowaniem przez Krajowy Fundusz Drogowy wydatków związanych z realizacją zadań rzeczowych określonych w części 1,

b) wzmocnienie kapitałów własnych Banku Gospodarstwa Krajowego pozwalających na zaciągnięcie kolejnych kredytów służących realizacji zadań rzeczowych określonych w części 1.

3. Kredyty planowane do zaciągnięcia w Europejskim Banku Inwestycyjnym przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego w celu realizacji:

a) „Projektu Modernizacji Dróg” na kwotę 200 mln euro,

b) „Projektu Autostradowego (odcinki autostrady A-1, A-6, A-4)” na kwotę do 300 mln euro.

4. W roku 2006 planowana jest przez Bank Gospodarstwa Krajowego na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego emisja obligacji na kwotę 200 mln euro.

5. W roku 2006 planowane jest ponadto zaciągnięcie przez Bank Gospodarstwa Krajowego kredytów lub emisja obligacji na rzecz Krajowego Funduszu Drogowego na łączną kwotę do 500 mln euro.

Część 3.

Wykaz drogowych projektów inwestycyjnych przewidzianych do realizacji przez spółki, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

A-1 Gdańsk - Grudziądz (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy)

do realizacji przez Gdańsk Transport Company S.A. zgodnie z warunkami Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r.

A-1 Grudziądz - Toruń (węzeł Nowe Marzy - węzeł Czerniewice)

negocjacje rozpoczęto

A-2 Świecko - Nowy Tomyśl (węzeł Świecko - węzeł Nowy Tomyśl)

w trakcie negocjacji

A-2 Nowy Tomyśl - Konin (węzeł Nowy Tomyśl - węzeł Modła)

zrealizowano bez obciążeń Krajowego Funduszu Drogowego

A-4 Wrocław - Katowice (węzeł Bielany - węzeł Murckowska)

negocjacje rozpoczęto

A-4 Katowice - Kraków (węzeł Murckowska - węzeł Balice)

w trakcie zmiany umowy

Inwestycja drogowa A-1 Gdańsk - Grudziądz (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy) zostanie w części sfinansowana z kredytów udzielonych Gdańsk Transport Company S.A. przez Europejski Bank Inwestycyjny i Nordic lnvestment Bank na podstawie odpowiednich umów kredytowych zawartych dnia 28 lipca 2005 r. Płatności z Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz Gdańsk Transport Company S.A. będą dokonywane na podstawie Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r.

W latach 2005-2006 nie przewiduje się wypłat z Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz projektów realizowanych przez spółki, które zawarły umowy na budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, z zastrzeżeniem postanowień części 4 poniżej.

Określone w części 1 drogowe projekty inwestycyjne są przewidziane do realizacji przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.

Niezbędne jest podjęcie dalszych działań w celu zapewnienia, aby w całym okresie obowiązywania Umowy o Budowę i Eksploatację Autostrady A-1, zawartej dnia 31 sierpnia 2004 r. pomiędzy Skarbem Państwa, reprezentowanym przez Ministra Infrastruktury a Gdańsk Transport Company S.A., zmienionej następnie dnia 28 lipca 2005 r., Krajowy Fundusz Drogowy dysponował odpowiednimi środkami na pokrycie wszelkich przyszłych płatności z Krajowego Funduszu Drogowego należnych na rzecz Gdańsk Transport Company S.A. na podstawie tej umowy oraz aby podmioty dokonujące płatności ze środków Krajowego Funduszu Drogowego dysponowały zgodnym z prawem upoważnieniem do dokonania płatności, o których mowa powyżej.

Część 4.

Łączna kwota przewidywanych wypłat z tytułu zdarzeń określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad, za które odpowiedzialność odszkodowawczą przyjmuje Skarb Państwa.

Na lata 2005-2006 w Krajowym Funduszu Drogowym tworzy się rezerwę w wysokości 45 950 000 zł jako zabezpieczenie środków na wypłaty z tytułu:

a) zdarzeń odszkodowawczych określonych w umowach o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad oraz

b) innych płatności na rzecz spółek, które zawarły umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrad.

Część 5.

Zakres i termin gwarancji i poręczeń Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego wynikających z umowy o budowę i eksploatację albo wyłącznie eksploatację autostrady

W latach 2005-2006 przewiduje się udzielenie gwarancji Skarbu Państwa dla wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. wynikających z umowy o budowę i eksploatację autostrady, zawartej pomiędzy Ministrem Infrastruktury oraz Gdańsk Transport Company S.A., z dnia 31 sierpnia 2004 r., dla odcinka autostrady A-1 (węzeł Rusocin - węzeł Nowe Marzy).

Umowa przewiduje możliwość objęcia gwarancją Skarbu Państwa wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. przeznaczonych na spłatę kredytów zaciąganych przez spółkę na realizację budowy, według następującej specyfikacji:

Kredytodawca

Kwota kredytu

Zakres gwarancji

Termin gwarancji

Europejski Bank Inwestycyjny

500 mln euro

600 mln euro

31 stycznia 2040 r.

Nordycki Bank Inwestycyjny

140 mln euro

168 mln euro

31 stycznia 2040 r.

Łączna maksymalna kwota gwarancji wypłat ze środków Krajowego Funduszu Drogowego na rzecz spółki Gdańsk Transport Company S.A. nie może przekroczyć kwoty 768 000 000 euro.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 17 sierpnia 2006 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie ustalenia Programu rzeczowo-finansowego dla inwestycji drogowych realizowanych z wykorzystaniem środków Krajowego Funduszu Drogowego (Dz.U. Nr 147, poz. 1066). Zmiana weszła w życie 2 września 2006 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00