ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/2067
z dnia 15 października 2025 r.
zmieniające rozporządzenie (WE) nr 340/2008 w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2006 r. w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) i utworzenia Europejskiej Agencji Chemikaliów, zmieniające dyrektywę 1999/45/WE oraz uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 793/93 i rozporządzenie Komisji (WE) nr 1488/94, jak również dyrektywę Rady 76/769/EWG i dyrektywy Komisji 91/155/EWG, 93/67/EWG, 93/105/WE i 2000/21/WE (1), w szczególności jego art. 74 ust. 1 i art. 132,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | Bardziej zrównoważony charakter modelu finansowania Europejskiej Agencji Chemikaliów („Agencja”) jest jednym z celów przewidzianych w strategii w zakresie chemikaliów na rzecz zrównoważoności (2), z uwagi w szczególności na zmniejszone i nieprzewidywalne dochody z opłat po ostatnim terminie rejestracji w 2018 r. na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady oraz planowane przeniesienie zadań o charakterze naukowym i technicznym do agencji Unii. Niniejsze rozporządzenie, zmieniające rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 (3) w odniesieniu do opłat i należności na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 oraz związanych z nimi procedur, jest jednym z szeregu środków mających przyczynić się do zwiększenia stabilności finansowej Agencji. |
| (2) | Zgodnie z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 opłaty i należności przewidziane w tym rozporządzeniu powinny być przedmiotem corocznego przeglądu w oparciu o wskaźnik inflacji mierzony za pomocą europejskiego wskaźnika cen konsumpcyjnych publikowanego przez Eurostat na podstawie rozporządzenia Rady (WE) nr 2494/95 (4), uchylonego i zastąpionego rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/792 (5). |
| (3) | W następstwie przeglądu przeprowadzonego przez Komisję standardowe opłaty i należności należy dostosować zgodnie ze średnimi rocznymi stopami inflacji za lata 2021, 2022 i 2023 opublikowanymi przez Eurostat, aby odzwierciedlić skumulowaną stopę inflacji wynoszącą 19,5 %. Aby chronić konkurencyjność małych i średnich przedsiębiorstw („MŚP”) oraz zgodnie z celami wytycznych politycznych Komisji na lata 2024–2029 (6) i pakietu pomocy gospodarczej Komisji dla MŚP (7), ta korekta inflacyjna nie będzie miała zastosowania do opłat i należności wnoszonych przez MŚP na rzecz Agencji. |
| (4) | Korekta wysokości opłat i należności powinna być ustalona na takim poziomie, aby uzyskany z ich tytułu przychód, w połączeniu z innymi źródłami przychodów Agencji zgodnie z art. 96 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, był wystarczający do pokrycia kosztów usług świadczonych przez Agencję. |
| (5) | Zarząd Agencji powinien, w ramach uprawnień powierzonych mu na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, kontynuować monitorowanie starań Agencji o zwiększenie wydajności w celu uzyskania optymalnego stosunku między wykorzystywanymi zasobami i osiąganymi wynikami. Komisja powinna uwzględnić opinię Zarządu przy kolejnym przeglądzie opłat i należności wnoszonych na rzecz Agencji dokonywanym zgodnie z art. 22 ust. 1 rozporządzenia (WE) nr 340/2008. |
