ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2021/859
z dnia 4 lutego 2021 r.
uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 przez określenie liczby i nazw zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie"
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1700 z dnia 10 października 2019 r. ustanawiające wspólne ramy statystyk europejskich dotyczących osób i gospodarstw domowych, opartych na danych na poziomie indywidualnym zbieranych metodą doboru próby, zmieniające rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 808/2004, (WE) nr 452/2008 i (WE) nr 1338/2008 oraz uchylające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1177/2003 i rozporządzenie Rady (WE) nr 577/98 (1), w szczególności jego art. 6 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | W celu zaspokojenia potrzeb stwierdzonych w zakresie odpowiednich tematów szczegółowych Komisja powinna określić liczbę i nazwę zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie". |
| (2) | Liczba zmiennych, które mają być zbierane, nie powinna przekraczać o więcej niż 5 % liczby zmiennych zbieranych dla dziedziny "kształcenie i szkolenie" w dniu wejścia w życie rozporządzenia (UE) 2019/1700, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Liczbę i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie" określono w załączniku.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 4 lutego 2021 r.
W imieniu Komisji
Ursula VON DER LEYEN
Przewodnicząca
(1) Dz.U. L 261I z 14.10.2019, s. 1.
ZAŁĄCZNIK
Liczba i nazwy zmiennych dla zbioru danych w dziedzinie "kształcenie i szkolenie".
| Temat | Temat szczegółowy | Identyfikator zmiennej | Nazwa zmiennej |
| 01. Informacje techniczne - 12 zmiennych technicznych | Lokalizacja | COUNTRY | Państwo zamieszkania |
| REGION | Region zamieszkania | ||
| DEG_URB | Stopień urbanizacji | ||
| Informacje na temat zbierania danych | REFYEAR | Rok przeprowadzenia wywiadu | |
| REFMONTH | Miesiąc przeprowadzenia wywiadu | ||
| REFDAY | Dzień przeprowadzenia wywiadu | ||
| Identyfikacja | RESPID | Niepowtarzalny identyfikator | |
| Wagi | RESPWEIGHT | Współczynnik ważenia w przypadku osób | |
| NFEACTWEIGHT_5 | Współczynnik ważenia w przypadku informacji szczegółowych dotyczących 5 działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACTWEIGHT_2 | Współczynnik ważenia w przypadku 2 losowo wybranych działań z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Charakterystyka wywiadu | INTMETHOD | Sposób przeprowadzenia wywiadu | |
| INTPART | Charakter udziału w badaniu | ||
| 02. Charakterystyka osób i gospodarstw domowych - 14 zbieranych zmiennych - 1 zmienna pochodna | Skład gospodarstwa domowego | HHNBPERS_tot | Łączna liczba członków gospodarstwa domowego (w tym respondent) |
| HHNBPERS_0_13 | Członkowie gospodarstwa domowego wieku 0-13 lat | ||
| HHNBPERS_14_24 | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku 14-24 lat (w tym respondent) | ||
| HHNBPERS_25plus | Członkowie gospodarstwa domowego w wieku co najmniej 25 lat (w tym respondent) | ||
| HHTYPE | Rodzaj gospodarstwa domowego | ||
| MARSTADEFACTO | Partnerzy mieszkający w tym samym gospodarstwie domowym | ||
| Demografia | SEX | Płeć | |
| BIRTHYEAR | Rok urodzenia | ||
| BIRTHPASS | Po ostatnim dniu urodzin | ||
| AGE | Wiek w ukończonych latach | ||
| Obywatelstwo i pochodzenie migracyjne | CITIZEN | Państwo głównego obywatelstwa | |
| BIRTHPLACE | Państwo urodzenia | ||
| BIRTHFATHER | Państwo urodzenia ojca | ||
| BIRTHMOTHER | Państwo urodzenia matki | ||
| Czas pobytu w państwie | RESTIME | Czas pobytu w państwie zamieszkania w pełnych latach | |
| 03. Wykształcenie i pochodzenie (wykształcenie rodziców) - 21 zbieranych zmiennych | Poziom osiągniętego wykształcenia | HATLEVEL | Poziom wykształcenia (najwyższy ukończony poziom kształcenia) |
| Poziom wykształcenia - informacje szczegółowe, z uwzględnieniem przypadków przerwania lub porzucenia nauki | HATFIELD | Dziedzina najwyższego pomyślnie ukończonego poziomu kształcenia | |
| HATYEAR | Rok, w którym pomyślnie ukończono najwyższy poziom kształcenia | ||
| DROPEDUC | Nieukończone formalne kształcenie lub szkolenie | ||
| DROPEDUCLEVEL | Poziom nieukończonego formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
| Wykształcenie rodziców | HATFATHER | Poziom wykształcenia ojca respondenta | |
| HATMOTHER | Poziom wykształcenia matki respondenta | ||
| Umiejętności (według respondenta) | LANGMOTH1 | Kod pierwszego języka ojczystego | |
| LANGMOTH2 | Kod drugiego języka ojczystego | ||
| LANGUSED | Używane języki inne niż ojczyste | ||
| LANGUSED_1 | Kod pierwszego języka | ||
