Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2013 poz. 380
Wersja aktualna od 2020-03-05
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2013 poz. 380
Wersja aktualna od 2020-03-05
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ1)

z dnia 8 marca 2013 r.

w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w szkołach specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych

(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2020 r., poz. 269)  

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1.[Obowiązki dotychczasowych szkół ponadgimnazjalnych specjalnych] [1] Klasy dotychczasowych szkół ponadgimnazjalnych specjalnych prowadzone w szkołach ponadpodstawowych specjalnych zorganizowanych w podmiotach leczniczych, zwanych dalej „podmiotami”, zapewniają uczniom kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze, organizowane w czasie uzgodnionym z kierownikiem podmiotu lub ordynatorem oddziału szpitalnego.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2.[Organizowanie kształcenia uczniowi] 1. [2] Uczniowi organizuje się kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze w klasie, o której mowa w § 1, odpowiednio do wskazań lekarza prowadzącego leczenie.

2. W przypadku ucznia przebywającego w podmiocie krócej niż 9 dni, dyrektor szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której są prowadzone klasy, o których mowa w § 1, zorganizowanej [3] w podmiocie, może odstąpić od organizowania zajęć edukacyjnych, z tym że dla ucznia przewlekle chorego, którego leczenie wymaga częstej hospitalizacji, organizuje się zajęcia edukacyjne niezależnie od okresu pobytu w podmiocie.

3. Dyrektor szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której są prowadzone klasy, o których mowa w § 1, zorganizowanej [4] w podmiocie, na wniosek nauczyciela, kierownika podmiotu lub upoważnionego przez niego lekarza, ze względu na stan zdrowia ucznia, może zezwolić na:

1) odstąpienie od realizacji niektórych treści nauczania obowiązkowych zajęć edukacyjnych;

2) zmniejszenie liczby godzin zajęć edukacyjnych;

3) odstąpienie od udziału ucznia w zajęciach edukacyjnych na czas wskazany przez lekarza.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3.[Liczba uczniów] 1. [5] Liczba uczniów w oddziale klasy, o której mowa w § 1, jest ustalana przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej specjalnej, w której jest prowadzona ta klasa, w uzgodnieniu z organem prowadzącym, i uwzględnia szczególne potrzeby psychofizyczne uczniów wynikające z ich stanu zdrowia.

2. W przypadkach uzasadnionych małą liczbą uczniów lub warunkami ich leczenia oraz terapii dopuszcza się organizację kształcenia w klasach łączonych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 4.[Realizacja kształcenia w technikum czteroletnim] 1. [6] (uchylony)

2. [7] (uchylony)

3. [8] Przyjęty do podmiotu uczeń klasy dotychczasowego czteroletniego technikum prowadzonej w pięcioletnim technikum może realizować w czteroletnim liceum ogólnokształcącym, w którym jest prowadzona klasa dotychczasowego trzyletniego liceum ogólnokształcącego, zorganizowanym w tym podmiocie, programy nauczania uwzględniające podstawę programową kształcenia ogólnego dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego oraz ramowy plan nauczania dla trzyletniego liceum ogólnokształcącego.

4. [9] Uczeń realizujący kształcenie, o którym mowa w ust. 3, po powrocie do klasy dotychczasowego czteroletniego technikum prowadzonej w pięcioletnim technikum, uzupełnia obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia zawodowego teoretycznego oraz zajęcia prowadzone w ramach praktycznej nauki zawodu, określone dla tej klasy, w sposób ustalony przez dyrektora tego technikum.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5.[Specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze] 1. Specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze klasach, o których mowa w § 1 [10] organizuje się w celu zaspokajania potrzeb edukacyjnych i rozwojowych uczniów, wspomagania ich procesu terapeutycznego oraz zagospodarowania czasu wolnego uczniów.

