Akt prawny
obowiązujący
Wersja aktualna od 2012-12-15
Wersja aktualna od 2012-12-15
obowiązujący
Alerty
DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI
z dnia 11 grudnia 2012 r.
potwierdzająca średnie indywidualne poziomy emisji CO2 oraz docelowe indywidualne poziomy emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2011 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2012/770/UE)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 z dnia 23 kwietnia 2009 r. określające normy emisji dla nowych samochodów osobowych w ramach zintegrowanego podejścia Wspólnoty na rzecz zmniejszenia emisji CO2 z lekkich pojazdów dostawczych (1), w szczególności jego art. 8 ust. 5 akapit drugi oraz art. 10 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Zgodnie z art. 8 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 Komisja jest zobowiązana do corocznego potwierdzania średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz docelowego indywidualnego poziomu emisji dla każdego producenta samochodów osobowych w UE oraz dla każdej grupy producentów powstałej zgodnie z art. 7 ust. 7 powyższego rozporządzenia. Na podstawie powyższego potwierdzenia Komisja stwierdza, czy producenci i grupy producentów spełnili wymogi określone w art. 4 omawianego rozporządzenia. W przypadku gdy docelowy indywidualny poziom emisji wyraźnie nie został osiągnięty przez producenta lub grupę producentów, zgodnie z art. 9 ust. 1 powyższego rozporządzenia Komisja jest od 2013 r. zobowiązana do nałożenia opłaty z tytułu przekroczenia poziomu emisji w drodze indywidualnych decyzji skierowanych do odnośnych producentów lub zarządzających grupami producentów.
(2) Zgodnie z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 docelowe poziomy emisji są wiążące dla producentów i grup producentów ze skutkiem od 2012 r. W odniesieniu do lat kalendarzowych 2010 i 2011 Komisja powinna jednak obliczyć orientacyjne docelowe poziomy emisji i, zgodnie z art. 8 ust. 6 powyższego rozporządzenia, powiadomić producentów i grupy producentów, których średnie indywidualne poziomy emisji CO2 przekraczają orientacyjne docelowe poziomy emisji. Docelowe poziomy emisji dla lat 2010 i 2011 mają stanowić wskaźniki dla producentów w odniesieniu do działań potrzebnych, aby osiągnąć obowiązkowe docelowe poziomy emisji w 2012 r.; w związku z powyższym należy określić średnie indywidualne poziomy emisji producentów w latach 2010 i 2011 zgodnie z art. 4 akapit drugi powyższego rozporządzenia oraz uwzględnić wyłącznie 65 % pojazdów o najniższych emisjach w przypadku każdego z producentów.
(3) Dane, które mają zostać wykorzystane do obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych poziomów emisji, znajdują się w części C załącznika II do rozporządzenia (WE) nr 443/2009; dane te są oparte na rejestracjach nowych samochodów osobowych w państwach członkowskich w poprzednim roku kalendarzowym. Dane pochodzą ze świadectw zgodności wydawanych przez producentów albo z dokumentów zawierających informacje równoważne zgodnie z art. 3 ust. 1 rozporządzenia Komisji (UE) nr 1014/2010 z dnia 10 listopada 2010 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości danych dotyczących rejestracji nowych samochodów osobowych na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (2).
(4) Większość państw członkowskich przekazała Komisji dane dotyczące 2011 r. przed terminem upływającym zgodnie z art. 8 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 dnia 28 lutego 2012 r. Ze względu na późne dostarczenie danych przez trzy państwa członkowskie pełny zbiór danych był dostępny dla Komisji dopiero pod koniec maja.
(5) W przypadkach, w których weryfikacja przez Komisję wyraźnie wykazała brak pewnych danych lub rażące nieprawidłowości, Komisja kontaktowała się z odnośnymi państwami członkowskimi i, za zgodą powyższych państw członkowskich, odpowiednio korygowała lub uzupełniała dane. Jeżeli osiągnięcie porozumienia nie było możliwe, wstępne dane z danego państwa członkowskiego nie były korygowane.
(6) We wrześniu 2012 r. Niemcy poinformowały Komisję, że około 200 000 rejestracji na 2011 r. zostało pominiętych w zbiorze danych przedłożonych Komisji w lutym 2012 r. Ze względu na ścisły harmonogram potwierdzania danych Komisja nie miała wystarczającej ilości czasu, by umożliwić producentom weryfikację tych brakujących rejestracji. W rezultacie dane dotyczące tych rejestracji nie mogą zostać uwzględnione w ostatecznym zbiorze danych i nie mogą być brane pod uwagę przy obliczaniu średnich indywidualnych poziomów emisji odnośnych producentów lub ich docelowych indywidualnych poziomów emisji.
