DECYZJA WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2025/322
z dnia 18 lutego 2025 r.
zmieniająca decyzję wykonawczą Komisji (UE) 2016/2323 ustanawiającą europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 z dnia 20 listopada 2013 r. w sprawie recyklingu statków oraz zmieniające rozporządzenie (WE) nr 1013/2006 i dyrektywę 2009/16/WE (1), w szczególności jego art. 16 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Art. 6 ust. 2 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 zobowiązuje właścicieli statków do zapewnienia, aby statki przeznaczone do recyklingu były poddawane recyklingowi wyłącznie w zakładach recyklingu statków wymienionych w europejskim wykazie zakładów recyklingu statków („europejski wykaz”) opublikowanym zgodnie z art. 16 ust. 2 tego rozporządzenia. |
| (2) | Europejski wykaz ustanowiono w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2016/2323 (2). |
| (3) | Zezwolenie dla NV Galloo Recycling Ghent, zakładu recyklingu statków zlokalizowanego w Belgii, wygasa w dniu 31 marca 2025 r. Komisja otrzymała od właściwych organów w Belgii informację, że zezwolenie na prowadzenie recyklingu statków udzielone temu zakładowi zostało przedłużone na okres pięciu lat przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Ponadto właściwe organy w Belgii poinformowały Komisję, że zakład NV Galloo Recycling Ghent zmienił nazwę na NV Galloo i zgłosił nowe maksymalne wymiary statków, które zakład ten może przyjąć. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu odzwierciedlenia tych zmian. |
| (4) | Zezwolenie dla Jatob Frederikshavn ApS, zakładu recyklingu statków zlokalizowanego w Danii, wygasa w dniu 9 marca 2025 r. Właściwe organy w Danii poinformowały Komisję, że zezwolenie na prowadzenie recyklingu statków udzielone temu zakładowi zostało przedłużone na okres pięciu lat przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Poinformowały również o zmianie maksymalnej rocznej wielkości recyklingu statków. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu odzwierciedlenia tych zmian. |
| (5) | Zezwolenie dla Les Recycleurs Bretons-Navaléo, zakładu recyklingu statków zlokalizowanego we Francji, wygasa w dniu 19 czerwca 2025 r. Komisja otrzymała od właściwych organów we Francji informację, że zezwolenie na prowadzenie recyklingu statków udzielone temu zakładowi zostało przedłużone na okres pięciu lat przed jego wygaśnięciem, zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Ponadto właściwe organy we Francji poinformowały Komisję o zmianach danych kontaktowych zakładu recyklingu statków Les Recycleurs Bretons-Navaléo oraz o nowych maksymalnych wymiarach statków, które zakład ten może przyjąć. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu odzwierciedlenia tych zmian. |
| (6) | Właściwe organy w Niderlandach poinformowały Komisję, że zakład recyklingu statków Sagro Aannemingsmaatschappij Zeeland B.V. zlokalizowany w Niderlandach uzyskał zezwolenie zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Niderlandy przedstawiły Komisji wszystkie informacje niezbędne, aby zakład ten włączyć do europejskiego wykazu. Ten zakład recyklingu statków należy zatem włączyć do europejskiego wykazu. |
| (7) | Wpis do europejskiego wykazu Galaksis N., zakładu recyklingu statków zlokalizowanego na Łotwie, wygasł w dniu 17 lipca 2024 r. Właściwe organy na Łotwie poinformowały Komisję o zmianie operatora zakładu recyklingu statków i zwróciły się o odpowiednie odzwierciedlenie zmiany nazwy zakładu, przy czym pozostałe warunki zezwolenia pozostają niezmienione. Ponieważ jednak zezwolenie na prowadzenie recyklingu statków zostało udzielone na czas nieokreślony, nie zostało ono wydane zgodnie z art. 14 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. W związku z tym nie należy uwzględniać wnioskowanych zmian, a Galaksis N. należy usunąć z europejskiego wykazu. |
