ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW1)
z dnia 27 czerwca 2025 r.
w sprawie przesyłania formularza rejestracyjnego
Na podstawie art. 75u ust. 10 ustawy z dnia 9 marca 2017 r. o wymianie informacji podatkowych z innymi państwami (Dz. U. z 2024 r. poz. 1588 i 1685) zarządza się, co następuje:
§ 1.[Sposób przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej formularza rejestracyjnego] Rozporządzenie określa sposób przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej formularza rejestracyjnego.
§ 2. [Przesyłanie formularza rejestracyjnego] 1. Formularz rejestracyjny jest przesyłany za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
2. Formularz rejestracyjny przesyłany w sposób, o którym mowa w ust. 1, jest opatrywany:
1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo
2) podpisem zaufanym.
3. Dowodem złożenia formularza rejestracyjnego jest urzędowe poświadczenie odbioru wytworzone i udostępnione nadawcy przez system teleinformatyczny Szefa Krajowej Administracji Skarbowej po uprzednim przeprowadzeniu prawidłowej weryfikacji struktury logicznej, poprawności danych i podpisu elektronicznego.
4. Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru formularza rejestracyjnego jest udostępniana w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
§ 3.[Wejście w życie] Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2025 r.
Minister Finansów: wz. J. Drop
1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej - finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