(7) Dnia 20 czerwca 2012 r. Komisja opublikowała, zgodnie z art. 8 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009, wstępne dane i powiadomiła 84 producentów o wynikach wstępnych obliczeń średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 w 2011 r. oraz o docelowych poziomach emisji. Producentów poproszono o weryfikację danych oraz powiadomienie Komisji o ewentualnych błędach w terminie trzech miesięcy od daty otrzymania powiadomienia zgodnie z art. 8 ust. 5 akapit pierwszy powyższego rozporządzenia.
(8) W przewidzianym trzymiesięcznym terminie powiadomienia o błędach złożyło trzydziestu ośmiu producentów. Dwóch producentów poinformowało Komisję, że w zbiorach danych występują błędy, ale nie przekazało Komisji poprawek zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010.
(9) W przypadku 46 producentów, którzy nie powiadomili o żadnych błędach w zbiorach danych lub nie powiadomili zgodnie z art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, wstępne dane i wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji należy zatwierdzić bez wprowadzania poprawek.
(10) Komisja zweryfikowała poprawki zgłoszone przez producentów i odpowiednie uzasadnienia wyrażone kodami błędów określonymi w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, a zbiory danych zostały odpowiednio dostosowane.
(11) W przypadku zapisów, które zostały oznaczone przez producentów kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010, należy wziąć pod uwagę fakt, że producenci nie mogą odpowiednio zweryfikować lub skorygować tych zapisów, ze względu na brakujące lub niepoprawne parametry identyfikacji. W związku z tym należy uwzględnić pewien margines błędu w odniesieniu do wartości emisji CO2 i masy w tych zapisach.
(12) Margines błędu należy obliczyć jako różnicę pomiędzy odległościami do docelowego indywidualnego poziomu emisji wyrażoną jako średni poziom emisji odjęty od docelowego indywidualnego poziomu emisji obliczonego z uwzględnieniem i z wykluczeniem rejestracji, których producenci nie mogą zweryfikować. Margines błędu zawsze powinien poprawiać odległość do docelowego poziomu emisji producenta, niezależnie od tego, czy powyższa różnica jest wartością dodatnią, czy ujemną.
(13) Należy w związku z tym potwierdzić średnie indywidualne poziomy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w 2011 r., docelowe indywidualne poziomy emisji oraz różnicę między dwoma powyższymi wartościami,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Potwierdza się następujące wartości określone w załączniku w przypadku każdego producenta samochodów osobowych oraz każdej grupy producentów w odniesieniu do roku kalendarzowego 2011:
a) docelowy indywidualny poziom emisji;
b) średni indywidualny poziom emisji CO2, w odpowiednich przypadkach skorygowany o odpowiedni margines błędu;
c) różnica pomiędzy wartościami, o których mowa w lit. a) oraz b);
d) średni indywidualny poziom emisji CO2 w przypadku wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii;
e) średnia masa wszystkich nowych samochodów osobowych w Unii.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 11 grudnia 2012 r.
