DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2022/344
z dnia 24 lutego 2022 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą (UE) 2020/1035 w celu uwzględnienia niektórych oszczędności CO2 wynikających z innowacji ekologicznych przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 przedsiębiorstwa Daimler AG i grupy Daimler AG
(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 964)
(Jedynie teksty w języku angielskim, czeskim, francuskim, irlandzkim, niderlandzkim, niemieckim, szwedzkim, węgierskim i włoskim są autentyczne)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 z dnia 17 kwietnia 2019 r. określające normy emisji CO2 dla nowych samochodów osobowych i dla nowych lekkich pojazdów użytkowych oraz uchylające rozporządzenia (WE) nr 443/2009 i (UE) nr 510/2011 (1), w szczególności jego art. 7 ust. 5 akapit drugi,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | W wyroku w sprawie T-359/19 (2) Sąd Unii Europejskiej stwierdził nieważność decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2019/583 (3) w odniesieniu do obliczenia za rok kalendarzowy 2017 średniego indywidualnego poziomu emisji CO2 oraz zapisanych oszczędności emisji CO2 wynikających z innowacji ekologicznych w odniesieniu do producenta Daimler AG i grupy Daimler AG. |
| (2) | Ponieważ średni indywidualny poziom emisji CO2 i oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych określone w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2020/1035 (4) były ustalone w ten sam sposób jak w decyzji wykonawczej (UE) 2019/583, należy skorygować wartości podane w tej decyzji. |
| (3) | Przy obliczaniu średniego indywidualnego poziomu emisji tych podmiotów w roku kalendarzowym 2018 należy uwzględnić oszczędności CO2 wynikające z innowacji ekologicznych poświadczone zgodnie z decyzją wykonawczą Komisji (UE) 2015/158 (5), zgłoszone przez państwa członkowskie i zweryfikowane przez przedsiębiorstwo Daimler AG i grupę Daimler AG. |
| (4) | Oszczędności emisji CO2 wynikające z innowacji ekologicznych zapisane w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 w odniesieniu do przedsiębiorstwa Daimler AG należy zatem zwiększyć o 0,429 g CO2/km, a w odniesieniu do grupy Daimler AG - o 0,428 g CO2/km. |
| (5) | Średni indywidualny poziom emisji CO2 i odległość do poziomu docelowego określone dla przedsiębiorstwa Daimler AG i grupy Daimler AG w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 zostały ponownie obliczone z uwzględnieniem wzrostu oszczędności wynikających z innowacji ekologicznych. Należy zatem dostosować odpowiednie pozycje. |
| (6) | Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2020/1035, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Zmiany w decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035
W załączniku I do decyzji wykonawczej (UE) 2020/1035 wprowadza się następujące zmiany:
| 1) | w tabeli 1 wpis dotyczący Daimler AG otrzymuje brzmienie:
|
Artykuł 2
Adresaci
Niniejsza decyzja skierowana jest do następujących producentów indywidualnych i grup producentów utworzonych zgodnie z art. 6 rozporządzenia (UE) 2019/631:
| 1) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 2) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 3) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 4) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 5) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 6) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 7) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 8) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 9) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 10) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 11) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 12) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 13) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 14) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 15) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 16) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 17) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 18) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 19) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 20) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 21) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 22) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 23) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 24) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 25) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 26) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 27) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 28) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 29) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 30) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 31) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 32) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 33) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 34) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 35) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 36) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 37) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 38) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 39) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 40) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 41) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 42) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 43) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 44) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 45) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 46) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 47) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 48) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 49) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 50) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 51) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 52) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 53) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 54) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 55) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 56) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 57) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 58) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 59) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 60) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 61) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 62) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 63) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 64) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 65) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 66) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 67) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 68) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 69) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 70) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 71) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 72) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 73) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 74) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 75) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 76) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 77) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 78) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 79) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 80) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 81) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 82) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 83) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 84) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 85) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 86) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 87) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 88) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 89) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 90) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 91) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 92) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 93) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 94) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 95) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 96) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 97) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 98) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 99) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 100) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 101) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 102) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 103) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 104) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 105) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 106) |
| |||||||
|
|
| |||||||
| 107) |
|
Sporządzono w Brukseli dnia 24 lutego 2022 r.
W imieniu Komisji
Frans TIMMERMANS
Wiceprzewodniczący wykonawczy
(1) Dz.U. L 111 z 25.4.2019, s. 13.
(2) Dz.U. C 452 z 8.11.2021, s. 21.
(3) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2019/583 z dnia 3 kwietnia 2019 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych w roku kalendarzowym 2017 oraz dla niektórych producentów należących do grupy Volkswagena w latach kalendarzowych 2014, 2015 i 2016 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 100 z 11.4.2019, s. 66).
(4) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2020/1035 z dnia 3 czerwca 2020 r. potwierdzająca lub zmieniająca wstępne obliczenia średnich indywidualnych poziomów emisji CO2 oraz docelowych indywidualnych poziomów emisji dla producentów samochodów osobowych i lekkich pojazdów użytkowych w roku kalendarzowym 2018 zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/631 (Dz.U. L 227 z 16.7.2020, s. 37).
(5) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/158 z dnia 30 stycznia 2015 r. w sprawie zatwierdzenia dwóch wysokosprawnych alternatorów Robert Bosch GmbH jako technologii innowacyjnych umożliwiających redukcję emisji CO2 pochodzących z samochodów osobowych na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 443/2009 (Dz.U. L 26 z 31.1.2015, s. 31).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