| (6) | Zgodnie z art. 13 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 rejestrujący lub wnioskodawcy samodzielnie deklarują wielkość swojego przedsiębiorstwa, na podstawie zalecenia Komisji 2003/361/WE (8), w chwili składania dokumentacji. Następnie Agencja przeprowadza weryfikację ex post poprawności tych oświadczeń. Taki system był początkowo potrzebny, aby można było poradzić sobie z wielką liczbą rejestracji w oficjalnych terminach określonych w rozporządzeniu (WE) nr 1907/2006. Doświadczenie pokazuje jednak, że weryfikacja ex post jest pracochłonna, często wymaga wielokrotnych interakcji z rejestrującymi lub wnioskodawcami, w szczególności gdy status przedsiębiorstwa zmienił się od czasu pierwotnego oświadczenia własnego, a zatem wymaga weryfikacji z uwzględnieniem wieloletnich zestawów danych. Ponadto w przypadkach, w których wielkość przedsiębiorstwa rejestrującego lub wnioskodawcy jest większa niż wielkość, która została zgłoszona samodzielnie, stosuje się dopłatę uzupełniającą i opłatę administracyjną zgodnie z decyzją Zarządu Agencji (9) i rozporządzeniem (WE) nr 340/2008. Trybunał Obrachunkowy, Parlament Europejski (10) i Rada (11) zwróciły również uwagę Komisji na prawidłowość opłat oraz skuteczność i terminowość procesu weryfikacji MŚP. |
| (7) | Z uwagi na to, że liczba przedłożeń zmniejszyła się od ostatniego terminu rejestracji w 2018 r., oraz w celu poprawy skuteczności procesu weryfikacji MŚP i ustanowienia równych warunków działania, należy wystąpić z wnioskiem o uznanie statusu MŚP i dokumentów potwierdzających przed wniesieniem odpowiedniego przedłożenia. Agencja powinna zatem przeprowadzić weryfikację ex ante MŚP. Agencja powinna niezwłocznie podejmować decyzje w sprawie wniosków o uznanie statusu MŚP, najpóźniej w terminie dwóch miesięcy od otrzymania całej stosownej dokumentacji. W związku z tym wniosek o uznanie statusu MŚP należy złożyć niezwłocznie, najpóźniej dwa miesiące przed wniesieniem przedłożenia, w związku z którym wnioskodawca ubiega się o opłatę ulgową, tak aby Agencja miała wystarczająco dużo czasu na podjęcie decyzji w sprawie statusu MŚP wnioskodawcy przed faktycznym wniesieniem przedłożenia. |
| (8) | Aby mieć prawo do ulgowej opłaty za odwołanie wnoszone na podstawie art. 92 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, osoba wnosząca odwołanie powinna złożyć oświadczenie własne i dokumenty potwierdzające w sprawie jej statusu MŚP wraz ze złożeniem odwołania – ze względu na termin wniesienia odwołania oraz wpływ, jaki terminowe uiszczenie opłaty za odwołanie wywiera na dopuszczalność takiego odwołania. |
| (9) | W ramach weryfikacji statusu MŚP mogłyby zostać zużyte zasoby Agencji, które nie zostałyby pokryte z opłaty od MŚP lub należności uiszczanej wraz z kolejnym przedłożeniem, dlatego Agencja powinna mieć możliwość wprowadzenia opłaty administracyjnej uiszczanej przez przedsiębiorstwa ubiegające się o status MŚP, odzwierciedlającej obciążenie pracą związane z weryfikacją. Opłata administracyjna nie powinna być pobierana, jeżeli późniejsza decyzja Agencji w sprawie statusu MŚP uznaje status MŚP wnioskodawcy. |
| (10) | Aby zwiększyć pewność prawa i zmniejszyć obciążenie administracyjne związane ze składaniem wniosku o uznanie statusu MŚP i jego weryfikacją, decyzja Agencji w sprawie statusu MŚP powinna zachowywać ważność przez trzy lata i w tym okresie powinna mieć zastosowanie do wszystkich przedłożeń wnoszonych do Agencji zgodnie z odpowiednimi przepisami prawa Unii wymagającymi weryfikacji statusu MŚP, a nie tylko do przedłożeń wnoszonych na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1907/2006. Oznacza to, że wszelkie inne przedłożenia wnoszone na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 lub innych przepisów prawa Unii, pociągające za sobą opłatę lub należność w tym trzyletnim okresie od tego samego przedsiębiorstwa, powinny być objęte obowiązującą decyzją Agencji w sprawie statusu MŚP, bez konieczności ponownego ubiegania się o uznanie statusu MŚP. Aby zmniejszyć obciążenie dla MŚP, pierwszy ponowny wniosek o uznanie statusu MŚP po pierwszej decyzji Agencji w sprawie statusu MŚP można złożyć w formie oświadczenia własnego dotyczącego wielkości przedsiębiorstwa, jeżeli zostanie ono złożone dwa miesiące przed końcem trzyletniego okresu ważności i jeżeli status MŚP nie uległ zmianie. Jeżeli status nie uległ zmianie, nie wymaga się przekazania żadnych nowych informacji. |
