ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/1339
z dnia 10 lipca 2025 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2859 w odniesieniu do niektórych zadań organów zbierających dane
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2859 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie ustanowienia europejskiego pojedynczego punktu dostępu zapewniającego scentralizowany dostęp do publicznie dostępnych informacji mających znaczenie dla usług finansowych, rynków kapitałowych i zrównoważonego rozwoju (1), w szczególności jego art. 5 ust. 11 akapit trzeci,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Istotne jest zapewnienie, aby organy zbierające dane udostępniały informacje w europejskim pojedynczym punkcie dostępu (ESAP) w zharmonizowany sposób, korzystając w miarę możliwości z istniejących procedur i infrastruktur zbierania danych na szczeblu unijnym i krajowym. |
| (2) | Biorąc pod uwagę, że celem automatycznych walidacji technicznych wymaganych na podstawie art. 5 ust. 1 lit. c) rozporządzenia (UE) 2023/2859 jest zapewnienie jednolitej jakości informacji w ESAP, organy zbierające dane powinny przeprowadzać te automatyczne walidacje techniczne w sposób spójny, z uwzględnieniem art. 5 ust. 10 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859. W szczególności ważne jest, aby podmioty, które przekazują informacje, otrzymywały w odpowiednim czasie wszelkie powiadomienia o odrzuceniu. Należy zatem określić maksymalny termin, w którym organy zbierające dane powinny dołożyć wszelkich starań, aby powiadomić podmioty o odrzuceniu informacji. W wyjątkowych okolicznościach, w tym w razie poważnych wypadków i błędów, celowych ataków i zdarzeń naturalnych, organy zbierające dane powinny być uprawnione do powiadamiania podmiotów po upływie tego maksymalnego okresu. |
| (3) | Zgodnie z art. 5 ust. 9 rozporządzenia (UE) 2023/2859 państwa członkowskie mogą zezwolić organom zbierającym dane na wymaganie kwalifikowanej pieczęci elektronicznej w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu autentyczności, integralności i niezaprzeczalności informacji przekazywanych do ESAP. Aby ułatwić transgraniczną interoperacyjność kwalifikowanych pieczęci elektronicznych towarzyszących informacjom przekazywanym do ESAP, pieczęcie wymagane przez organ zbierający dane powinny być zgodne ze specyfikacjami określonymi w decyzji wykonawczej Komisji (UE) 2015/1506 (2). W celu zapewnienia, aby kwalifikowana pieczęć elektroniczna pozostawała ważna przez długi czas, powinna charakteryzować się poziomem zgodności LT (długoterminowym) lub wyższym. Aby jeszcze bardziej poprawić uwierzytelnianie informacji przekazywanych do ESAP, certyfikat cyfrowy towarzyszący tej pieczęci powinien zawierać - o ile jest dostępny - kod identyfikacyjny podmiotu prawnego identyfikujący podmiot korzystający z tej pieczęci, jeżeli taki identyfikator jest zgodny z normą ISO 17442. Takie informacje mogą być dostępne w europejskich portfelach tożsamości cyfrowej zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 (3). |
| (4) | Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1024 (4) ma na celu propagowanie korzystania ze standardowych licencji publicznych dostępnych w internecie do celów ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego. W wytycznych Komisji w sprawie zalecanych licencji standardowych, zbiorów danych i opłat za ponowne wykorzystywanie dokumentów (5) jako przykład zalecanych standardowych licencji publicznych wskazano licencje Creative Commons („CC”), a w szczególności najnowszą wersję (4.0). Licencje CC są opracowywane przez organizację nienastawioną na zysk i stanowią wiodące rozwiązanie w zakresie udzielania licencji na informacje sektora publicznego, wyniki badań naukowych i materiały z dziedziny kultury na świecie. W związku z tym, aby ułatwić wykorzystywanie i ponowne wykorzystywanie dostępnych informacji, należy odnieść się do przekazania do domeny publicznej CC (CC0) w przypadku wszystkich informacji udostępnianych ESAP przez organ zbierający dane, z wyjątkiem przypadków, w których z tymi informacjami powiązane są prawa autorskie i inne prawa pokrewne. W związku z tym, w odniesieniu do rodzaju informacji objętych prawami autorskimi lub innymi prawami pokrewnymi, należy zastosować licencję CC BY-NC-ND w celu ograniczenia komercyjnego użycia tych informacji. Organy zbierające dane mogą korzystać z licencji równoważnej z pakietem CC. |
