Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2012 nr 244 str. 11
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2012 nr 244 str. 11
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI

z dnia 6 września 2012 r.

wyłączająca z finansowania Unii Europejskiej niektóre wydatki poniesione przez państwa członkowskie z tytułu Sekcji Gwarancji Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR), Europejskiego Funduszu Rolniczego Gwarancji (EFRG) oraz Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW)

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 6113)

(Jedynie teksty w języku angielskim, francuskim, greckim, hiszpańskim, łotewskim, niemieckim, portugalskim, rumuńskim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)

(2012/500/UE)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1258/1999 z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (1), w szczególności jego art. 7 ust. 4,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1290/2005 z dnia 21 czerwca 2005 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej (2), w szczególności jego art. 31,

po konsultacji z Komitetem ds. Funduszy Rolniczych,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z art. 7 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1258/1999 i art. 31 rozporządzenia (WE) nr 1290/2005 Komisja dokonuje niezbędnych weryfikacji, informuje państwa członkowskie o wynikach tych weryfikacji, zapoznaje się z uwagami zgłoszonymi przez państwa członkowskie, zwołuje dwustronne rozmowy w celu wypracowania porozumienia z danymi państwami członkowskimi i oficjalnie informuje je o swoich wnioskach.

(2) Państwa członkowskie miały możliwość złożenia wniosku o rozpoczęcie procedury pojednawczej. W niektórych przypadkach możliwość ta została wykorzystana, a Komisja przeanalizowała sprawozdania sporządzone po zakończeniu tej procedury.

(3) Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1258/1999 i rozporządzeniem (WE) nr 1290/2005 finansowane mogą być jedynie wydatki rolne dokonane zgodnie z zasadami Unii Europejskiej.

(4) Przeprowadzone weryfikacje, wyniki rozmów dwustronnych i procedury pojednawcze wykazały, że część wydatków zadeklarowanych przez państwa członkowskie nie spełnia wymogów, nie może być zatem finansowana przez Sekcję Gwarancji EFOGR, EFRG i EFRROW.

(5) Należy wskazać, które kwoty nie zostały uznane za kwalifikujące się do zwrotu w ramach Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG oraz EFRROW. Kwoty te nie dotyczą wydatków poniesionych wcześniej niż dwadzieścia cztery miesiące przed pisemnym powiadomieniem państw członkowskich przez Komisję o wynikach weryfikacji.

(6) Dla przypadków objętych niniejszą decyzją Komisja przedstawiła państwom członkowskim w sprawozdaniu zbiorczym szacunkowe kwoty do wyłączenia z uwagi na ich niezgodność z zasadami Unii Europejskiej.

(7) Niniejsza decyzja nie przesądza o skutkach finansowych wynikających dla Komisji z wyroków Trybunału Sprawiedliwości w sprawach będących w toku w dniu 1 czerwca 2012 r. i dotyczących kwestii z nią związanych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Wydatki akredytowanych przez państwa członkowskie agencji płatniczych, zadeklarowane z tytułu Sekcji Gwarancji EFOGR, EFRG lub EFRROW, wskazane w załączniku do niniejszej decyzji, wyłącza się z finansowania Unii Europejskiej z powodu ich niezgodności z zasadami Unii Europejskiej.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Republiki Federalnej Niemiec, Irlandii, Republiki Greckiej, Królestwa Hiszpanii, Republiki Francuskiej, Republiki Włoskiej, Republiki Łotewskiej, Wielkiego Księstwa Luksemburga, Węgier, Republiki Austrii, Republiki Portugalskiej, Rumunii, Królestwa Szwecji, Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli dnia 6 września 2012 r.

W imieniu Komisji

Dacian CIOLOȘ

Członek Komisji


(1) Dz.U. L 160 z 26.6.1999, s. 103.

(2) Dz.U. L 209 z 11.8.2005, s. 1.

