Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2001 nr 48 str. 20
Wersja aktualna od 2001-03-09
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2001 nr 48 str. 20
Wersja aktualna od 2001-03-09
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA KOMISJI 2001/11/WE

z dnia 14 lutego 2001 r.

dostosowująca do postępu technicznego dyrektywę Rady 96/96/WE w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących badań przydatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep – badania funkcjonalne urządzeń ograniczających prędkość pojazdów użytkowych

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając dyrektywę Rady 96/96/WE z dnia 20 grudnia 1996 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich dotyczących badań przydatności do ruchu drogowego pojazdów silnikowych i ich przyczep(1), zmienioną dyrektywą Komisji 1999/52/WE(2), w szczególności jej art. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

1) Montowanie systemów ograniczania prędkości drogowej (RSL) w niektórych pojazdach kategorii M3 i N3 zostało nakazane dyrektywą Rady 92/6/EWG z dnia 10 lutego 1992 r. w sprawie montowania i zastosowania urządzeń ograniczenia prędkości w niektórych kategoriach pojazdów silnikowych we Wspólnocie(3) dla zapewnienia bezpieczeństwa, ochrony środowiska oraz wyrównania konkurencyjności. Montowanie w pojazdach objętych zakresem dyrektywy zostało wykonane do dnia 1 stycznia 1996 r.

2) Dyrektywa 96/96/WE nie zawiera wymogów dotyczących przeprowadzania kontroli prawidłowego działania systemów RSL, tzn. zdolności urządzenia do skutecznego kontrolowania maksymalnej prędkości pojazdu.

3) Niniejsza dyrektywa zmieniająca wymaga od władz przeprowadzenia badań, które zapewnią prawidłowe działanie RSL.

4) Obecnie dostępne są proste i powszechne systemy diagnostyczne, które jednostki badawcze mogą zastosować do zbadania znacznej większości pojazdów wyposażonych w ograniczniki prędkości. W przypadku tych pojazdów, w których nie będą mogły zostać zastosowane powszechnie dostępne narzędzia diagnostyczne, władze będą musiały albo posłużyć się sprzętem udostępnionym przez producenta pojazdu, albo zapewnić przyjmowanie odpowiedniego świadectwa badań od producenta pojazdu lub jego reprezentanta.

5) W przyszłości, okresowe sprawdzanie prawidłowego działania urządzenia ograniczającego prędkość będzie ułatwione w pojazdach, które zgodnie z rozporządzeniem Rady (WE) nr 2135/98 z dnia 24 września 1998 r., zmieniającym rozporządzenie (EWG) nr 3821/85 w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym oraz dyrektywę 88/599/EWG dotycząca stosowania rozporządzeń (EWG) nr 3820/85 i (EWG) nr 3821/85(4), wyposażono w nowe urządzenie rejestrujące (tachograf cyfrowy). Nowe pojazdy będą wyposażane w takie urządzenia od 2003 r.

6) Przepisy przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. dostosowania do postępu technicznego dyrektywy w sprawie nadzoru technicznego powołanego na mocy art. 8 dyrektywy 96/96/WE,



PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

W ppkt 7.10 załącznika II do dyrektywy 96/96/WE dodaje się tiret czwarte w brzmieniu:

„- tam, gdzie to możliwe, sprawdzenie czy nastawiona prędkość urządzenia ograniczającego prędkość jest zgodna z limitami ustanowionymi w art. 2 i 3 dyrektywy 92/6/EWG i czy urządzenie ograniczające prędkość zapobiega przekraczaniu ustalonych wartości przez pojazdy wymienione w powyższych artykułach.”

Artykuł 2

Państwa Członkowskie wprowadzą w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy w terminie najpóźniej dwóch lat od momentu jej wejścia w życie. Niezwłocznie powiadomią o tym Komisję.

Wspomniane środki zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie to towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia

określane są przez Państwa Członkowskie.

Państwa Członkowskie przekażą Komisji teksty podstawowych przepisów prawa

krajowego, przyjętych w dziedzinach objętych niniejszą dyrektywą.

Artykuł 3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich.

Artykuł 4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do Państw Członkowskich.


Sporządzono w Brukseli, dnia 14 lutego 2001 r.

W imieniu Komisji
Loyola DE PALACIO
Wiceprzewodniczący



(1) Dz.U. L 46 z 17.2.1997, str. 1.

(2) Dz.U. L 142 z 5.6.1999, str. 26.

(3) Dz.U. L 57 z 2.3.1992, str. 27.

(4) Dz.U. L 274 z 9.10.1998, str. 1.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00