| (5) | Aby informacje zbierane przez organy zbierające dane były udostępniane ESAP za pośrednictwem interfejsu programowania aplikacji (API), należy określić niektóre elementy API. Elementy te obejmują metodę wymiany danych, za pomocą której informacje należy przekazywać ESAP, obsługiwane formaty danych, rodzaj protokołów, na których opiera się API, kontrolę dostępu stosowaną w celu umożliwienia ESAP zbierania danych od wyznaczonych organów zbierających dane oraz własność procesu aktualizacji lub modyfikacji API. Z tego powodu wszelkie zmiany w API należy zgłaszać w odpowiednim czasie wraz z jasnym harmonogramem wdrażania. |
| (6) | W przypadku przetwarzania danych osobowych w kontekście zbierania informacji do celów udostępniania ich w ESAP ESMA, jako administrator danych ESAP, oraz organy zbierające dane powinny zapewnić przestrzeganie rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (6) i (UE) 2018/1725 (7). |
| (7) | W dyrektywie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2864 (8) i rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2869 (9) określono elementy metadanych, które podmioty powinny udostępniać organom zbierającym dane przy przekazywaniu informacji. Wszystkie organy zbierające dane powinny udostępniać takie metadane ESAP, aby odpowiednie metadane były dostępne dla funkcji wyszukiwania ESAP. Aby zapewnić funkcjonowanie ESAP, organy zbierające dane mogą również być zobowiązane do dostarczania ESAP dodatkowych metadanych o charakterze technicznym. Aby zapewnić ujednolicenie i ułatwić wdrażanie, należy określić cechy wszystkich metadanych dostarczanych do ESAP. |
| (8) | Baza danych Fundacji na rzecz globalnego LEI (ang. Global Legal Entity Identifier Foundation, GLEIF) jest internetowym globalnym źródłem otwartych, znormalizowanych i wysokiej jakości danych referencyjnych podmiotów prawnych prowadzonym przez GLEIF. W celu zagwarantowania, aby ESAP mógł zapewniać funkcję wyszukiwania na podstawie kryteriów określonych w art. 7 ust. 3 rozporządzenia (UE) 2023/2859 bez tworzenia dodatkowego obciążenia dla podmiotów, Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) oraz organy zbierające dane powinny mieć możliwość uzyskiwania w miarę możliwości niektórych metadanych z bazy danych GLEIF na podstawie identyfikatora podmiotu prawnego, o którym mowa w art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1338 (10)i który jest im przekazywany. Ograniczyłoby to obciążenie związane ze sprawozdawczością, ponieważ podmioty udostępniałyby metadane Globalnemu Indeksowi LEI i aktualizowałyby go wyłącznie w stosownych przypadkach, zamiast dostarczać te metadane wraz z każdymi informacjami przekazywanymi organom zbierającym dane. Metadane te obejmują nazwy podmiotu, który przekazał informacje, nazwy osoby prawnej, której informacje te dotyczą, oraz kraj siedziby statutowej osoby prawnej, której informacje te dotyczą. |
| (9) | W art. 5 ust. 6 rozporządzenia (UE) 2023/2859 zobowiązano podmioty do zidentyfikowania i wskazania danych osobowych zamieszczonych w informacjach, które przekazują organowi zbierającemu dane. Wskazanie, że informacje zawierają dane osobowe, należy przekazać ESAP za pomocą metadanych towarzyszących przekazanym informacjom; ESMA powinien zapewnić, aby takie informacje nie były przechowywane ani przekazywane ESAP przez okres dłuższy niż pięć lat, chyba że odpowiednie przepisy prawa Unii stanowią inaczej. |
| (10) | Aby informacje były cenne dla użytkowników, powinny być jak najszybciej dostępne w ESAP. W związku z tym termin, w którym organy zbierające dane udostępniają informacje ESAP, powinien być jak najkrótszy, aby dążyć do ograniczenia opóźnienia między podaniem informacji do wiadomości publicznej a udostępnieniem ich w ESAP. W tym celu punktem odniesienia dla początku biegu terminu powinien być zawsze moment, w którym podmiot przekazał informacje organowi zbierającemu dane w celu udostępnienia tych informacji w ESAP, a przekazane informacje przeszły automatyczne walidacje techniczne. Termin ten powinien być uruchamiany wyłącznie