ZAŁĄCZNIK

POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 0 1

Państwo człon­kowskie

Środek

Rok budże­ towy

Przyczyna

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Potrącenia

Wpływ finansowy

AT

Uprawnienia do płatności

2006

Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej

JEDNORAZOWE

EUR

– 5 684,78

0,00

– 5 684,78

AT

Uprawnienia do płatności

2006

Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego)

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 37 410,57

0,00

– 37 410,57

AT

Uprawnienia do płatności

2006

Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 212 321,97

0,00

– 212 321,97

AT

Uprawnienia do płatności

2007

Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej

JEDNORAZOWE

EUR

– 5 684,78

0,00

– 5 684,78

AT

Uprawnienia do płatności

2007

Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego)

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 60 335,10

0,00

– 60 335,10

AT

Uprawnienia do płatności

2007

Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 212 321,97

0,00

– 212 321,97

AT

Uprawnienia do płatności

2008

Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej

JEDNORAZOWE

EUR

– 5 684,78

0,00

– 5 684,78

AT

Uprawnienia do płatności

2008

Nieprawidłowa procedura przydzielania rezerwy krajowej (konsolidacja obszaru alpejskiego)

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 116 578,92

0,00

– 116 578,92

AT

Uprawnienia do płatności

2008

Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 212 321,97

0,00

– 212 321,97

AT

Uprawnienia do płatności

2009

Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej

JEDNORAZOWE

EUR

– 5 684,78

0,00

– 5 684,78

AT

Uprawnienia do płatności

2009

Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 212 321,97

0,00

– 212 321,97

AT

Uprawnienia do płatności

2010

Nieprawidłowe zastosowanie pojęcia siły wyższej

JEDNORAZOWE

EUR

– 5 684,78

0,00

– 5 684,78

AT

Uprawnienia do płatności

2010

Nieuwzględnienie powierzchni paszowej w obliczaniu obszaru/kwot referencyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 212 321,97

0,00

– 212 321,97

AT

Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe

2010

Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG nieobjętej systemem ZSZiK

JEDNORAZOWE

EUR

– 143 780,79

0,00

– 143 780,79

ŁĄCZNIE AT

EUR

1 448 139,13

0,00

1 448 139,13

DE

Rozliczenie rachunków

2007

Błąd w księdze dłużników EFOGR

JEDNORAZOWE

EUR

– 203 881,84

0,00

– 203 881,84

DE

Rozliczenie rachunków

2008

Błąd finansowy nieuwzględniony w refundacji w populacji EFRG

JEDNORAZOWE

EUR

– 10 000,00

0,00

– 10 000,00

ŁĄCZNIE DE

EUR

213 881,84

0,00

213 881,84

FR

Środki promocyjne

2006

Wydatek niekwalifikowalny

JEDNORAZOWE

EUR

– 23 204,39

0,00

– 23 204,39

FR

Środki promocyjne

2006

Niezgłoszone należne odsetki

JEDNORAZOWE

EUR

– 336,26

0,00

– 336,26

FR

Środki promocyjne

2007

Niezgłoszone należne odsetki

JEDNORAZOWE

EUR

– 638,72

0,00

– 638,72

FR

Środki promocyjne

2008

Niezgłoszone należne odsetki

JEDNORAZOWE

EUR

– 38,48

0,00

– 38,48

ŁĄCZNIE FR

EUR

24 217,85

0,00

24 217,85

GB

Dodatkowe kwoty pomocy

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 277 231,60

0,00

– 277 231,60

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji (system jednolitej płatności obszarowej – SAPS)

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 16 040 610,36

– 2 369 021,46

– 13 671 588,90

GB

Dodatkowe kwoty pomocy

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 270 398,26

0,00

– 270 398,26

GB

Dodatkowe kwoty pomocy

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 15 844 193,29

0,00

– 15 844 193,29

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 899 181,43

– 449 590,71

– 449 590,72

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z „National Reserve” (Irlandia Północna)

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 1 036 829,72

– 518 414,86

– 518 414,86

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Nieprawidłowe redukcje z „National Reserve” (Szkocja, Walia, Irlandia Północna)

