ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/826
z dnia 29 kwietnia 2025 r.
w sprawie sprostowania rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/261 nakładającego ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/1036 z dnia 8 czerwca 2016 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Unii Europejskiej (1) („rozporządzenie podstawowe”), w szczególności jego art. 9 i art. 14 ust. 1,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) 2025/261 (2) Komisja nałożyła ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej. |
| (2) | Jak zauważono w motywie 252 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/261, Komisja zobowiązała się do monitorowania przepływów biodiesla i zrównoważonych paliw lotniczych (SAF) po wprowadzeniu środków antydumpingowych na chiński biodiesel. W związku z tym na potrzeby monitorowania ustanowiono odrębne kody TARIC dla SAF zdefiniowanych w art. 1 przedmiotowego rozporządzenia wykonawczego i pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej. Jednak aby skuteczniej monitorować zrównoważone paliwa lotnicze, w kodach CN 2710 19 11 , 2710 19 15 , 2710 19 21 , 2710 19 25 i 2710 19 29 należy uwzględnić dodatkowe kody TARIC. |
| (3) | W związku z powyższym uznaje się, że konieczna jest zmiana rozporządzenia pierwotnego w celu włączenia do jego art. 1 ust. 1 dodatkowych kodów TARIC. |
| (4) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego w art. 15 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2016/1036, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Art. 1 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/261 otrzymuje brzmienie:
„1. Niniejszym nakłada się ostateczne cło antydumpingowe na przywóz monoalkilowych estrów kwasów tłuszczowych lub parafinowych olejów napędowych będących produktem syntezy lub hydrorafinacji, o pochodzeniu niekopalnym, zwanych powszechnie »biodieslem«, w formie czystej lub zawartych w mieszance, objętych obecnie kodami CN ex 1516 20 98 (kody TARIC 1516 20 98 21, 1516 20 98 22, 1516 20 98 23, 1516 20 98 29, 1516 20 98 31, 1516 20 98 32 i 1516 20 98 39), ex 1518 00 91 (kody TARIC 1518 00 91 21, 1518 00 91 22, 1518 00 91 23, 1518 00 91 29, 1518 00 91 31, 1518 00 91 32 i 1518 00 91 39), ex 1518 00 95 (kody TARIC 1518 00 95 10, 1518 00 95 11 i 1518 00 95 19), ex 1518 00 99 (kody TARIC 1518 00 99 21, 1518 00 99 22, 1518 00 99 23, 1518 00 99 29, 1518 00 99 31, 1518 00 99 32 i 1518 00 99 39), ex 2710 19 42 (kody TARIC 2710 19 42 21, 2710 19 42 22, 2710 19 42 23 i 2710 19 42 29), ex 2710 19 44 (kody TARIC 2710 19 44 21, 2710 19 44 22, 2710 19 44 23, 2710 19 44 29, 2710 19 44 31, 2710 19 44 32 i 2710 19 44 39), ex 2710 19 46 (kody TARIC 2710 19 46 21, 2710 19 46 22, 2710 19 46 23, 2710 19 46 29, 2710 19 46 31, 2710 19 46 32 i 2710 19 46 39), ex 2710 19 47 (kody TARIC 2710 19 47 21, 2710 19 47 22, 2710 19 47 23, 2710 19 47 29, 2710 19 47 31, 2710 19 47 32 i 2710 19 47 39), 2710 20 11 , 2710 20 16 , ex 3824 99 92 (kody TARIC 3824 99 92 10, 3824 99 92 11, 3824 99 92 13, 3824 99 92 14, 3824 99 92 15, 3824 99 92 16 i 3824 99 92 19), 3826 00 10 oraz ex 3826 00 90 (95) (kody TARIC 3826 00 90 11, 3826 00 90 12, 3826 00 90 13, 3826 00 90 19, 3826 00 90 31, 3826 00 90 32 i 3826 00 90 39), z wyłączeniem zrównoważonych paliw lotniczych spełniających wymogi standardowej specyfikacji ASTM D7566-22 dla paliw lotniczych do silników odrzutowych zawierających węglowodory syntetyczne, objętych obecnie kodami CN ex 2710 19 42 (dodatkowy kod TARIC 89FT), ex 2710 19 44 (dodatkowy kod TARIC 89FT), ex 2710 19 46 (dodatkowy kod TARIC 89FT), ex 2710 19 47 (dodatkowy kod TARIC 89FT), ex 2710 20 11 (dodatkowy kod TARIC 89FT) oraz ex 2710 20 16 (dodatkowy kod TARIC 89FT), i pochodzących z Chińskiej Republiki Ludowej. Na potrzeby monitorowania przywozu zrównoważonych paliw lotniczych, oprócz kodów wymienionych w niniejszym ustępie, które zostały wyłączone z zakresu środka, monitorowaniu podlegają następujące dodatkowe kody TARIC: kody CN 2710 19 11 (dodatkowy kod TARIC 89FT), 2710 19 15 (dodatkowy kod TARIC 89FT), 2710 19 21 (dodatkowy kod TARIC 89FT), 2710 19 25 (dodatkowy kod TARIC 89FT) oraz 2710 19 29 (dodatkowy kod TARIC 89FT).”.
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie następnego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 29 kwietnia 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 176 z 30.6.2016, s. 21.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2025/261 z dnia 10 lutego 2025 r. nakładające ostateczne cło antydumpingowe na przywóz biodiesla pochodzącego z Chińskiej Republiki Ludowej (Dz.U. L, 2025/261, 11.2.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/261/oj).
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