w przypadku, gdy celem przekazania informacji jest udostępnienie tych informacji w ESAP. W związku z tym, w przypadku gdy informacje są przekazywane właściwemu organowi do innych celów, w tym do zatwierdzenia tych informacji, lub gdy dokument nie może zostać przekazany do wiadomości publicznej przed określonym momentem w przyszłości, informacji tych nie należy uznawać za przekazane organowi zbierającemu dane w celu udostępnienia ich w ESAP. Terminy te powinny pozostawać bez uszczerbku dla innych obowiązków, które mogą mieć zastosowanie do organów zbierających dane, wynikających z innych aktów ustawodawczych Unii, w tym obowiązku przeprowadzenia dodatkowych walidacji danych lub obowiązku udostępniania informacji ESMA w terminach innych niż określone w niniejszym rozporządzeniu. W należycie uzasadnionych wyjątkowych okolicznościach, w tym w razie poważnych wypadków, błędów, celowych ataków i zdarzeń naturalnych, organy zbierające dane powinny być uprawnione do przekazywania informacji po upływie określonych terminów, pod warunkiem należytego poinformowania ESMA o tym fakcie. Ponieważ proces ten nie może odbywać się w sposób w pełni zautomatyzowany, organy zbierające dane nie powinny być zobowiązane do informowania ESMA o takich okolicznościach poza godzinami pracy. |
| (11) | W świetle obecnych możliwości technologicznych i formatów stosowanych do przygotowania informacji objętych zakresem ESAP organy zbierające dane powinny akceptować informacje w formacie HTML, PDF i txt jako umożliwiające ekstrakcję danych, o ile można pobrać zawarty w nich tekst. Organy zbierające dane powinny akceptować informacje w formatach XBRL, XBRL-xml, XBRL-csv i XML oraz Inline XBRL jako nadające się do odczytu maszynowego, ponieważ aplikacje mogą łatwo identyfikować, rozpoznawać i pobierać określone zawarte w nich dane. Formaty te należy włączyć do orientacyjnego wykazu dopuszczalnych formatów, ponieważ są to formaty obecnie wymagane na potrzeby ram ujawniania informacji objętych zakresem ESAP. Wykaz ten nie jest jednak restrykcyjny, w związku z czym należy akceptować dodatkowe formaty umożliwiające ekstrakcję danych i nadające się do odczytu maszynowego w odniesieniu do informacji objętych zakresem ESAP. Ponieważ formaty nadające się do odczytu maszynowego spełniają również wymogi dotyczące możliwości ekstrakcji danych, wszystkie formaty nadające się do odczytu maszynowego należy również akceptować jako formaty umożliwiające ekstrakcję danych. |
| (12) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez ESMA, Europejski Urząd Nadzoru Bankowego oraz Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych. |
| (13) | ESMA, Europejski Urząd Nadzoru Bankowego oraz Europejski Urząd Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych przeprowadziły otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia, dokonały analizy potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści oraz zwróciły się o doradztwo do Bankowej Grupy Interesariuszy powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 (11), Grupy Interesariuszy z Sektora Ubezpieczeń i Reasekuracji powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1094/2010 (12) oraz Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych powołanej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 (13). |
| (14) | Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1725 przeprowadzono konsultacje z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który wydał uwagi formalne w dniu 29 kwietnia 2025 r. |
| (15) | Uwzględniając art. 23a dyrektywy 2004/109/WE, art. 11a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 236/2012 (14) i art. 21a rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 (15), niniejsze rozporządzenie powinno mieć zastosowanie najpóźniej od dnia 10 lipca 2026 r., |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
Automatyczne walidacje techniczne
1. W przypadku gdy na podstawie któregokolwiek z aktów, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859, wymaga się określonego formatu nadającego się do odczytu maszynowego, organy zbierające dane sprawdzają, czy informacje przekazane im na podstawie tego aktu są zgodne z formatem nadającym się do odczytu maszynowego określonym w tych aktach.