| (8) | Zezwolenie dla UAB Vakarų refonda, zakładu recyklingu statków zlokalizowanego na Litwie, wygasa w dniu 30 kwietnia 2025 r., a właściwy organ na Litwie poinformował Komisję, że zezwolenie zostało cofnięte na wniosek zakładu. Ten zakład recyklingu statków należy zatem usunąć z europejskiego wykazu. |
| (9) | Wpis do europejskiego wykazu BLRT Refonda Baltic OÜ, zakładu recyklingu statków zlokalizowanego w Estonii, wygasa w dniu 15 lutego 2026 r. Właściwe organy w Estonii poinformowały Komisję o zmianie operatora zakładu recyklingu statków na Metruna OÜ i zwróciły się o odpowiednie odzwierciedlenie zmiany nazwy zakładu, przy czym pozostałe warunki zezwolenia pozostają niezmienione. Należy zatem zaktualizować europejski wykaz w celu odzwierciedlenia tej zmiany. |
| (10) | Zgodnie z art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Komisja otrzymała wniosek o włączenie do europejskiego wykazu zakładu recyklingu statków Temurtaşlar Gemi Söküm İthalat İhracat San. Ve Tic. A.Ş., zlokalizowanego w Turcji. Po przeanalizowaniu informacji i dowodów potwierdzających dostarczonych lub zgromadzonych zgodnie z art. 15 tego rozporządzenia Komisja uznaje, że zakład ten spełnia wymogi określone w art. 13 tego rozporządzenia, dotyczące prowadzenia recyklingu statków i umieszczenia w europejskim wykazie. Temurtaşlar Gemi Söküm İthalat İhracat San. Ve Tic. A.Ş. należy zatem włączyć do europejskiego wykazu. |
| (11) | Wpis do europejskiego wykazu Sök Denizcilik Tic. Ltd. Şti i Öge Gemi Söküm İth. İhr.Tİc. San. A.Ş., zakładów recyklingu statków zlokalizowanych w Turcji, wygasa w dniu 12 lutego 2025 r. Komisja otrzymała od tych zakładów informacje, że zamierzają one przedłużyć wpis w europejskim wykazie zgodnie z art. 15 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Po dokonaniu oceny informacji i dowodów potwierdzających dostarczonych i zgromadzonych zgodnie z art. 15 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, w tym w ramach inspekcji, Komisja uznaje, że zakłady te spełniają wymogi określone w art. 13 tego rozporządzenia, dotyczące prowadzenia recyklingu statków i umieszczenia w europejskim wykazie. Należy zatem przedłużyć włączenie tych zakładów recyklingu statków do europejskiego wykazu. |
| (12) | Wpis do europejskiego wykazu Ege Celik San. Ve Tic A.Ş., zakładu recyklingu statków zlokalizowanego w Turcji, wygasa w dniu 12 lutego 2025 r. Komisja otrzymała od tego zakładu informacje, że zamierza on przedłużyć wpis w europejskim wykazie zgodnie z art. 15 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013. Po dokonaniu oceny informacji i dowodów potwierdzających dostarczonych i zgromadzonych zgodnie z art. 15 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, w tym w ramach inspekcji, Komisja uznaje, że zakład nie spełnia niektórych wymogów art. 13 ust. 1 lit. e), f), g) oraz i). Zakład nie przedsięwziął odpowiednich środków w celu utrzymania integralności kadłuba, aby kontrolować wszelkie wycieki w strefie pływów. Zakład dokonał cięcia głównego kadłuba poniżej linii odwadniającej bez użycia wychwytywacza szlaki i postępował z odpadami na nabrzeżu nie mającym nieprzepuszczalnego podłoża. Zakład nie zastosował się również do własnych procedur mających na celu zapewnienie usunięcia potencjalnie łatwopalnych materiałów przed cięciem, co stanowiło duże zagrożenie dla bezpieczeństwa pracowników. Ege Celik San. Ve Tic A.Ş. należy zatem usunąć z europejskiego wykazu. |
| (13) | Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję wykonawczą (UE) 2016/2323. |
| (14) | Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią komitetu utworzonego na podstawie art. 25 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013, |
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Artykuł 1
Załącznik do decyzji wykonawczej (UE) 2016/2323 zastępuje się tekstem znajdującym się w załączniku do niniejszej decyzji.