| (11) | Zainteresowane strony i Agencja potrzebują wystarczająco dużo czasu na wprowadzenie odpowiednich środków w celu zastosowania się do zmian w procesie weryfikacji MŚP przewidzianych w niniejszym rozporządzeniu. W związku z tym należy odroczyć stosowanie zmian w art. 13 rozporządzenia (WE) nr 340/2008 dotyczących procesu weryfikacji MŚP o 15 miesięcy od daty wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. |
| (12) | Należy zatem odpowiednio zmienić rozporządzenie (WE) nr 340/2008. |
| (13) | Niniejsze rozporządzenie nie powinno mieć zastosowania do prawidłowych przedłożeń oczekujących na rozpatrzenie w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. |
| (14) | Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 133 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Artykuł 1
W rozporządzeniu (WE) nr 340/2008 wprowadza się następujące zmiany:
| 1) | w art. 10 dodaje się ust. 2a w brzmieniu: „2a. Osoba fizyczna lub prawna jest uprawniona do uiszczenia opłaty ulgowej z tytułu odwołania, jeżeli w ostatniej decyzji wydanej tej osobie przez Agencję zgodnie z art. 13 ust. 4 niniejszego rozporządzenia stwierdzono, że osoba ta jest uprawniona do takiej ulgi, i jeżeli okres ważności tej decyzji jeszcze nie upłynął. W takim przypadku osoba fizyczna lub prawna, wnosząc odwołanie, przedstawia Agencji decyzję w sprawie uznania statusu MŚP. Jeżeli w chwili wniesienia odwołania decyzja w sprawie uznania statusu MŚP jeszcze nie zapadła, art. 13 ust. 7 stosuje się odpowiednio. Jeżeli Agencja nie wydała wcześniej takiej decyzji lub gdy decyzja taka jeszcze nie zapadła, lub jeżeli okres ważności decyzji upłynął, zainteresowana osoba, wnosząc odwołanie, przedstawia oświadczenie własne dotyczące wielkości przedsiębiorstwa oraz dowody potwierdzające, o których mowa w art. 13 ust. 1b niniejszego rozporządzenia, świadczące o tym, że jest uprawniona do ulgi.” |
| 2) | w art. 13 wprowadza się następujące zmiany:
|
| 3) | załączniki I–VIII do rozporządzenia (WE) nr 340/2008 zastępuje się załącznikami I–VIII do niniejszego rozporządzenia. |
Artykuł 2
Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do prawidłowych przedłożeń oczekujących na rozpatrzenie w dniu wejścia w życie niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 3
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Art. 1 pkt 1 i 2 stosuje się jednak od dnia 5 lutego 2027 r.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 15 października 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 396 z 30.12.2006, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2006/1907/oj.
(2) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów – Strategia w zakresie chemikaliów na rzecz zrównoważoności (COM(2020) 667 final).
(3) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 340/2008 z dnia 16 kwietnia 2008 r. w sprawie opłat i należności wnoszonych na rzecz Europejskiej Agencji Chemikaliów na mocy rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH) (Dz.U. L 107 z 17.4.2008, s. 6, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2008/340/oj).
(4) Rozporządzenie Rady (WE) nr 2494/95 z dnia 23 października 1995 r. dotyczące zharmonizowanych wskaźników cen konsumpcyjnych (Dz.U. L 257 z 27.10.1995, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/1995/2494/oj).
(5) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/792 z dnia 11 maja 2016 r. w sprawie zharmonizowanych wskaźników cen konsumpcyjnych oraz wskaźnika cen nieruchomości mieszkalnych i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 2494/95 (Dz.U. L 135 z 24.5.2016, s. 11, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/792/oj).
