ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 12 lipca 2023 r.
w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane
(ostatnia zmiana: Dz.U. z 2025 r., poz. 1152)
Na podstawie art. 6 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234) zarządza się, co następuje:
§ 1. [Zakres regulacji] Rozporządzenie określa zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne.
§ 2. [Zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne] Zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne, o których mowa w § 1, określa załącznik do rozporządzenia.
§ 3. [Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 lipca 2023 r.
Załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów
z dnia 12 lipca 2023 r. (Dz. U. poz. 1342)
Zakres danych i wykaz rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych, oraz podmioty publiczne prowadzące te rejestry publiczne i systemy teleinformatyczne [1]
|
Lp. |
Rejestr publiczny / system teleinformatyczny podmiotu publicznego |
Podmiot prowadzący rejestr publiczny / system teleinformatyczny podmiotu publicznego |
Zakres danych możliwych do pobrania przez użytkownika aplikacji mObywatel |
|
|
1 |
2 |
3 |
|
1 |
Rejestr Dowodów Osobistych, o którym mowa w art. 55 ust. 1 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. z 2022 r. poz. 671 oraz z 2023 r. poz. 1234) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel: 1) numer PESEL; 2) nazwisko rodowe; 3) fotografia; 4) seria i numer dowodu osobistego; 5) oznaczenie organu wydającego dowód osobisty; 6) nazwisko i imię (imiona); 7) data ważności dowodu osobistego; 8) status dowodu osobistego: – data wydania dowodu osobistego, – data unieważnienia dowodu osobistego, – (uchylone) – data przekazania do organu gminy, – data przyjęcia w organie gminy, – data odbioru przez obywatela, – przyczyna unieważnienia, – oznaczenie organu unieważniającego, – data przekazania danych o unieważnieniu do Systemu Informacyjnego Schengen, – data i czas zawieszenia, – oznaczenie organu zawieszającego, – data i czas cofnięcia zawieszenia, – oznaczenie organu cofającego zawieszenie, – data ważności w przypadku, o którym mowa w art. 12g ust. 3 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, – status warstwy elektronicznej, – data zwrotu unieważnionego dowodu osobistego, – oznaczenie organu gminy, do którego zwrócono unieważniony dowód osobisty; 9) imię ojca; 10) imię i nazwisko rodowe matki; 11) data i miejsce urodzenia; 12) płeć; 13) obywatelstwo; 14) powód ubiegania się o wydanie dowodu osobistego; 15) informacja o wyrażeniu zgody na zamieszczenie w warstwie elektronicznej dowodu osobistego certyfikatu podpisu osobistego; 16) informacja o pobraniu odcisków palców; 17) odwzorowanie podpisu; 18) dane dotyczące wniosku o wydanie dowodu osobistego: a) numer wniosku, b) data złożenia wniosku, c) oznaczenie organu wydającego dowód osobisty, d) status wniosku, e) dane o pozostawieniu wniosku bez rozpoznania: – data pozostawienia wniosku bez rozpoznania, – oznaczenie organu pozostawiającego wniosek bez rozpoznania, – przyczyna pozostawienia wniosku bez rozpoznania; 19) dane dotyczące dowodu osobistego: a) przyczyna wydania dowodu osobistego, b) numer i data wydania decyzji, o której mowa w art. 32 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję, c) numer i data wydania decyzji, o której mowa w art. 52 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, oraz oznaczenie organu wydającego decyzję.
