Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 86
Wersja aktualna od 2024-01-24
opcje loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Dziennik Ustaw rok 2024 poz. 86
Wersja aktualna od 2024-01-24
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

USTAWA

z dnia 17 grudnia 2021 r.

o ustanowieniu „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”, o ustanowieniu „Programu modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025” oraz o zmianie ustawy o Policji i niektórych innych ustaw

z dnia 17 grudnia 2021 r. (Dz.U. z 2021 r., poz. 2448)

t.j. z dnia 24 stycznia 2024 r. (Dz.U. z 2024 r., poz. 86)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 1

Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025

Art. 1. [Ustanowienie „Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”] 1. Ustanawia się „Program modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2022-2025”, zwany dalej „Programem”.

2. Wdrożenie Programu ma zapewnić dalszą modernizację Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa, zwanych dalej „formacjami”, w celu stworzenia warunków sprzyjających realizacji ich ustawowych zadań poprzez unowocześnienie infrastruktury, sprzętu i wyposażenia, a także wzmocnienie etatowe i wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy oraz podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji.

3. Program nie jest programem wieloletnim w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1270, z późn. zm.).

4. Podmioty, które realizują Program, w celu sfinansowania w poszczególnych latach przedsięwzięć określonych w art. 2 pkt 1-3, mogą zaciągać zobowiązania do wysokości łącznej kwoty wydatków przewidzianych w Programie na dane przedsięwzięcie po uprzednim uzyskaniu zgody ministra właściwego do spraw wewnętrznych, zwanego dalej „ministrem”, lub właściwego wojewody - w odniesieniu do środków budżetu państwa, których są dysponentami.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 2. [Zakres Programu] Zakres Programu obejmuje realizację następujących przedsięwzięć:

1) inwestycje budowlane;

2) zakupy wyposażenia formacji w zakresie sprzętu:

a) transportowego,

b) uzbrojenia i techniki specjalnej,

c) informatyki i łączności;

3) zakupy wyposażenia osobistego i ochronnego funkcjonariuszy;

4) wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy;

5) wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy poprzez podwyższenie wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy oraz zróżnicowanie struktury i wielkości uposażeń funkcjonariuszy;

6) podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 3.[Podmioty organizujące Program] Program realizują Komendanci Główni Policji, Straży Granicznej i Państwowej Straży Pożarnej, a także jednostki organizacyjne im podległe i przez nich nadzorowane lub kontrolowane oraz Komendant Służby Ochrony Państwa.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 4. [Ogólna kwota wydatków na realizację Programu] 1. Ogólna kwota wydatków na realizację Programu wyniesie 10 030 757 tys. zł, z tego w:

1) 2022 r. - 1 838 552 tys. zł;

2) 2023 r. - 2 289 436 tys. zł;

3) 2024 r. - 3 261 412 tys. zł;

4) 2025 r. - 2 641 357 tys. zł.

2. Podział kwot, o których mowa w ust. 1, na formacje i przedsięwzięcia jest określony w załącznikach nr 1-3 do ustawy.

3. Wzrost wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy, umożliwiający wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń, jest określony w załączniku nr 4 do ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 5. [Nadzór nad realizacją Programu] 1. Nadzór nad realizacją Programu sprawuje minister.

2. Minister dokonuje oceny realizacji przedsięwzięć oraz wielkości wydatkowanych środków przez poszczególne formacje.

3. W trakcie realizacji Programu mogą być dokonywane przez ministra, w ramach limitów wydatków w poszczególnych latach, zmiany podziału kwot określonych w załącznikach nr 1-3 do ustawy z uwzględnieniem przepisów art. 171 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

4. Minister niezwłocznie informuje ministra właściwego do spraw finansów publicznych o dokonaniu zmian, o których mowa w ust. 3.

5. Zmiany podziału kwot określonych w załącznikach nr 1-3 do ustawy w zakresie wydatków poszczególnych wojewodów wymagają również zgody ministra właściwego do spraw finansów publicznych.