JEDNORAZOWE

EUR

– 608 899,15

0,00

– 608 899,15

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna)

JEDNORAZOWE

EUR

– 286 592,57

0,00

– 286 592,57

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2010

Brak kontroli nowych rolników w Irlandii Północnej

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 897 366,72

0,00

– 897 366,72

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2010

Niewystarczające kontrole beneficjentów w ramach kategorii inwestorów z „National Reserve” (Irlandia Północna)

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 1 034 737,22

0,00

– 1 034 737,22

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2010

Nieprawidłowe redukcje z „National Reserve” (Szkocja, Walia, Irlandia Północna)

JEDNORAZOWE

EUR

– 605 688,94

0,00

– 605 688,94

GB

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2010

Przekroczenie pułapu regionalnego (Irlandia Północna)

JEDNORAZOWE

EUR

– 288 693,14

0,00

– 288 693,14

ŁĄCZNIE GB

EUR

38 090 422,40

3 337 027,03

34 753 395,37

GR

Inna pomoc bezpośrednia – premia mleczna

2007

Wydatki niekwalifikowalne przekraczające pułap

JEDNORAZOWE

EUR

– 16 045,14

0,00

– 16 045,14

ŁĄCZNIE GR

EUR

16 045,14

0,00

16 045,14

HU

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2010

Przekroczenie pułapu finansowego

JEDNORAZOWE

EUR

– 1 515 332,82

0,00

– 1 515 332,82

ŁĄCZNIE HU

EUR

1 515 332,82

0,00

1 515 332,82

IE

Rozwój obszarów wiejskich, EFOGR (2000– 2006) – środki obszarowe

2006

Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 578 942,61

0,00

– 578 942,61

ŁĄCZNIE IE

EUR

578 942,61

0,00

578 942,61

IT

Uprawnienia do płatności

2006

Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności

JEDNORAZOWE

EUR

– 88 820,07

0,00

– 88 820,07

IT

Uprawnienia do płatności

2007

Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności

JEDNORAZOWE

EUR

– 159 449,07

0,00

– 159 449,07

IT

Uprawnienia do płatności

2007

Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych

JEDNORAZOWE

EUR

– 6 838 343,84

– 93 770,42

– 6 744 573,42

IT

Uprawnienia do płatności

2008

Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności

JEDNORAZOWE

EUR

– 147 113,50

0,00

– 147 113,50

IT

Uprawnienia do płatności

2008

Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych

JEDNORAZOWE

EUR

– 6 838 343,84

0,00

– 6 838 343,84

IT

Uprawnienia do płatności

2009

Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności

JEDNORAZOWE

EUR

– 153 614,54

0,00

– 153 614,54

IT

Uprawnienia do płatności

2009

Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych

JEDNORAZOWE

EUR

– 6 838 343,84

0,00

– 6 838 343,84

IT

Uprawnienia do płatności

2010

Błędy w obliczaniu uprawnień do płatności dla rolników spełniających kilka warunków kwalifikowalności

JEDNORAZOWE

EUR

– 118 496,31

0,00

– 118 496,31

IT

Uprawnienia do płatności

2010

Błędy w integracji sektora oliwy z oliwek do systemu płatności jednolitych

JEDNORAZOWE

EUR

– 6 838 343,84

0,00

– 6 838 343,84

IT

Środki promocyjne

2007

Nadmierne współfinansowanie

JEDNORAZOWE

EUR

– 32 760,90

0,00

– 32 760,90

IT

Środki promocyjne

2007

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 997 431,56

0,00

– 997 431,56

IT

Środki promocyjne

2007

Niedociągnięcia w kontrolach

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 372 253,49

0,00

– 372 253,49

IT

Środki promocyjne

2008

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 1 029 057,38

0,00

– 1 029 057,38

IT

Środki promocyjne

2008

Niedociągnięcia w kontrolach

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 398 223,18

0,00

– 398 223,18

ŁĄCZNIE IT

EUR

30 850 595,36

93 770,42

30 756 824,94

LU

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2010

Przekroczenie pułapu finansowego

JEDNORAZOWE

EUR

– 1 827,40

– 1 827,40

0,00

ŁĄCZNIE LU

EUR

1 827,40

1 827,40

0,00

LV

Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I

2008

Niewystarczające kontrole na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 559,00

