ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2024/2392
z dnia 10 września 2024 r.
zmieniające rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/191 nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych elementów złącznych z żeliwa lub stali pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej w związku z przyjęciem wniosku o przyznanie statusu nowego producenta eksportującego
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe”), w szczególności jego art. 9,
uwzględniając rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2022/191 z dnia 16 lutego 2022 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz niektórych elementów złącznych z żeliwa lub stali pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej (2) („rozporządzenie pierwotne”) , w szczególności jego art. 2,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
| (1) | 16 lutego 2022 r. rozporządzeniem pierwotnym Komisja nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz do Unii niektórych elementów złącznych z żeliwa lub stali („produkt objęty postępowaniem”) pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej („Chiny”). |
| (2) | W dochodzeniu, które doprowadziło do przyjęcia rozporządzenia pierwotnego („pierwotne dochodzenie”), wobec producentów eksportujących z Chin zastosowano kontrolę wyrywkową zgodnie z art. 17 rozporządzenia podstawowego. |
| (3) | Komisja nałożyła na przywóz produktu objętego postępowaniem od objętych próbą producentów eksportujących z Chin indywidualne stawki cła antydumpingowego wynoszące od 22,1 % do 48,8 %. Na współpracujących producentów eksportujących, którzy nie zostali włączeni do próby, nałożono stawkę cła w wysokości 39,6 %. Współpracujący producenci eksportujący nieobjęci próbą są wymienieni w załączniku do rozporządzenia pierwotnego. Ponadto na przywóz produktu objętego postępowaniem wyprodukowanego przez przedsiębiorstwa w Chinach, które się nie zgłosiły lub nie współpracowały w pierwotnym dochodzeniu, nałożono ogólnokrajową stawkę cła w wysokości 86,5 %. |
| (4) | Na podstawie art. 2 rozporządzenia pierwotnego art. 1 ust. 2 tego rozporządzenia może zostać zmieniony poprzez przyznanie nowemu producentowi eksportującemu stawki cła mającej zastosowanie wobec współpracujących przedsiębiorstw niewłączonych do próby, czyli stawki cła w wysokości 39,6 %, w przypadku gdy taki nowy producent eksportujący w Chinach dostarczy Komisji wystarczające dowody na to, że:
|
2. WNIOSEK O PRZYZNANIE STATUSU NOWEGO PRODUCENTA EKSPORTUJĄCEGO
| (5) | 25 września 2023 r. przedsiębiorstwo Suzhou DTFLOCK Precision Fastener Co., Ltd. („wnioskodawca”) przedłożyło Komisji wniosek o przyznanie statusu nowego producenta eksportującego („NEPT”), a zatem o zastosowanie względem niego stawki cła mającej zastosowanie do nieobjętych próbą współpracujących przedsiębiorstw w Chinach, twierdząc, że spełniło wszystkie warunki określone w art. 2 rozporządzenia pierwotnego („wniosek”). |
| (6) | W celu ustalenia, czy wnioskodawca spełnił warunki przyznania NEPT, jak określono w art. 2 rozporządzenia pierwotnego („warunki NEPT”), Komisja przesłała najpierw wnioskodawcy kwestionariusz, w którym zwróciła się o przedstawienie dowodów potwierdzających spełnienie warunków NEPT. Jednocześnie Komisja poinformowała o wniosku wnioskodawcy przemysł Unii i wezwała go do przedstawienia uwag. Przemysł Unii, reprezentowany przez European Industrial Fasteners Institute (Europejski Instytut Przemysłowych Elementów Złącznych), nie przedstawił uwag dotyczących spełnienia przez wnioskodawcę warunków NEPT. |
| (7) | Na podstawie analizy odpowiedzi wnioskodawcy na pytania zawarte w kwestionariuszu Komisja zwróciła się o dodatkowe informacje i dowody potwierdzające, które wnioskodawca przekazał. Po analizie dodatkowych dowodów Komisja sprawdziła informacje o spółce w internetowej bazie danych Orbis (3) oraz w chińskich bazach danych takich jak Quichacha (4) i Aliyun (5), porównując wszystkie dostępne informacje z publicznie dostępnymi informacjami w internecie. |
| (8) | Komisja przeprowadziła ponadto zdalną kontrolę krzyżową z wnioskodawcą 23 i 24 kwietnia 2024 r. Komisja starała się zweryfikować wszelkie informacje, które uznała za niezbędne do ustalenia, czy wnioskodawca spełnił warunki NEPT. |
