Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2010 nr 171 poz. 1152
Wersja aktualna od 2010-10-21
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2010 nr 171 poz. 1152
Wersja aktualna od 2010-10-21
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA GOSPODARKI1)

z dnia 17 sierpnia 2010 r.

w sprawie utworzenia punktu kontaktowego dla administracji oraz punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców2)

Na podstawie art. 3d ust. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204, z późn. zm.3)) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.Rozporządzenie określa liczbę, rodzaj, szczegółowy zakres zadań oraz warunki techniczne i organizacyjne punktów kontaktowych dla administracji oraz punktów kontaktowych dla usługodawców i usługobiorców.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o państwach członkowskich, należy przez to rozumieć państwa członkowskie Unii Europejskiej oraz Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.1. Tworzy się punkt kontaktowy dla administracji oraz punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców.

2. Punkt kontaktowy dla administracji oraz punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców prowadzi minister właściwy do spraw gospodarki.

3. Punkty kontaktowe, o których mowa w ust. 2, w zakresie swojego funkcjonowania wykorzystują środki komunikacji elektronicznej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.1. Punkt kontaktowy dla administracji zbiera, opracowuje i przekazuje państwom członkowskim informacje w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną.

2. Do zadań punktu kontaktowego dla administracji należy:

1) utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz publikowanie na stronie internetowej informacji w zakresie działania punktu kontaktowego dla administracji;

2) prowadzenie i koordynacja przygotowania informacji na żądanie państw członkowskich oraz Komisji Europejskiej;

3) zbieranie i przekazywanie państwom członkowskim informacji o ważnych rozstrzygnięciach administracyjnych i sądowych dotyczących sporów odnoszących się do usług świadczonych drogą elektroniczną oraz praktyk, obyczajów i zwyczajów odnoszących się do handlu elektronicznego;

4) współpraca i wymiana informacji w zakresie świadczenia usług drogą elektroniczną z właściwymi organami administracji publicznej oraz punktem kontaktowym dla usługodawców i usługobiorców.

3. Informacje na stronie internetowej, o której mowa w ust. 2 pkt 1, mogą być zamieszczane w innych językach niż język polski.

4. Sprawy wykraczające poza zakres działania punktu kontaktowego dla administracji są przekazywane zgodnie z właściwością odpowiednim organom administracji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.1. Do zadań punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców należy:

1) utworzenie skrzynki poczty elektronicznej oraz udzielanie odpowiedzi na zapytania usługodawców i usługobiorców w języku polskim lub angielskim;

2) gromadzenie, aktualizowanie i udostępnianie ogólnych informacji na temat:

a) praw i obowiązków usługodawców i usługobiorców,

b) procedur reklamacyjnych oraz naprawiania szkody w przypadku zaistniałych sporów, łącznie z informacjami na temat praktycznych aspektów związanych z wykorzystaniem tych procedur;

3) gromadzenie, aktualizowanie oraz udostępnianie szczegółowych danych dotyczących organów, stowarzyszeń lub organizacji, od których można otrzymać szczegółowe informacje lub praktyczną pomoc;

4) współpraca i wymiana informacji z właściwymi organami administracji publicznej oraz z punktem kontaktowym dla administracji w zakresie, o którym mowa w pkt 2 i 3.

2. Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, punkt kontaktowy dla usługodawców i usługobiorców publikuje na stronie internetowej, która może zawierać informacje w innych językach niż język polski.

3. W przypadku spraw wykraczających poza zakres działania punktu kontaktowego dla usługodawców i usługobiorców punkt udziela zainteresowanemu informacji o właściwych w danej sprawie podmiotach.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 30 dni od dnia ogłoszenia.

Minister Gospodarki: W. Pawlak

1) Minister Gospodarki kieruje działem administracji rządowej - gospodarka, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 16 listopada 2007 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Gospodarki (Dz. U. Nr 216, poz. 1593).

2) Niniejsze rozporządzenie dokonuje wdrożenia dyrektywy 2000/31/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 8 czerwca 2000 r. w sprawie niektórych aspektów prawnych usług społeczeństwa informacyjnego, w szczególności handlu elektronicznego w ramach rynku wewnętrznego (dyrektywa o handlu elektronicznym) (Dz. Urz. UE L 178 z 17.07.2000, str. 1; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 13, t. 25, str. 399).

3) Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 96, poz. 959 i Nr 173, poz. 1808, z 2007 r. Nr 50, poz. 331, z 2008 r. Nr 171, poz. 1056 i Nr 216, poz. 1371 oraz z 2009 r. Nr 201, poz. 1540.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00