Artykuł 2
Niniejsza decyzja wchodzi w życie trzeciego dnia po jej opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Sporządzono w Brukseli dnia 18 lutego 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 330 z 10.12.2013, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2013/1257/oj.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2016/2323 z dnia 19 grudnia 2016 r. ustanawiająca europejski wykaz zakładów recyklingu statków zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1257/2013 w sprawie recyklingu statków (Dz.U. L 345 z 20.12.2016, s. 119, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2016/2323/oj).
ZAŁĄCZNIK
„ZAŁĄCZNIK
Europejski wykaz zakładów recyklingu statków, o którym mowa w art. 16 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013
Część A
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwie członkowskim
| Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (1) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LDT masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (2) | Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu (3) | ||||||||||||||
| BELGIA | ||||||||||||||||||||
Tel. +32 (0)9/2512521 Email: peter.wyntin@galloo.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
|
| Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 34 000 (4) | 31 marca 2030 r. | ||||||||||||||
| DANIA | ||||||||||||||||||||
www.fayard.dk Tel. +45 75920000 Email: fayard@fayard.dk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zakład recyklingu statków jest regulowany zgodnie z mającym zastosowanie ustawodawstwem i z warunkami określonymi w pozwoleniu środowiskowym z 7 listopada 2018 r. wydanym przez gminę Kerteminde. Pozwolenie środowiskowe zawiera warunki dotyczące godzin pracy, specjalnych warunków eksploatacji, gospodarowania odpadami i ich składowania, a także warunek, zgodnie z którym działania muszą być prowadzone w suchym doku. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 916,34 (5) | 22 maja 2028 r. | ||||||||||||||
www.fornaes.com Tel. +45 86326393 Email: recycling@fornaes.dk | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
Pojemność brutto (GT): 10 000 | Gmina Norddjurs ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 30 000 (6) | 12 maja 2026 r. | ||||||||||||||
www.jatob.dk Tel. +45 86681689 Email: post@jatob.dk mathias@jatob.dk | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Gospodarowanie frakcjami odpadów i ich składowanie jest przedmiotem pozwolenia środowiskowego. Tymczasowe składowanie odpadów niebezpiecznych może odbywać się przez okres do jednego roku na terenie zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 20 000 (7) | 16 września 2029 r. | ||||||||||||||
www.modernamericanrecyclingservices.com/ Tel. +45 30307763 Email: kim@mars-eu.dk | Pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z dnia 9 marca 2018 r. i dodatku do pozwolenia środowiskowego z dnia 12 lipca 2022 r. wydanego przez gminę Frederikshavn. Gmina Frederikshavn ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. Zakład nie może przechowywać odpadów niebezpiecznych przez okres dłuższy niż rok. | Dorozumiane zatwierdzenie przy okresie przeglądu 14 dni. | 60 000 (8) | 27 stycznia 2028 r. | ||||||||||||||
www.smedegaarden.net Tel. +45 75128888 E-mail: m@smedegaarden.net | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
(*Jeśli długość > 170 m, wymagane jest dopuszczenie przez gminę Esbjerg) | Warunki, na jakich działa zakład recyklingu statków, zostały określone w pozwoleniu środowiskowym z 4 czerwca 2015 r. wydanym przez gminę Esbjerg. Gmina Esbjerg ma prawo do przekazania odpadów niebezpiecznych do zatwierdzonych pod kątem ochrony środowiska urządzeń odbiorczych. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 14 dni. | 20 000 (9) | 11 marca 2026 r. | ||||||||||||||
| ESTONIA | ||||||||||||||||||||
Tel. +372 610 2933 Faks: +372 6102444 Email: info@metruna.ee www.metruna.ee | Na wodzie przy nabrzeżu i w doku pływającym | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zezwolenie na składowanie odpadów nr KL-511809. Pozwolenie na gospodarowanie odpadami niebezpiecznymi nr 0546. Regulamin portu Vene-Balti, podręcznik recyklingu statków MSR-Refonda. System zarządzania środowiskowego, gospodarowanie odpadami EP 4.4.6-1-13 Zakład może poddawać recyklingowi wyłącznie te materiały niebezpieczne, na które otrzymał pozwolenie. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 30 dni | 0 (10) | 15 lutego 2026 r. | ||||||||||||||
