Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1968 nr 175 str. 15
Wersja aktualna
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1968 nr 175 str. 15
Wersja aktualna
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA RADY

z dnia 19 lipca 1968 r.

w sprawie ujednolicenia przepisów dotyczących bezcłowego dopuszczenia do obrotu paliw znajdujących się w zbiorniku paliwa pojazdów dostawczych (68/297/EWG)

Rada Wspólnot Europejskich

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnoty Europejskie, w szczególności jego art. 75 i 99,

uwzględniając decyzję Rady z dnia 13 maja 1965 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów dotyczących konkurencji w transporcie kolejowym, drogowym i żegludze śródlądowej(1), w szczególności jej art. 1 lit. b),

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając opinię Zgromadzenia(2),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno - Społecznego(3),

a także mając na uwadze, co następuje:

przyjęcie wspólnej polityki transportowej wymaga ustalenia wspólnych reguł obowiązujących w transporcie międzynarodowym do lub z terytorium jednego z Państw Członkowskich oraz w zakresie tranzytu przez terytorium jednego lub kilku Państw Członkowskich.

ustanowienie tych wspólnych reguł musi także obejmować ujednolicenie przepisów w sprawie bezcłowego dopuszczenia do obrotu paliw znajdujących się w zbiorniku paliwa pojazdów dostawczych.

w celu harmonizacji zasad konkurencji między przedsiębiorstwami transportowymi w poszczególnych Państwach Członkowskich:

— należy określić minimalną ilość paliwa dopuszczonego do obrotu bez opłat celnych oraz warunki bezcłowego dopuszczenia do obrotu dodatkowych ilości paliw;

— przepisy dotyczące bezcłowego dopuszczenia do obrotu paliw powinny być takie same, niezależnie od tego, w którym Państwie Członkowskim pojazd jest zarejestrowany.

w celu uniknięcia nadużyć w bezcłowym przywozie paliw, należy wydać przepisy szczególne dla stref przygranicznych,



PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

Państwa Członkowskie, działając zgodnie z niniejszą dyrektywą, przystępują do ujednolicania przepisów dotyczących bezcłowego dopuszczenia do obrotu paliwa znajdującego się w zbiorniku paliwa pojazdów dostawczych zarejestrowanych w Państwach Członkowskich, które przekraczają wspólne granice Państw Członkowskich.

Artykuł 2

Do celów niniejszej dyrektywy „pojazdem dostawczym” jest każdy pojazd silnikowy, który zgodnie ze swoją konstrukcją i wyposażeniem przeznaczony jest do zarobkowego lub nieodpłatnego przewozu:

a) więcej niż dziewięciu osób, włączając kierowcę,

b) rzeczy.

Artykuł 3

1. Państwa Członkowskie dopuszczą do obrotu najpóźniej od dnia 1 lutego 1969 r., bezcłowy przywóz 50 litrów paliwa.

2. W przypadku podejmowania jakichkolwiek działań zmierzających do istotnego zbliżenia krajowych systemów dotyczących opodatkowania oleju napędowego, Rada stanowiąc jednomyślnie na wniosek Komisji określi ilość paliwa, o jaką Państwa Członkowskie zwiększą ilość przewidzianą w ust. 1.

Rada w ten sam sposób ustali bezcłowe dopuszczenie do obrotu całości paliwa znajdującego się w zwykłym zbiorniku paliwa pojazdów dostawczych, o ile w wystarczający sposób zmniejszone zostały rozbieżności pomiędzy tymi systemami.

3. Każde Państwo Członkowskie może zezwolić na zwiększony bezcłowy przywóz paliw w ilościach dopuszczonych zgodnie z ust. 1 i 2.

4. Ilości paliwa określone przez Państwo Członkowskie zgodnie z powyższymi ustępami muszą być jednakowe, niezależnie od tego, w jakim Państwie Członkowskim pojazd dostawczy został zarejestrowany.

Artykuł 4

W żadnym przypadku przepisy, które zostaną przyjęte przez Państwo Członkowskie na mocy niniejszej dyrektywy nie mogą być mniej korzystne niż przepisy tego Państwa Członkowskiego stosowane do pojazdów dostawczych, które zostały zarejestrowane w państwach trzecich i przekraczają wspólne granice Państw Członkowskich.

Artykuł 5

1. Każde Państwo Członkowskie może po zasięgnięciu opinii Komisji ograniczyć ilości paliwa, które zgodnie z art. 3 ust. 2 mogą być bezcłowo dopuszczone do obrotu jeśli chodzi o pojazdy dostawcze wykorzystywane w transporcie międzynarodowym na obszarze do 25 km w linii prostej od strefy przygranicznej tego państwa.

2. Ilości paliwa określone przez Państwo Członkowskie zgodnie z ust. 1, są jednakowe, niezależnie od tego, w którym Państwie Członkowskim pojazdy dostawcze zostały zarejestrowane.

Artykuł 6

Państwa Członkowskie powiadomią Komisję o środkach podjętych na mocy niniejszej dyrektywy.

Artykuł 7

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.


Sporządzono w Brukseli, dnia 19 lipca 1968 r.

W imieniu Rady
O. L. Scalfaro.
Przewodniczący



(1) Dz.U. nr 88 z 24.5.1965, str. 1500/65.

(2) Dz.U. nr 28 z 17.2.1967,str. 459/67.

(3) Dz.U. nr 42 z 7.3.1967, str. 618/67.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00