Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
oczekujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 334 str. 37
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2013 nr 334 str. 37
Wersja oczekująca od dnia notyfikacji
Akt prawny
oczekujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI

z dnia 11 grudnia 2013 r.

zmieniająca decyzję 2012/226/UE w sprawie drugiego pakietu wspólnych wymagań bezpieczeństwa dotyczących systemu kolejowego

(notyfikowana jako dokument nr C(2013) 8780)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2013/753/UE)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę 2004/49/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa kolei wspólnotowych oraz zmieniającą dyrektywę Rady 95/18/WE w sprawie przyznawania licencji przedsiębiorstwom kolejowym, oraz dyrektywę 2001/14/WE w sprawie alokacji zdolności przepustowej infrastruktury kolejowej i pobierania opłat za użytkowanie infrastruktury kolejowej oraz certyfikację w zakresie bezpieczeństwa (dyrektywa w sprawie bezpieczeństwa kolei) (1), w szczególności jej art. 7 ust. 3 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Zgodnie z dyrektywą 2004/49/WE Komisja udzieliła Europejskiej Agencji Kolejowej („Agencji”) mandatu na opracowanie projektu wspólnych wymagań bezpieczeństwa („CST”) i projektu związanych z nimi wspólnych metod oceny bezpieczeństwa na lata 2011–2015. Po dokonaniu oceny rocznej za 2013 r. Agencja przedstawiła Komisji zalecenie dotyczące zmiany drugiego pakietu projektowanych wspólnych wymagań bezpieczeństwa określonych w decyzji Komisji 2012/226/UE z dnia 23 kwietnia 2012 r. w sprawie drugiego pakietu wspólnych wymagań bezpieczeństwa dotyczących systemu kolejowego (2). Niniejsza decyzja oparta jest na tym właśnie zaleceniu Agencji.

(2) Ze względu na brak spójnych danych krajowych, krajowe wartości referencyjne („NRV”) w odniesieniu do Bułgarii, Rumunii i Słowacji zostały pierwotnie ustanowione dla niektórych indywidualnych kategorii ryzyka za pomocą nie w pełni spójnych danych z lat 2004–2006 lub na podstawie NRV innych państw członkowskich. Obecnie możliwe jest ponowne wyliczenie NRV dla tych kategorii w sposób spójny, w związku z czym pierwotne NRV widniejące w załączonych tabelach należy zastąpić.

(3) W dniu 1 lipca 2013 r. do Unii przystąpiła Chorwacja. Aby dokonać ilościowej oceny obecnego poziomu bezpieczeństwa systemów kolejowych w Chorwacji, NRV zostały obliczone za pomocą metodyki zastosowanej w przypadku pozostałych państw członkowskich. Te NRV należy uwzględnić w załączniku do decyzji 2012/226/UE.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2012/226/UE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu, o którym mowa w art. 27 ust. 1 dyrektywy 2004/49/WE,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Sekcję 1 „Krajowe wartości referencyjne (NRV)” w załączniku do decyzji 2012/226/UE zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 11 grudnia 2013 r.

W imieniu Komisji

Siim KALLAS

Wiceprzewodniczący


(1) Dz.U. L 164 z 30.4.2004, s. 44.

(2) Dz.U. L 115 z 27.4.2012, s. 27.

ZAŁĄCZNIK

„1. Krajowe wartości referencyjne (NRV)

1.1. NRV dla ryzyka dla pasażerów (NRV 1.1 i NRV 1.2)

Państwo członkowskie

NRV 1.1 (× E-09) (*)

NRV 1.2 (× E-09) (**)

Belgia (BE)

37,30

0,318

Bułgaria (BG)

207,00

1,911

Republika Czeska (CZ)

46,50

0,817

Dania (DK)

9,04

0,110

Niemcy (DE)

8,13

0,081

Estonia (EE)

78,20

0,665

Irlandia (IE)

2,74

0,0276

Grecja (EL)

54,70

0,503

Hiszpania (ES)

29,20

0,270

Francja (FR)

22,50

0,110

Chorwacja (HR)

176,9

1,135

Włochy (IT)

38,10

0,257

Łotwa (LV)

78,20

0,665

Litwa (LT)

97,20

0,757

Luksemburg (LU)

23,80

0,176

Węgry (HU)

170,00

1,650

Niderlandy (NL)