| HISZPANIA | ||||||||||||||||||||
Tel. +34 944971552 Email: dina@dinascrapping.com www.redena.es | Wzdłuż burty statku, rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Dorozumiane zatwierdzenie. Właściwym organem w sprawie zatwierdzenia jest organ ds. ochrony środowiska wspólnoty autonomicznej, w której znajduje się zakład. | 2 086 (11) | 3 marca 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +34 630144416 Email: abarredo@ddr-vessels.com | Wzdłuż burty statku, rampa do demontażu | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia te są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Dorozumiane zatwierdzenie. Właściwym organem w sprawie zatwierdzenia jest organ ds. ochrony środowiska wspólnoty autonomicznej, w której znajduje się zakład. | 3 600 (12) | 28 lipca 2025 r. | ||||||||||||||
| FRANCJA | ||||||||||||||||||||
Tel. +33 (0)769791280 E-mail: patrick@demonaval-recycling.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 1 500 (13) | 21 września 2027 r. | ||||||||||||||
Tel. +33 (0)235951634 Email: normandie@baudelet.fr | Urządzenia pływające i pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
LDT: 7 000 | Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 7 730 (14) | 29 grudnia 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +33 (0)556905800 Email: maintenance@bordeaux-port.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 9 000 (15) | 27 września 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +33(0)2 98 03 29 98 Email: navaleo@navaleo.fr | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia środowiskowe zostały zdefiniowane w zezwoleniu wydanym przez prefekta. | Wyraźne zatwierdzenie - właściwym organem w zakresie decyzji zatwierdzającej jest Minister Środowiska. | 15 000 (16) | 24 maja 2026 r. | ||||||||||||||
| WŁOCHY | ||||||||||||||||||||
Tel. +39 (0)10251561 E-mail: segreteria@sgdp.it; sangiorgiodelporto@legalmail.it www.sgdp.it | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
Pojemność brutto (GT): 130 000 | Te ograniczenia i restrykcje są włączone do zintegrowanego pozwolenia środowiskowego. | Wyraźne zatwierdzenie | 38 564 (17) | 6 czerwca 2028 r. | ||||||||||||||
| LITWA | ||||||||||||||||||||
Tel. +370 (46)365776 Faks +370 (46) 365776 Email: uab.apk@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
Pojemność brutto (GT): 3 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-15/2015. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 1 500 (18) | 12 marca 2025 r. | ||||||||||||||
Tel. +370 68532607 Email: armar.uab@gmail.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju) | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
Pojemność brutto (GT): 1 500 | Zob. zezwolenie krajowe nr TL-KL.1-51/2017. | Wyraźne zatwierdzenie - pisemne powiadomienie w ciągu 30 dni roboczych | 3 910 (19) | 12 kwietnia 2027 r. | ||||||||||||||
| NIDERLANDY | ||||||||||||||||||||
Tel. +31 (0)181234353 Email: hein.mangroe@damen.com | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na suchy dok do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (20) | 21 maja 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +31 235581937 Email: info@decomamsterdam.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 17 500 (21) | 5 października 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +31 113352510 Email: info@hsd.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 30 000 (22) | 26 stycznia 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +31 113351710 Email: info@sagro.nl | Działania przygotowawcze wzdłuż nabrzeża, przeniesienie na ląd do złomowania | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na działalność; zezwolenie to zawiera ograniczenia i warunki dotyczące funkcjonowania w sposób przyjazny dla środowiska. | Wyraźne zatwierdzenie | 15 000 (23) | 27 września 2029 r. | ||||||||||||||
| NORWEGIA | ||||||||||||||||||||
Adres biura:
https://adrs.no/ | Wzdłuż burty statku, pochylnia, suchy dok/na wodzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2019.0501.T | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (24) | 20 lipca 2029 r. | ||||||||||||||
