ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2025/1157
z dnia 12 czerwca 2025 r.
ustanawiające wykonawcze standardy techniczne do celów stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 w odniesieniu do standardowych formularzy, wzorów i procedur na potrzeby udzielania zezwoleń zatwierdzonym podmiotom publikującym, zatwierdzonym mechanizmom sprawozdawczym i dostawcom informacji skonsolidowanych oraz na potrzeby powiązanych powiadomień, oraz uchylające rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1110
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 z dnia 15 maja 2014 r. w sprawie rynków instrumentów finansowych oraz zmieniające rozporządzenie (UE) nr 648/2012 (1), w szczególności jego art. 27d ust. 5 i art. 27db ust. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
| (1) | W art. 2 ust. 1 pkt 36a rozporządzenia (UE) nr 600/2014 pojęcie „dostawców usług w zakresie udostępniania informacji” (DRSP) zdefiniowano jako obejmujące zatwierdzone podmioty publikujące (APA), zatwierdzone mechanizmy sprawozdawcze (ARM) i dostawców informacji skonsolidowanych (CTP). Mimo że podmioty te prowadzą różną działalność w zakresie udostępniania informacji, w rozporządzeniu (UE) nr 600/2014 przewidziano podobną procedurę udzielania zezwolenia tym podmiotom. W związku z tym w rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) 2017/1110 (2) przewidziano wspólne standardowe formularze, szablony i procedury stosowane – niezależnie od rodzaju podmiotów – na potrzeby udzielania zezwoleń wszystkim dostawcom usług w zakresie udostępniania informacji oraz na potrzeby powiązanych powiadomień. Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/791 (3) zmieniono rozporządzenie (UE) nr 600/2014 w celu wprowadzenia rozróżnienia między, z jednej strony, procedurą udzielania zezwolenia na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM oraz, z drugiej strony, procedurą udzielania zezwolenia na prowadzenie działalności jako CTP. Aby odzwierciedlić tę zmianę, należy uchylić rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1110 i zastąpić je nowym rozporządzeniem. |
| (2) | Aby ułatwić komunikację między wnioskodawcą ubiegającym się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM a właściwym organem, zarówno Europejski Urząd Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych (ESMA), jak i każdy właściwy organ krajowy powinien wyznaczyć punkt kontaktowy i opublikować informacje na temat tego punktu kontaktowego na swojej stronie internetowej. |
| (3) | Wymogi organizacyjne dotyczące APA i ARM różnią się między sobą pod pewnymi względami. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM powinien zatem uwzględnić w swoim wniosku jedynie te informacje, które są niezbędne do oceny wniosku pod kątem tej usługi w zakresie udostępniania informacji, którą zamierza on świadczyć. |
| (4) | Aby ułatwić komunikację między wnioskodawcą ubiegającym się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP a ESMA, ESMA powinien wyznaczyć punkt kontaktowy i opublikować informacje na temat tego punktu kontaktowego na swojej stronie internetowej. |
| (5) | W art. 27da rozporządzenia (UE) nr 600/2014 zobowiązano ESMA do zorganizowania odrębnych procedur wyboru w celu wyznaczenia jednego CTP w odniesieniu do obligacji, jednego CTP w odniesieniu do akcji i funduszy inwestycyjnych typu ETF oraz jednego CTP w odniesieniu do instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym lub odpowiednich podklas instrumentów pochodnych będących przedmiotem obrotu poza rynkiem regulowanym. W związku z tym wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP powinien być zobowiązany do uwzględnienia w swoim wniosku jedynie tych informacji, które są niezbędne do oceny wniosku pod kątem tej klasy aktywów, w odniesieniu do której zamierza on prowadzić system publikacji informacji skonsolidowanych. |
