DECYZJA KOMISJI
z dnia 21 grudnia 2007 r.
w sprawie wkładu finansowego Wspólnoty w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w związku z wdrażaniem systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybackiej na 2007 r. (druga rata)
(notyfikowana jako dokument nr C(2007) 6595)
(2008/69/WE)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 861/2006 z dnia 22 maja 2006 r. ustanawiające wspólnotowe środki finansowe na rzecz wdrażania wspólnej polityki rybołówstwa oraz w obszarze prawa morza (1), w szczególności jego art. 21,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Państwa członkowskie przesłały do Komisji swoje programy kontroli rybołówstwa na rok 2007 wraz z wnioskami o wkład finansowy Wspólnoty w wydatki, które będą ponoszone przy realizacji projektów zawartych w tych programach.
(2) Wnioski dotyczące działań wymienionych w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006 mogą kwalifikować się do finansowania wspólnotowego.
(3) Wnioski o finansowanie wspólnotowe muszą być zgodne z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 391/2007 z dnia 11 kwietnia 2007 r. ustanawiającym szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 861/2006 w zakresie wydatków poniesionych przez państwa członkowskie w ramach wdrażania systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybackiej (2).
(4) Należy zatem ustalić maksymalne kwoty i wysokość wkładu finansowego Wspólnoty w granicach ustanowionych w art. 15 rozporządzenia (WE) nr 861/2006 oraz ustanowić warunki, na jakich taki wkład może być przyznawany.
(5) Kwota wkładu wspólnotowego, który ma być przyznany każdemu państwu członkowskiemu na wydatki związane z zakupem i modernizacją statków rybackich, powinna być obliczona na podstawie stosunku działań w zakresie inspekcji i kontroli prowadzonych przez statki rybackie do ich całkowitej rocznej działalności zadeklarowanej przez państwa członkowskie.
(6) Na mocy art. 8 rozporządzenia (WE) nr 391/2007 projekty wymienione w programie kontroli rybołówstwa należy realizować zgodnie z harmonogramem ustalonym w tym programie.
(7) Wnioski o zwrot kosztów związanych z tymi projektami należy przedkładać Komisji zgodnie z art. 11 rozporządzenia (WE) nr 391/2007.
(8) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Rybołówstwa i Akwakultury,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Przedmiot
Niniejsza decyzja ustanawia wkład finansowy Wspólnoty na 2007 r. w wydatki poniesione przez państwa członkowskie w związku z wdrażaniem systemów monitorowania i kontroli mających zastosowanie do wspólnej polityki rybackiej na 2007 r., o których mowa w art. 8 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 861/2006. Ustanawia ona kwotę wkładu finansowego Wspólnoty dla każdego państwa członkowskiego, stawkę wkładu finansowego Wspólnoty oraz warunki, na jakich taki wkład może zostać przyznany.
Artykuł 2
Nowe technologie i sieci informatyczne
Wydatki poniesione na zakup, instalację i pomoc techniczną w dziedzinie techniki komputerowej oraz budowy sieci informatycznych w celu umożliwienia skutecznej i bezpiecznej wymiany danych w związku z monitorowaniem, kontrolowaniem i nadzorowaniem działalności połowowej, kwalifikują się do uzyskania wkładu finansowego w wysokości 50 % wydatków kwalifikowalnych w granicach określonych w załączniku I.
Artykuł 3
Statki do patrolowania połowów
Wydatki związane z zakupem i modernizacją statków przeznaczonych do inspekcji i nadzoru działalności połowowej przez właściwe organy państw członkowskich kwalifikują się, w granicach określonych w załączniku II, do uzyskania wkładu finansowego nieprzekraczającego 50 % wydatków kwalifikowalnych poniesionych przez państwa członkowskie.
Artykuł 4
Adresaci
Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.
Sporządzono w Brukseli, dnia 21 grudnia 2007 r.
ZAŁĄCZNIK I
Nowe technologie i sieci informatyczne
|
|
| (EUR) |
| Państwo członkowskie | Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa | Wkład Wspólnoty |
| Belgia | 0 | 0 |
| Bułgaria | 0 | 0 |
| Cypr | 0 | 0 |
| Republika Czeska | 0 | 0 |
| Dania | 0 | 0 |
| Niemcy | 0 | 0 |
| Estonia | 0 | 0 |
| Grecja | 0 | 0 |
| Hiszpania | 0 | 0 |
| Francja | 0 | 0 |
| Irlandia | 0 | 0 |
| Włochy | 0 | 0 |
| Łotwa | 0 | 0 |
| Litwa | 0 | 0 |
| Luksemburg | 0 | 0 |
| Węgry | 0 | 0 |
| Malta | 745 399 | 372 700 |
| Niderlandy | 0 | 0 |
| Austria | 0 | 0 |
| Polska | 0 | 0 |
| Portugalia | 0 | 0 |
| Rumunia | 0 | 0 |
| Słowenia | 0 | 0 |
| Słowacja | 0 | 0 |
| Finlandia | 0 | 0 |
| Szwecja | 0 | 0 |
| Zjednoczone Królestwo | 0 | 0 |
| Razem | 745 399 | 372 700 |
ZAŁĄCZNIK II
Statki patrolowe
|
|
| (EUR) |
| Państwo członkowskie | Wydatki planowane w krajowym programie kontroli rybołówstwa | Wkład Wspólnoty |
| Belgia | 0 | 0 |
| Bułgaria | 0 | 0 |
| Cypr | 0 | 0 |
| Republika Czeska | 0 | 0 |
| Dania | 0 | 0 |
| Niemcy | 0 | 0 |
| Estonia | 0 | 0 |
| Grecja | 19 600 000 | 9 800 000 |
| Hiszpania | 2 762 931 | 1 381 466 |
| Francja | 0 | 0 |
| Irlandia | 0 | 0 |
| Włochy | 0 | 0 |
| Łotwa | 0 | 0 |
| Litwa | 0 | 0 |
| Luksemburg | 0 | 0 |
| Węgry | 0 | 0 |
| Malta | 0 | 0 |
| Niderlandy | 120 750 | 60 375 |
| Austria | 0 | 0 |
| Polska | 0 | 0 |
| Portugalia | 0 | 0 |
| Rumunia | 0 | 0 |
| Słowenia | 0 | 0 |
| Słowacja | 0 | 0 |
| Finlandia | 0 | 0 |
| Szwecja | 116 700 000 | 14 587 500 |
| Zjednoczone Królestwo | 0 | 0 |
| Razem | 139 183 681 | 25 829 341 |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