6. Zmiany podziału kwot, o których mowa w ust. 3, nie mogą zwiększać wydatków na przedsięwzięcia „Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy”, „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji”.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 6.[Przedstawienie informacji o realizacji Programu za rok poprzedni oraz informacji końcowej o realizacji Programu] Minister przedstawia Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku informację o realizacji Programu za rok poprzedni, a do dnia 31 maja 2026 r. - informację końcową o realizacji Programu.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 2

Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025

Art. 7. [Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025] 1. Ustanawia się „Program modernizacji Służby Więziennej w latach 2022-2025”, zwany dalej „Programem modernizacji SW”.

2. Wdrożenie Programu modernizacji SW ma na celu dalszą poprawę warunków realizacji ustawowych zadań przez Służbę Więzienną oraz dalsze podnoszenie sprawności i skuteczności jej działania w celu utrzymania właściwego poziomu bezpieczeństwa wewnętrznego państwa i ochrony obywateli przed sprawcami przestępstw.

3. Program modernizacji SW nie jest programem wieloletnim w rozumieniu ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

4. Podmioty, które realizują Program modernizacji SW, w celu sfinansowania w poszczególnych latach przedsięwzięć określonych w art. 9 pkt 1-5 oraz pkt 11, mogą zaciągać zobowiązania do wysokości łącznej kwoty wydatków przewidzianych w Programie modernizacji SW na dane przedsięwzięcie po uprzednim uzyskaniu zgody Ministra Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 8. [Realizacja Programu modernizacji SW] 1. Program modernizacji SW jest realizowany przez Dyrektora Generalnego Służby Więziennej, a w zakresie, o którym mowa w art. 9 pkt 11, przez Rektora-Komendanta Akademii Wymiaru Sprawiedliwości.

2. Programem modernizacji SW są objęte jednostki organizacyjne Służby Więziennej.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 9. [Zakres Programu modernizacji SW] Zakres Programu modernizacji SW obejmuje realizację następujących przedsięwzięć:

1) poprawa bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych;

2) zakup i zwiększenie liczby użytkowanych pojazdów specjalnych, autobusów do przewozu grupowego i pojazdów przeznaczonych dla Zespołów Terenowych Dozoru Elektronicznego;

3) poprawa efektywności energetycznej jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;

4) pozyskanie nowych miejsc zakwaterowania osadzonych oraz odtworzenie i poprawa infrastruktury jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;

5) modernizacja systemów informatycznych, łączności i monitoringu wizyjnego;

6) zmiana systemu zatrudnienia kadry medycznej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności;

7) poprawa warunków socjalnobytowych funkcjonariuszy Służby Więziennej i pracowników cywilnych Służby Więziennej „Funkcjonariusz PRO”;

8) wzmocnienie systemu motywacyjnego uposażeń funkcjonariuszy Służby Więziennej przez podwyższenie wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej;

9) wzrost konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych Służby Więziennej;

10) wzmocnienie etatowe jednostek organizacyjnych Służby Więziennej;

11) poprawa infrastruktury Akademii Wymiaru Sprawiedliwości.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 10. [Ogólna kwota wydatków na realizację Programu modernizacji SW] 1. Ogólna kwota wydatków na realizację Programu modernizacji SW wyniesie 1 865 130 tys. zł, z tego w:

1) w 2022 r. - 192 978 tys. zł;

2) w 2023 r. - 576 492 tys. zł;

3) w 2024 r. - 672 045 tys. zł;

4) w 2025 r. - 423 615 tys. zł.

2. W ramach kwot określonych w ust. 1 wydatki ujmowane w dotacji celowej wynoszą odpowiednio:

1) w 2022 r. - 0 zł;

2) w 2023 r. - 3 000 tys. zł;

3) w 2024 r. - 12 000 tys. zł;

4) w 2025 r. - 12 144 tys. zł.

