Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2012 poz. 102
Wersja aktualna od 2012-01-26
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2012 poz. 102
Wersja aktualna od 2012-01-26
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH1)

z dnia 19 stycznia 2012 r.

w sprawie dopuszczalnego obciążenia narciarskiej trasy zjazdowej, sposobu jego obliczania oraz szczegółowych warunków oświetlenia zorganizowanych terenów narciarskich

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Zakres regulacji] Rozporządzenie określa:

1) dopuszczalne obciążenie narciarskiej trasy zjazdowej oraz sposób jego obliczania;

2) szczegółowe warunki oświetlenia zorganizowanych terenów narciarskich.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Szczytowa zdolność przewozowa] 1. Dopuszczalne obciążenie narciarskiej trasy zjazdowej przy szczytowej zdolności przewozowej urządzenia transportu linowego lub taśmowego przeznaczonego do przewozu osób wynosi:

1) minimalnie 200 m2 na osobę – dla narciarskiej trasy zjazdowej o stopniu trudności A (Bp > 200 m2/os.);

2) minimalnie 300 m2 na osobę – dla narciarskiej trasy zjazdowej o stopniu trudności B (Bp > 300 m2/os.);

3) minimalnie 400 m2 na osobę – dla narciarskiej trasy zjazdowej o stopniu trudności C (Bp > 400 m2/os.).

2. Przez szczytową zdolność przewozową, o której mowa w ust. 1, rozumie się liczbę osób, które maksymalnie może przetransportować urządzenie transportu linowego lub taśmowego przeznaczone do przewozu osób, transportując je w górę, w ciągu godziny, przy założeniu poruszania się z maksymalną prędkością.

3. Obciążenie narciarskiej trasy zjazdowej oblicza się według wzoru:

infoRgrafika

gdzie:

Bp – obciążenie narciarskiej trasy zjazdowej,

P – całkowita powierzchnia dostępnej trasy wyrażona w m2,

2,4 m/s – współczynnik korygujący uwzględniający faktyczną prędkość urządzenia transportu linowego lub taśmowego,

Z – liczba osób, które może równocześnie pomieścić urządzenie transportu linowego lub taśmowego przeznaczone do przewozu osób, transportując osoby w górę,

Smax – maksymalna prędkość jazdy urządzenia transportu linowego lub taśmowego przeznaczonego do transportu osób wyrażona w m/s (wg dokumentacji technicznej).

4. W celu ustalenia dopuszczalnego obciążenia zorganizowanego terenu narciarskiego, na którego terenie znajduje się więcej niż jedna narciarska trasa zjazdowa lub więcej niż jedno urządzenie transportu linowego lub taśmowego przeznaczone do przewozu osób, ustala się minimalną dopuszczalną powierzchnię trasy zjazdowej przypadającą na osobę, uwzględniając dopuszczalne obciążenie poszczególnych tras na tym terenie zgodnie z wartościami określonymi dla każdego ze stopni trudności, o których mowa w ust. 1.

5. Obciążenie tras narciarskich na zorganizowanym terenie narciarskim oblicza się według wzoru:

infoRgrafika

gdzie:

Bz – obciążenie tras na zorganizowanym terenie narciarskim,

Pz – całkowita powierzchnia dostępnych tras wyrażona w m2,

2,4 m/s – współczynnik korygujący uwzględniający faktyczną prędkość urządzeń transportu linowego lub taśmowego na zorganizowanym terenie narciarskim,

Z1, 2, ... n – liczba osób, które może równocześnie pomieścić poszczególne urządzenie transportu linowego lub taśmowego przeznaczone do przewozu osób, transportując osoby w górę,

Smax 1, 2 ... n – maksymalna prędkość jazdy poszczególnego urządzenia transportu linowego lub taśmowego przeznaczonego do transportu osób wyrażona w m/s (wg dokumentacji technicznej).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Rodzaje natężenia oświetlenia na zorganizowanych terenach narciarskich udostępnianych do użytkowania po zmroku] 1. Natężenie oświetlenia na zorganizowanych terenach narciarskich udostępnianych do użytkowania po zmroku:

1) dla narciarskich tras zjazdowych, biegowych i nartostrad stopnia trudności A nie może wynosić mniej niż 10 lx;

2) dla narciarskich tras zjazdowych, biegowych i nartostrad stopnia trudności B nie może wynosić mniej niż 20 lx;

3) dla narciarskich tras zjazdowych, biegowych i nartostrad stopnia trudności C nie może wynosić mniej niż 30 lx;

4) dla parków narciarskich i pólek ćwiczebnych nie może wynosić mniej niż 20 lx.

2. Natężenie oświetlenia przy oznakowaniu i przeszkodach występujących na zorganizowanych terenach narciarskich nie może wynosić mniej niż 20 lx.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Natężenie oświetlenia na zorganizowanych terenach narciarskich udostępnianych do użytkowania po zmroku obowiązujące do 1 czerwca 2012 r.] Do dnia 1 czerwca 2012 r. zorganizowane tereny narciarskie udostępnione do użytkowania po zmroku mogą być oświetlone tak, aby natężenie oświetlenia w żadnym punkcie trasy nie było mniejsze niż 10 luksów i zapewniona była możliwość oceny warunków narciarskich oraz czytelność oznakowania i zabezpieczeń.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.2)

Minister Spraw Wewnętrznych: J. Cichocki

1) Minister Spraw Wewnętrznych kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych (Dz. U. Nr 248, poz. 1491).

2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 6 maja 1997 r. w sprawie określenia warunków bezpieczeństwa osób przebywających w górach, pływających, kąpiących się i uprawiających sporty wodne (Dz. U. Nr 57, poz. 358), które traci moc w zakresie dotyczącym obciążenia trasy narciarskiej z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00