ZAŁĄCZNIK
Tabela 1
Wartości odnoszące się do wyników producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa producenta | Grupy producentów i odstępstwa | Liczba rejestracji | Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średni poziom emisji CO2 (100 %) |
Alpina Burkard Bovensiepen GmbH + Co. KG |
| 572 | 177,439 | 147,733 | 29,706 | 29,706 | 1 760,03 | 203,024 |
Aston Martin Lagonda Ltd | D | 1 306 | 293,478 | 320,000 | – 26,522 | – 26,522 | 1 778,25 | 320,737 |
Audi AG | P8 | 617 058 | 126,995 | 139,414 | – 12,419 | – 13,108 | 1 578,00 | 144,669 |
Audi Hungaria Motor KFT | P8 | 14 853 | 136,758 | 133,273 | 3,485 | 3,344 | 1 443,62 | 148,573 |
Automobiles Citroën |
| 741 890 | 112,738 | 127,624 | – 14,886 | – 14,886 | 1 320,01 | 125,666 |
Automobiles Dangel |
| 45 | 145,103 | 137,974 | 7,129 | 7,129 | 1 546,49 | 148,267 |
Automobiles Peugeot |
| 871 307 | 115,971 | 129,369 | – 13,398 | – 13,398 | 1 358,19 | 128,318 |
Avtovaz JSC |
| 2 877 | 206,591 | 125,487 | 81,104 | 81,104 | 1 273,25 | 214,379 |
Bayerische Motoren Werke AG |
| 723 001 | 129,243 | 139,011 | – 9,768 | – 9,768 | 1 569,17 | 144,289 |
Bentley Motors Ltd | P8 | 1 281 | 385,470 | 181,852 | 203,618 | 203,618 | 2 506,62 | 389,560 |
BMW M GmbH |
| 32 688 | 128,168 | 141,763 | – 13,595 | – 13,595 | 1 629,39 | 153,267 |
Caterham Cars Limited | D | 146 | 164,936 | 210,000 | – 45,064 | – 45,064 | 707,19 | 182,973 |
Chongqing Lifan Passenger Vehicle CO Ltd |
| 41 | 174 | 123,282 | 50,718 | 50,718 | 1 225,00 | 174,000 |
Chevrolet Italia |
| 11 747 | 110,522 | 117,194 | – 6,672 | – 6,672 | 1 091,78 | 113,295 |
Chrysler Group LLC |
| 40 418 | 172,738 | 158,926 | 13,812 | 13,812 | 2 004,95 | 192,096 |
CNG Technik | P1 | 126 | 114,000 | 118,073 | – 4,073 | – 4,073 | 1 111,01 | 114,000 |
Automobile Dacia SA |
| 235 036 | 132,368 | 126,693 | 5,675 | 5,674 | 1 299,64 | 142,774 |
Daihatsu Motor Co. Ltd | P7 | 9 603 | 128,506 | 118,136 | 10,370 | 10,370 | 1 112,40 | 145,796 |
Daimler AG Stuttgart | P2 | 626 079 | 132,125 | 139,031 | – 6,906 | – 6,985 | 1 569,61 | 152,765 |
Dr Motor Company SRL |
| 2 783 | 121,075 | 118,756 | 2,319 | 2,319 | 1 125,95 | 134,736 |
Ferrari | D | 2 318 | 299,849 | 303,000 | – 3,151 | – 3,151 | 1 721,13 | 321,016 |
Ford Motor Company | P1 | 651 | 117,104 | 120,917 | – 3,813 | – 3,858 | 1 173,24 | 123,097 |
Fiat Group Automobiles SpA |
| 836 642 | 109,885 | 119,406 | – 9,521 | – 9,593 | 1 140,19 | 118,279 |
Ford-Werke GmbH | P1 | 1 004 863 | 119,012 | 127,825 | – 8,813 | – 8,895 | 1 324,41 | 131,951 |
Fuji Heavy Industries Ltd | ND | 26 702 | 158,145 | 164,616 | – 6,471 | – 6,471 | 1 582,48 | 170,332 |
General Motors Company |
| 958 | 224,111 | 153,828 | 70,283 | 70,283 | 1 893,39 | 293,342 |
GM Korea Company |
| 156 775 | 125,945 | 127,643 | – 1,698 | – 1,698 | 1 320,43 | 142,195 |
GM Italia SRL |
| 1 497 | 113,238 | 121,524 | – 8,286 | – 8,286 | 1 186,53 | 117,716 |
Great Wall Motor Company Limited | D | 1 734 | 219,029 | 195,000 | 24,029 | 24,029 | 1 894,19 | 220,578 |
Honda Automobile China CO | P3 | 20 699 | 123,950 | 119,659 | 4,291 | 4,279 | 1 145,71 | 125,329 |
Honda Automobile Thailand CO | P3 | 203 | 146,221 | 120,814 | 25,407 | 25,407 | 1 171,00 | 150,567 |