3. W ramach kwot określonych w ust. 2 finansowane będzie przedsięwzięcie, o którym mowa w art. 9 pkt 11.

4. Szczegółowy podział kwot przeznaczonych na realizację Programu modernizacji SW na poszczególne przedsięwzięcia w Służbie Więziennej jest określony w załączniku nr 5 do ustawy.

5. Wzrost wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej, umożliwiający wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń, jest określony w załączniku nr 6 do ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 11. [Nadzór nad realizacją Programu modernizacji SW] 1. Nadzór nad realizacją Programu modernizacji SW sprawuje Minister Sprawiedliwości.

2. Minister Sprawiedliwości dokonuje oceny realizacji przedsięwzięć oraz wielkości środków wydatkowanych na realizację Programu modernizacji SW.

3. W trakcie realizacji Programu modernizacji SW mogą być dokonywane przez Ministra Sprawiedliwości, w ramach limitów wydatków w poszczególnych latach, zmiany podziału kwot określonych w załączniku nr 5 do ustawy, z uwzględnieniem przepisów art. 171 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych.

4. Minister Sprawiedliwości niezwłocznie informuje ministra właściwego do spraw finansów publicznych o dokonaniu zmian, o których mowa w ust. 3.

5. Zmiany podziału kwot, o których mowa w ust. 3, nie mogą zwiększać wydatków na przedsięwzięcia, o których mowa w art. 9 pkt 8-10.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 12.[Przedstawienie informacji o realizacji Programu modernizacji SW za rok poprzedni oraz informacji końcowej o realizacji Programu modernizacji SW] Minister Sprawiedliwości przedstawia Sejmowi Rzeczypospolitej Polskiej, w terminie do dnia 30 kwietnia danego roku, informację o realizacji Programu modernizacji SW za rok poprzedni, a do dnia 31 maja 2026 r. - informację końcową o realizacji Programu modernizacji SW.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 3

Zmiany w przepisach

Art. 13. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 14. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 15. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 16. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 17. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 18. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 19. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 20. (pominięty)

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Rozdział 4

Przepisy przejściowe, dostosowujące i końcowe

Art. 21. [Przekształcenie instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Z dniem 1 kwietnia 2022 r. przekształca się instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji w jednostkę organizacyjną Policji - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji.

2. Do przekształcenia, o którym mowa w ust. 1, nie stosuje się przepisów rozdziału 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2020 r. poz. 1383 oraz z 2021 r. poz. 1192 i 2333).

3. Z dniem 1 kwietnia 2022 r.:

1) mienie instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji staje się mieniem jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji;

2) stroną porozumień oraz umów zawartych przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji staje się jednostka organizacyjna Policji - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji;

3) zobowiązania dyrektora instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, które nie zostały uregulowane do dnia 1 kwietnia 2022 r., stają się zobowiązaniami Dyrektora Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 22. [Tymczasowy regulamin organizacyjny Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Komendant Główny Policji w terminie 7 dni od dnia wejścia w życie art. 21 ustali tymczasowy regulamin organizacyjny Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

2. Tymczasowy regulamin organizacyjny obowiązuje do dnia ustalenia regulaminu w trybie określonym w art. 7 ust. 4 ustawy zmienianej w art. 13, jednak nie dłużej niż przez 6 miesięcy od dnia wejścia w życie art. 21.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 23. [Sprawy wszczęte i niezakończone przed wejściem w życie art. 21 w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji lub w stosunku do policjantów oraz pracowników instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] 1. Sprawy wszczęte i niezakończone przed dniem wejścia w życie art. 21 w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji lub w stosunku do policjantów oraz pracowników instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji prowadzi się w jednostce organizacyjnej Policji - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji, chyba że dalsze prowadzenie tych spraw należy wyłącznie do Komendanta Głównego Policji lub komendy, za pomocą której wykonuje on swoje zadania.

