Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1989 nr 238 str. 43
Wersja aktualna
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 1989 nr 238 str. 43
Wersja aktualna
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA KOMISJI

z dnia 17 lipca 1989 r.

dostosowująca do postępu technicznego dyrektywy Rady: 70/157/EWG, 70/220/EWG, 72/245/EWG, 72/306/EWG, 80/1268/EWG i 80/1269/EWG odnoszące się do pojazdów silnikowych (89/491/EWG)

Dziennik Urzędowy nr L 238 15/08/1989 s. 0043 - 0049

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Gospodarczą,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/157/EWG z dnia 6 lutego 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do dopuszczalnego poziomu hałasu zewnętrznego i układu wydechowego pojazdów silnikowych[1], ostatnio zmienioną dyrektywą 87/354/EWG[2], w szczególności jej art. 3,

uwzględniając dyrektywę Rady 70/220/EWG z dnia 20 marca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają być podjęte w celu ograniczenia zanieczyszczenia powietrza przez spaliny z silników o zapłonie iskrowym pojazdów silnikowych[3], ostatnio zmienioną dyrektywą 88/436/EWG[4], w szczególności jej art. 5,

uwzględniając dyrektywę Rady 72/245/EWG z dnia 20 czerwca 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do eliminowania zakłóceń radioelektrycznych wywoływanych przez silniki z zapłonem iskrowym stosowane w pojazdach silnikowych[5], w szczególności jej art. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 72/306/EWG z dnia 2 sierpnia 1972 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do działań, jakie mają być podjęte w celu zapobiegania emisji zanieczyszczeń z silników Diesla stosowanych w pojazdach[6], w szczególności jej art. 4,

uwzględniając dyrektywę Rady 80/1268/EWG z dnia 16 grudnia 1980 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do zużycia paliwa w pojazdach silnikowych[7], w szczególności jej art. 3,

uwzględniając dyrektywę Rady 80/1269/EWG z dnia 16 grudnia 1980 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do mocy silników pojazdów silnikowych[8], ostatnio zmienioną dyrektywą 88/195/EWG[9], w szczególności jej art. 3,

a także mając na uwadze, co następuje:

dyrektywa Rady 88/76/EWG[10] zmieniająca dyrektywę 70/220/EWG wprowadziła wymogi dotyczące stosowania benzyny bezołowiowej; dostosowanie istniejących silników do tej benzyny powoduje w wielu przypadkach konieczność wprowadzenia zmian technicznych w celu uzyskania zgodności z wymienionymi powyżej dyrektywami; ułatwienie postępowania administracyjnego związanego z koniecznymi zmianami procedur homologacji typu odnośnych pojazdów wydaje się stosowne aby ułatwić szybkie rozszerzenie stosowania benzyny bezołowiowej; wydaje się także konieczne sprecyzowanie specyfikacji dyrektywy 88/76/EWG zapobiegającej ponownemu tankowaniu benzyny ołowiowej do pojazdów wyposażonych w urządzenia do ograniczania emisji, na które benzyna ołowiowa miałaby niekorzystny wpływ; wydaje się również stosowne wprowadzenie nowego paliwa referencyjnego do silników Diesla, określonego w tej dyrektywie, do dyrektywy 72/306/EWG dotyczącej emisji zanieczyszczeń z takich silników; właściwym jest dostosowanie przy tej okazji przepisów technicznych dyrektywy 80/1269/EWG, odnoszącej się do mocy silników, do przepisów odpowiedniego rozporządzenia Europejskiej Komisji Gospodarczej;

pożądane jest jak najszybsze wprowadzenie poprawek zawartych w niniejszej dyrektywie do ustawodawstw krajowych, ponieważ są one szczególnie potrzebne w okresie przejściowym, kiedy będą jednocześnie istniały pojazdy wymagające stosowania benzyny ołowiowej i pojazdy wymagające stosowania benzyny bezołowiowej;

środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektyw w sprawie pojazdów silnikowych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

W następujących dyrektywach wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikami do niniejszej dyrektywy:

- do dyrektywy 70/157/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem I,

- do dyrektywy 70/220/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem II,

- do dyrektywy 72/245/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem III,

- do dyrektywy 72/306/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem IV,

- do dyrektywy 80/1268/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem V,

- do dyrektywy 80/1269/EWG wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem VI.

Artykuł 2

Państwa Członkowskie wprowadzają w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne konieczne do wykonania niniejszej dyrektywy nie później niż 1 stycznia 1990 r. Niezwłocznie informują o tym Komisję.

Artykuł 3

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.

Sporządzono w Brukseli, dnia 17 lipca 1989 r.

W imieniu Komisji

Martin BANGEMANN

Wiceprzewodniczący


* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00