|
|
2 |
Rejestr PESEL, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191 oraz z 2023 r. poz. 497) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel: 1) nazwisko i imię (imiona); 1a) nazwisko rodowe; 2) imiona i nazwiska rodowe rodziców; 3) numer PESEL; 4) data urodzenia; 5) miejsce urodzenia; 6) kraj urodzenia; 7) płeć; 8) obywatelstwo albo status bezpaństwowca; 9) adres i data zameldowania na pobyt stały; 10) adres i data zameldowania na pobyt czasowy oraz data upływu deklarowanego terminu pobytu; 11) stan cywilny; 12) status cudzoziemca; 13) w przypadku osoby, o której mowa w art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz. U. z 2023 r. poz. 103, z 2022 r. poz. 2600 oraz z 2023 r. poz. 185, 547, 1088 i 1234), oznaczenie dokumentu, na podstawie którego dokonano ustalenia tożsamości osoby; 14) seria, numer i data ważności ostatniego wydanego dowodu osobistego obywatela polskiego oraz oznaczenie organu wydającego dokument; 15) seria, numer i data ważności wydanego paszportu obywatela polskiego, 16) data zawarcia związku małżeńskiego, oznaczenie aktu małżeństwa i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony; 17) oznaczenie aktu urodzenia i urzędu stanu cywilnego, w którym został on sporządzony.
|
|
3 |
Rejestr danych kontaktowych osób fizycznych, o którym mowa w art. 20h ust. 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2023 r. poz. 57, 1123 i 1234) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane: 1) numer PESEL; 1a) imię i nazwisko; 2) adres poczty elektronicznej; 3) numer telefonu komórkowego. |
|
4 |
Centralna ewidencja pojazdów, o której mowa w art. 80a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1251 oraz z 2025 r. poz. 820 i 1006) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane: 1) identyfikujące pojazd: a) numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy pojazdu, b) numer rejestracyjny pojazdu; 2) o właścicielu pojazdu: a) imię i nazwisko (nazwa lub firma), b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument, c) data i miejsce urodzenia, d) numer identyfikacyjny REGON, e) adres zamieszkania (siedziby); 3) o posiadaczu pojazdu, o którym mowa w art. 73 ust. 5 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym: a) imię i nazwisko (nazwa lub firma), b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument, c) data i miejsce urodzenia, d) numer identyfikacyjny REGON, e) adres zamieszkania (siedziby); 4) o użytkowniku pojazdu użytkowanego na podstawie umowy leasingu, o rejestrację którego wnioskował leasingodawca (właściciel pojazdu): a) imię i nazwisko (nazwa lub firma), b) numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument, c) data i miejsce urodzenia, d) numer identyfikacyjny REGON, e) adres zamieszkania (siedziby); 5) o zbyciu pojazdu: a) data zgłoszenia zbycia pojazdu, b) data zbycia pojazdu, c) dane nabywcy: – imię i nazwisko (nazwa lub firma), – numer PESEL, a w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL – seria, numer i nazwa dokumentu potwierdzającego tożsamość oraz nazwa państwa, które wydało ten dokument, – data i miejsce urodzenia, – numer identyfikacyjny REGON, – adres zamieszkania (siedziby); 6) o obowiązkowym ubezpieczeniu odpowiedzialności cywilnej posiadacza pojazdu: a) dane zakładu ubezpieczeń, który zawarł umowę, b) dane o umowie; 7) o zastawach rejestrowych ustanowionych na pojeździe: a) dane o pojeździe, na którym ustanowiono zastaw rejestrowy, b) numer pozycji w rejestrze zastawów, c) data dokonania wpisu w rejestrze zastawów, d) imię i nazwisko (nazwa lub firma) zastawnika, e) numer PESEL zastawnika, f) numer identyfikacyjny REGON zastawnika, g) data wykreślenia zastawu z rejestru zastawów, h) nazwa (oznaczenie) sądu, który dokonał wpisu; 8) o dokumentach pojazdu: a) dane o dowodzie rejestracyjnym, b) dane o pozwoleniu czasowym – oraz o ich wtórnikach; 9) o tablicach rejestracyjnych pojazdu i ich legalizacji oraz o ich wtórnikach; 10) o badaniach technicznych