Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
archiwalny
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1976 nr 262 str. 135
Wersja archiwalna od 2010-09-02 do 2016-01-01
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1976 nr 262 str. 135
Wersja archiwalna od 2010-09-02 do 2016-01-01
Akt prawny
archiwalny
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA RADY

z dnia 27 lipca 1976 r.

w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do siedzeń pasażerów kołowych ciągników rolniczych lub leśnych

(76/763/EWG)

(ostatnia zmiana: DUUEL. z 2010 r., Nr 213, poz. 37)   Pokaż wszystkie zmiany

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

RADA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą, w szczególności jego art. 100,

uwzględniając wniosek Komisji,

uwzględniając opinię Parlamentu Europejskiego (1),

uwzględniając opinię Komitetu Ekonomiczno-Społecznego (2),

a także mając na uwadze, co następuje:

wymogi techniczne, które ciągniki muszą spełniać w myśl obowiązujących przepisów krajowych dotyczą między innymi siedzeń pasażerów;

wymogi te są różne w poszczególnych Państwach Członkowskich; w związku z tym zachodzi konieczność przyjęcia przez wszystkie Państwa Członkowskie takich samych wymogów, w uzupełnieniu lub w miejsce istniejących przepisów, w szczególności w celu wprowadzenia w odniesieniu do każdego typu ciągnika procedury homologacji typu EWG, będącej przedmiotem dyrektywy Rady 74/150/EWG z dnia 4 marca 1974 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do homologacji typu kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (3);

zamierzeniem niniejszej dyrektywy jest harmonizacja przepisów krajowych w zakresie projektu i montażu siedzeń pasażerów w ciągnikach rolniczych, ale nie jest nim standaryzacja wymogów w zakresie określenia czy ciągniki rolnicze powinny być obowiązkowo wyposażane w takie siedzenia; nie jest także zamierzeniem dokonywanie standaryzacji wymogów, które umożliwią wyposażenie ciągników w jedno lub więcej siedzeń pasażerów; problemy nadal nierozwiązane w zakresie siedzeń pasażerów, będących jednym z elementów świadectwa homologacji typu, muszą zostać rozwiązane możliwie jak najszybciej w drodze uzupełnienia niniejszej dyrektywy, tak aby wymogi dotyczące wydawania świadectw homologacji typu EWG mogły także objąć siedzenia pasażera,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

1. „Ciągnik rolniczy lub leśny” oznacza każdy pojazd silnikowy, wyposażony w koła lub gąsienice, mający co najmniej dwie osie, którego główna funkcja polega na mocy pociągowej i który został specjalnie skonstruowany w celu holowania, pchania, przewożenia lub napędzania niektórych narzędzi, maszyn lub przyczep, przeznaczonych do stosowania w rolnictwie lub leśnictwie. Może on być wyposażony w celu przewożenia rzeczy i osób.

2. Niniejsza dyrektywa ma zastosowanie jedynie do ciągników określonych w ust. 1, które są wyposażone w ogumienie pneumatyczne i posiadają przynajmniej dwie osie oraz maksymalną prędkość konstrukcyjną między 6 a 40 km/h oraz których minimalna szerokość rozstawu kół wynosi przynajmniej 1250 mm.

Artykuł 2

Państwa Członkowskie nie mogą odmówić przyznania homologacji typu EWG lub homologacji krajowej ciągnika, z przyczyn odnoszących się do jego siedzeń pasażerów, jeżeli spełniają one wymogi określone w Załączniku.

Artykuł 3

Państwa Członkowskie nie mogą odmówić rejestracji ciągnika ani zakazać jego sprzedaży, wprowadzenia do eksploatacji lub użytkowania, z przyczyn odnoszących się do siedzeń pasażerów, jeśli spełniają one wymagania określone w Załączniku.

Artykuł 4

Zmiany niezbędne w celu dostosowania do postępu technicznego wymogów określonych w Załączniku przyjmuje się zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 13 dyrektywy Rady 74/150/EWG.

Artykuł 5

1. Państwa Członkowskie wprowadzają w życie przepisy konieczne do wykonania niniejszej dyrektywy w terminie 18 miesięcy od jej notyfikacji i niezwłocznie informują o tym Komisję.

2. Państwa Członkowskie przekazują Komisji teksty podstawowych przepisów prawa krajowego przyjętych w zakresie objętym niniejszą dyrektywą.

Artykuł 6

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 27 lipca 1976 r.


(1) Dz.U. 28 z 17.2.1967, str. 462/67.

(2) Dz.U. 42 z 7.3.1967, str. 620/67.

(3) Dz.U. L 84 z 28.3.1974, str. 10.

loupe more_vert
ZAMKNIJ close

Alerty

ZAŁĄCZNIK

WYMAGANIA [1]

Siedzenia pasażerów, w przypadku ich występowania, spełniają wymogi normy EN 15694:2009.

[1] Załącznik w brzmieniu ustalonym przez art. 1 dyrektywy Komisji 2010/52/UE z dnia 11 sierpnia 2010 r. zmieniającej, w celu dostosowania ich przepisów technicznych, dyrektywę Rady 76/763/EWG odnoszącą się do siedzeń pasażerów kołowych ciągników rolniczych lub leśnych i dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2009/144/WE w sprawie niektórych części i cech kołowych ciągników rolniczych lub leśnych (Dz.Urz.UE L 213 z 13.08.2010, str. 37). Zmiana weszła w życie 2 września 2010 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00