Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 292 str. 50
Wersja aktualna od 2022-11-08
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2022 nr 292 str. 50
Wersja aktualna od 2022-11-08
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA RADY (UE) 2022/2199

z dnia 8 listopada 2022 r.

w sprawie stanowiska, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii Europejskiej na forum Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej w odniesieniu do przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023

RADA UNII EUROPEJSKIEJ,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 91 i art. 100 ust. 2 w związku z art. 218 ust. 9,

uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową (1) (TWT) został podpisany przez Unię zgodnie z decyzją Rady (UE) 2017/1937 (2). W dniu 4 marca 2019 r. został on zatwierdzony w imieniu Unii decyzją Rady (UE) 2019/392 (3). Wszedł w życie w dniu 1 maja 2019 r.

(2)

Zgodnie z art. 35 TWT Regionalny Komitet Sterujący Wspólnoty Transportowej (zwany dalej "Komitetem Sterującym") przyjmuje corocznie budżet Wspólnoty Transportowej. Art. 35 TWT uprawnia również Komitet Sterujący do przyjmowania decyzji określających procedurę na potrzeby wykonania budżetu.

(3)

Komitet Sterujący ma przyjąć decyzję w sprawie budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023 na ostatnim posiedzeniu w 2022 r.

(4)

Proponowany budżet Wspólnoty Transportowej na rok 2023 jest niezbędny do właściwego funkcjonowania organów Wspólnoty Transportowej. Pokrywa on koszty zasobów ludzkich, podróży, sprzętu informatycznego i oprogramowania komputerowego, a także wydatki operacyjne, takie jak analizy, budowanie zdolności, pomoc techniczna oraz organizacja konferencji i spotkań.

(5)

Należy ustalić stanowisko, jakie powinno zostać zajęte w imieniu Unii na forum Komitetu Sterującego dotyczące decyzji w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023, ponieważ przedmiotowa decyzja, która jest niezbędna do funkcjonowania Stałego Sekretariatu Wspólnoty Transportowej, będzie wiążąca dla Unii,

(6)

Stanowisko Unii na forum Komitetu Sterującego powinno zatem opierać się na załączonym projekcie decyzji,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Podstawę stanowiska, jakie ma zostać zajęte w imieniu Unii na forum Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej ("Komitetu Sterującego") w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023, stanowi projekt decyzji Komitetu Sterującego dołączony do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Niniejsza decyzja wchodzi w życie z dniem jej przyjęcia.

Sporządzono w Brukseli dnia 8 listopada 2022 r.

W imieniu Rady

Przewodniczący

Z. STANJURA


(1) Dz.U. L 278 z 27.10.2017, s. 3.

(2) Decyzja Rady (UE) 2017/1937 z dnia 11 lipca 2017 r. w sprawie podpisania, w imieniu Unii Europejskiej, i tymczasowego stosowania Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową (Dz.U. L 278 z 27.10.2017, s. 1).

(3) Decyzja Rady (UE) 2019/392 z dnia 4 marca 2019 r. w sprawie zawarcia w imieniu Unii Europejskiej Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową (Dz.U. L 71 z 13.3.2019, s. 1).


PROJEKT

DECYZJA nr … /2022 REGIONALNEGO KOMITETU STERUJĄCEGO WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ

z dnia …

w sprawie przyjęcia budżetu Wspólnoty Transportowej na rok 2023

REGIONALNY KOMITET STERUJĄCY WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Transportową (1), w szczególności jego art. 24 ust. 1 i art. 35,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Budżet Wspólnoty Transportowej na rok 2023, dołączony do niniejszej decyzji, zostaje niniejszym przyjęty.

Artykuł 2

1. Zgodnie z art. 10 ust. 1 zasad finansowych i procedur audytu mających zastosowanie do Wspólnoty Transportowej, środki przydzielone na daną linię budżetową w budżecie na 2023 r. mogą zostać wykorzystane do celów związanych z przypisaniem do innej linii budżetowej, do maksymalnej łącznej wysokości 10 % środków z poprzedniej linii budżetowej. Nie ma to zastosowania do linii budżetowej dotyczącej zasobów ludzkich.

2. Środki przeniesione w celu pokrycia zobowiązań podpisanych na koniec 2022 r., jak określono w dołączonym budżecie, nie kwalifikują się do wykorzystania, o którym mowa w ust. 1. Nie mogą być one brane pod uwagę przy określaniu maksymalnej kwoty odpowiadającej limitowi 10 %, o którym mowa w tych przepisach.

Artykuł 3

Środki, na które nie zaciągnięto zobowiązań do końca roku budżetowego 2022, zostają anulowane i zwrócone stronom zgodnie z wartościami procentowymi określonymi w załączniku V do Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Transportową oraz faktycznie wpłaconymi wkładami.

Sporządzono w …. dnia …

W imieniu

Regionalnego Komitetu Sterującego Wspólnoty Transportowej

Przewodniczący


(1) Dz.U. UE L 278 z 27.10.2017, s. 3.


BUDŻET WSPÓLNOTY TRANSPORTOWEJ NA ROK 2023

Linia budżetowa

Kwota

(w EUR)

1.

Stały Sekretariat

1.1.

Zasoby ludzkie

1 502 097

1.2.

Koszty podróży

119 220

1.3.

Koszty biurowe, sprzęt i oprogramowanie

64 150

1.4.

Inne koszty i usługi, w tym:

-

usługi zlecane na zewnątrz i inne usługi (audyt, eksponowanie, szkolenie pracowników, opłaty bankowe)

-

koszty posiedzeń i konferencji

-

koszty technologii informacyjnych i komunikacji

-

koszty rekrutacji personelu

543 117

1.5.

Analizy, pomoc techniczna na rzecz wspierania wdrażania dorobku prawnego UE i planów działania (1)

730 000

-

w tym nowe kredyty

510 000

-

w tym przeniesione środki budżetowe odpowiadające zobowiązaniom podpisanym na koniec 2022 r., w odniesieniu do których płatności są wymagalne w 2023 r.

220 000

2.

Rada Ministerialna

2.1.

Koszty posiedzeń i konferencji

28 000

3.

Regionalny Komitet Sterujący

3.1.

Koszty posiedzeń i konferencji

18 560

4.

Komitety techniczne

4.1.

Koszty posiedzeń i konferencji

177 300

5.

Forum socjalne

5.1.

Koszty posiedzeń i konferencji

10 800

6.

Komitet Budżetowy

6.1.

Koszty posiedzeń i konferencji

5 720

Nowe kredyty ogółem (bez rezerwy budżetowej)

2 978 964

Rezerwa budżetowa (ok. 3 % nowych kredytów)

81 036

Nowe kredyty ogółem

3 060 000

Środki przeniesione z 2022 r. ogółem

220 000

Suma całkowita

3 280 000

Wkład UE (80 % nowych kredytów)

2 448 000

Wkład Stron z Europy Południowo-Wschodniej (20 % nowych kredytów: załącznik V do Traktatu usanawiającego Wspólnotę Transportową określa wkłady poszczególnych państw)

612 000


(1) Kwota ogółem ma zostać określona po zakończeniu postępowań o udzielenie zamówienia i umów o świadczenie usług podpisanych w trzecim kwartale 2022 r.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00