0,00

– 559,00

LV

Refundacje wywozowe – inne

2009

Niewystarczające kontrole na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 7 936,24

0,00

– 7 936,24

LV

Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I

2009

Niewystarczające kontrole na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 558,10

0,00

– 558,10

LV

Refundacje wywozowe – nieobjęte załącznikiem I

2010

Niewystarczające kontrole na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 487,37

0,00

– 487,37

LV

Refundacje wywozowe – inne

2010

Niewystarczające kontrole na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 7 394,30

0,00

– 7 394,30

ŁĄCZNIE LV

EUR

16 935,01

0,00

16 935,01

PT

Inna pomoc bezpośrednia – nasiona

2008

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 25 677,30

0,00

– 25 677,30

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2008

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 1 072 654,86

0,00

– 1 072 654,86

PT

Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne

2008

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 29 543,73

0,00

– 29 543,73

PT

Inna pomoc bezpośrednia – nasiona

2008

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007

JEDNORAZOWE

EUR

786,19

0,00

786,19

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2008

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007

JEDNORAZOWE

EUR

779,08

0,00

779,08

PT

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2008

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2007

JEDNORAZOWE

EUR

611 643,02

0,00

611 643,02

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2008

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008

JEDNORAZOWE

EUR

8 074,29

0,00

8 074,29

PT

Dodatkowe kwoty pomocy

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

EKSTRAPOLOWANE

EUR

– 510 332,30

0,00

– 510 332,30

PT

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

EKSTRAPOLOWANE

EUR

– 25 803 577,29

0,00

– 25 803 577,29

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 447 248,69

– 4 307,15

– 442 941,54

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2009

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 1 085 832,14

0,00

– 1 085 832,14

PT

Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne

2009

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 7 341,95

0,00

– 7 341,95

PT

Inna pomoc bezpośrednia – nasiona

2009

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 25 699,74

0,00

– 25 699,74

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2009

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008

JEDNORAZOWE

EUR

435,37

0,00

435,37

PT

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Kwoty odzyskane, wnioski za rok 2008

JEDNORAZOWE

EUR

53 310,21

0,00

53 310,21

PT

Dodatkowe kwoty pomocy

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

EKSTRAPOLOWANE

EUR

– 502 652,12

0,00

– 502 652,12

PT

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

EKSTRAPOLOWANE

EUR

– 27 250 274,35

0,00

– 27 250 274,35

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 394 467,54

– 13 571,88

– 380 895,66

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2010

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 5 024,03

0,00

– 5 024,03

PT

Inna pomoc bezpośrednia – rośliny energetyczne

2010

Spóźnione kontrole na miejscu, wnioski za rok 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 26,08

0,00

– 26,08

PT

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2010

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

EXTRAPOLATED

EUR

– 494 010,13

0,00

– 494 010,13

PT

Inna pomoc bezpośrednia

2010

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 13 473,36

0,00

– 13 473,36

PT

Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności

2010

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 709 124,14

– 709 124,14

0,00

PT

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2010

Przekroczenie pułapów

JEDNORAZOWE

EUR

– 79 990,99

– 79 990,99

0,00

PT

Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności

2010

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 2 433 826,30

– 2 433 826,30

0,00

ŁĄCZNIE PT

EUR

60 215 748,88

3 240 820,46

56 974 928,42

RO

Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności

2010

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 38 848,18

– 38 848,18

0,00

RO

Audyt finansowy – opóźnione płatności i terminy płatności

2010

Opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 3 800 866,94

– 3 800 866,94

0,00

ŁĄCZNIE RO

EUR

3 839 715,12

3 839 715,12

0,00

SE

Pomoc bezpośrednia niezwiązana z wielkością produkcji

2009

Niedokładności w systemie LPIS

JEDNORAZOWE

EUR

– 18 476 302,00

0,00

– 18 476 302,00

SE

Uprawnienia do płatności

2007

Nadmierny przydział uprawnień do płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 502 189,38