| LANGUSED_2 | Kod drugiego języka | ||
| LANGUSED_3 | Kod trzeciego języka | ||
| LANGUSED_4 | Kod czwartego języka | ||
| LANGUSED_5 | Kod piątego języka | ||
| LANGUSED_6 | Kod szóstego języka | ||
| LANGUSED_7 | Kod siódmego języka | ||
| LANGBEST1 | Pierwszy najlepiej znany język inny niż język ojczysty | ||
| LANGLEVEL1 | Poziom pierwszego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | ||
| LANGBEST2 | Drugi najlepiej znany język inny niż język ojczysty | ||
| LANGLEVEL2 | Poziom drugiego najlepiej znanego języka innego niż język ojczysty | ||
| 04. Współczynnik aktywności zawodowej - 7 zbieranych zmiennych | Główny status na rynku pracy (samoocena) | MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) |
| Podstawowe cechy wykonywanej pracy | FTPT | Główna praca w pełnym lub niepełnym wymiarze czasu pracy (samoocena) | |
| JOBSTAT | Status zatrudnienia w głównej pracy | ||
| JOBISCO | Zawód w głównej pracy | ||
| LOCNACE | Działalność gospodarcza jednostki lokalnej w głównej pracy | ||
| Czas trwania umowy | PERMJOB | Rodzaj umowy w głównym miejscu pracy | |
| Wielkość zakładu pracy | LOCSIZEFIRM | Wielkość jednostki lokalnej w głównej pracy | |
| 05. Staż pracy, historia pracy i wcześniejsze doświadczenie zawodowe - 2 zbierane zmienne | Rozpoczęcie pracy | EMP12M | Zatrudnienie w dowolnym momencie w okresie ostatnich 12 miesięcy |
| JOBTIME | Rok rozpoczęcia pracy dla obecnego pracodawcy lub jako osoba pracująca na własny rachunek w głównej pracy | ||
| 06. Uczestnictwo w kształceniu i szkoleniu - 196 zbieranych zmiennych | Dostęp do informacji na temat możliwości uczenia się oraz poradnictwa (12 miesięcy) | SEEKINFO | Osoba szukała informacji na temat możliwości nauki w okresie ostatnich 12 miesięcy (formalnego i pozaformalnego kształcenia i szkolenia) |
| GUIDE | Poradnictwo na temat uczenia się uzyskane od instytucji/organizacji w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
| GUIDE_1 | Doradztwo/porady na temat możliwości uczenia się (w tym wsparcie w poszukiwaniu informacji i ubieganiu się o możliwości uczenia się) | ||
| GUIDE_2 | Badanie/ocena indywidualnych potrzeb w zakresie uczenia się w oparciu o testy kompetencji zawodowych lub wywiady | ||
| GUIDE_3 | Porady/pomoc dotyczące procedury walidacji/uznawania umiejętności, kompetencji lub wcześniejszej nauki | ||
| GUIDESOURCE | Źródło poradnictwa na temat uczenia się uzyskanego w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
| GUIDESOURCE_1 | Instytucje kształcenia lub szkolenia (szkoła, szkoła wyższa, uniwersytet, ośrodek kształcenia i szkolenia zawodowego, instytucja kształcenia dorosłych, ośrodek walidacji itp.) | ||
| GUIDESOURCE_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
| GUIDESOURCE_3 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
| GUIDESOURCE_4 | Inne instytucje/organizacje | ||
| GUIDEINTER | Rodzaj interakcji wykorzystywany do uzyskania poradnictwa na temat uczenia się w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
| GUIDEINTER_1 | Interakcja z osobą: twarzą w twarz, przez Skype, telefon, e-mail, specjalne strony internetowe itp. | ||
| GUIDEINTER_2 | Interakcja bez udziału osoby: boty/roboty internetowe, automatyczne aplikacje online, o ile umożliwiają interakcję | ||
| Uczestnictwo w kształceniu formalnym (12 miesięcy) | FED | Uczestnictwo w formalnym kształceniu i szkoleniu (student/uczeń lub uczeń zawodu) w okresie ostatnich 12 miesięcy | |
| FEDNUM | Liczba działań z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
| Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | FEDSTARTYEAR | Rok rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | |
| FEDSTARTMONTH | Miesiąc rozpoczęcia ostatnich działań z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDMAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDLEVEL | Poziom ostatniego działania z zakresu formalnego kształcenia lub szkolenia | ||
| FEDCOMP | Ukończenie ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDFIELD | Dziedzina ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDWORKTIME | Ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDPLACE | Miejsce ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
| FEDONMAT | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDONTEA | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDONPAR | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDREASON | Powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | |
| FEDREASON_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
| FEDREASON_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
| FEDREASON_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
