Sprostowanie do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/343 z dnia 17 lutego 2025 r. zmieniającego rozporządzenie (UE) nr 1332/2011 i rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/373 w odniesieniu do pokładowych systemów zapobiegania kolizjom (Dz.U. L, 2025/343, 18.2.2025)
Strona 2, art. 1 w zmianie do pkt AUR.ACAS.1005 w załączniku do rozporządzenia (UE) nr 1332/2011:
zamiast:
„AUR.ACAS.1005 Wymagania dotyczące osiągów
Następujące samoloty z napędem turbinowym muszą być wyposażone w system ACAS II z układem logicznym systemu zapobiegania kolizjom w wersji 7.1 lub w system ACAS Xa:
| a) | samoloty z maksymalną certyfikowaną masą startową przekraczającą 5 700 kg; |
| b) | samoloty dopuszczone do przewozu ponad 19 pasażerów. |
Statki powietrzne niewymienione w pkt 1, które zostaną jednak wyposażone w system ACAS II na zasadzie dobrowolności, muszą posiadać układ logiczny systemu zapobiegania kolizjom w wersji 7.1 lub system ACAS Xa.
Pkt 1 nie ma zastosowania do systemów bezzałogowych statków powietrznych.”,
powinno być:
„AUR.ACAS.1005 Wymagania dotyczące osiągów
| 1) | Następujące samoloty z napędem turbinowym muszą być wyposażone w system ACAS II z układem logicznym systemu zapobiegania kolizjom w wersji 7.1 lub w system ACAS Xa:
|
| 2) | Statki powietrzne niewymienione w pkt 1, które zostaną jednak wyposażone w system ACAS II na zasadzie dobrowolności, muszą posiadać układ logiczny systemu zapobiegania kolizjom w wersji 7.1 lub system ACAS Xa. |
| 3) | Pkt 1 nie ma zastosowania do systemów bezzałogowych statków powietrznych.”. |
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