https://afgruppen.com/Decommissioning | Wzdłuż burty statku, wzdłuż nabrzeża | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2005.0038.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 31 000 (25) | 10 grudnia 2028 r. (26) | ||||||||||||||
Tel. +4790098185 www.greenyard.no | Suchy dok (obiekt zamknięty), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2018.0833.T. Duże operacje demontażu muszą być przeprowadzane w pomieszczeniach zamkniętych. Jedynymi operacjami demontażu i cięcia, które są dozwolone na zewnątrz, są drobne czynności umożliwiające wprowadzanie statków do obiektu zamkniętego. Więcej informacji można znaleźć w zezwoleniu. | Wyraźne zatwierdzenie | 30 000 (27) | 10 grudnia 2028 r. (28) | ||||||||||||||
www.kleven.no | Wzdłuż burty statku, pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2021.0011.T | Wyraźne zatwierdzenie | 0 (29) | 9 kwietnia 2026 r. | ||||||||||||||
Tel. +47 400 39 479 Email: knut@fosengjenvinning.no | Wzdłuż burty statku | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform lub statków stosowanych do wydobywania węglowodorów Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2006.0250.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 8 000 (30) | 10 grudnia 2028 r. (31) | ||||||||||||||
www.kvaerner.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2013.0111.T. | Wyraźne zatwierdzenie | 60 000 (32) | 10 grudnia 2028 r. (33) | ||||||||||||||
www.norscrap.no | Pływająca pochylnia. Ponadto opcjonalnie, w zależności od stopnia złożoności: 1. Demontaż przy nabrzeżu, a następnie złomowanie na nieprzepuszczalnych podłożach ze skutecznym systemem odprowadzającym. 2. Suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 150 m
| Zob. zezwolenie krajowe nr 2017.0864.T. Maksymalnie 8 000 LDT na pływającej pochylni Statki o przekraczające 8 000 LDT muszą zostać zdemontowane przy użyciu innej metody recyklingu. | Wyraźne zatwierdzenie | 25 000 (34) | 10 grudnia 2028 r. (35) | ||||||||||||||
| FINLANDIA | ||||||||||||||||||||
Tel. +358 244511 Email try@turkurepairyard.com | Wzdłuż burty statku, suchy dok | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Ograniczenia te są zawarte w krajowym pozwoleniu środowiskowym. | Wyraźne zatwierdzenie | 20 000 (36) | 14 grudnia 2025 r. | ||||||||||||||
| ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO - IRLANDIA PÓŁNOCNA | ||||||||||||||||||||
Tel. +44 (0)2890534189 Faks:+44 (0)2890458515 E-mail: Eoghan.Rainey@harland-wolff.com | Suchy dok i na wodzie w miejscu postoju | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
Nośność: 550 000 | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nr pozwolenia LN/20/11), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 12 000 (37) | 16 czerwca 2025 r. | ||||||||||||||
Część B
Zakłady recyklingu statków znajdujące się w państwach trzecich
| Nazwa zakładu | Metoda recyklingu | Rodzaj i wielkość statków, które można poddać recyklingowi | Ograniczenia i uwarunkowania w funkcjonowaniu zakładu recyklingu statków, w tym dotyczące gospodarowania odpadami niebezpiecznymi | Informacje na temat procedury wyraźnego lub dorozumianego zatwierdzenia planu recyklingu statku przez właściwy organ (38) | Maksymalna roczna wielkość recyklingu statków obliczona jako suma wyrażonej w LDT masy statków, które zostały poddane recyklingowi w danym roku w tym zakładzie (39) | Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu (40) | ||||||||||||
| TURCJA | ||||||||||||||||||
Tel. +90 2326182102 Email: info@anadolugs.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 111 823 (41) | 17 sierpnia 2028 r. | ||||||||||||
Tel. +90 232 618 21 07 - 08 - 09 Email: info@avsargemiltd.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform pływających Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 54 224 (42) | 2 grudnia 2025 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182220 Email: bms@bmsgemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform pływających Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 37 132 (43) | 17 sierpnia 2028 r. | ||||||||||||
Tel. +90 232 618 2118 Email: info@dortelgemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform pływających Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 41 268 (44) | 20 lipca 2029 r. | ||||||||||||
