Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 42
Wersja aktualna od 2021-01-09
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2021 poz. 42
Wersja aktualna od 2021-01-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)

z dnia 29 grudnia 2020 r.

w sprawie rozwiązań równoważnych z wymaganiami Międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami, 2004, sporządzonej w Londynie dnia 13 lutego 2004 r., dla statków wskazanych w prawidle A-5 załącznika do tej konwencji

Na podstawie art. 20b ust. 7 ustawy z dnia 16 marca 1995 r. o zapobieganiu zanieczyszczaniu morza przez statki (Dz. U. z 2020 r. poz. 1955) zarządza się, co następuje:

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 1. Rozporządzenie określa rozwiązania równoważne z wymaganiami Międzynarodowej konwencji o kontroli i postępowaniu ze statkowymi wodami balastowymi i osadami, 2004, sporządzonej w Londynie dnia 13 lutego 2004 r. (Dz. U. z 2020 r. poz. 1800 i 1801), dla statków wskazanych w prawidle A-5 załącznika do tej konwencji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 2. Za rozwiązania równoważne, o których mowa w § 1, dla statków sportowo-rekreacyjnych wykorzystywanych wyłącznie do celów rekreacyjnych lub sportowych lub jednostek wykorzystywanych wyłącznie w celach poszukiwania i ratownictwa, o długości całkowitej mniejszej niż 50 metrów i maksymalnej pojemności balastowej nie większej niż 8 metrów sześciennych, uznaje się:

1) dokonywanie wymiany wód balastowych, przy zachowaniu warunków bezpiecznej żeglugi, o której mowa w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim (Dz. U. z 2020 r. poz. 680) oraz umowach międzynarodowych, poza granicami portów i kąpielisk oraz w jak największej odległości od brzegu;

2) unikanie pobierania wód balastowych z potencjalnie szkodliwymi organizmami i patogenami, zachowując warunki bezpiecznej żeglugi, o której mowa w ustawie z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie morskim oraz umowach międzynarodowych, w szczególności unikanie pobierania wód balastowych:

a) w ciemności, gdy organizmy mogą wypływać na powierzchnię wraz z kolumną wody,

b) w bardzo płytkich wodach,

c) w miejscach, gdzie śruby mogą poruszyć osady,

d) na obszarach, gdzie występuje w danym czasie rozległy zakwit fitoplanktonu,

e) w pobliżu wylotów kanałów ściekowych,

f) w obszarach o słabej wymianie wody lub znacznym jej mętnieniu,

g) w miejscach, gdzie występuje niewielkie zalewanie przez pływy,

h) na obszarach znajdujących się blisko akwakultury,

i) na obszarach, dla których wydano ostrzeżenia dotyczące poboru wód balastowych w związku z zagrożeniami sanitarno-epidemiologicznymi, zagrożeniami inwazją gatunków obcych lub innymi zagrożeniami;

3) wykonywanie rutynowego czyszczenia zbiornika wód balastowych w celu usunięcia osadów w kontrolowanych warunkach odpowiednich dla zapewnienia bezpiecznego dla środowiska usuwania powstałych osadów.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Minister Infrastruktury: A. Adamczyk


1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. poz. 2257 oraz z 2020 r. poz. 1722, 1745, 1927 i 2006).

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00