| FEDREASON_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
| FEDREASON_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
| FEDREASON_05 | Uczestnictwo było obowiązkowe | ||
| FEDREASON_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
| FEDREASON_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
| FEDREASON_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
| FEDREASONMAIN | Główne powody uczestnictwa w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego | ||
| Opłaty i liczba godzin nauki w ostatnim działaniu z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDNBHOURS | Liczba godzin nauczania w ramach ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
| FEDPAID | Opłata za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDPAIDBY | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za ostatnie działanie z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDPAIDBY_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
| FEDPAIDBY_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
| FEDPAIDBY_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
| FEDPAIDBY_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
| Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego (12 miesięcy) | FEDUSEA | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | |
| FEDOUTCOME | Rezultaty ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| FEDOUTCOME_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
| FEDOUTCOME_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
| FEDOUTCOME_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
| FEDOUTCOME_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
| FEDOUTCOME_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
| FEDOUTCOME_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
| FEDOUTCOME_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
| FEDOUTCOMEMAIN | Główny rezultat ostatniego działania z zakresu kształcenia formalnego | ||
| Uczestnictwo w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFE | Uczestnictwo w pozaformalnym kształceniu i szkoleniu w ciągu ostatnich 12 miesięcy | |
| NFECOURSE | Kursy | ||
| NFEWORKSHOP | Warsztaty i seminaria | ||
| NFEGUIDEDJT | Nadzorowane zdobywanie kwalifikacji w trakcie pracy | ||
| NFELESSON | Lekcje prywatne | ||
| NFENUM | Liczba działań z zakresu pozaformalnego kształcenia i szkolenia | ||
| Działania z zakresu kształcenia pozaformalnego - informacje szczegółowe (12 miesięcy) | NFEACT01_TYPE | Rodzaj pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
| NFEACT01_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT01_PURP | Cel pierwszego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT01_WORKTIME | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| NFEACT01_PAIDBY | Pierwsze działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
| NFEACT02_TYPE | Rodzaj drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT02_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT02_PURP | Cel drugiego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT02_WORKTIME | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| NFEACT02_PAIDBY | Drugie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
| NFEACT03_TYPE | Rodzaj trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT03_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT03_PURP | Cel trzeciego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT03_WORKTIME | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| NFEACT03_PAIDBY | Trzecie działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
| NFEACT04_TYPE | Rodzaj czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT04_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT04_PURP | Cel czwartego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT04_WORKTIME | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| NFEACT04_PAIDBY | Czwarte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
| NFEACT05_TYPE | Rodzaj piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT05_MAINSTAT | Główny status na rynku pracy (samoocena) na początku piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT05_PURP | Cel piątego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEACT05_WORKTIME | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego podczas płatnych godzin pracy | ||
| NFEACT05_PAIDBY | Piąte działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego częściowo lub całkowicie opłacane przez pracodawcę lub przyszłego pracodawcę | ||