pojazdu; 11) o szkodach istotnych; 12) o nadaniu i wybiciu nowego numeru nadwozia (podwozia); 13) techniczne o pojeździe; 14) o kradzieży i odnalezieniu pojazdu; 15) o zatrzymaniu dowodu rejestracyjnego albo pozwolenia czasowego; 16) o demontażu pojazdu lub przyjęciu niekompletnego pojazdu; 17) o czasowym wycofaniu i ponownym dopuszczeniu do ruchu pojazdu oraz o jego wyrejestrowaniu; 18) o homologacji pojazdu, dopuszczeniu jednostkowym pojazdu, krajowym indywidualnym dopuszczeniu pojazdu, unijnym indywidualnym dopuszczeniu pojazdu, dopuszczeniu indywidualnym WE pojazdu, dopuszczeniu do ruchu drogowego pojazdu z końcowej partii produkcji; 19) o zabezpieczeniach ustanowionych na pojeździe, w tym o zajęciu pojazdu przez organ egzekucyjny, oraz o ich zniesieniu; 20) o wymianie drogomierza; 21) o wydanych zezwoleniach na odstępstwo od warunków technicznych, jakim powinien odpowiadać pojazd; 22) o odczycie wskazania drogomierza w czasie kontroli. |
|
5 |
Centralna Ewidencja Kierowców, o której mowa w art. 100a ust. 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane kierowcy: 1) o posiadanych uprawnieniach do kierowania pojazdami i dokumentach stwierdzających te uprawnienia; 2) o wykroczeniach lub przestępstwach stanowiących naruszenia przepisów ruchu drogowego i przypisanych im punktach. |
|
6 |
Baza danych systemu informacji oświatowej, o której mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o systemie informacji oświatowej (Dz. U. z 2024 r. poz. 152, 858, 1572 i 1933 oraz z 2025 r. poz. 1019) |
Minister właściwy do spraw oświaty i wychowania |
Dane: 1) ucznia: a) imię (imiona) i nazwisko, b) data urodzenia, c) numer PESEL, d) fotografia kolorowa zawierająca wizerunek twarzy ucznia, e) informacja o posiadaniu przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego, f) numer mLegitymacji szkolnej, g) data wydania mLegitymacji szkolnej, h) data ważności mLegitymacji szkolnej, i) data i przyczyna unieważnienia mLegitymacji szkolnej, j) kod QR służący do wydania mLegitymacji szkolnej; 2) nauczyciela: a) imię (imiona) i nazwisko, b) numer PESEL, c) numer mLegitymacji, o której mowa w art. 11b ust. 1 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. – Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2024 r. poz. 986 i 1871 oraz z 2025 r. poz. 620 i 1019), d) data wydania mLegitymacji, e) data i przyczyna unieważnienia mLegitymacji; 3) szkoły lub placówki oświatowej, do której uczeń uczęszcza lub w której nauczyciel jest zatrudniony: a) numer w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych, b) nazwa szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu, c) adres siedziby szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu, oraz numer telefonu, numer faksu, adres poczty elektronicznej i adres strony internetowej, d) imię i nazwisko dyrektora szkoły, placówki oświatowej albo zespołu szkół i placówek oświatowych, jeżeli szkoła lub placówka oświatowa wchodzi w skład zespołu. |
|
7 (skreślona) |
|
|
|
|
8 |
System teleinformatyczny, o którym mowa w art. 10 ust. 9a ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2021 r. poz. 1744, 2140, 2243 i 2754 oraz z 2023 r. poz. 1234), umożliwiający obsługę funkcjonalności związanych z kartami elektronicznymi, w szczególności zapewniający funkcjonalność pozwalającą na potwierdzenie uprawnień członków rodzin wielodzietnych oraz zapewniający usługi ułatwiające korzystanie z uprawnień przyznanych na podstawie Karty Dużej Rodziny |
Minister właściwy do spraw rodziny |
Dane posiadacza Karty Dużej Rodziny, zwanej dalej „Kartą”, oraz przypisanego do niego w systemie członka rodziny wielodzietnej, posiadającego Kartę: 1) imiona i nazwisko; 2) numer PESEL; 3) numer Karty, o którym mowa w art. 9 ust. 2 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny; 4) termin przyznania uprawnień, o którym mowa w art. 11 ustawy z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny; 5) stopień pokrewieństwa z członkami rodziny.
