Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 41 str. 11
Wersja aktualna od 2022-03-14
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 41 str. 11
Wersja aktualna od 2022-03-14
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

ROZPORZĄDZENIE DELEGOWANE KOMISJI (UE) 2022/247

z dnia 14 grudnia 2021 r.

zmieniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 w odniesieniu do danych dotyczących nowych pojazdów ciężkich, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie i przez producentów oraz w odniesieniu do procedury sprawozdawczej

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/956 z dnia 28 czerwca 2018 r. w sprawie monitorowania i sprawozdawczości w odniesieniu do emisji CO2 z nowych pojazdów ciężkich i zużycia paliwa przez takie pojazdy (1), w szczególności jego art. 11 ust. 1 lit. a) i d),

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

W części A załącznika I do rozporządzenia (UE) 2018/956 określono dane, które mają być monitorowane i zgłaszane przez państwa członkowskie w odniesieniu do nowych pojazdów ciężkich zarejestrowanych w Unii po raz pierwszy.

(2)

Aby zapewnić dogłębną analizę zgodnie z art. 10 rozporządzenia (UE) 2018/956, państwa członkowskie powinny monitorować i zgłaszać dane umożliwiające określenie konfiguracji osi pojazdu zgłaszanych pojazdów na podstawie liczby osi napędowych. Takie dane zapisuje się w pozycji 3 świadectwa zgodności nowo zarejestrowanego pojazdu ciężkiego.

(3)

Informacje te umożliwiłyby Komisji identyfikację pojazdów objętych zakresem danych zgłaszanych przez producentów zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) 2018/956 w oparciu o informacje przekazane przez państwa członkowskie, bez konieczności dodatkowej wymiany informacji z producentami.

(4)

W oparciu o doświadczenia zdobyte podczas przygotowywania sprawozdania zgodnie z art. 10 za rok sprawozdawczy 2019 oraz w celu zapewnienia dogłębnej analizy zgłoszonych danych w nadchodzących latach konieczne jest, aby producenci zgłaszali szczegółowe dane dotyczące zachowania poszczególnych części pojazdu podczas działania narzędzia symulacyjnego, zapisane w pliku "sum exec data file".

(5)

W załączniku II do rozporządzenia (UE) 2018/956 określono procedurę monitorowania i sprawozdawczości.

(6)

W oparciu o doświadczenia zdobyte w trakcie stosowania rozporządzenia (UE) 2018/956 Europejska Agencja Środowiska powinna mieć możliwość elastycznego dostosowywania struktury i charakteru baz danych do postępu technicznego i nie powinna być związana szczegółowymi ustaleniami technicznymi. Nazwy opisowe baz danych powinny zatem zostać usunięte z załącznika II.

(7)

Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (UE) 2018/956,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł 1

Zmiana rozporządzenia (UE) 2018/956

W załącznikach I i II do rozporządzenia (UE) 2018/956 wprowadza się zmiany zgodnie z załącznikiem do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł 2

Wejście w życie

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 14 grudnia 2021 r.

W imieniu Komisji

Ursula VON DER LEYEN

Przewodnicząca


(1) Dz.U. L 173 z 9.7.2018, s. 1.


ZAŁĄCZNIK

W załącznikach I i II do rozporządzenia (UE) 2018/956 wprowadza się następujące zmiany:

1)

w załączniku I wprowadza się następujące zmiany:

a)

w części A dodaje się lit. p) w brzmieniu:

"p)

w odniesieniu do pojazdów zarejestrowanych od dnia 1 lipca 2021 r. - liczba osi napędowych określona w pozycji 3 świadectwa zgodności.";

b)

w części B pkt 2 w tabeli wprowadza się następujące zmiany:

(i)

dodaje się pozycję w brzmieniu:

"102

W odniesieniu do pojazdów z datą przeprowadzenia symulacji od dnia 1 lipca 2021 r., plik »comma separated values file« z tą samą nazwą co plik »job file« i z rozszerzaniem.vsum, zawierający zagregowane wyniki w podziale na symulowany profil zadań i stan ładunku użytkowego (10)

Plik wygenerowany przez narzędzie symulacyjne, o którym mowa w art. 5 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2017/2400, w wersji graficznego interfejsu użytkownika (GUI)

plik »sum exec data file«"

(ii)

uwaga 10 otrzymuje brzmienie:

"(10)

Niniejsza pozycja nie jest podawana do wiadomości publicznej w Centralnym rejestrze danych dotyczących pojazdów ciężkich.";

2)

w załączniku II wprowadza się następujące zmiany:

a)

pkt 1.1 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:

"1.1.

Dane określone w załączniku I część A są przekazywane zgodnie z art. 4 przez punkt kontaktowy właściwego organu za pośrednictwem elektronicznego transferu danych do Europejskiej Agencji Środowiska (»Agencja«).";

b)

pkt 2.1 lit. c) otrzymuje brzmienie:

"c)

punkt kontaktowy odpowiedzialny za przekazywanie danych Agencji.";

c)

pkt 2.3 akapit pierwszy otrzymuje brzmienie:

"2.3.

Dane określone w załączniku I część B pkt 2 są przekazywane zgodnie z art. 5 ust. 1 przez punkt kontaktowy producenta za pośrednictwem elektronicznego transferu danych do Agencji.";

d)

pkt 3.3 otrzymuje brzmienie:

"3.3.

Jeżeli właściwy organ lub producent zidentyfikują błędy w przedłożonych danych, niezwłocznie powiadamiają o nich Komisję i Agencję, przesyłając sprawozdanie o błędzie Agencji oraz pocztą elektroniczną na adresy, o których mowa w pkt 1.1.".

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00