2. Wszystkie czynności podjęte w sprawach, o których mowa w ust. 1, pozostają w mocy.

3. W sprawach wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie art. 21, w których dyrektor instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji został decyzją sądu lub prokuratora zobowiązany lub uprawniony do dokonania czynności, które przeszły do właściwości jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji, zobowiązania te lub uprawnienia wykonuje Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 24. [Przekształcenie policjantów i pracowników Policji pełniących służbę lub zatrudnionych w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji] 1. Z dniem wejścia w życie art. 21 policjanci i pracownicy Policji dotychczas pełniący służbę lub zatrudnieni w instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji stają się z mocy prawa policjantami oraz pracownikami jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji. Do pracowników jednostki organizacyjnej Policji - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji stosuje się odpowiednio art. 231 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2020 r. poz. 1320 oraz z 2021 r. poz. 1162).

2. Pracownicy, którzy w dniu poprzedzającym dzień przekształcenia instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji są zatrudnieni w tym instytucie, z dniem wejścia w życie art. 21 mogą zostać zatrudnieni w jednostce organizacyjnej Policji - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji na stanowisku urzędniczym w rozumieniu ustawy zmienianej w art. 18, jeżeli charakter pracy wykonywanej w przekształconym instytucie badawczym - Centralnym Laboratorium Kryminalistycznym Policji jest podobny do charakteru pracy wykonywanej na stanowisku urzędniczym.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 25.[Podmiot realizujący zadania związane z przekształceniem instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji] Dyrektor Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji realizuje zadania związane z przekształceniem instytutu badawczego - Centralnego Laboratorium Kryminalistycznego Policji.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 26.[Ważność ekspertyz, opinii, i innych dokumentów wydanych przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji] Ekspertyzy, opinie i inne dokumenty wydane przez instytut badawczy - Centralne Laboratorium Kryminalistyczne Policji zachowują ważność na okres, na jaki zostały wydane.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 27.[Zachowanie prawa do zajmowania stanowiska przez policjanta mianowanego lub powołanego na stanowisko służbowe przed 1 stycznia 2023 r.] Policjant mianowany lub powołany na stanowisko służbowe przed dniem 1 stycznia 2023 r., który nie spełnia wymagań w zakresie kwalifikacji zawodowych do zajmowania tego stanowiska, o których mowa w art. 34 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, zachowuje prawo do zajmowania tego stanowiska oraz prawo do bycia mianowanym albo powołanym na równorzędne stanowisko służbowe po dniu 31 grudnia 2024 r., jeżeli spełnia wymagania w zakresie wykształcenia.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 28.[Mianowanie na równorzędny stopień policyjny] Policjant, który został przyjęty do służby po dniu 31 grudnia 2016 r., posiadający stopień Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Biura Ochrony Rządu, Służby Ochrony Państwa, Służby Celnej, Służby Celno-Skarbowej, Państwowej Straży Pożarnej, Urzędu Ochrony Państwa, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Wywiadu Wojskowego, Służby Kontrwywiadu Wojskowego lub Służby Więziennej, po spełnieniu warunków określonych w ustawie zmienianej w art. 13 w brzmieniu dotychczasowym, jest mianowany na równorzędny stopień policyjny.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 29.[Dodatek za wysługę lat wypłacany jest funkcjonariuszowi Służby Więziennej] Do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą dodatek za wysługę lat wypłacany jest funkcjonariuszowi Służby Więziennej na zasadach dotychczasowych.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 30. [Przepisy wykonawcze] 1. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie:

1) art. 25 ust. 23 ustawy zmienianej w art. 13 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 25 ust. 23 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,

2) art. 35a ust. 5 ustawy zmienianej w art. 13 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 35a ust. 5 ustawy zmienianej w art. 13 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą,

3) art. 10 ustawy zmienianej w art. 17 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 10 ustawy zmienianej w art. 17 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą

- jednak nie dłużej niż do dnia 31 marca 2023 r.

