Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 261 str. 29
Wersja aktualna od 2013-10-23
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 261 str. 29
Wersja aktualna od 2013-10-23
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DYREKTYWA KOMISJI 2013/47/UE

z dnia 2 października 2013 r.

zmieniająca dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw jazdy

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 20 grudnia 2006 r. w sprawie praw jazdy (1), w szczególności jej art. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Dyrektywa Komisji 2012/36/UE z dnia 19 listopada 2012 r. zmieniająca dyrektywę 2006/126/WE Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie praw jazdy (2) przewiduje dostosowanie techniczne jej załącznika II w odniesieniu do specyfikacji dla pojazdów egzaminacyjnych, biorąc pod uwagę ewolucję techniczną różnych kategorii pojazdów.

(2) Punkt I.B.5.2 załącznika II do dyrektywy 2006/126/WE, zmienionej dyrektywą 2012/36/UE, stanowi, że pojazdy kategorii A stosowane podczas sprawdzianów umiejętności i zachowań muszą spełniać pewne minimalne kryteria. W szczególności, motocykle stosowane podczas sprawdzianów mają mieć masę własną powyżej 180 kg i moc co najmniej 50 kW. Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem spalinowym, pojemność skokowa silnika wynosi co najmniej 600 cm3. Jeśli motocykl jest napędzany silnikiem elektrycznym, stosunek mocy pojazdu do jego masy wynosi co najmniej 0,25 kW/kg.

(3) W celu umożliwienia sektorowi szkolenia przystosowania swojego sprzętu, w tym motocykli, do rozwoju technologicznego pojazdów dostępnych na rynku, należy wprowadzić okres przejściowy w celu umożliwienia państwom członkowskim zezwolenia na stosowanie motocykli kategorii A zgodnych ze specyfikacjami obowiązującymi przed wprowadzeniem zmian dyrektywą 2012/36/UE, do dnia 31 grudnia 2018 r.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić dyrektywę 2006/126/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ds. Praw Jazdy,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:

Artykuł 1

W pkt I.B.5.2 załącznika II do dyrektywy 2006/126/WE w odniesieniu do pojazdów kategorii A, dodaje się akapit w brzmieniu:

„ Państwa członkowskie mogą zezwolić na stosowanie motocykli kategorii A o masie własnej poniżej 180 kg, i o mocy co najmniej 40 kW i niższej niż 50 kW, do dnia 31 grudnia 2018 r.”.

Artykuł 2

1. Państwa członkowskie wprowadzą w życie przepisy ustawowe, wykonawcze i administracyjne niezbędne do wykonania niniejszej dyrektywy najpóźniej do dnia 31 grudnia 2013 r. Niezwłocznie przekazują Komisji tekst tych przepisów.

Przepisy przyjęte przez państwa członkowskie zawierają odniesienie do niniejszej dyrektywy lub odniesienie takie towarzyszy ich urzędowej publikacji. Metody dokonywania takiego odniesienia określane są przez państwa członkowskie.

2. Państwa członkowskie przekazują Komisji tekst podstawowych przepisów prawa krajowego przyjętych w dziedzinie objętej niniejszą dyrektywą.

Artykuł 3

Niniejsza dyrektywa wchodzi w życie dwudziestego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Artykuł 4

Niniejsza dyrektywa skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 2 października 2013 r.

W imieniu Komisji

José Manuel BARROSO

Przewodniczący


(1) Dz.U. L 403 z 30.12.2006, s. 18.

(2) Dz.U. L 321 z 20.11.2012, s. 54.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00