Honda Motor CO | P3 | 80 194 | 123,371 | 130,019 | – 6,648 | – 6,970 | 1 372,42 | 142,092 |
Honda of the UK Manufacturing | P3 | 37 627 | 146,211 | 133,571 | 12,640 | 12,409 | 1 450,15 | 161,127 |
Honda Turkiye AS | P3 | 1 051 | 151,798 | 125,595 | 26,203 | 26,203 | 1 275,60 | 155,955 |
Hyundai Motor Company |
| 363 165 | 118,966 | 126,578 | – 7,612 | – 7,612 | 1 297,12 | 132,139 |
Iveco SpA |
| 51 | 213,636 | 179,988 | 33,648 | 33,648 | 2 465,84 | 220,510 |
Jaguar Cars Ltd | ND P6 | 21 980 | 169,666 | 178,025 | – 8,359 | – 8,359 | 1 899,75 | 189,103 |
KIA Motors Corporation |
| 279 401 | 122,048 | 129,147 | – 7,099 | – 7,099 | 1 353,33 | 136,944 |
KTM-Sportmotorcycle AG | D | 31 | 181,7 | 200,000 | – 18,300 | – 18,300 | 875,00 | 184,161 |
Automobili Lamborghini SpA | P8 | 270 | 322,109 | 141,622 | 180,487 | 179,992 | 1 626,30 | 341,804 |
Land Rover | ND P6 | 68 080 | 188,659 | 178,025 | 10,634 | 10,634 | 2 291,53 | 210,911 |
Lotus Cars Limited | D | 522 | 179,209 | 280,000 | – 100,791 | – 100,791 | 1 280,82 | 198,571 |
Magyar Suzuki Corporation Ltd | P5 | 96 175 | 118,469 | 120,435 | – 1,966 | – 1,966 | 1 162,71 | 127,816 |
Mahindra & Mahindra Ltd | D | 12 | 236 | 205,000 | 31,000 | 31,000 | 2 012,50 | 238,000 |
Maruti Suzuki India Ltd | P5 | 22 813 | 102,997 | 109,967 | – 6,970 | – 6,970 | 933,65 | 104,430 |
Maserati SpA |
| 1 330 | 351,103 | 158,453 | 192,650 | 192,650 | 1 994,61 | 360,656 |
Mazda Motor Corporation |
| 125 367 | 131,622 | 130,645 | 0,977 | 0,724 | 1 386,11 | 146,625 |
McLaren Automotive Ltd | D | 76 | 279,000 | 285,000 | – 6,000 | – 6,000 | 1 514,20 | 282,342 |
Mercedes-AMG GmbH, Affalterbach | P2 | 1 507 | 307,578 | 145,071 | 162,507 | 162,494 | 1 701,79 | 307,768 |
MG Motor UK Limited | D | 426 | 183,156 | 184,000 | – 0,844 | – 0,844 | 1 513,43 | 183,667 |
MIA Electric SAS |
| 249 | 0 | 108,388 | – 108,388 | – 108,388 | 899,09 | 0,000 |
Micro-Vett SpA |
| 4 | 0 | 129,772 | – 129,772 | – 129,772 | 1 367,00 | 0,000 |
Mitsubishi Motors Corporation (MMC) | P4 | 78 039 | 128,395 | 139,904 | – 11,509 | – 12,224 | 1 588,71 | 153,864 |
Mitsubishi Motor Europe BV (MME) | P4 | 19 270 | 117,472 | 115,081 | 2,391 | 2,387 | 1 045,55 | 120,139 |
Morgan Motor Co. Ltd | D | 452 | 155,382 | 180,000 | – 24,618 | – 24,618 | 1 113,11 | 176,626 |
Nissan International SA |
| 443 400 | 127,348 | 130,153 | – 2,805 | – 2,805 | 1 375,34 | 142,469 |
O.M.C.I. SRL |
| 51 | 156,061 | 119,537 | 36,524 | 36,524 | 1 143,04 | 169,431 |
Adam Opel AG |
| 952 117 | 122,860 | 132,649 | – 9,789 | – 9,790 | 1 429,97 | 134,205 |
OSV – Opel Special Vehicles GmbH |
| 2 | 133 | 136,581 | – 3,581 | – 3,581 | 1 516,00 | 135,500 |
Perodua Manufacturing Sdn Bhd |
| 526 | 136,941 | 114,004 | 22,937 | 22,937 | 1 021,98 | 141,848 |
PGO Automobiles |
| 66 | 184,738 | 113,598 | 71,140 | 71,140 | 1 013,09 | 188,015 |
DrIng.h.c.F. Porsche AG | P8 | 37 201 | 202,993 | 152,904 | 50,089 | 50,089 | 1 873,19 | 221,560 |
Potenza Sports Cars |
| 22 | 178 | 99,975 | 78,025 | 78,025 | 715,00 | 178,000 |
Perusahaan Otomobil Nasional Sdn Bhd | D | 442 | 144,78 | 185,000 | – 40,220 | – 40,220 | 1 394,86 | 154,495 |
Quattro GmbH | P8 | 3 307 | 232,028 | 149,311 | 82,717 | 81,792 | 1 794,57 | 258,705 |
Renault |