0,00

– 502 189,38

SE

Uprawnienia do płatności

2008

Nadmierny przydział uprawnień do płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 499 653,07

0,00

– 499 653,07

SE

Uprawnienia do płatności

2009

Nadmierny przydział uprawnień do płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 492 044,14

0,00

– 492 044,14

SE

Uprawnienia do płatności

2010

Nadmierny przydział uprawnień do płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 461 608,42

0,00

– 461 608,42

ŁĄCZNIE SE

EUR

20 431 797,01

0,00

20 431 797,01

6 7 0 1 ŁĄCZNIE

EUR

157 243 600,57

10 513 160,43

146 730 440,14

POZYCJA W BUDŻECIE: 6 7 1 1

Państwo człon­kowskie

Środek

Rok budże­ towy

Przyczyna

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Potrącenia

Wpływ finansowy

DE

Rozliczenie rachunków

2008

Najprawdopodobniej błąd w populacji EFRG

JEDNORAZOWE

EUR

– 2 637 471,59

0,00

– 2 637 471,59

DE

Rozliczenie rachunków

2008

Najprawdopodobniej błąd

JEDNORAZOWE

EUR

– 27 289,43

0,00

– 27 289,43

ŁĄCZNIE DE

EUR

2 664 761,02

0,00

2 664 761,02

ES

Rozliczenie rachunków – rozliczenie finansowe

2009

Znany błąd w populacji EFRG

JEDNORAZOWE

EUR

– 2 525,92

0,00

– 2 525,92

ES

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2008

Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 1 315 120,98

0,00

– 1 315 120,98

ES

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2009

Nieodpowiedni termin kontroli na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 928 883,54

0,00

– 928 883,54

ŁĄCZNIE ES

EUR

2 246 530,44

0,00

2 246 530,44

GB

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 1 270 059,53

0,00

– 1 270 059,53

GB

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS wpływające na jakość kontroli krzyżowych, niedociągnięcia w funkcjonowaniu kontroli na miejscu i niewłaściwe stosowanie przepisów dotyczących sankcji, odzyskiwanie nienależnych płatności, celowa niezgodność

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 819 580,58

0,00

– 819 580,58

ŁĄCZNIE GB

EUR

2 089 640,11

0,00

2 089 640,11

HU

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2010

Niedociągnięcia w systemie sankcji

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 195 280,00

0,00

– 195 280,00

HU

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2011

Niedociągnięcia w systemie sankcji

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 233,00

0,00

– 233,00

ŁĄCZNIE HU

EUR

195 513,00

0,00

195 513,00

IE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2008

Brak kryteriów rolno-środowiskowych ryzyka w wyborze prób

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 190 530,74

0,00

– 190 530,74

IE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2008

Brak weryfikacji obsady bydła na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 2 575 930,50

0,00

– 2 575 930,50

IE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2007

Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 4 351 202,96

0,00

– 4 351 202,96

IE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2008

Niedociągnięcia w identyfikowalności przeprowadzonych kontroli na miejscu, brak rejestrów rolnych na poziomie działki, brak pomiarów działki podczas kontroli na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 2 692 186,36

0,00

– 2 692 186,36

ŁĄCZNIE IE

EUR

9 809 850,56

0,00

9 809 850,56

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2008

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 19 949 160,90

– 418 258,60

– 19 530 902,30

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2009

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 8 660 928,23

– 44 777,57

– 8 616 150,66

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2010

Niedociągnięcia w systemie LPIS-GIS, zaliczki, wsteczne odzyskiwanie kwot i celowa niezgodność, wnioski za lata 2007 i 2008