(6) Wybór Europy – wytyczne polityczne na następną kadencję Komisji Europejskiej 2024–2029, 18 lipca 2024 r., Strasburg.
(7) Komunikat Komisji do Parlamentu Europejskiego, Rady, Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego i Komitetu Regionów – Pakiet pomocy gospodarczej dla MŚP (COM(2023) 535 final).
(8) Zalecenie Komisji 2003/361/WE z dnia 6 maja 2003 r. dotyczące definicji mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (Dz.U. L 124 z 20.5.2003, s. 36, ELI: http://data.europa.eu/eli/reco/2003/361/oj).
(9) Decyzja Zarządu ECHA MB/01/2024 z dnia 22 lipca 2024 r. w sprawie klasyfikacji usług, za które pobierane są opłaty.
(10) Parlament Europejski, sprawozdanie w sprawie absolutorium z wykonania budżetu Europejskiej Agencji Chemikaliów za rok budżetowy 2018 (2019/2086(DEC)).
(11) Rada Unii Europejskiej, zalecenia Rady w sprawie udzielenia organom ustanowionym na mocy TFUE i Traktatu Euratom absolutorium z wykonania budżetu za rok budżetowy 2018 (5761/20 ADD 1).
ZAŁĄCZNIK I
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na podstawie art. 6, 7 lub 11 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
|
Indywidualne przedłożenie informacji |
Wspólne przedłożenie informacji |
|
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton |
2 078 EUR |
1 558 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton |
5 585 EUR |
4 190 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton |
14 939 EUR |
11 204 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton |
40 270 EUR |
30 202 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
|
|
Średnie przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Średnie przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
|
Opłata za substancje w ilości od 1 do 10 ton |
1 131 EUR |
848 EUR |
609 EUR |
457 EUR |
87 EUR |
65 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości od 10 do 100 ton |
3 038 EUR |
2 279 EUR |
1 636 EUR |
1 227 EUR |
234 EUR |
175 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości od 100 do 1 000 ton |
8 126 EUR |
6 094 EUR |
4 375 EUR |
3 282 EUR |
625 EUR |
469 EUR |
|
Opłata za substancje w ilości powyżej 1 000 ton |
21 904 EUR |
16 428 EUR |
11 795 EUR |
8 846 EUR |
1 685 EUR |
1 264 EUR |
ZAŁĄCZNIK II
Opłaty z tytułu rejestracji przedłożonych na podstawie art. 17 ust. 2, art. 18 ust. 2 i 3 lub art. 19 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
|
Indywidualne przedłożenie informacji |
Wspólne przedłożenie informacji |
|
Opłata |
2 078 EUR |
1 558 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
|
|
Średnie przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Średnie przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
|
Opłata |
1 131 EUR |
848 EUR |
609 EUR |
457 EUR |
87 EUR |
65 EUR |
ZAŁĄCZNIK III
Opłaty z tytułu aktualizacji dokumentów rejestracyjnych na podstawie art. 22 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Standardowe opłaty z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
|
|
Indywidualne przedłożenie informacji |
Wspólne przedłożenie informacji |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton |
3 507 EUR |
2 630 EUR |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton |
12 861 EUR |
9 645 EUR |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
38 192 EUR |
28 644 EUR |
|
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton |
9 353 EUR |
7 015 EUR |
|
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
34 685 EUR |
26 013 EUR |
|
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
25 332 EUR |
18 998 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu aktualizacji zakresu wielkości obrotu
|
|
Średnie przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Średnie przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 10-100 ton |
1 908 EUR |
1 431 EUR |
1 027 EUR |
770 EUR |
147 EUR |
110 EUR |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu 100-1 000 ton |
6 995 EUR |
5 246 EUR |
3 767 EUR |
2 825 EUR |
538 EUR |
404 EUR |
|
Od zakresu 1-10 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
20 774 EUR |
15 580 EUR |
11 186 EUR |
8 389 EUR |
1 598 EUR |
1 198 EUR |
|
Od zakresu 10-100 ton do zakresu 100-1 000 ton |
5 087 EUR |
3 816 EUR |
2 739 EUR |
2 055 EUR |
391 EUR |
294 EUR |
|
Od zakresu 10-100 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
18 866 EUR |
14 150 EUR |
10 159 EUR |
7 619 EUR |
1 451 EUR |
1 088 EUR |
|
Od zakresu 100-1 000 ton do zakresu powyżej 1 000 ton |
13 779 EUR |
10 334 EUR |
7 419 EUR |
5 564 EUR |
1 060 EUR |
795 EUR |
Tabela 3
Standardowe opłaty z tytułu innych aktualizacji
|
Rodzaj aktualizacji |
|||
|
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej |
1 949 EUR |
||
|
Rodzaj aktualizacji |
Indywidualne przedłożenie informacji |
Wspólne przedłożenie informacji |
|
|
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
|
Odpowiedni zakres wielkości obrotu |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
|
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
|
|
Informacje zawarte w karcie charakterystyki |
3 897 EUR |
2 923 EUR |
|
|
Nazwa handlowa substancji |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
|
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
|
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwojowych lub w badaniach dotyczących produktów i procesu produkcji oraz ich rozwoju |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla MŚP z tytułu innych aktualizacji
|
Rodzaj aktualizacji |
Średnie przedsiębiorstwo |
Małe przedsiębiorstwo |
Mikroprzedsiębiorstwo |
||||
|
Zmiana danych identyfikacyjnych rejestrującego pociągająca za sobą zmianę jego osobowości prawnej |
1 060 EUR |
571 EUR |
82 EUR |
||||
|
Rodzaj aktualizacji |
Średnie przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Średnie przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
|
|
Zmiana udzielonego dostępu do przedłożonych informacji: |
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
|
Odpowiedni zakres wielkości obrotu |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
|
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
|
|
Informacje zawarte w karcie charakterystyki |
2 120 EUR |
1 590 EUR |
1 141 EUR |
856 EUR |
163 EUR |
122 EUR |
|
|
Nazwa handlowa substancji |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
|
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
|
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwojowych lub w badaniach dotyczących produktów i procesu produkcji oraz ich rozwoju |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
ZAŁĄCZNIK IV
Opłaty z tytułu wniosków złożonych na mocy art. 10 lit. a) ppkt (xi) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność |
Indywidualne przedłożenie informacji |
Wspólne przedłożenie informacji |
|
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
|
Odpowiedni zakres wielkości obrotu |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań |
5 846 EUR |
4 384 EUR |
|
Informacje zawarte w karcie charakterystyki |
3 897 EUR |
2 923 EUR |
|
Nazwa handlowa substancji |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
|
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwojowych lub w badaniach dotyczących produktów i procesu produkcji oraz ich rozwoju |
1 949 EUR |
1 461 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
|
Pozycje, dla których wnioskowana jest poufność |
Średnie przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Średnie przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Małe przedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (indywidualne przedłożenie informacji) |
Mikroprzedsiębiorstwo (wspólne przedłożenie informacji) |
|
Stopień czystości substancji lub dane identyfikujące zanieczyszczenia lub dodatki |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
|
Odpowiedni zakres wielkości obrotu |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Podsumowanie przebiegu badań lub szczegółowe podsumowanie przebiegu badań |
3 180 EUR |
2 385 EUR |
1 712 EUR |
1 284 EUR |
245 EUR |
183 EUR |
|
Informacje zawarte w karcie charakterystyki |
2 120 EUR |
1 590 EUR |
1 141 EUR |
856 EUR |
163 EUR |
122 EUR |
|
Nazwa handlowa substancji |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Nazwa IUPAC dla substancji niewprowadzonych, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
|
Nazwa IUPAC dla substancji, o których mowa w art. 119 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (WE) nr 1907/2006, wykorzystywanych jako półprodukty w badaniach naukowych i rozwojowych lub w badaniach dotyczących produktów i procesu produkcji oraz ich rozwoju |
1 060 EUR |
795 EUR |
571 EUR |
428 EUR |
82 EUR |
61 EUR |
ZAŁĄCZNIK V
Opłaty i należności z tytułu zgłoszeń PPORD przedłożonych na podstawie art. 9 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty z tytułu zgłoszeń PPORD
|
Opłata standardowa |
650 EUR |
|
Opłata ulgowa dla średnich przedsiębiorstw |
353 EUR |
|
Opłata ulgowa dla małych przedsiębiorstw |
190 EUR |
|
Opłata ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw |
27 EUR |
Tabela 2
Należności z tytułu przedłużenia okresu zwolnienia PPORD
|
Należność standardowa |
1 299 EUR |
|
Należność ulgowa dla średnich przedsiębiorstw |
707 EUR |
|
Należność ulgowa dla małych przedsiębiorstw |
380 EUR |
|
Należność ulgowa dla mikroprzedsiębiorstw |
54 EUR |
ZAŁĄCZNIK VI