2. W przypadku gdy na podstawie żadnego z aktów, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859, nie wymaga się określonego formatu nadającego się do odczytu maszynowego, organy zbierające dane sprawdzają, czy przekazane im informacje:
| a) | przedłożono w jednym z formatów, o których mowa w art. 7 ust. 1, lub w innym formacie umożliwiającym ekstrakcję danych wymaganym przez dowolny wiążący akt ustawodawczy Unii; |
| b) | zawierają tekst, który może być pobrany przez maszynę. |
3. Organy zbierające dane sprawdzają, czy:
| a) | przedłożone dane są kompletne i zgodne ze specyfikacją metadanych określoną w załączniku do niniejszego rozporządzenia; |
| b) | metadane są spójne z wszelkimi innymi metadanymi dostarczonymi w inny sposób przez ten sam podmiot; |
| c) | w przypadku gdy zostały dostarczone przez podmiot przekazujący informacje - metadane wskazujące identyfikator podmiotu prawnego przypisany do podmiotu przekazującego informacje są zgodne ze specyfikacjami określonymi w art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 w momencie przekazywania informacji do ESAP; oraz |
| d) | w przypadku gdy zostały dostarczone przez podmiot przekazujący informacje - metadane wskazujące identyfikator podmiotu prawnego podmiotu, którego informacje dotyczą, są zgodne ze specyfikacjami określonymi w art. 2 rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 w dniu lub okresie, którego dotyczą informacje. |
4. Jeżeli zgodnie z art. 5 ust. 9 rozporządzenia (UE) 2023/2859 wymagana jest kwalifikowana pieczęć elektroniczna, organy zbierające dane:
| a) | przeprowadzają walidacje określone w art. 32 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 910/2014; oraz |
| b) | sprawdzają, czy kwalifikowana pieczęć elektroniczna towarzysząca przekazanym im informacjom jest zgodna z art. 2 niniejszego rozporządzenia. |
5. Organy zbierające dane odrzucają informacje, które nie spełniają któregokolwiek z wymogów określonych w ust. 1-4.
6. Organy zbierające dane dokładają wszelkich starań, aby dostarczyć podmiotom przekazującym informacje szczegółowych danych na temat wyników automatycznych walidacji, o których mowa w ust. 1-4, w ciągu 60 minut od otrzymania informacji.
7. W należycie uzasadnionych wyjątkowych okolicznościach, w tym w razie poważnych awarii i błędów, celowych ataków i zdarzeń naturalnych, organy zbierające dane mogą przekazać wyniki automatycznej walidacji po upływie terminu określonego w ust. 6. W takim przypadku organy zbierające dane dokładają wszelkich starań, aby przekazać podmiotom przekazującym informacje wyniki zautomatyzowanych walidacji w ciągu 60 minut od usunięcia danej wyjątkowej okoliczności.
Artykuł 2
Cechy kwalifikowanej pieczęci elektronicznej
1. W przypadku gdy państwo członkowskie wymaga kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, taka pieczęć towarzysząca informacjom musi być zgodna z wykazem specyfikacji technicznych określonym w załączniku do decyzji wykonawczej (UE) 2015/1506 i musi charakteryzować się poziomem zgodności LT lub wyższym.
2. W przypadku gdy podmiot przekazujący informacje identyfikuje się za pomocą identyfikatora podmiotu prawnego zgodnego z normą ISO 17442, kwalifikowana pieczęć elektroniczna opiera się na kwalifikowanym certyfikacie, w którym podmiot przekazujący informacje jest identyfikowany za pomocą tego identyfikatora podmiotu prawnego.