|
|
9 |
Rejestr obywateli Ukrainy, którym nadano numer PESEL, o którym mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane obywatela Ukrainy: 1) imię (imiona); 2) nazwisko; 3) data urodzenia; 4) kraj urodzenia; 5) obywatelstwo; 6) płeć; 7) numer PESEL; 8) fotografia. |
|
10 |
Zintegrowany System Informacji o Szkolnictwie Wyższym i Nauce POL-on, o którym mowa w art. 342 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742, 1088 i 1234) |
Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki |
Dane doktoranta: 1) imiona i nazwisko; 2) numer PESEL; 3) data rozpoczęcia kształcenia w szkole doktorskiej; 4) data ukończenia kształcenia w szkole doktorskiej albo data skreślenia z listy doktorantów; 5) nazwa podmiotu albo podmiotów prowadzących szkołę doktorską. |
|
11 |
Elektroniczny Krajowy System Monitoringu Orzekania o Niepełnosprawności, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2023 r. poz. 100, 173, 240, 852 i 1234) |
Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego |
Dane: 1) osoby posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności lub ustalony stopień niepełnosprawności: a) imię (imiona), b) nazwisko, c) numer PESEL, d) okres ważności legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, e) numer legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, f) organ wystawiający legitymację dokumentującą niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, g) stopień niepełnosprawności, h) symbol przyczyny niepełnosprawności; 2) numer PESEL przedstawiciela ustawowego osoby posiadającej orzeczenie o niepełnosprawności lub ustalony stopień niepełnosprawności. |
|
12 |
System teleinformatyczny Zakładu Ubezpieczeń Społecznych, o którym mowa w ustawie z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1230) |
Zakład Ubezpieczeń Społecznych |
Dane osoby posiadającej ustalone prawo do emerytury lub renty: 1) nazwisko; 2) imię (imiona); 3 (uchylony) 4) numer PESEL; 5) rodzaj świadczenia; 6) numer mLegitymacji; 7) określenie terminu ważności mLegitymacji; 8) oznaczenie organu rentowego, który wydał mLegitymację. 9 (uchylony) |
|
13 |
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej, o której mowa w ustawie z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz. U. z 2022 r. poz. 541) |
Minister właściwy do spraw gospodarki |
Dane przedsiębiorcy: 1) imię i nazwisko; 2) numer PESEL, o ile taki posiada, oraz data urodzenia, o ile nie posiada numeru PESEL; 3) dodatkowe określenia, które przedsiębiorca włącza do firmy, o ile przedsiębiorca takich używa; 4) (uchylony) 5) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli posiada; 6) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli posiada, oraz informacje o jego unieważnieniu lub uchyleniu; 6a) informacja o obywatelstwie; 7) adres do doręczeń oraz – jeżeli przedsiębiorca takie miejsce posiada – adres stałego miejsca wykonywania działalności gospodarczej; dane dotyczące adresu są zgodne z oznaczeniami kodowymi przyjętymi w krajowym rejestrze urzędowym podziału terytorialnego kraju, o ile to w danym przypadku możliwe; 7a) adres do doręczeń elektronicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045 i 1841), wpisany do bazy adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 tej ustawy, o ile taki posiada; 8) inne niż wymienione w pkt 7 i 7a dane kontaktowe przedsiębiorcy, w szczególności adres poczty elektronicznej, adres strony internetowej, numer telefonu, o ile dane te zostały zgłoszone przez przedsiębiorcę we wniosku o wpis do CEIDG; 9) przedmiot wykonywanej działalności gospodarczej według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) na poziomie podklasy, w tym jeden przedmiot przeważającej działalności; 10) data rozpoczęcia wykonywania działalności gospodarczej; 11) numer identyfikacji podatkowej (NIP) oraz numer identyfikacyjny REGON spółki cywilnej, o ile przedsiębiorca zawarł umowę takiej spółki; 11a) dane innego niż wymieniony w pkt 15, 16 i 19 przedstawiciela ustawowego, o ile są wymagane; 12) data zawieszenia i wznowienia wykonywania działalności gospodarczej; 13) data zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej, o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG; 14) informacja o wykreśleniu przedsiębiorcy z CEIDG. 