| 1 004 850 | 114,816 | 126,391 | – 11,575 | – 11,580 | 1 293,02 | 128,566 |
Rolls-Royce Motors Cars Ltd |
| 409 | 316,238 | 182,073 | 134,165 | 134,165 | 2 511,46 | 334,760 |
Saab Automobile AB |
| 12 570 | 134,632 | 144,930 | – 10,298 | – 10,298 | 1 698,70 | 155,341 |
Santana Motor SA |
| 22 | 217,929 | 149,065 | 68,864 | 68,864 | 1 789,18 | 245,591 |
Seat | P8 | 293 241 | 114,132 | 126,196 | – 12,064 | – 12,110 | 1 288,76 | 124,878 |
Secma |
| 43 | 131,000 | 97,370 | 33,630 | 33,630 | 658,00 | 137,140 |
Shanghai Maple Automobile Co Ltd |
| 15 | 212 | 154,130 | 57,870 | 57,870 | 1 900,00 | 216,200 |
Shijiazhuang Shuanghuan Automobile Company |
| 51 | 269,242 | 153,977 | 115,265 | 115,265 | 1 896,67 | 269,510 |
Skoda Auto AS | P8 | 448 804 | 122,323 | 127,444 | – 5,121 | – 5,453 | 1 316,07 | 134,649 |
Sovab |
| 9 | 211,8 | 163,955 | 47,845 | 47,845 | 2 115,00 | 215,000 |
Ssangyong Motor Company | D | 6 258 | 165,95 | 180,000 | – 14,050 | – 14,050 | 1 820,03 | 184,144 |
Suzuki Motor Corporation | P5 | 58 442 | 129,792 | 124,059 | 5,733 | 5,733 | 1 241,99 | 148,166 |
Tata Motors Limited | ND P6 | 2 075 | 132,499 | 178,025 | – 45,526 | – 45,526 | 1 323,63 | 145,692 |
Tesla Motors Ltd |
| 76 | 0 | 128,354 | – 128,354 | – 128,354 | 1 335,99 | 0,000 |
Think |
| 224 | 0 | 119,830 | – 119,830 | – 119,830 | 1 149,47 | 0,000 |
Toyota Motor Europe NV SA | P7 | 522 865 | 109,293 | 128,141 | – 18,848 | – 18,905 | 1 331,32 | 126,194 |
Volkswagen AG | P8 | 1 574 053 | 121,739 | 131,971 | – 10,232 | – 10,399 | 1 415,14 | 134,918 |
Volvo Car Corporation |
| 225 326 | 132,245 | 145,021 | – 12,776 | – 12,776 | 1 700,69 | 151,452 |
Wiesmann GmbH | D | 5 | 270,333 | 274,000 | – 3,667 | – 3,667 | 1 434,60 | 277,000 |
Tabela 2
Wartości odnoszące się do wyników grup producentów potwierdzone zgodnie z art. 10 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 443/2009
A | B | C | D | E | F | G | H | I |
Nazwa grupy | Grupa | Liczba rejestracji | Skorygowany średni poziom emisji CO2 (65 %) | Docelowy indywidualny poziom emisji | Odległość do poziomu docelowego | Skorygowana odległość do poziomu docelowego | Średnia masa | Średni poziom emisji CO2 (100 %) |
Ford Werke GMBH | P1 | 1 005 640 | 119,007 | 127,82 | – 8,813 | – 8,893 | 1 324,29 | 131,943 |
Daimler AG | P2 | 627 586 | 132,189 | 139,045 | – 6,856 | – 6,933 | 1 569,93 | 153,137 |
Honda Motor Europe Ltd | P3 | 139 774 | 127,001 | 129,394 | – 2,393 | – 2,703 | 1 358,75 | 144,850 |
Mitsubishi Motors | P4 | 97 309 | 123,768 | 134,988 | – 11,220 | – 11,651 | 1 481,15 | 147,185 |
Suzuki | P5 | 177 430 | 116,184 | 120,283 | – 4,099 | – 4,099 | 1 159,37 | 131,512 |
Tata Motors Ltd, Jaguar Cars Ltd, Land Rover | P6 | 92 135 | 177,629 | 178,025 | – 0,396 | – 0,396 | 2 176,27 | 204,240 |
Toyota-Daihatsu Group | P7 | 532 468 | 109,496 | 127,96 | – 18,464 | – 18,506 | 1 327,37 | 126,547 |
VW Group PC | P8 | 2 990 068 | 121,99 | 132,57 | – 10,580 | – 10,707 | 1 428,23 | 137,316 |
Objaśnienia do tabel 1 i 2
Kolumna A:
W tabeli 1 „Nazwa producenta” oznacza nazwę producenta zgłoszoną Komisji przez zainteresowanego producenta lub, w przypadku braku takiego zgłoszenia, nazwę zarejestrowaną przez organ rejestrujący państwa członkowskiego.