| (6) | Przetwarzanie danych osobowych do celów niniejszego rozporządzenia powinno odbywać się zgodnie z prawem Unii w zakresie ochrony danych osobowych. W związku z tym wszelkie przetwarzanie danych osobowych przez właściwe organy krajowe w ramach stosowania niniejszego rozporządzenia powinno odbywać się zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (4) oraz krajowymi wymogami w zakresie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych. Wszelkie przetwarzanie danych osobowych przez ESMA w ramach stosowania niniejszego rozporządzenia powinno odbywać się zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 (5). |
| (7) | Podstawę niniejszego rozporządzenia stanowi projekt wykonawczych standardów technicznych przedłożony Komisji przez ESMA. |
| (8) | ESMA przeprowadził otwarte konsultacje publiczne na temat projektu wykonawczych standardów technicznych, który stanowi podstawę niniejszego rozporządzenia. ESMA nie przeanalizował potencjalnych powiązanych kosztów i korzyści, ponieważ byłoby to w dużym stopniu nieproporcjonalne w stosunku do zakresu i skutków przedmiotowego projektu wykonawczych standardów technicznych. |
| (9) | ESMA zwrócił się jednak o opinię do Grupy Interesariuszy z Sektora Giełd i Papierów Wartościowych ustanowionej zgodnie z art. 37 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 (6). |
| (10) | Zgodnie z art. 42 ust. 1 rozporządzenia (UE) 2018/1725 skonsultowano się z Europejskim Inspektorem Ochrony Danych, który przedłożył uwagi formalne w dniu 17 marca 2025 r. |
| (11) | W celu zapewnienia, aby wszystkie przepisy określające standardowe formularze, wzory i procedury na potrzeby udzielania zezwoleń dostawcom usług w zakresie udostępniania informacji oraz na potrzeby powiązanych powiadomień były ujęte w jednym rozporządzeniu, należy zawrzeć w nim wykonawcze standardy techniczne, które mają zostać przyjęte na podstawie art. 27d ust. 5 i art. 27db ust. 8 rozporządzenia (UE) nr 600/2014, |
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
ROZDZIAŁ I
STANDARDOWE FORMULARZE, WZORY I PROCEDURY NA POTRZEBY UDZIELANIA ZEZWOLEŃ ZATWIERDZONYM PODMIOTOM PUBLIKUJĄCYM (APA) I ZATWIERDZONYM MECHANIZMOM SPRAWOZDAWCZYM (ARM) ORAZ NA POTRZEBY POWIĄZANYCH POWIADOMIEŃ
Artykuł 1
Wyznaczenie punktu kontaktowego dla wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM
ESMA i każdy właściwy organ krajowy wyznacza punkt kontaktowy na potrzeby przetwarzania wszystkich informacji otrzymywanych od wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM. Dane kontaktowe wyznaczonych punktów kontaktowych są podawane do wiadomości publicznej na stronach internetowych ESMA i właściwych organów krajowych oraz są regularnie aktualizowane.
Artykuł 2
Formularz wniosku i formularz powiadomienia dla wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM oraz sposoby składania tych formularzy
1. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM przekazuje ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwemu dla siebie organowi krajowemu wszystkie informacje, o których mowa w art. 27d rozporządzenia (UE) nr 600/2014, wypełniając formularz wniosku określony w załączniku I do niniejszego rozporządzenia.
2. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM przekazuje ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwemu dla siebie organowi krajowemu informacje na temat wszystkich członków swojego organu zarządzającego, wypełniając formularz powiadomienia określony w załączniku II do niniejszego rozporządzenia.
3. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM wyraźnie wskazuje we wniosku o udzielenie zezwolenia konkretne wymogi określone w art. 27a–27i rozporządzenia (UE) nr 600/2014, do których odnosi się w swoim wniosku, oraz podaje odniesienia do załączonych do tego wniosku dokumentów, w których przedstawione są stosowne informacje.
4. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM wskazuje we wniosku o udzielenie zezwolenia, czy jakikolwiek wymóg szczegółowy określony w art. 27a–27i rozporządzenia (UE) nr 600/2014 lub w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2025/1143 (7) nie ma zastosowania do usługi w zakresie udostępniania informacji, w odniesieniu do której wnioskodawca ubiega się o zezwolenie.
5. ESMA i właściwe organy krajowe podają na swoich stronach internetowych, czy należycie wypełnione formularze wniosków, formularze powiadomień oraz wszelkie powiązane dodatkowe informacje należy przekazywać drogą elektroniczną.
Artykuł 3
Potwierdzenie otrzymania wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM
W terminie 10 dni roboczych od otrzymania wniosku o udzielenie zezwolenia ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwy organ krajowy przesyła drogą elektroniczną wnioskodawcy ubiegającemu się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM potwierdzenie otrzymania wniosku zawierające dane kontaktowe punktu kontaktowego wyznaczonego zgodnie z art. 1.
Artykuł 4
Dodatkowe informacje przekazywane przez wnioskodawcę ubiegającego się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM
Na wniosek ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwego organu krajowego wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM przekazuje ESMA lub właściwemu organowi krajowemu, w terminie pięciu dni roboczych od otrzymania takiego wniosku, dodatkowe informacje, które są niezbędne ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwemu organowi krajowemu do dokonania oceny wniosku o udzielenie zezwolenia.
Artykuł 5
Powiadomienie o zmianach w składzie organu zarządzającego składane przez APA lub ARM
APA lub ARM przekazuje ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwemu dla siebie organowi krajowemu informacje na temat wszelkich zmian w składzie swojego organu zarządzającego, wypełniając formularz powiadomienia określony w załączniku III do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 6
Poinformowanie o decyzji o udzieleniu lub odmowie udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM
ESMA lub, w stosownych przypadkach, właściwy organ krajowy informuje drogą elektroniczną wnioskodawcę ubiegającego się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako APA lub jako ARM o przyjętej przez siebie decyzji o udzieleniu lub odmowie udzielenia takiego zezwolenia, w terminie pięciu dni roboczych od przyjęcia uzasadnionej decyzji zgodnie z art. 27d ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 600/2014.
ROZDZIAŁ II
STANDARDOWE FORMULARZE, WZORY I PROCEDURY NA POTRZEBY UDZIELANIA ZEZWOLEŃ DOSTAWCOM INFORMACJI SKONSOLIDOWANYCH (CTP) ORAZ NA POTRZEBY POWIĄZANYCH POWIADOMIEŃ
Artykuł 7
Wyznaczenie punktu kontaktowego dla wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP
ESMA wyznacza punkt kontaktowy na potrzeby przetwarzania wszystkich informacji otrzymywanych od wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie systemu publikacji informacji skonsolidowanych, a dane kontaktowe tego punktu podaje do wiadomości publicznej na swojej stronie internetowej i regularnie je aktualizuje.
Artykuł 8
Formularz wniosku i formularz powiadomienia dla wnioskodawców ubiegających się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP oraz sposoby składania tych formularzy
1. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP przekazuje ESMA wszystkie informacje, o których mowa w art. 27db ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 600/2014, wypełniając formularz wniosku określony w załączniku IV do niniejszego rozporządzenia.
2. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP przekazuje ESMA informacje na temat wszystkich członków swojego organu zarządzającego, wypełniając formularz powiadomienia określony w załączniku V do niniejszego rozporządzenia.
3. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP wyraźnie wskazuje we wniosku o udzielenie zezwolenia konkretne wymogi określone w art. 27a–27i rozporządzenia (UE) nr 600/2014, do których odnosi się w swoim wniosku, oraz podaje odniesienia do załączonych do tego wniosku dokumentów, w których przedstawione są stosowne informacje.
4. Wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP wskazuje we wniosku o udzielenie zezwolenia, czy jakikolwiek wymóg szczegółowy określony w art. 27a–27i rozporządzenia (UE) nr 600/2014 lub w rozporządzeniu delegowanym (UE) 2025/1143 nie ma zastosowania do usługi w zakresie dostarczania informacji skonsolidowanych, w odniesieniu do której wnioskodawca ubiega się o zezwolenie.
5. ESMA podaje na swojej stronie internetowej, czy należycie wypełnione formularze wniosków, formularze powiadomień oraz wszelkie powiązane dodatkowe informacje należy przekazywać drogą elektroniczną.
Artykuł 9
Potwierdzenie otrzymania wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP
W terminie 10 dni roboczych od otrzymania wniosku o udzielenie zezwolenia ESMA przesyła drogą elektroniczną wnioskodawcy ubiegającemu się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP potwierdzenie otrzymania wniosku zawierające dane kontaktowe punktu kontaktowego wyznaczonego zgodnie z art. 7.
Artykuł 10
Dodatkowe informacje przekazywane przez wnioskodawcę ubiegającego się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP
Na wniosek ESMA wnioskodawca ubiegający się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP przekazuje ESMA, w terminie pięciu dni roboczych od otrzymania takiego wniosku, dodatkowe informacje, które są niezbędne ESMA do dokonania oceny wniosku o udzielenie zezwolenia.
Artykuł 11
Powiadomienie o zmianach w składzie organu zarządzającego składane przez CTP
CTP przekazuje ESMA informacje na temat wszelkich zmian w składzie swojego organu zarządzającego, wypełniając formularz powiadomienia określony w załączniku VI do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 12
Poinformowanie o decyzji o udzieleniu lub odmowie udzielenia zezwolenia na prowadzenie działalności jako CTP
ESMA informuje drogą elektroniczną wnioskodawcę ubiegającego się o zezwolenie na prowadzenie działalności jako CTP o przyjętej przez siebie decyzji o udzieleniu lub odmowie udzielenia takiego zezwolenia, w terminie pięciu dni roboczych od przyjęcia uzasadnionej decyzji zgodnie z art. 27db ust. 3 rozporządzenia (UE) nr 600/2014.
ROZDZIAŁ III
PRZEPISY KOŃCOWE
Artykuł 13
Uchylenie
Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2017/1110 traci moc.
Odesłania do uchylonego rozporządzenia traktuje się jako odesłania do niniejszego rozporządzenia.
Artykuł 14
Wejście w życie
Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie dwudziestego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.
Sporządzono w Brukseli dnia 12 czerwca 2025 r.
W imieniu Komisji
Przewodnicząca
Ursula VON DER LEYEN
(1) Dz.U. L 173 z 12.6.2014, s. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2014/600/oj.
(2) Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) 2017/1110 z dnia 22 czerwca 2017 r. ustanawiające wykonawcze standardy techniczne w odniesieniu do standardowych formularzy, szablonów i procedur na potrzeby udzielania zezwoleń dostawcom usług w zakresie udostępniania informacji i powiązanych powiadomień na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w sprawie rynków instrumentów finansowych (Dz.U. L 162 z 23.6.2017, s. 3, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_impl/2017/1110/oj).
(3) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2024/791 z dnia 28 lutego 2024 r. zmieniające rozporządzenie (UE) nr 600/2014 w odniesieniu do zwiększenia przejrzystości danych, usuwania przeszkód w powstawaniu systemów publikacji informacji skonsolidowanych, optymalizacji obowiązków obrotu oraz zakazu otrzymywania płatności za przepływ zleceń (Dz.U. L, 2024/791, 8.3.2024, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2024/791/oj).
(4) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016, s. 1, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2016/679/oj).
(5) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2018/1725/oj).
(6) Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1095/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. w sprawie ustanowienia Europejskiego Urzędu Nadzoru (Europejskiego Urzędu Nadzoru Giełd i Papierów Wartościowych), zmiany decyzji nr 716/2009/WE i uchylenia decyzji Komisji 2009/77/WE (Dz.U. L 331 z 15.12.2010, s. 84, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2010/1095/oj).