15) informacja o ograniczeniu lub utracie zdolności do czynności prawnych oraz o ustanowieniu kurateli lub opieki, obejmująca dane kuratora lub opiekuna; 16) informacja o ogłoszeniu upadłości, o zakończeniu lub umorzeniu postępowania upadłościowego oraz dane syndyka; 17) informacja o prawomocnym oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z tego powodu, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania lub wystarcza jedynie na zaspokojenie tych kosztów; 18) informacja o prawomocnym uchyleniu lub wygaśnięciu układu zawartego w postępowaniu restrukturyzacyjnym, upadłościowym lub naprawczym; 19) informacja o otwarciu postępowania restrukturyzacyjnego, o jego zakończeniu lub umorzeniu albo uprawomocnieniu się postanowienia o zatwierdzeniu układu w postępowaniu o zatwierdzenie układu oraz dane nadzorcy lub zarządcy; 20) informacja o przekształceniu przedsiębiorcy będącego osobą fizyczną wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą w jednoosobową spółkę kapitałową; 21) informacja o zakazie prowadzenia działalności gospodarczej; 22) informacja o zakazie wykonywania określonego zawodu, którego wykonywanie przez przedsiębiorcę podlega wpisowi do CEIDG; 23) informacja o zakazie prowadzenia działalności związanej z wychowaniem, leczeniem, edukacją małoletnich lub z opieką nad nimi; 24) informacja o istnieniu lub ustaniu małżeńskiej wspólności majątkowej, o ile została zgłoszona we wniosku o wpis do CEIDG; 25) dane zarządcy sukcesyjnego, o ile zarządca sukcesyjny został powołany; 26) informacje dotyczące uzyskania i utraty kwalifikacji zawodowych potwierdzonych dyplomem mistrza lub świadectwem czeladniczym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 22 marca 1989 r. o rzemiośle (Dz. U. z 2020 r. poz. 2159 oraz z 2025 r. poz. 769), wydanym przez izbę rzemieślniczą. |
|
14 |
Baza adresów elektronicznych, o której mowa w art. 25 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045 i 1841) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane podmiotu niepublicznego będącego osobą fizyczną: 1) imię i nazwisko; 2) firma – w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 3) tytuł zawodowy adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego, doradcy restrukturyzacyjnego, notariusza lub rzecznika patentowego – w przypadku osoby fizycznej posiadającej tytuł zawodowy; 4) numer identyfikacyjny REGON, jeżeli został nadany – w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 5) numer identyfikacji podatkowej (NIP), jeżeli został nadany, lub informacja o jego unieważnieniu lub uchyleniu – w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 6) adres do korespondencji; 7) adres do doręczeń – w przypadku osoby fizycznej będącej przedsiębiorcą wpisanym do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 8) numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2015/1501 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ram interoperacyjności na podstawie art. 12 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Dz. Urz. UE L 235 z 09.09.2015, str. 1, z późn. zm.); 9) adres do doręczeń elektronicznych; 10) adres do doręczeń elektronicznych wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – w przypadku osoby fizycznej wpisanej do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej; 11) adres do doręczeń elektronicznych wykorzystywany w ramach prowadzonej działalności zawodowej – w przypadku osoby fizycznej będącej adwokatem, radcą prawnym, doradcą podatkowym, doradcą restrukturyzacyjnym, notariuszem lub rzecznikiem patentowym; 12) adres poczty elektronicznej, o którym mowa w art. 14 ust. 1 pkt 8 i art. 16 ust. 1 pkt 2 lit. g ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych; 13) oznaczenie dostawcy publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego albo kwalifikowanej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego; 14) data wpisania adresu do doręczeń elektronicznych do bazy adresów elektronicznych; 15) data wykreślenia