3. ANALIZA WNIOSKU
| (9) | W odniesieniu do pierwszego warunku NEPT Komisja stwierdziła, że wnioskodawca nie dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. Komisja ustaliła, że wnioskodawca został założony w 2015 r., w tym samym roku uzyskał pozwolenie na wywóz, a wywóz produktu objętego postępowaniem do Unii rozpoczął w 2021 r. |
| (10) | Komisja zweryfikowała wszystkie operacje wywozu w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem i nie znalazła dowodów na wywóz produktu objętego postępowaniem do Unii przed 2021 r. W szczególności w rejestrze sprzedaży wnioskodawcy nie wykazano żadnych operacji wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie objętym pierwotnym dochodzeniem; rejestry wnioskodawcy w tym okresie były zgodne ze sprawozdaniami finansowymi przedsiębiorstwa. |
| (11) | W odniesieniu do drugiego warunku NEPT Komisja ustaliła, że wnioskodawca nie jest powiązany z żadnym producentem eksportującym w Chinach, który podlega środkom antydumpingowym wprowadzonym rozporządzeniem pierwotnym. |
| (12) | W odniesieniu do trzeciego warunku NEPT Komisja stwierdziła, że wnioskodawca dokonywał wywozu produktu objętego postępowaniem do Unii od marca 2021 r., a zatem po okresie objętym pierwotnym dochodzeniem. |
| (13) | Wnioskodawca przedstawił dokumenty potwierdzające dotyczące wysyłek znacznych ilości produktu objętego postępowaniem do Unii w okresie od lutego 2021 r. Komisja zweryfikowała to na podstawie sprawozdań finansowych wnioskodawcy podczas zdalnej kontroli krzyżowej. Komisja stwierdziła w związku z tym, że wnioskodawca spełnia trzeci warunek NEPT. |
| (14) | Na podstawie powyższego Komisja stwierdziła, że wnioskodawca spełnia wszystkie trzy warunki NEPT, jak określono w art. 2 rozporządzenia pierwotnego. W rezultacie wnioskodawca powinien zostać objęty cłem antydumpingowym w wysokości 39,6 %, stosowanym wobec współpracujących przedsiębiorstw niewłączonych do próby podczas pierwotnego dochodzenia. |
| (15) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2022/191. |
4. UJAWNIANIE USTALEŃ
| (16) | Wnioskodawca i przemysł Unii zostali poinformowani o istotnych faktach i ustaleniach, na podstawie których uznano, że wobec wnioskodawcy należy zastosować stawkę cła antydumpingowego mającą zastosowanie do przedsiębiorstw współpracujących nieobjętych próbą podczas dochodzenia pierwotnego. |
| (17) | Wszystkie zainteresowane strony, a mianowicie przemysł Unii i wnioskodawca, otrzymały możliwość zgłoszenia uwag. Nie otrzymano żadnych uwag. |
| (18) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W załączniku do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2022/191 po wierszu dotyczącym Suzhou YNK Fastener Co., Ltd. wprowadza się wiersz w brzmieniu:
| Państwo | Nazwa | Dodatkowy kod TARIC |
| „Chińska Republika Ludowa | Suzhou DTFLOCK Precision Fastener Co., Ltd. | 89CE” |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 września 2024 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21. ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/1036/oj.
(2) Dz.U. L 36 z 17.2.2022, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2022/191/oj.
(3) Orbis jest globalnym dostawcą danych dotyczących przedsiębiorstw, które to dane obejmują ponad 220 mln przedsiębiorstw na całym świecie. Dostarcza on przede wszystkim standardowych informacji na temat przedsiębiorstw prywatnych i struktur korporacyjnych.
(4) Qichacha jest prywatną, nastawioną na zysk chińską bazą danych będącą źródłem danych biznesowych, informacji kredytowych oraz analiz dotyczących przedsiębiorstw prywatnych i publicznych z siedzibą w Chinach, skierowaną do konsumentów i osób zajmujących się daną branżą zawodowo.
(5) Aliyun (znana również jako Alibaba Cloud) jest jednostką zależną grupy Alibaba. Świadczy usługi w chmurze na rzecz przedsiębiorstw internetowych i własnego ekosystemu handlu elektronicznego Alibaby oraz służy m.in. jako baza danych, która dostarcza konsumentom i osobom zajmującym się daną branżą zawodowo dane biznesowe, informacje kredytowe i inne rodzaje informacji na temat przedsiębiorstw prywatnych i publicznych z siedzibą w Chinach.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