Tel. +90 232 618 20 11 Email: info@egegemi.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform pływających Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 34 986 (45) | 20 lipca 2029 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182030 Email: info@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 64 815 (46) | 10 grudnia 2028 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182065 Email: demtas@leyal.com.tr | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 57 275 (47) | 10 grudnia 2028 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182217 Email: gemisokum@kiliclar.com.tr www.kiliclarshiprecycling.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform pływających Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 16 711 (48) | 17 sierpnia 2028 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182105 Email: oge@ogegemi.com www.ogegemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 62 471 (49) | 22 lutego 2030 r. | ||||||||||||
Tel. +90 2326182092 Email: info@sokship.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 74 996 (50) | 22 lutego 2030 r. | ||||||||||||
Tel. +90 232 618 21 13 Email: info@aliagagemi.com | Na lądzie | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt posiada zezwolenie na demontaż statku, wydane przez Ministerstwo Środowiska, Urbanistyki Zmiany Klimatu, oraz świadectwo pozwolenia na demontaż statku wydane przez Ministerstwo Transportu i Infrastruktury, które zawiera ograniczenia i warunki dotyczące działania zakładu. | Dorozumiane zatwierdzenie przy maksymalnym okresie przeglądu 15 dni Plan recyklingu statku (SRP) jest częścią zestawu dokumentów, przeglądów oraz zezwoleń/pozwoleń, które są przedkładane właściwym organom w celu uzyskania zezwolenia na demontaż statku. SRP nie zostaje ani jednoznacznie zatwierdzony, ani odrzucony jako samodzielny dokument. | 12 340 (51) | 22 lutego 2030 r. | ||||||||||||
| ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO | ||||||||||||||||||
Tel. + 44 (0)1314543380; + 44 (0)7834658588 Email: Phil@dalesmarine.co.uk | Suchy dok i na wodzie w miejscu postoju | Statki zgodne z definicją w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 z wyjątkiem platform Maksymalne wymiary statku:
| Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nr pozwolenia WML/L/1157331), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 5 019 (52) | 22 maja 2027 r. | ||||||||||||
Tel. +44 (0)1397773840 Email: enquiries@kishornportltd.com alasdair@kishornportltd.com frank@fergusontransport.co.uk | Suchy dok | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku:
LDT: 26 448 | Obiekt jest autoryzowany na mocy pozwolenia na gospodarowanie odpadami (nry pozwoleń WML/L/1175043 Modification 01 i WML/L/1175043 Modification 02), które ogranicza działania i określa warunki dotyczące prowadzącego zakład. | Wyraźne zatwierdzenie | 38 148 (53) | 22 maja 2027 r. | ||||||||||||
| STANY ZJEDNOCZONE AMERYKI | ||||||||||||||||||
Tel. +1 956-831-2299 Email: chris.green@internationalshipbreaking.com robert.berry@internationalshipbreaking.com | Wzdłuż burty statku (na wodzie w miejscu postoju), pochylnia | Statki zgodne z definicją zawartą w art. 3 ust. 1 pkt 1 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013 Maksymalne wymiary statku: Długość: 366 m Szerokość: 48 m Zanurzenie: 9 m | Warunki, na jakich zezwala się zakładowi na prowadzenie działalności, są określone w zezwoleniach, świadectwach i upoważnieniach wydanych przez Agencję Ochrony Środowiska, Teksańską Komisję ds. Jakości Środowiska Naturalnego (Texas Commission of Environmental Quality), teksański Generalny Urząd Gruntów (General Land Office) oraz straż przybrzeżną Stanów Zjednoczonych. Amerykańska ustawa o kontroli substancji toksycznych zakazuje przywozu do Stanów Zjednoczonych statków pływających pod banderą państw trzecich i zawierających stężenia PCB wyższe niż 50 ppm. Zakład posiada dwie pochylnie do ostatecznego recyklingu statków (pochylnia wschodnia i zachodnia). Statki pływające pod banderą państw członkowskich UE poddaje się recyklingowi wyłącznie na pochylni wschodniej. | W prawie Stanów Zjednoczonych nie istnieje obecnie procedura związana z zatwierdzaniem planów recyklingu statków. | 120 000 (54) | 10 grudnia 2028 r. | ||||||||||||
(1) Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(2) Zgodnie z art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(3) Data, od której wygasa włączenie do europejskiego wykazu odpowiada dacie wygaśnięcia zezwolenia lub pozwolenia przyznanego zakładowi w państwie członkowskim.