adresu do doręczeń elektronicznych z bazy adresów elektronicznych; 16) imię i nazwisko administratora skrzynki doręczeń, jego adres poczty elektronicznej oraz numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – niepowtarzalny identyfikator nadany przez państwo członkowskie Unii Europejskiej dla celów transgranicznej identyfikacji, o którym mowa w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2015/1501 z dnia 8 września 2015 r. w sprawie ram interoperacyjności na podstawie art. 12 ust. 8 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym; 17) informację o korzystaniu z dodatkowych usług, o których mowa w art. 53 ust. 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w zakresie wymiany korespondencji między podmiotami niepublicznymi. |
|
15 |
Elektroniczna platforma usług administracji publicznej, o której mowa w art. 19a ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2024 r. poz. 1557 i 1717 oraz z 2025 r. poz. 1006 i 1019) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane użytkownika: 1) imię (imiona); 2) nazwisko; 3) numer PESEL, jeżeli użytkownik posiada; 4) adres poczty elektronicznej; 5) numer telefonu komórkowego; 6) identyfikator użytkownika. |
|
16 |
Rejestr Dokumentów Paszportowych, o którym mowa w art. 78 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1063 oraz z 2025 r. poz. 1006) |
Minister właściwy do spraw informatyzacji |
Dane, w tym dane osoby niepełnoletniej udostępniane użytkownikowi aplikacji mObywatel jako rodzicowi albo opiekunowi prawnemu osoby niepełnoletniej, o których mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1 lit. d ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel: 1) imię (imiona); 2) nazwisko; 3) data urodzenia; 4) miejsce urodzenia; 5) obywatelstwo; 6) płeć; 7) numer PESEL; 8) nazwisko rodowe oraz poprzednie nazwiska, jeżeli były zmieniane; 9) imiona, nazwiska i nazwiska rodowe matki i ojca; 10) informacja o stopniu dyplomatycznym, funkcji, stanowisku lub tytule posiadacza paszportu dyplomatycznego; 11) dane dotyczące wniosku o wydanie dokumentu paszportowego: a) numer wniosku, b) nazwa organu realizującego wniosek, c) status wniosku oraz data jego aktualizacji; 12) dane dotyczące dokumentu paszportowego, w tym nieważnego, wadliwie spersonalizowanego lub uszkodzonego w procesie personalizacji: a) data wydania i data ważności, b) seria i numer, c) nazwa organu wydającego, d) status dokumentu paszportowego oraz data jego aktualizacji; 13) dane dotyczące wniosku o odmowę wydania i unieważnienie dokumentu paszportowego: a) dane dotyczące tożsamości osoby, której wniosek dotyczy, b) dane dotyczące organu, który wniosek złożył, c) sygnatura akt sprawy i podstawa prawna wniosku, d) data wpływu wniosku, e) data wycofania wniosku przez uprawniony organ; 14) informacje o zastosowaniu oraz uchyleniu lub zmianie przez uprawniony organ prawomocnego środka zapobiegawczego w postaci zakazu opuszczania kraju połączonego z zatrzymaniem dokumentu paszportowego lub o tymczasowym zatrzymaniu dokumentu paszportowego przez uprawniony organ: a) dane dotyczące tożsamości osoby, wobec której zastosowano środek zapobiegawczy lub tymczasowe zatrzymanie dokumentu paszportowego, b) dane dotyczące organu, który zastosował środek zapobiegawczy lub zawiadomił o tymczasowym zatrzymaniu dokumentu paszportowego, c) data wpływu informacji i sygnatura akt sprawy, d) data wydania oraz dane dotyczące organu, który uchylił lub zmienił środek zapobiegawczy; 15) informacje o decyzji wydanej na podstawie art. 54 ust. 2 i art. 72 ust. 2 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych: a) data i przyczyna wydania decyzji, b) nazwa organu wydającego decyzję oraz sygnatura akt sprawy. |
[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 20 sierpnia 2025 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie zakresu danych i wykazu rejestrów publicznych oraz systemów teleinformatycznych podmiotów publicznych, z których użytkownik aplikacji mObywatel może pobrać dane (Dz.U. poz. 1152). Zmiana weszła w życie 30 listopada 2025 r.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