| NFERAND1 | Kod pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFERAND1_TYPE | Rodzaj pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEFIELD1 | Dziedzina pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPROVIDER1 | Dostawca pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFECERT1 | Świadectwo wydane po zakończeniu pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFERAND2 | Kod drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFERAND2_TYPE | Rodzaj drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEFIELD2 | Dziedzina drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPROVIDER2 | Dostawca drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFECERT2 | Świadectwo wydane po zakończeniu drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFEPLACE1 | Miejsce pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
| NFEONMAT1 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEONTEA1 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEONPAR1 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPLACE2 | Miejsce drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEONMAT2 | Dostarczanie przez internet materiałów dydaktycznych na potrzeby drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEONTEA2 | Interakcje przez internet z pracownikami dydaktycznymi w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEONPAR2 | Interakcje przez internet z innymi uczestnikami w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Powody uczestnictwa w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFEINITIA1 | Inicjator pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
| NFEREASON1 | Powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEREASON1_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
| NFEREASON1_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
| NFEREASON1_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
| NFEREASON1_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
| NFEREASON1_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
| NFEREASON1_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | ||
| NFEREASON1_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | ||
| NFEREASON1_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
| NFEREASON1_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
| NFEREASON1_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
| NFEREASON1_10 | Powody zdrowotne | ||
| NFEREASON1_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | ||
| NFEREASONMAIN1 | Główne powody uczestnictwa w pierwszym losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEINITIA2 | Inicjator drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEREASON2 | Powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEREASON2_01a | W celu lepszego wykonywania pracy | ||
| NFEREASON2_01b | W celu poprawy perspektyw zawodowych | ||
| NFEREASON2_02 | W celu zmniejszenia ryzyka utraty pracy | ||
| NFEREASON2_03 | W celu zwiększenia możliwości znalezienia pracy lub zmiany pracy/zawodu | ||
| NFEREASON2_04 | W celu rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej | ||
| NFEREASON2_13 | Z powodu zmian organizacyjnych lub technologicznych w miejscu pracy | ||
| NFEREASON2_11 | Wymagane przez pracodawcę, przyszłego pracodawcę lub przepisy prawa | ||
| NFEREASON2_06_7 | W celu zwiększenia wiedzy/umiejętności dla zaspokojenia własnych potrzeb i ciekawości | ||
| NFEREASON2_08 | W celu uzyskania świadectwa | ||
| NFEREASON2_09 | W celu nawiązania nowych znajomości/dla przyjemności | ||
| NFEREASON2_10 | Powody zdrowotne | ||
| NFEREASON2_12 | W celu lepszego wykonywania pracy wolontariackiej | ||
| NFEREASONMAIN2 | Główne powody uczestnictwa w drugim losowo wybranym działaniu z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Opłaty i liczba godzin nauki w kształceniu pozaformalnym (12 miesięcy) | NFENBHOURS1 | Liczba godzin nauki w ramach pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
| NFEPAID1 | Opłata za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPAIDBY1 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za pierwsze losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPAIDBY1_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
| NFEPAIDBY1_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
| NFEPAIDBY1_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
| NFEPAIDBY1_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
| NFEPAIDVAL1 | Wydatki związane z pierwszym losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFENBHOURS2 | Liczba godzin nauki w ramach drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPAID2 | Opłata za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPAIDBY2 | Źródło finansowania częściowej lub pełnej opłaty za drugie losowo wybrane działanie z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEPAIDBY2_1 | Pracodawca lub przyszły pracodawca | ||