(4) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(5) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 30 000 LDT rocznie.
(6) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(7) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 30 000 LDT rocznie.
(8) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 200 000 LDT rocznie.
(9) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 50 000 LDT rocznie.
(10) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 36 000 LDT rocznie.
(11) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 6 000 LDT rocznie.
(12) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(13) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 15 000 LDT rocznie.
(14) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 12 000 LDT rocznie.
(15) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 23 000 LDT rocznie.
(16) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 25 000 LDT rocznie.
(17) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(18) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(19) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 6 000 LDT rocznie.
(20) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(21) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 47 500 LDT rocznie.
(22) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(23) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 100 000 LDT rocznie.
(24) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(25) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 75 000 LDT rocznie.
(26) Tę datę wygaśnięcia ustala się w odniesieniu do okresu ważności wynoszącego pięć lat od daty wejścia w życie niniejszej decyzji.
(27) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(28) Tę datę wygaśnięcia ustala się w odniesieniu do okresu ważności wynoszącego pięć lat od daty wejścia w życie niniejszej decyzji.
(29) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 30 000 LDT rocznie.
(30) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 10 000 LDT rocznie.
(31) Tę datę wygaśnięcia ustala się w odniesieniu do okresu ważności wynoszącego pięć lat od daty wejścia w życie niniejszej decyzji.
(32) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 85 000 LDT rocznie.
(33) Tę datę wygaśnięcia ustala się w odniesieniu do okresu ważności wynoszącego pięć lat od daty wejścia w życie niniejszej decyzji.
(34) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 85 000 LDT rocznie.
(35) Tę datę wygaśnięcia ustala się w odniesieniu do okresu ważności wynoszącego pięć lat od daty wejścia w życie niniejszej decyzji.
(36) Zgodnie z przekazanymi informacjami teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 40 000 LDT rocznie.
(37) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 300 000 LDT rocznie.
(38) Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(39) Zgodnie z art. 32 ust. 1 lit. a) zdanie trzecie rozporządzenia (UE) nr 1257/2013.
(40) Zakład recyklingu statków znajdujący się w państwie trzecim jest włączony do europejskiego wykazu na okres pięciu lat od daty wejścia w życie odpowiedniej decyzji wykonawczej Komisji, która przewiduje włączenie tego zakładu do wykazu, chyba że określono inaczej.
(41) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 120 000 LDT rocznie.
(42) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 60 000 LDT rocznie.
(43) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 75 000 LDT rocznie.
(44) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 75 000 LDT rocznie.
(45) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 70 000 LDT rocznie.
(46) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 80 000 LDT rocznie.
(47) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 70 000 LDT rocznie.
(48) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 30 000 LDT rocznie.
(49) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 90 000 LDT rocznie.
(50) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 150 000 LDT rocznie.
(51) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 70 000 LDT rocznie.
(52) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 7 275 LDT rocznie.
(53) Zgodnie z posiadanym zezwoleniem zakład może poddać recyklingowi maksymalnie 38 148 LDT rocznie.
(54) Teoretyczna maksymalna roczna zdolność recyklingu statków w tym zakładzie wynosi 120 000 LDT rocznie.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