Artykuł 3
Otwarta licencja standardowa
Wykorzystywanie i ponowne wykorzystywanie informacji udostępnionych ESAP przez organy zbierające dane podlega warunkom Creative Commons dotyczącym przekazania do domeny publicznej (CC0) lub jakiejkolwiek równoważnej otwartej licencji umożliwiającej nieograniczone wykorzystanie i ponowne wykorzystywanie danych. Pozostaje to bez uszczerbku dla informacji objętych prawem autorskim i innymi prawami pokrewnymi, których wykorzystywanie i ponowne wykorzystywanie podlegają warunkom licencji Creative Commons BY-NC-ND lub równoważnej otwartej licencji.
Artykuł 4
Cechy API służącego do zbierania danych
Interfejs programowania aplikacji (API) służący do zbierania danych ESAP od organów zbierających dane:
| a) | umożliwia organom zbierającym dane udostępnianie ESAP informacji, towarzyszących metadanych dotyczących tych informacji oraz, w razie potrzeby, kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, a także otrzymywanie informacji zwrotnych na temat wymienianych danych; |
| b) | obsługuje formaty informacji określone w art. 7; |
| c) | obsługuje formaty metadanych określone w art. 5; |
| d) | polega na bezpiecznych protokołach internetowych, w tym SFTP lub HTTPS, w celu wymiany danych w drodze przekazywania plików; |
| e) | umożliwia Europejskiemu Urzędowi Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA) wdrożenie procedur kontroli dostępu; oraz |
| f) | uwzględnia wszelkie zmiany lub aktualizacje wymagane przez ESMA w celu zapewnienia zgodności z lit. a)-e). |
Artykuł 5
Cechy metadanych
1. Przekazując ESAP informacje, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859, organy zbierające dane udostępniają ESAP odpowiednie towarzyszące metadane zgodnie z tabelą w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
2. Organy zbierające dane przekazują metadane we wspólnym formacie zgodnie z metodyką ISO 20022. W przypadku gdy informacje są przygotowywane w formacie nadającym się do odczytu maszynowego zgodnie z którymkolwiek z aktów ustawodawczych Unii, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859, organy zbierające dane zapewniają, aby metadane dotyczące tych informacji były dostarczane zgodnie z metodyką ISO 20022 albo w tym samym formacie co informacje.
Artykuł 6
Terminy dla organów zbierających dane
1. Bez uszczerbku dla innych obowiązków prawnych wynikających z aktów ustawodawczych Unii organy zbierające dane przekazują ESAP informacje, metadane dotyczące tych informacji oraz, w razie potrzeby, kwalifikowaną pieczęć elektroniczną najszybciej, jak to możliwe, i nie później niż 60 minut po przedłożeniu informacji organowi zbierającemu dane w celu ich udostępnienia w ESAP, i po przejściu przez informacje automatycznych walidacji technicznych, o których mowa w art. 1.
2. W należycie uzasadnionych wyjątkowych okolicznościach, w tym w razie poważnych awarii i błędów, celowych ataków i zdarzeń naturalnych, organy zbierające dane mogą przekazywać odpowiednie informacje po upływie terminów określonych w ust. 1. W takim przypadku organy zbierające dane informują o tym ESMA najszybciej, jak to możliwe, w godzinach pracy i dokładają wszelkich starań, aby przekazać te informacje w ciągu 60 minut od usunięcia danej wyjątkowej okoliczności.
Artykuł 7
Orientacyjny wykaz i cechy dopuszczalnych formatów danych
1. Formaty HTML, PDF i txt uznaje się za formaty umożliwiające ekstrakcję danych, jeżeli formaty te umożliwiają ekstrakcję tekstu przez maszynę i są czytelne dla człowieka.
2. Formaty XML, XBRL, XBRL-csv, XBRL-xml i inline XBRL uznaje się za formaty nadające się do odczytu maszynowego, jeżeli są to formaty o strukturze umożliwiającej oprogramowaniu użytkowemu łatwą identyfikację, rozpoznawanie i ekstrakcję określonych danych, w tym poszczególnych informacji stwierdzających stan faktyczny, oraz wewnętrznej struktury tych danych.