7,43

0,089

Austria (AT)

26,30

0,292

Polska (PL)

116,10

0,849

Portugalia (PT)

41,80

0,309

Rumunia (RO)

57,40

0,607

Słowenia (SI)

25,30

0,362

Słowacja (SK)

62,10

0,883

Finlandia (FI)

9,04

0,110

Szwecja (SE)

3,54

0,033

Zjednoczone Królestwo (UK)

2,73

0,028

(*) NRV 1.1 wyrażona jako: liczba FWSI wśród pasażerów rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek » pociąg pasażerski-km« rocznie. Pociąg pasażerski-km oznacza tutaj jednostkę miary ruchu dotyczącą jedynie pociągów pasażerskich.

(**) NRV 1.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród pasażerów rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pasażer-km« rocznie.

W uwagach (*) i (**) FWSI są rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. d) decyzji Komisji 2009/460/WE.

1.2. NRV dla ryzyka dla pracowników (NRV 2)

Państwo członkowskie

NRV 2 (× E-09) (*)

Belgia (BE)

24,60

Bułgaria (BG)

20,40

Republika Czeska (CZ)

16,50

Dania (DK)

9,10

Niemcy (DE)

12,60

Estonia (EE)

64,80

Irlandia (IE)

5,22

Grecja (EL)

77,90

Hiszpania (ES)

8,81

Francja (FR)

6,06

Chorwacja (HR)

73,65

Włochy (IT)

18,90

Łotwa (LV)

64,80

Litwa (LT)

41,00

Luksemburg (LU)

12,00

Węgry (HU)

9,31

Niderlandy (NL)

5,97

Austria (AT)

20,30

Polska (PL)

17,20

Portugalia (PT)

53,10

Rumunia (RO)

22,30

Słowenia (SI)

40,90

Słowacja (SK)

2,71

Finlandia (FI)

9,21

Szwecja (SE)

2,86

Zjednoczone Królestwo (UK)

5,17

(*) NRV 2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród pracowników rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pociąg-km« rocznie.

FWSI są tutaj rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. d) decyzji 2009/460/WE.

1.3. NRV dla ryzyka dla użytkowników przejazdu kolejowego (NRV 3.1 i NRV 3.2)

Państwo członkowskie

NRV 3.1 (× E-09) (*)

NRV 3.2 (**)

Belgia (BE)

138,0

n.d.

Bułgaria (BG)

141,6

n.d.

Republika Czeska (CZ)

238,0

n.d.

Dania (DK)

65,4

n.d.

Niemcy (DE)

67,8

n.d.

Estonia (EE)

400,0

n.d.

Irlandia (IE)

23,6

n.d.

Grecja (EL)

710,0

n.d.

Hiszpania (ES)

109,0

n.d.

Francja (FR)

78,7

n.d.

Chorwacja (HR)

611,3

n.d.

Włochy (IT)

42,9

n.d.

Łotwa (LV)

239,0

n.d.

Litwa (LT)

522,0

n.d.

Luksemburg (LU)

95,9

n.d.

Węgry (HU)

274,0

n.d.

Niderlandy (NL)

127,0

n.d.

Austria (AT)

160,0

n.d.

Polska (PL)

277,0

n.d.

Portugalia (PT)

461,0

n.d.

Rumunia (RO)

542,0

n.d.

Słowenia (SI)

364,0

n.d.

Słowacja (SK)

309,0

n.d.

Finlandia (FI)

164,0

n.d.

Szwecja (SE)

64,0

n.d.

Zjednoczone Królestwo (UK)

23,5

n.d.

(*) NRV 3.1 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pociąg-km« rocznie.

(**) NRV 3.2 wyrażona jako: liczba FWSI wśród użytkowników przejazdu kolejowego rocznie wynikająca z poważnych wypadków/[(liczba jednostek »pociąg-km« rocznie × liczba przejazdów kolejowych)/tor-km)]. Dane dotyczące liczby przejazdów i tor-km nie były wystarczająco wiarygodne w czasie gromadzenia danych (większość państw członkowskich przekazała dane wspólne dotyczące km linii zamiast km torów).

W uwagach (*) i (**) FWSI są rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. d) decyzji 2009/460/WE.