| NFEPAIDBY2_2 | Publiczne służby zatrudnienia | ||
| NFEPAIDBY2_3 | Inne instytucje publiczne lub prywatne | ||
| NFEPAIDBY2_4 | Członek gospodarstwa domowego lub krewny | ||
| NFEPAIDVAL2 | Wydatki związane z drugim losowo wybranym działaniem z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Rezultaty i wykorzystanie umiejętności zdobytych podczas działań z zakresu kształcenia pozaformalnego (12 miesięcy) | NFESKILLSMAIN1 | Główne umiejętności zdobyte podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | |
| NFEUSEA1 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEOUTCOME1 | Rezultaty pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEOUTCOME1_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
| NFEOUTCOME1_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
| NFEOUTCOME1_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
| NFEOUTCOME1_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
| NFEOUTCOME1_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
| NFEOUTCOME1_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
| NFEOUTCOME1_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
| NFEOUTCOMEMAIN1 | Główny rezultat pierwszego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFESKILLSMAIN2 | Główne umiejętności zdobyte podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEUSEA2 | Obecne wykorzystanie umiejętności lub wiedzy zdobytych podczas drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEOUTCOME2 | Rezultaty drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| NFEOUTCOME2_1 | Znalezienie (nowej) pracy | ||
| NFEOUTCOME2_3 | Wyższa pensja/wynagrodzenie | ||
| NFEOUTCOME2_2 | Awans na wyższe stanowisko | ||
| NFEOUTCOME2_4 | Nowe obowiązki służbowe | ||
| NFEOUTCOME2_5 | Lepsze wykonywanie obecnych obowiązków służbowych | ||
| NFEOUTCOME2_6 | Korzyści osobiste (nawiązanie nowych znajomości, odświeżenie lub zdobycie umiejętności w zakresie tematów ogólnych lub szczegółowych itp.) | ||
| NFEOUTCOME2_7 | Nie osiągnięto jeszcze rezultatów | ||
| NFEOUTCOMEMAIN2 | Główny rezultat drugiego losowo wybranego działania z zakresu uczenia się pozaformalnego | ||
| Przeszkody w uczestnictwie w kształceniu i szkoleniu (12 miesięcy) | WANT | Chęć (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | |
| NONEED | Brak potrzeby (dalszego) kształcenia i szkolenia | ||
| DIFFTYPE | Powody braku (większego) uczestnictwa w formalnym lub pozaformalnym kształceniu i szkoleniu | ||
| DIFFTYPE_01 | Warunki wstępne | ||
| DIFFTYPE_02 | Koszt | ||
| DIFFTYPE_03a | Brak wsparcia ze strony pracodawcy | ||
| DIFFTYPE_03b | Brak wsparcia ze strony służb publicznych | ||
| DIFFTYPE_04 | Harmonogram | ||
| DIFFTYPE_05 | Odległość | ||
| DIFFTYPE_07 | Obowiązki rodzinne | ||
| DIFFTYPE_08a | Zdrowie | ||
| DIFFTYPE_08b | Wiek | ||
| DIFFTYPE_09 | Inne powody osobiste | ||
| DIFFTYPE_10 | Brak (oferty) odpowiedniego kształcenia lub szkolenia | ||
| DIFFTYPE_12 | Złe doświadczenia związane z wcześniejszą nauką | ||
| DIFFTYPE_13 | Brak wolnych miejsc | ||
| DIFFTYPE_14 | Zbyt mała liczba zarejestrowanych uczestników | ||
| DIFFMAIN | Główny powód braku (większego) uczestnictwa w kształceniu i szkoleniu | ||
| Uczenie się nieformalne | INF | Uczestnictwo w uczeniu się nieformalnym w okresie ostatnich 12 miesięcy | |
| INFFAMILY | Uczenie się od członka rodziny, przyjaciela lub współpracownika | ||
| INFMATERIAL | Uczenie się z wykorzystaniem materiałów drukowanych (książek, czasopism branżowych itp.) | ||
| INFDEVICE | Uczenie się z wykorzystaniem urządzeń elektronicznych (z dostępem do internetu lub bez) | ||
| INFMUSEUM | Uczenie się podczas wizyt z przewodnikiem w muzeach, obiektach historycznych, przyrodniczych lub przemysłowych | ||
| INFLIBRARIES | Uczenie się w ośrodkach edukacyjnych (m.in. w bibliotekach) | ||
| INFPURP | Cel uczenia się nieformalnego w okresie ostatnich 12 miesięcy | ||
| 07. Zdrowie: stan zdrowia i niepełnosprawność, dostęp do opieki zdrowotnej, jej dostępność i korzystanie z niej oraz uwarunkowania zdrowia - 2 zbierane zmienne | Niepełnosprawność i inne elementy minimalnego europejskiego modułu zdrowia | GENHEALTH | Samoocena ogólnego stanu zdrowia |
| GALI | Ograniczenia w codziennej aktywności spowodowane problemami zdrowotnymi (globalny wskaźnik ograniczeń w codziennej aktywności - GALI) | ||
| 08. Dochody, spożycie i elementy zasobności, w tym zadłużenie - 1 zbierana zmienna | Miesięczne dochody gospodarstwa domowego ogółem | HHINCOME | Bieżący miesięczny dochód netto gospodarstwa domowego |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
