Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Ustaw rok 2008 nr 90 poz. 549
Wersja archiwalna od 2008-06-03 do 2016-12-31
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2008 nr 90 poz. 549
Wersja archiwalna od 2008-06-03 do 2016-12-31
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

Od redakcji: Rozporządzenie zostało uchylone na podstawie art. 87 pkt 3 ustawy z dnia 22 grudnia 2015 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz.U. poz. 65) oraz zastąpione przez rozporządzenie Ministra Rozwoju i Finansów z dnia 27 grudnia 2016 r. w sprawie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej więcej …

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI1)

z dnia 7 maja 2008 r.

w sprawie zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie art. 6 ust. 5 ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Opcje

ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa:

1) wzór zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej w Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej „zaświadczeniem”, stanowiący załącznik nr 1 do rozporządzenia;

2) wykaz dokumentów, które należy dołączyć do wniosku o wydanie zaświadczenia, stanowiący załącznik nr 2 do rozporządzenia;

3) instrukcję wypełniania zaświadczenia, stanowiącą załącznik nr 3 do rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.2)

Minister Gospodarki: W. Pawlak

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216, poz. 1593).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dnia 23 października 2007 r. w sprawie określenia wzoru zaświadczenia stwierdzającego charakter, okres i rodzaj działalności wykonywanej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. Nr 204, poz. 1473), które utraciło moc z dniem 2 maja 2008 r. na podstawie art. 42 pkt 2 ustawy z dnia 18 marca 2008 r. o zasadach uznawania kwalifikacji zawodowych nabytych w państwach członkowskich Unii Europejskiej (Dz. U. Nr 63, poz. 394).

Załączniki do rozporządzenia Ministra Gospodarki
z dnia 7 maja 2008 r. (poz. 549)

Załącznik nr 1

infoRgrafika

infoRgrafika

Załącznik nr 2

WYKAZ DOKUMENTÓW, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA

1. Uwierzytelniona* kserokopia strony z ważnego dokumentu potwierdzającego tożsamość i obywatelstwo wnioskodawcy ze zdjęciem, datą i miejscem urodzenia.

2. Uwierzytelnione* kserokopie dokumentów potwierdzających świadczenie pracy lub prowadzenie działalności gospodarczej w danym zawodzie lub branży, np.:

1) świadectwo pracy lub umowa o pracę;

2) zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej lub decyzja o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej z adnotacją urzędu gminy potwierdzającą, że działalność nadal jest prowadzona. W przypadku gdy zaświadczenie o wpisie nie zawiera określenia przedmiotu wykonywanej działalności gospodarczej zgodnie z Polską Klasyfikacją Działalności, należy dołączyć zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej (REGON);

3) decyzja urzędu gminy o wykreśleniu z ewidencji działalności gospodarczej lub zaświadczenie potwierdzające wcześniejsze prowadzenie działalności wraz z informacją o dacie wyrejestrowania;

4) umowa cywilnoprawna - w przypadku świadczenia pracy na podstawie umowy-zlecenia lub umowy o dzieło;

5) aktualny pełny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego.

3. Uwierzytelnione* kserokopie dokumentów poświadczających posiadanie przez wnioskodawcę kwalifikacji zawodowych, np. uprawnień budowlanych.

* Uwierzytelnienie oznacza poświadczenie „za zgodność z oryginałem” przez pracownika zatrudnionego na stanowisku urzędniczym w urzędzie wydającym dokument przedkładany wraz z wnioskiem o wydanie zaświadczenia lub w urzędzie wydającym zaświadczenie lub przez radcę prawnego, lub adwokata, lub notariusza.

Załącznik nr 3

INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA ZAŚWIADCZENIA

1. Część A i B wypełnia się w całości:

1) w części A należy wpisać dane organu wydającego zaświadczenie, tj. nazwę organu, nazwę jednostki organizacyjnej, która wydaje zaświadczenie (np. wydział, departament, biuro), adres siedziby organu oraz oznaczenie nr sprawy/zaświadczenia;

2) w części B wpisuje się dane wnioskodawcy na podstawie dokumentu potwierdzającego tożsamość.

2. Część C wypełnia się w zależności od treści złożonego wniosku o wydanie zaświadczenia. Okresy wykonywania działalności na własny rachunek oraz zatrudnienia przy wykonywaniu działalności należy podawać w latach, miesiącach i dniach.

Za datę zakończenia działalności lub zatrudnienia, w sytuacji gdy wnioskodawca nadal wykonuje działalność lub jest zatrudniony, przyjmuje się, w przypadku przedstawienia przez wnioskodawcę:

1) zaświadczenia lub decyzji o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej - datę dzienną adnotacji urzędu gminy potwierdzającej, że działalność jest prowadzona;

2) umowy o pracę lub umowy cywilnoprawnej - datę złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, jeśli z postanowień umowy wynika, że działalność w tym dniu jest nadal prowadzona;

3) odpisu aktualnego z Krajowego Rejestru Sądowego - datę dzienną z rubryki: „Stan na dzień ...”.

W sytuacji, gdy dana osoba wykonywała działalność na własny rachunek lub była zatrudniona przy wykonywaniu działalności w więcej niż dwóch miejscach, należy odpowiednio rozbudować formularz:

4) w części C I należy wpisać firmę1) i adres głównego miejsca wykonywania działalności na własny rachunek, przedmiot i okres wykonywanej działalności;

5) w części C II należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności w charakterze dyrektora lub na stanowisku kierowniczym, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia;

6) w części C III należy wpisać firmę i adres pracodawcy, u którego wnioskodawca był/jest zatrudniony przy wykonywaniu działalności, oraz stanowisko/stanowiska pracy i okresy zatrudnienia.

W sytuacji, gdy dana osoba nie wykonywała działalności, którą potwierdza się w części C I lub C II, lub C III, rubryk w odpowiednich częściach nie wypełnia się.

3. W części D należy wpisać kwalifikacje zawodowe wynikające z przedłożonych przez wnioskodawcę dokumentów.

1) Firmą osoby fizycznej są jej imię i nazwisko oraz ewentualnie dodatkowe określenia dowolnie dobrane. Firmą osoby prawnej jest jej nazwa.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00