1. Opłaty z tytułu złożenia wniosku o udzielenie zezwolenia na podstawie art. 62 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
Opłata podstawowa |
64 650 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
12 930 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
58 185 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
40 575 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
8 115 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
36 518 EUR |
Tabela 3
Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
24 345 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
4 869 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
21 911 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
5 410 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
1 082 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
4 869 EUR |
2. Opłaty, o których mowa w art. 8 ust. 2 akapit piąty, z tytułu złożenia wniosków o udzielenie zezwolenia na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych lub do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
Opłata podstawowa |
32 325 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
6 465 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
29 092 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
20 287 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
4 057 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
18 259 EUR |
Tabela 3
Opłaty ulgowe dla małych przedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
12 172 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
2 434 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
10 955 EUR |
Tabela 4
Opłaty ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
|
Opłata podstawowa |
2 705 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedną substancję |
541 EUR |
|
Dodatkowa opłata za jedno zastosowanie |
2 434 EUR |
ZAŁĄCZNIK VII
1. Należności z tytułu przeglądu zezwolenia na podstawie art. 61 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Należności standardowe
|
Należność podstawowa |
64 650 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
12 930 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
58 185 EUR |
Tabela 2
Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
40 575 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
8 115 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
36 518 EUR |
Tabela 3
Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
24 345 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
4 869 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
21 911 EUR |
Tabela 4
Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
5 410 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
1 082 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
4 869 EUR |
2. Należności, o których mowa w art. 9 ust. 2 akapit piąty, z tytułu przeglądu zezwolenia udzielonego na zastosowania substancji do produkcji starszych części zamiennych lub do naprawy wyrobów lub produktów złożonych, które nie są już produkowane
Tabela 1
Należności standardowe
|
Należność podstawowa |
32 325 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
6 465 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
29 092 EUR |
Tabela 2
Należności ulgowe dla średnich przedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
20 287 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
4 057 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
18 259 EUR |
Tabela 3
Należności ulgowe dla małych przedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
12 172 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
2 434 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
10 955 EUR |
Tabela 4
Należności ulgowe dla mikroprzedsiębiorstw
|
Należność podstawowa |
2 705 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedną substancję |
541 EUR |
|
Dodatkowa należność za jedno zastosowanie |
2 434 EUR |
ZAŁĄCZNIK VIII
Opłaty z tytułu odwołań wniesionych na podstawie art. 92 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006
Tabela 1
Opłaty standardowe
|
Odwołanie od decyzji podjętej na podstawie |
Opłata |
|
Art. 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
2 858 EUR |
|
Art. 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
5 716 EUR |
|
Art. 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
8 574 EUR |
Tabela 2
Opłaty ulgowe dla MŚP
|
Odwołanie od decyzji podjętej na podstawie |
Opłata |
|
Art. 9 lub 20 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
1 794 EUR |
|
Art. 27 lub 30 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
3 587 EUR |
|
Art. 51 rozporządzenia (WE) nr 1907/2006 |
5 381 EUR |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