2. Dotychczasowe przepisy wykonawcze wydane na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 zachowują moc do dnia wejścia w życie przepisów wykonawczych wydanych na podstawie art. 58 ust. 3 ustawy zmienianej w art. 19 w brzmieniu nadanym niniejszą ustawą, jednak nie dłużej niż przez okres 6 miesięcy od dnia wejścia w życie niniejszej ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 31. [Skutki finansowe ustawy] 1. Maksymalny limit wydatków z budżetu państwa będących skutkiem finansowym rozdziałów 1, 3 i 4 wynosi 19 440 500 tys. zł, z tego w:

1) 2022 r. - 1 164 485 tys. zł;

2) 2023 r. - 2 289 436 tys. zł;

3) 2024 r. - 3 261 412 tys. zł;

4) 2025 r. - 2 641 357 tys. zł;

5) 2026 r. - 1 680 635 tys. zł;

6) 2027 r. - 1 680 635 tys. zł;

7) 2028 r. - 1 680 635 tys. zł;

8) 2029 r. - 1 680 635 tys. zł;

9) 2030 r. - 1 680 635 tys. zł;

10) 2031 r. - 1 680 635 tys. zł.

2. Maksymalny limit wydatków budżetu państwa będących skutkiem realizacji Programu modernizacji SW wynosi 3 721 303 tys. zł, z tego:

1) w 2022 r. - 192 978 tys. zł;

2) w 2023 r. - 576 492 tys. zł;

3) w 2024 r. - 672 045 tys. zł;

4) w 2025 r. - 503 308 tys. zł;

5) w 2026 r. - 296 080 tys. zł;

6) w 2027 r. - 296 080 tys. zł;

7) w 2028 r. - 296 080 tys. zł;

8) w 2029 r. - 296 080 tys. zł;

9) w 2030 r. - 296 080 tys. zł;

10) w 2031 r. - 296 080 tys. zł.

3. Minister właściwy do spraw wewnętrznych w zakresie limitu, o którym mowa w ust. 1, i Minister Sprawiedliwości w zakresie limitu, o którym mowa w ust. 2, monitoruje wykorzystanie limitu wydatków, o których mowa odpowiednio w ust. 1 lub 2, i dokonuje oceny wykorzystania tego limitu według stanu na koniec każdego półrocza i na koniec każdego roku kalendarzowego oraz w razie konieczności wdraża mechanizm korygujący określony w ust. 4.

4. W przypadku zagrożenia przekroczeniem albo przekroczenia w danym roku budżetowym limitu wydatków, o którym mowa w ust. 1 i 2, odpowiednio minister właściwy do spraw wewnętrznych albo Minister Sprawiedliwości wprowadza mechanizm korygujący polegający na zmniejszeniu wydatków budżetu państwa będących skutkiem finansowym niniejszej ustawy.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

Art. 32. [Wejście w życie] Ustawa wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r., z wyjątkiem:

1) art. 13 pkt 1-5, pkt 6 lit. b, pkt 7-11, 14-17, 19, 20, 27 i 29-32, art. 14, art. 16, art. 18, art. 20-26 i art. 30, które wchodzą w życie z dniem 1 kwietnia 2022 r.;

2) art. 13 pkt 6 lit. a, pkt 12, 13, 18, 21-26 i 28, art. 27 i art. 28, które wchodzą w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.

Załączniki do ustawy z dnia 17 grudnia 2021 r.
(Dz. U. z 2024 r. poz. 86)

Załącznik nr 1

PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU POMIĘDZY FORMACJE OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO

w tys. zł

Lp.

Nazwa formacji

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Policja

1 224 030

1 519 192

2 064 463

1 621 609

6 429 294

2

Straż Graniczna

243 342

311 486

498 330

386 498

1 439 656

3

Państwowa Straż Pożarna

333 237

412 307

622 868

579 474

1 947 886

4

Służba Ochrony Państwa

37 943

46 451

75 751

53 776

213 921

Ogółem


1 838 552

2 289 436

3 261 412

2 641 357

10 030 757

Załącznik nr 2

PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA

w tys. zł

Lp.

