Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2024/2076 z dnia 24 lipca 2024 r. zmieniającego rozporządzenia (UE) nr 1178/2011 i (UE) nr 965/2012 w odniesieniu do wyjaśnienia wymogów dotyczących drugich pilotów zastępujących podczas przelotu, aktualizacji wymogów dotyczących licencjonowania załóg lotniczych i orzeczeń lekarskich oraz usprawnień w lotnictwie ogólnym (Dz.U. L, 2024/2076, 25.7.2024)
| 1. | Strona 5, pkt 2 w załączniku I - pkt FCL.020 lit. a) ppkt 1 w załączniku I: |
zamiast:
„instruktora lotniczego”,
powinno być:
„instruktora szkolenia praktycznego”.
| 2. | Strona 6, pkt 8 w załączniku I - pkt FCL.115 lit. a) ppkt 1 i lit. b) w załączniku I; strona 13, pkt 28 w załączniku I - pkt FCL.725.A lit. c) zdanie pierwsze w załączniku I; strona 16, pkt 37 lit. a) w załączniku I - pkt FCL.915 lit. b) nagłówek w załączniku I; pkt 37 lit. d) w załączniku I - pkt FCL.915 lit. b) ppkt 5 w załączniku I; strona 17, pkt 38 w załączniku I - pkt FCL.930 lit. a) w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenie w locie”,
powinno być:
„szkolenie praktyczne”.
| 3. | Strona 7, pkt 11 w załączniku I - pkt FCL.135.A lit. a) ppkt 1 formuła wprowadzająca w załączniku I; strona 8, pkt 14 w załączniku I - pkt FCL.135.H lit. a) pkt 1 formuła wprowadzająca w załączniku I; strona 9, pkt 17 w załączniku I - pkt FCL.210.A lit. a) formuła wprowadzająca i pkt 2 akapit drugi oraz lit. b) pkt 1 ppkt (i) w załączniku I; pkt 19 lit. a) w załączniku I - pkt FCL.210.H lit. a) formuła wprowadzająca w załączniku I; strona 13, pkt 28 w załączniku I - pkt FCL.725.A lit. c) zdanie drugie w załączniku I; strona 16, pkt 37 lit. c) w załączniku I - pkt FCL.915 lit. b) pkt 4 w załączniku I; strona 18, pkt 43 w załączniku I - pkt FCL.905.TRI lit. a) pkt 2 ppkt (ii) w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenia w locie”,
powinno być:
„szkolenia praktycznego”.
| 4. | Strona 7, pkt 11 w załączniku I - pkt FCL.135.A lit. b) formuła wprowadzająca zdanie trzecie w załączniku I; strona 11, pkt 24 w załączniku I - w pkt FCL.710 lit. a) zdanie trzecie w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenie w locie z instruktorem”,
powinno być:
„szkolenie praktyczne z instruktorem”.
| 5. | Strona 9, pkt 17 w załączniku I - pkt FCL.210.A lit. a) pkt 1, lit. b) pkt 1 ppkt (ii) i lit. b) pkt 2 ppkt (i) w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenia w locie z instruktorem”,
powinno być:
„szkolenia praktycznego z instruktorem”.
| 6. | Strona 12, pkt 25 lit. b) w załączniku I - pkt FCL.725 lit. d) pkt 1 ppkt (i) formuła wprowadzająca zdanie pierwsze i drugie oraz pkt 2 akapit pierwszy zdanie pierwsze w załączniku I; pkt 25 lit. c) w załączniku I - pkt FCL.725 lit. da) pkt 2 w załączniku I; strona 13, pkt 27 lit. c) w załączniku I - pkt FCL.720.A lit. c) pkt 4 ppkt (ii) w załączniku I; strona 22, pkt 54 lit. b) pkt 4 ppkt (ii) w załączniku I - dodatek 9 sekcja A pkt 17 akapit drugi formuła wprowadzająca w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenie w locie”,
powinno być:
„szkolenie w powietrzu”.
