Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
idź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
description

Akt prawny

Akt prawny
obowiązujący
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 68 str. 96
Wersja aktualna od 2023-03-06
Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej, L rok 2023 nr 68 str. 96
Wersja aktualna od 2023-03-06
Akt prawny
obowiązujący
ZAMKNIJ close

Alerty

DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2023/468

z dnia 25 listopada 2022 r.

zmieniająca decyzję 2007/116/WE w zakresie wprowadzenia dodatkowego zarezerwowanego numeru zaczynającego się na 116

(notyfikowana jako dokument nr C(2022) 8407)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1972 z dnia 11 grudnia 2018 r. ustanawiającą Europejski kodeks łączności elektronicznej (1), w szczególności jej art. 93 ust. 8,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1)

Decyzja Komisji 2007/116/WE (2) ustanawia procedurę rezerwowania numerów krajowych na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym. Załącznik do tej decyzji zawiera wykaz numerów należących do tego zakresu oraz usług, dla których każdy z nich jest zarezerwowany.

(2)

Komisja uznała nową usługę - telefon zaufania dla ofiar przemocy wobec kobiet - za usługę o walorze społecznym, która może korzystać z zarezerwowanego numeru. Z tych powodów do załącznika do decyzji 2007/116/WE należy wprowadzić zmiany w celu wprowadzenia dodatkowego zarezerwowanego numeru 116 016.

(3)

W związku z powyższym należy odpowiednio zmienić decyzję 2007/116/WE.

(4)

Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu ds. Łączności,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł 1

Załącznik do decyzji 2007/116/WE zastępuje się załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł 2

Państwa członkowskie podejmują wszelkie niezbędne środki w celu zagwarantowania, by od dnia 30 kwietnia 2023 r. właściwy krajowy organ regulacyjny mógł przydzielać numer dodany do znajdującego się w załączniku wykazu numerów zarezerwowanych na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym.

Artykuł 3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 25 listopada 2022 r.

W imieniu Komisji

Helena DALLI

Członek Komisji


(1) Dz.U. L 321 z 17.12.2018, s. 36.

(2) Decyzja Komisji 2007/116/WE z dnia 15 lutego 2007 r. w sprawie rezerwacji krajowego zakresu numeracyjnego zaczynającego się na „116" na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym (Dz.U. L 49 z 17.2.2007, s. 30).


ZAŁĄCZNIK

Wykaz numerów zarezerwowanych na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym

Numer

Usługi, dla których numer jest zarezerwowany

Szczególne warunki związane z prawem do posługiwania się tym numerem

116 000

Rodzaj usługi:

Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci

Opis:

Usługa polega na: a) przyjmowaniu zgłoszeń w sprawie zaginionych dzieci i przekazywaniu informacji policji; b) oferowaniu wskazówek i wsparcia dla osób odpowiedzialnych za zaginione dziecko; c) udzielaniu wsparcia w dochodzeniu.

Usługa jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju).

116 006

Rodzaj usługi:

Telefon zaufania dla ofiar przestępstw

Opis:

Usługa umożliwia ofiarom przestępstw uzyskanie wsparcia emocjonalnego w takich sytuacjach, uzyskanie informacji o przysługujących prawach i sposobach dochodzenia takich praw, oraz skierowanie do odpowiednich organizacji. Telefon zaufania w szczególności udziela informacji na temat: a) lokalnych procedur policyjnych i procedur postępowania w sprawach kryminalnych; b) możliwości uzyskania odszkodowania i spraw związanych z ubezpieczeniem. Telefon zaufania udziela również wsparcia w zakresie poszukiwania innych środków pomocy dotyczących ofiar przestępstw.

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, aby informacja na temat jej dostępności była łatwo dostępna publicznie, oraz zapewnić osobom dzwoniącym w czasie niedostępności usługi informację o tym, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

116 016

Rodzaj usługi:

Telefon zaufania dla ofiar przemocy wobec kobiet

Opis:

Usługa umożliwia ofiarom przemocy wobec kobiet uzyskanie pomocy i wsparcia, uzyskanie informacji o przysługujących prawach i sposobach dochodzenia takich praw, oraz skierowanie do odpowiednich organizacji.

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, aby informacja na temat jej dostępności była łatwo dostępna publicznie, oraz zapewnić osobom dzwoniącym w czasie niedostępności usługi informację o tym, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

116 111

Rodzaj usługi:

Telefon zaufania dla dzieci

Opis:

Usługa służy pomocą dzieciom potrzebującym opieki i ochrony i łączy je z odpowiednimi usługami i zasobami; zapewnia ona dzieciom możliwość wyrażenia ich trosk, rozmowy o sprawach bezpośrednio ich dotyczących i nawiązania kontaktu w sytuacji kryzysowej.

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, aby informacja na temat jej dostępności była łatwo dostępna publicznie, oraz zapewnić osobom dzwoniącym w czasie niedostępności usługi informację o tym, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

116 117

Rodzaj usługi:

Usługa medyczna na żądanie w przypadkach innych niż nagłe

Opis:

Usługa kieruje rozmówców do pomocy medycznej odpowiedniej dla ich pilnych potrzeb, które nie stanowią jednak zagrożenia dla życia, w szczególności poza normalnymi godzinami pracy, w weekendy lub dni ustawowo wolne od pracy, ale nie tylko w tych porach. Rozmówca uzyskuje połączenie z wykwalifikowanym operatorem mającym dostęp do odpowiedniego wsparcia lub bezpośrednie połączenie z lekarzem lub innym pracownikiem medycznym.

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, aby informacja na temat jej dostępności była łatwo dostępna publicznie, oraz zapewnić osobom dzwoniącym w czasie niedostępności usługi informację o tym, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

116 123

Rodzaj usługi:

Telefon wsparcia emocjonalnego

Opis:

Usługa pozwala rozmówcy na skorzystanie z autentycznego kontaktu międzyludzkiego opartego na słuchaniu bez dokonywania oceny. Usługa oferuje wsparcie emocjonalne rozmówcom cierpiącym na samotność, będącym w stanie kryzysu emocjonalnego albo rozważającym popełnienie samobójstwa.

Jeżeli usługa nie jest stale dostępna (tzn. 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, na terenie całego kraju), usługodawca musi zapewnić, aby informacja na temat jej dostępności była łatwo dostępna publicznie, oraz zapewnić osobom dzwoniącym w czasie niedostępności usługi informację o tym, kiedy usługa będzie ponownie dostępna.

* Autentyczne są wyłącznie dokumenty UE opublikowane w formacie PDF w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Treść przypisu ZAMKNIJ close
Treść przypisu ZAMKNIJ close
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00