Rodzaj przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Inwestycje budowlane

293 297

486 026

961 398

643 632

2 384 353

2

Sprzęt transportowy

122 510

162 906

449 832

182 815

918 063

3

Sprzęt uzbrojenia

i techniki specjalnej

93 175

58 011

59 805

27 260

238 251

4

Sprzęt informatyki i łączności

164 005

183 010

225 735

62 265

635 015

5

Wyposażenie osobiste

i ochronne funkcjonariuszy

41 677

42 931

49 000

55 134

188 742

6

Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy

178 841

341 721

500 811

655 420

1 676 793

7

Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy

799 563

856 983

856 983

856 983

3 370 512

8

Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji

145 484

157 848

157 848

157 848

619 028

Ogółem


1 838 552

2 289 436

3 261 412

2 641 357

10 030 757

Załącznik nr 3

SZCZEGÓŁOWY PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA W FORMACJACH OCHRONY BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO

1. Policja

w tys. zł

Lp.

Rodzaj przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Inwestycje budowlane

148 480

252 520

421 520

237 480

1 060 000

2

Sprzęt transportowy

83 440

75 956

268 772

88 515

516 683

3

Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej

77 740

46 380

52 700

16 000

192 820

4

Sprzęt informatyki i łączności

103 660

156 500

203 000

49 000

512 160

5

Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy

9 677

12 640

22 000

13 000

57 317

6

Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy

148 009

273 385

394 660

515 803

1 331 857

7

Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy

534 625

573 350

573 350

573 350

2 254 675

8

Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji

118 399

128 461

128 461

128 461

503 782

Ogółem


1 224 030

1 519 192

2 064 463

1 621 609

6 429 294

2. Straż Graniczna

w tys. zł

Lp.

Rodzaj przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Inwestycje budowlane

53 565

89 504

175 073

120 599

438 741

2

Sprzęt transportowy

4000

43 600

136 400

55 000

239 000

3

Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej

13 875

10 191

5200

7225

36 491

4

Sprzęt informatyki i łączności

54 700

21 300

19 700

7000

102 700

5

Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy

0

3591

0

20 409

24 000

6

Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy

17 397

36 054

54 711

69 019

177 181

7

Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy

83 033

89 048

89 048

89 048

350 177

8

Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji

16 772

18 198

18 198

18 198

71 366

Ogółem


243 342

311 486

498 330

386 498

1 439 656

3. Państwowa Straż Pożarna

w tys. zł

Lp.

Rodzaj przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Inwestycje budowlane

79 052

131 902

323 305

265 753

800 012

2

Sprzęt transportowy

34 500

34 500

34 500

34 500

138 000

3

Sprzęt uzbrojenia i techniki specjalnej

0

0

0

0

0

4

Sprzęt informatyki i łączności

0

0

0

0

0

5

Wyposażenie osobiste i ochronne funkcjonariuszy

30 000

25 000

25 000

20 000

100 000

6

Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy

13 435

32 282

51 440

70 598

167 755

7

Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy

167 374

178 993

178 993

178 993

704 353

8

Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji

8876

9630

9630

9630

37 766

Ogółem


333 237

412 307

622 868

579 474

1 947 886

4. Służba Ochrony Państwa

w tys. zł

Lp.

Rodzaj przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

Razem

1

Inwestycje budowlane

12 200

12 100

41 500

19 800

85 600

2

Sprzęt transportowy

570

8 850

10 160

4 800

24 380

3

Sprzęt uzbrojenia

i techniki specjalnej

1560

1440

1905

4035

8940

4

Sprzęt informatyki

i łączności (w tym systemy)

5645

5210

3035

6265

20 155

5

Wyposażenie osobiste

i ochronne funkcjonariuszy

2000

1700

2000

1725

7425

6

Wzmocnienie formacji o dodatkowe etaty funkcjonariuszy

0

0

0

0

0

7

Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy

14 531

15 592

15 592

15 592

61 307

8

Podwyższenie wynagrodzeń pracowników jednostek organizacyjnych formacji

1437

1559

1559

1559

6114

Ogółem


37 943

46 451

75 751

53 776

213 921

Załącznik nr 4

WZROST WIELOKROTNOŚCI KWOTY BAZOWEJ STANOWIĄCEJ PRZECIĘTNE UPOSAŻENIE FUNKCJONARIUSZY

Lp.