Artykuł 8
Wejście w życie i rozpoczęcie stosowania
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 10 lipca 2026 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 10 lipca 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L, 2023/2859, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2859/oj.
(2) Decyzja wykonawcza Komisji (UE) 2015/1506 z dnia 8 września 2015 r. ustanawiająca specyfikacje dotyczące formatów zaawansowanych podpisów elektronicznych oraz zaawansowanych pieczęci elektronicznych, które mają być uznane przez podmioty sektora publicznego, zgodnie z art. 27 ust. 5 i art. 37 ust. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym (Dz.U. L 235 z 9.9.2015, s. 37, ELI: http://data.europa.eu/eli/dec_impl/2015/1506/oj).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/WE (Dz.U. L 257 z 28.8.2014, s. 73, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/910/oj).
(4) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1024 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie otwartych danych i ponownego wykorzystywania informacji sektora publicznego (Dz.U. L 172 z 26.6.2019, s. 56, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2019/1024/oj).
(5) Obwieszczenie Komisji - Wytyczne w sprawie zalecanych licencji standardowych, zbiorów danych i opłat za ponowne wykorzystanie dokumentów (Dz.U. C 240 z 24.7.2014, s. 1).
(6) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119, 4.5.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).
(7) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U L 295, 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
(8) Dyrektywa Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2864 z dnia 13 grudnia 2023 r. zmieniająca niektóre dyrektywy w odniesieniu do ustanowienia i działania europejskiego pojedynczego punktu dostępu (Dz.U. L, 2023/2864, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/dir/2023/2864/oj).
(9) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2869 z dnia 13 grudnia 2023 r. zmieniające niektóre rozporządzenia w odniesieniu do ustanowienia i działania europejskiego pojedynczego punktu dostępu (Dz.U. L, 2023/2869, 20.12.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2869/oj).
(10) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2025/1338 z dnia 10 lipca 2025 r. ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2859 w odniesieniu do funkcji europejskiego pojedynczego punktu dostępu (OJ L, 2025/1338, 11.7.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2025/1338/oj).
(11) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1093/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Bankowego), zmiany decyzji nr 716/2009/WE oraz uchylenia decyzji Komisji 2009/78/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1093/oj).
(12) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1094/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Ubezpieczeń i Pracowniczych Programów Emerytalnych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/79/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 48, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1094/oj).
(13) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).
(14) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 236/2012 z dnia 14 marca 2012 r. w sprawie krótkiej sprzedaży i wybranych aspektów dotyczących swapów ryzyka kredytowego (Dz.U. L 86 z 24.3.2012, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2012/236/oj).
(15) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1129 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie prospektu, który ma być publikowany w związku z ofertą publiczną papierów wartościowych lub dopuszczeniem ich do obrotu na rynku regulowanym oraz uchylenia dyrektywy 2003/71/WE (Dz.U. L 168 z 30.6.2017, s. 12, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2017/1129/oj).