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 3 779 219,72

366,90

– 3 779 586,62

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2008

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 2 462 123,42

0,00

– 2 462 123,42

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2008

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 1 720 462,60

0,00

– 1 720 462,60

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2009

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu i ich stosowania (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 61 399,94

0,00

– 61 399,94

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2009

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 386 375,75

0,00

– 386 375,75

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007– 2013, środki obszarowe)

2010

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

3 013,18

0,00

3 013,18

PT

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2010

Opóźnienia w przeprowadzaniu kontroli na miejscu (środki rolno-środowiskowe i utrudnienia naturalne); płatności przed kontrolą na miejscu

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

655,84

0,00

655,84

ŁĄCZNIE PT

EUR

37 016 001,54

462 669,27

36 553 332,27

SE

Rozwój obszarów wiejskich, EFRROW oś 2 (2007–2013, środki obszarowe)

2009

Niedokładności w systemie LPIS

JEDNORAZOWE

EUR

– 1 880 082,00

0,00

– 1 880 082,00

ŁĄCZNIE SE

EUR

1 880 082,00

0,00

1 880 082,00

6 7 1 1 ŁĄCZNIE

EUR

55 902 378,67

462 669,27

55 439 709,40

POZYCJA W BUDŻECIE: 05 07 01 07

Państwo człon­kowskie

Środek

Rok budże­ towy

Przyczyna

Rodzaj

%

Waluta

Kwota

Potrącenia

Wpływ finansowy

ES

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2010

Przekroczenie pułapów finansowych

JEDNORAZOWE

EUR

– 46 185,99

0,00

– 46 185,99

ES

Audyt finansowy – przekroczenie pułapu

2010

Przekroczenie pułapów finansowych

JEDNORAZOWE

EUR

– 46 802,98

0,00

– 46 802,98

ES

Środki promocyjne

2007

Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 13 367,51

0,00

– 13 367,51

ES

Środki promocyjne

2007

Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 737 847,81

0,00

– 737 847,81

ES

Środki promocyjne

2008

Niedokładności w kontroli finansowej spotów radiowych i telewizyjnych

STAWKA RYCZAŁTOWA

10,00

EUR

– 111 339,48

0,00

– 111 339,48

ES

Środki promocyjne

2008

Nieuprawnione zmiany w umowach, opóźnione płatności

JEDNORAZOWE

EUR

– 1 371 627,80

0,00

– 1 371 627,80

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2000

Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

47 311 467,25

0,00

47 311 467,25

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2001

Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

15 347 930,92

0,00

15 347 930,92

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2002

Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

47 950 314,63

0,00

47 950 314,63

ES

Oliwa z oliwek – pomoc produkcyjna

2003

Zwroty w następstwie orzeczenia w sprawie C-24/11P

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

145 555,36

0,00

145 555,36

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Minimalny poziom kontroli w identyfikacji bydła nie został osiągnięty, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 25 202,90

0,00

– 25 202,90

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 78 236,73

– 0,07

– 78 236,66

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 21 209,02

0,00

– 21 209,02

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6 i 8a, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 4 541,73

0,00

– 4 541,73

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2006

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 6, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 47 962,21

0,00

– 47 962,21

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 193,68

0,00

– 193,68

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2007

Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 22,91

0,00

– 22,91

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2008

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 374,13

0,00

– 374,13

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2008

Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 18,85

0,00

– 18,85

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2009

Brak kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1–6, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

5,00

EUR

– 284,15

0,00

– 284,15

ES

Zasada wzajemnej zgodności

2009

Brak skutecznej kontroli wymogów podstawowych w zakresie zarządzania 1 i 2, wnioski za rok 2005

STAWKA RYCZAŁTOWA

2,00

EUR

– 26,52

0,00

– 26,52

ŁĄCZNIE ES

EUR

108 250 023,76

0,07

108 250 023,83

05 07 01 07 ŁĄCZNIE

EUR

108 250 023,76

0,07

108 250 023,83

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00