Nazwa formacji

Data wzrostu wielokrotności

Wzrost wielokrotności kwoty bazowej
w stosunku do grudnia roku poprzedniego

1

Policja

1 stycznia 2022 r.

0,251

2

Straż Graniczna

1 stycznia 2022 r.

0,251

3

Państwowa Straż Pożarna

1 stycznia 2022 r.

0,251

4

Służba Ochrony Państwa

1 stycznia 2022 r.

0,251

Załącznik nr 5

SZCZEGÓŁOWY PODZIAŁ KWOT PRZEZNACZONYCH NA REALIZACJĘ PROGRAMU MODERNIZACJI SW NA POSZCZEGÓLNE PRZEDSIĘWZIĘCIA W SŁUŻBIE WIĘZIENNEJ W TYSIĄCACH ZŁOTYCH

Nr przedsięwzięcia

Nazwa przedsięwzięcia

2022 r.

2023 r.

2024 r.

2025 r.

RAZEM

1

Poprawa bezpieczeństwa jednostek penitencjarnych

0

18 150

26 425

26 149

70 724

2

Zakup i zwiększenie liczby użytkowanych pojazdów specjalnych, autobusów do przewozu grupowego

i pojazdów przeznaczonych dla Zespołów

Terenowych Dozoru Elektronicznego

0

4 545

11 625

20 426

36 596

3

Poprawa efektywności energetycznej jednostek organizacyjnych Służby Więziennej

0

8 900

18 250

17 800

44 950

4

Pozyskanie nowych miejsc zakwaterowania osadzonych oraz odtworzenie i poprawa infrastruktury jednostek organizacyjnych Służby Więziennej

41 298

335 080

366 702

90 282

833 362

5

Modernizacja systemów informatycznych, łączności i monitoringu wizyjnego

0

21 990

27 980

23 990

73 960

6

Zmiana systemu zatrudnienia kadry medycznej w podmiotach leczniczych dla osób pozbawionych wolności

0

10 056

13 100

14 600

37 756

7

Poprawa warunków socjalnobytowych funkcjonariuszy Służby Więziennej

i pracowników cywilnych Służby Więziennej „Funkcjonariusz PRO”

1 600

3 000

3 000

3 350

10 950

8

Wzmocnienie systemu motywacyjnego uposażeń funkcjonariuszy Służby Więziennej przez podwyższenie wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej stanowiącej przeciętne uposażenie funkcjonariuszy Służby Więziennej

141 804

152 321

152 321

152 321

598 767

9

Wzrost konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych Służby Więziennej

8 276

8 981

8 981

8 981

35 219

10

Wzmocnienie etatowe dla jednostek organizacyjnych Służby Więziennej

0

10 469

31 661

53 572

95 702

11

Poprawa infrastruktury Szkoły Wyższej Wymiaru Sprawiedliwości

0

3 000

12 000

12 144

27 144


Razem

192 978

576 492

672 045

423 615

1 865 130


w tym







Źródła finansowania:







Budżet Służby Więziennej

192 978

573 492

660 045

411 471

1 837 986


Dotacja celowa

0

3 000

12 000

12 144

27 144

Załącznik nr 6

WZROST WSKAŹNIKA WIELOKROTNOŚCI KWOTY BAZOWEJ STANOWIĄCEJ PRZECIĘTNE UPOSAŻENIE FUNKCJONARIUSZY SŁUŻBY WIĘZIENNEJ

Data wzrostu wskaźnika

Wzrost wskaźnika wielokrotności kwoty bazowej
w stosunku do roku poprzedniego

1 stycznia 2022 r.

0,251

Załącznik nr 7

(pominięty)

Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00