ZAŁĄCZNIK
Tabela
Metadane
| Numer | Pole | Format |
| 1. | Nazwa(-y) podmiotu, który przekazał informacje | Pole na tekst dowolny do 500 znaków alfanumerycznych. |
| 2. | Imiona i nazwiska osób fizycznych lub nazwy osób prawnych, których dotyczą informacje | Pole na tekst dowolny do 500 znaków alfanumerycznych. |
| 3. | Identyfikator podmiotu prawnego dotyczący podmiotu przekazującego informacje | Identyfikator podmiotu prawnego (LEI) zgodny z normą ISO 17442, kod składający się z 20 znaków alfanumerycznych |
| 4. | Identyfikator podmiotu prawnego przypisany do osoby prawnej, której dotyczą informacje | Identyfikator podmiotu prawnego (LEI) zgodny z normą ISO 17442, kod składający się z 20 znaków alfanumerycznych |
| 5. | Rodzaj informacji przekazanych przez podmiot | Systematyka zgodnie ze wspólnym wykazem rodzajów informacji określonym w tabeli 1 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 |
| 6. | Wielkość - według kategorii - podmiotu, który przekazał informacje | Systematyka zgodnie ze wspólnym wykazem kategorii podmiotów według wielkości określonym w tabeli 2 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 |
| 7. | Wielkość osoby prawnej, której dotyczą informacje | Systematyka zgodnie ze wspólnym wykazem kategorii podmiotów według wielkości określonym w tabeli 2 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 |
| 8. | Kraj siedziby statutowej osoby prawnej, której dotyczą informacje | ISO 3166 - dwuznakowy kod kraju |
| 9. | Sektor(y) przemysłu, w których osoba fizyczna lub prawna, której te informacje dotyczą, prowadzi działalność gospodarczą | Systematyka zgodnie ze wspólnym wykazem sektorów przemysłu określonym w tabeli 3 załącznika do rozporządzenia wykonawczego (UE) 2025/1338 |
| 10. | Znacznik danych osobowych | „prawda” - przekazane informacje zawierają dane osobowe „fałsz” - przekazane informacje nie zawierają danych osobowych |
| 11. | Dobrowolny lub obowiązkowy charakter przedłożonych informacji | „prawda” - charakter dobrowolny „fałsz” - charakter obowiązkowy |
| 12. | Data i godzina przekazania danych przez podmiot organowi zbierającemu dane | Data i czas w formacie uniwersalnego czasu koordynowanego (UTC) RRRR-MM-DDThh:mm:ssZ zgodnie z normą ISO 8601 |
| 13. | Data lub początek okresu, której lub którego dotyczą informacje | Data w formacie uniwersalnego czasu koordynowanego (UTC) RRRR-MM-DD zgodnie z normą ISO 8601 |
| 14. | Data lub koniec okresu, której lub którego dotyczą informacje | Data w formacie uniwersalnego czasu koordynowanego (UTC) RRRR-MM-DD zgodnie z normą ISO 8601 |
| 15. | Organ zbierający dane odpowiedzialny za zbieranie informacji | Nazwa organu zbierającego dane wyznaczonego do zbierania danych publikowanych na stronie internetowej ESMA zgodnie z art. 4 rozporządzenia (UE) 2023/2859 |
| 16. | Macierzyste państwo członkowskie, w stosownych przypadkach | ISO 3166 - dwuznakowy kod kraju |
| 17. | Przyjmujące państwo członkowskie (w stosownych przypadkach) | ISO 3166 - dwuznakowy kod kraju |
| 18. | Identyfikator instrumentu lub produktu, w stosownych przypadkach | Kod ISIN lub maksymalnie 52 znaki alfanumeryczne |
| 19. | Niepowtarzalny identyfikator rekordu danych | Tekst dowolny do 140 znaków alfanumerycznych |
| 20. | Numer referencyjny pliku danych | Tekst dowolny do 500 znaków alfanumerycznych |
| 21. | Numer referencyjny kwalifikowanej pieczęci elektronicznej, w stosownych przypadkach | Tekst dowolny do 500 znaków alfanumerycznych |
| 22. | Rodzaj przedkładanych informacji | NEWT = nowe (do zastosowania w przypadku nowych informacji) MODI = modyfikacja (do zastosowania w przypadku modyfikacji w świetle nowo dostępnych informacji) EROR = błąd (do zastosowania w przypadku błędów prowadzących do usunięcia całego rekordu) CORR = korekta (do zastosowania w przypadku stwierdzenia, że wcześniej zgłoszone informacje są nieprawidłowe i należy je skorygować) |
| 23. | Wersja zbioru danych (dane i metadane) | Liczba całkowita |
| 24. | Ramy prawne | Systematyka zgodnie z wykazem aktów ustawodawczych Unii, o których mowa w art. 1 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) 2023/2859 |
| 25. | Znacznik informacji historycznych | „prawda” - tak „fałsz” - nie |
| 26. | Język, w którym przekazano informacje | ISO 639-1 - dwuznakowy kod języka |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