2. Działania, o których mowa w ust. 1, są realizowane w szczególności w formie:

1) odrabiania lekcji;

2) zajęć wychowawczych oddziałujących terapeutycznie na psychikę dziecka, w tym zajęć czytelniczych, plastycznych, teatralnych, wokalno-muzycznych, gier i zabaw;

3) spacerów, gier i zabaw na wolnym powietrzu, w tym usprawniających fizycznie.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 5a.[Specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze] [11] Do organizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w klasach, o których mowa w § 1, stosuje się odpowiednio przepisy § 6 i § 7 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 24 sierpnia 2017 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz. U. poz. 1654 oraz z 2019 r. poz. 1609).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 6.[12] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 7.[13] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 8.[14] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 9.[15] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 10.[16] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 11.[17] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 12.[18] (uchylony)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 13.[Przedszkola i szkoły, zorganizowane w podmiotach i jednostkach, przed dniem wejścia w życie rozporządzenia] Przedszkola i szkoły, zorganizowane w podmiotach i jednostkach, przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, dostosują organizację kształcenia oraz warunki realizacji specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych do wymagań określonych w rozporządzeniu, w terminie 3 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 14.[Kierownicy wychowania w przedszkolu specjalnym lub szkole specjalnej] Z dniem wejścia w życie rozporządzenia kierownicy wychowania w przedszkolu specjalnym lub szkole specjalnej, zorganizowanych w podmiocie, powołani przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, stają się kierownikami zespołów pozalekcyjnych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 15.[Przepisy uchylone] Traci moc rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 27 lutego 2003 r. w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w szkołach specjalnych zorganizowanych w zakładach opieki zdrowotnej i jednostkach pomocy społecznej (Dz. U. Nr 51, poz. 446).

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 16.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

1) Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2011 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. Nr 248, poz. 1480).

2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2004 r. Nr 273, poz. 2703 i Nr 281, poz. 2781, z 2005 r. Nr 17, poz. 141, Nr 94, poz. 788, Nr 122, poz. 1020, Nr 131, poz. 1091, Nr 167, poz. 1400 i Nr 249, poz. 2104, z 2006 r. Nr 144, poz. 1043, Nr 208, poz. 1532 i Nr 227, poz. 1658, z 2007 r. Nr 42, poz. 273, Nr 80, poz. 542, Nr 115, poz. 791, Nr 120, poz. 818, Nr 180, poz. 1280 i Nr 181, poz. 1292, z 2008 r. Nr 70, poz. 416, Nr 145, poz. 917, Nr 216, poz. 1370 i Nr 235, poz. 1618, z 2009 r. Nr 6, poz. 33, Nr 31, poz. 206, Nr 56, poz. 458, Nr 157, poz. 1241 i Nr 219, poz. 1705, z 2010 r. Nr 44, poz. 250, Nr 54, poz. 320, Nr 127, poz. 857 i Nr 148, poz. 991, z 2011 r. Nr 106, poz. 622, Nr 112, poz. 654, Nr 139, poz. 814, Nr 149, poz. 887 i Nr 205, poz. 1206, z 2012 r. poz. 941 i 979 oraz z 2013 r. poz. 87.

[1] Tytuł w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 1 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

§ 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 2 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[2] § 2 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[3] § 2 ust. 2 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[4] § 2 ust. 3 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 3 lit. c) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[5] § 3 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 4 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[6] § 4 ust. 1 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[7] § 4 ust. 2 uchylony przez § 1 pkt 5 lit. a) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[8] § 4 ust. 3 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[9] § 4 ust. 4 dodany przez § 1 pkt 5 lit. b) rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[10] § 5 ust. 1 w brzmieniu ustalonym przez § 1 pkt 6 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[11] § 5a dodany przez § 1 pkt 7 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[12] § 6 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[13] § 7 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[14] § 8 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[15] § 9 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[16] § 10 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[17] § 11 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

[18] § 12 uchylony przez § 1 pkt 8 rozporządzenia Ministra Obrony Narodowej z dnia 5 lutego 2020 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia oraz warunków i form realizowania specjalnych działań opiekuńczo-wychowawczych w przedszkolach i szkołach specjalnych, zorganizowanych w podmiotach leczniczych i jednostkach pomocy społecznej (Dz.U. poz. 269). Zmiana weszła w życie 5 marca 2020 r.

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00