W tabeli 2 „ Nazwa grupy” oznacza nazwę grupy zadeklarowaną przez zarządzającego grupą.
Kolumna B:
„D” oznacza odstępstwo dotyczące drobnego producenta przyznane zgodnie z art. 11 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;
„ ND” oznacza odstępstwo dotyczące producenta niszowego przyznane zgodnie z art. 11 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 443/2009 ze skutkiem od 2012 r.;
„P” oznacza, że producent jest członkiem jednej z grup producentów (wymienionych w tabeli 2) utworzonych zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
Kolumna C:
„Liczba rejestracji” oznacza całkowitą liczbę nowych samochodów zarejestrowanych przez państwa członkowskie w ciągu roku kalendarzowego, nie licząc tych rejestracji, które odnoszą się do zapisów, w przypadku których brakuje zarówno wartości masy, jak i CO2, a także zapisów, których producent nie uznaje (oznaczone w powiadomieniu o błędach kodem błędu C, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010). Liczba rejestracji przekazanych przez państwa członkowskie nie może zostać zmieniona z żadnego innego powodu.
Kolumna D:
„Skorygowany średni indywidualny poziom emisji CO2 (65 %)” oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 65 % pojazdów o najniższych emisjach we flocie danego producenta zgodnie z art. 4 akapit drugi tiret pierwsze rozporządzenia (WE) nr 443/2009 oraz sekcją 4 komunikatu Komisji COM(2010) 657 final. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano z uwzględnieniem poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.
Kolumna E:
„ Docelowy indywidualny poziom emisji” oznacza docelowy poziom emisji obliczony na podstawie średniej masy wszystkich pojazdów przypisanych do danego producenta z wykorzystaniem wzoru znajdującego się w załączniku I do rozporządzenia (WE) nr 443/2009.
Kolumna F:
„ Odległość do poziomu docelowego” oznacza różnicę między średnim indywidualnym poziomem emisji podanym w kolumnie D a docelowym indywidualnym poziomem emisji w kolumnie E. Tam, gdzie wartość w kolumnie F poprzedzona jest znakiem „–”, oznacza to, że średni poziom emisji jest niższy niż poziom docelowy.
Kolumna G:
„Skorygowana odległość do poziomu docelowego” oznacza, że w przypadku gdy wartości w tej kolumnie są różne od wartości w kolumnie F, wartości w tej kolumnie skorygowano z uwzględnieniem marginesu błędu. Margines błędu stosuje się do tych zapisów, które zostały włączone do obliczenia średniego indywidualnego poziomu emisji i poziomu docelowego, ale producent nie może zweryfikować, czy wartości te są prawidłowe z powodu braku odpowiednich identyfikatorów. Margines błędu ma zastosowanie wyłącznie, jeżeli producent powiadomił Komisję o błędach w zapisach kodem błędu B, jak określono w art. 9 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1014/2010. Margines błędu jest obliczany zgodnie z następującym wzorem:
Błąd = wartość bezwzględna [(AC1 – TG1) – (AC2 – TG2)]
AC1 = średni indywidualny poziom emisji CO2 uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie D);
TG1 = docelowy indywidualny poziom emisji uwzględniający pojazdy, których nie można zidentyfikować (jak określono w kolumnie E);
AC2 = średni indywidualny poziom emisji CO2 z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować;
TG2 = docelowy indywidualny poziom emisji z wyłączeniem pojazdów, których nie można zidentyfikować.
Kolumna I:
„Średni poziom emisji CO2 (100 %)” oznacza średni indywidualny poziom emisji CO2, który został obliczony na podstawie 100 % pojazdów przypisanych do producenta. W stosownych przypadkach średni indywidualny poziom emisji skorygowano w celu uwzględnienia poprawek zgłoszonych Komisji przez zainteresowanego producenta. Zapisy wykorzystywane do obliczeń obejmują zapisy zawierające prawidłowe wartości w odniesieniu do masy oraz emisji CO2.