1.4. NRV dla ryzyka dla osób zaklasyfikowanych jako „inne osoby” (NRV 4)

Państwo członkowskie

NRV 4 (× E-09) (*)

Belgia (BE)

2,86

Bułgaria (BG)

35,47

Republika Czeska (CZ)

2,41

Dania (DK)

14,20

Niemcy (DE)

3,05

Estonia (EE)

11,60

Irlandia (IE)

7,00

Grecja (EL)

4,51

Hiszpania (ES)

5,54

Francja (FR)

7,71

Chorwacja (HR)

7,28 (**)

Włochy (IT)

6,70

Łotwa (LV)

11,60

Litwa (LT)

11,60

Luksemburg (LU)

5,47

Węgry (HU)

4,51

Niderlandy (NL)

4,70

Austria (AT)

11,10

Polska (PL)

11,60

Portugalia (PT)

5,54

Rumunia (RO)

2,83

Słowenia (SI)

14,50

Słowacja (SK)

2,41

Finlandia (FI)

14,20

Szwecja (SE)

14,20

Zjednoczone Królestwo (UK)

7,00

(*) NRV 4 wyrażona jako: roczna liczba FWSI wśród osób w kategorii »inne osoby« wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pociąg-km« rocznie. FWSI są tutaj rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. d) decyzji 2009/460/WE.

(**) NRV obliczone jako średnia z NRV państw sąsiadujących (Węgry, Rumunia i Słowenia).

1.5. NRV dla ryzyka dla nieupoważnionych osób na terenie kolei (NRV 5)

Państwo członkowskie

NRV 5 (× E-09) (*)

Belgia (BE)

72,6

Bułgaria (BG)

900,2

Republika Czeska (CZ)

301,0

Dania (DK)

116,0

Niemcy (DE)

113,0

Estonia (EE)

1 550,0

Irlandia (IE)

85,2

Grecja (EL)

723,0

Hiszpania (ES)

168,0

Francja (FR)

67,2

Chorwacja (HR)

676,3 (**)

Włochy (IT)

119,0

Łotwa (LV)

1 310,0

Litwa (LT)

2 050,0

Luksemburg (LU)

79,9

Węgry (HU)

588,0

Niderlandy (NL)

15,9

Austria (AT)

119,0

Polska (PL)

1 210,0

Portugalia (PT)

834,0

Rumunia (RO)

1 388,2

Słowenia (SI)

236,0

Słowacja (SK)

1 758,0

Finlandia (FI)

249,0

Szwecja (SE)

94,8

Zjednoczone Królestwo (UK)

84,5

(*) NRV 5 wyrażona jako: liczba FWSI wśród nieupoważnionych osób na terenie kolei rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pociąg-km« rocznie. FWSI są tutaj rozumiane zgodnie z definicją zawartą w art. 3 lit. d) decyzji Komisji 2009/460/WE.

(**) NRV obliczone jako średnia z NRV państw sąsiadujących (Węgry, Rumunia i Słowenia).

1.6. NRV dla ryzyka dla ogółu społeczeństwa (NRV 6)

Państwo członkowskie

NRV 6 (× E-09) (*)

Belgia (BE)

275,0

Bułgaria (BG)

1 440,0

Republika Czeska (CZ)

519,0

Dania (DK)

218,0

Niemcy (DE)

203,0

Estonia (EE)

2 110,0

Irlandia (IE)

114,0

Grecja (EL)

1 540,0

Hiszpania (ES)

323,0

Francja (FR)

180,0

Chorwacja (HR)

1 467,0

Włochy (IT)

231,0

Łotwa (LV)

1 660,0

Litwa (LT)

2 590,0

Luksemburg (LU)

210,0

Węgry (HU)

1 020,0

Niderlandy (NL)

148,0

Austria (AT)

329,0

Polska (PL)

1 590,0

Portugalia (PT)

1 360,0

Rumunia (RO)

1 704,4

Słowenia (SI)

698,0

Słowacja (SK)

1 130,0

Finlandia (FI)

417,0

Szwecja (SE)

169,0

Zjednoczone Królestwo (UK)

120,0

(*) NRV 6 wyrażona jako: całkowita liczba FWSI rocznie wynikająca z poważnych wypadków/liczba jednostek »pociąg-km« rocznie. Całkowita liczba FWSI jest tu rozumiana jako suma wszystkich FWSI uwzględnianych przy obliczaniu wszystkich pozostałych NRV.”.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00