| 7. | Strona 12, pkt 25 lit. b) w załączniku I - pkt FCL.725 lit. d) pkt 1 ppkt (iii) lit. A) ppkt 2) w załączniku I; pkt 25 lit. c) w załączniku I - pkt FCL.725 lit. da) pkt 1 ppkt (ii) w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenia w locie”,
powinno być:
„szkolenia w powietrzu”.
| 8. | Strona 14, pkt 30 lit. a) pkt (ii) w załączniku I - pkt FCL.740.A lit. b) pkt 1) ppkt (ii) lit. C) formuła wprowadzająca zdanie pierwsze w załączniku I: |
zamiast:
„w sposób wymagany przez instruktora szkolenie odświeżające trwające co najmniej 1 godzinę całkowitego czasu lotu z instruktorem, który wybiera te ćwiczenia w locie, które umożliwiają kandydatowi odświeżenie jego kompetencji w zakresie bezpiecznej eksploatacji statku powietrznego oraz stosowania procedur przewidzianych w warunkach normalnych, anormalnych i awaryjnych.”,
powinno być:
„w sposób wymagany przez instruktora szkolenie odświeżające trwające co najmniej 1 godzinę całkowitego czasu lotu z instruktorem szkolenia praktycznego lub instruktorem szkolenia na klasę, który wybiera te ćwiczenia w locie, które umożliwiają kandydatowi odświeżenie jego kompetencji w zakresie bezpiecznej eksploatacji statku powietrznego oraz stosowania procedur przewidzianych w warunkach normalnych, anormalnych i awaryjnych.”.
| 9. | Strona 14, pkt 31 w załączniku I - pkt FCL.745.A lit. a) ppkt 3 zdanie pierwsze w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenia w locie z instruktorem”,
powinno być:
„szkolenia praktycznego z instruktorem szkolenia praktycznego”.
| 10. | Strona 17, pkt 39 w załączniku I - pkt FCL.945 w załączniku I: |
zamiast:
„szkolenia w locie”,
powinno być:
„lotu szkolnego”.
| 11. | Strona 18, pkt 45 lit. b) w załączniku I - pkt FCL.930.TRI lit. ab) pkt 3 w załączniku I: |
zamiast:
| „3) | 5 godzin szkolenia w locie na odpowiednim statku powietrznym lub na FSTD odpowiadającym takiemu statkowi powietrznemu w przypadku statków powietrznych z załogą jednoosobową, lub w przypadku statków powietrznych z załogą wieloosobową, 10 godzin szkolenia w locie na odpowiednim statku powietrznym lub na FSTD odpowiadającym takiemu statkowi powietrznemu;”, |
powinno być:
| „3) | 5 godzin szkolenia praktycznego na odpowiednim statku powietrznym lub na FSTD odpowiadającym takiemu statkowi powietrznemu w przypadku statków powietrznych z załogą jednoosobową, lub w przypadku statków powietrznych z załogą wieloosobową, 10 godzin szkolenia praktycznego na odpowiednim statku powietrznym lub na FSTD odpowiadającym takiemu statkowi powietrznemu;”. |
| 12. | Strona 19, pkt 48 w załączniku I - pkt FCL.930.IRI lit. b) w załączniku I: |
zamiast:
„Szkolenie w locie”,
powinno być:
„Szkolenie praktyczne”.
| 13. | Strona 22, pkt 54 lit. b) pkt 4 ppkt (i) w załączniku I - dodatek 9 sekcja A pkt 17 akapit pierwszy w załączniku I: |
zamiast:
„W przypadku gdy kurs na uprawnienie na typ obejmował mniej niż 2 godziny szkolenia w locie na danym statku powietrznym, przed egzaminem praktycznym lub po nim kandydat musi ukończyć szkolenie w locie na tym statku powietrznym.”,
powinno być:
„W przypadku gdy kurs na uprawnienie na typ obejmował mniej niż 2 godziny szkolenia w powietrzu na danym statku powietrznym, przed egzaminem praktycznym lub po nim kandydat musi ukończyć szkolenie w powietrzu na tym statku powietrznym.”.
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