(7) Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2025/1143 z dnia 12 czerwca 2025 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 600/2014 w odniesieniu do regulacyjnych standardów technicznych określających wymogi w zakresie zezwoleń i wymogi organizacyjne dotyczące zatwierdzonych podmiotów publikujących i zatwierdzonych mechanizmów sprawozdawczych oraz wymogi w zakresie zezwoleń dotyczące dostawców informacji skonsolidowanych, oraz uchylające rozporządzenie delegowane Komisji (UE) 2017/571 (Dz.U. L, 2025/1143, 3.11.2025, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg_del/2025/1143/oj).
ZAŁĄCZNIK I
Formularz wniosku o udzielenie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie udostępniania informacji jako APA lub jako ARM
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa wnioskodawcy: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów u wnioskodawcy) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA/Właściwy organ krajowy: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA/właściwym organie krajowym) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu wniosek o udzielenie zezwolenia.
TREŚĆ Należy podać informacje, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2025/1143. Proszę podać te informacje w odpowiedniej sekcji lub podać odniesienie do odpowiednich załączników zawierających te informacje. Informacje na temat organizacji (art. 2 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat własności (art. 3 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat ładu korporacyjnego (art. 4 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat członków organu zarządzającego (art. 5 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat kontroli wewnętrznych (art. 6 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat operacyjnej odporności cyfrowej (art. 7 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat konfliktów interesów (art. 8 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat wymogów organizacyjnych dotyczących outsourcingu (art. 9 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat zarządzania przez APA niekompletnymi lub potencjalnie błędnymi informacjami (art. 10 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat zarządzania przez ARM niekompletnymi lub potencjalnie błędnymi informacjami (art. 11 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat łączności ARM (art. 12 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat możliwości odczytu maszynowego (art. 13 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat szczegółów dotyczących transakcji, które mają być publikowane przez APA (art. 14 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Uwagi: |
ZAŁĄCZNIK II
Formularz powiadomienia zawierającego wykaz członków organu zarządzającego APA lub ARM
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa wnioskodawcy: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów u wnioskodawcy) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA/Właściwy organ krajowy: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA/właściwym organie krajowym) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 2 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu powiadomienie dotyczące członków organu zarządzającego.
|
ZAŁĄCZNIK III
Formularz powiadomienia o zmianach w składzie organu zarządzającego APA lub ARM
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa APA lub ARM: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów w APA lub ARM) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA/Właściwy organ krajowy: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA/właściwym organie krajowym) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 5 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu powiadomienie dotyczące zmian w składzie organu zarządzającego.
|
ZAŁĄCZNIK IV
Formularz wniosku o udzielenie zezwolenia na świadczenie usług w zakresie udostępniania informacji jako CTP
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa wnioskodawcy: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów u wnioskodawcy) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 8 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu wniosek o udzielenie zezwolenia.
TREŚĆ Należy podać informacje, o których mowa w rozporządzeniu delegowanym Komisji (UE) 2025/1143. Proszę podać te informacje w odpowiedniej sekcji lub podać odniesienie do odpowiednich załączników zawierających te informacje. Informacje na temat własności (art. 16 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat organizacji (art. 17 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat ładu korporacyjnego (art. 18 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat członków organu zarządzającego (art. 19 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat kontroli wewnętrznych (art. 20 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat konfliktów interesów (art. 21 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat wybranych aspektów prowadzenia działalności (art. 22 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat outsourcingu (art. 23 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat modeli opłat i licencji w odniesieniu do danych rynkowych (art. 24 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat operacyjnej odporności cyfrowej (art. 25 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat efektywności energetycznej (art. 26 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat rozwiązań w zakresie przechowywania dokumentacji (art. 27 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat wymogów organizacyjnych (art. 28 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje na temat otrzymywania, konsolidacji i rozpowszechniania danych oraz jakości danych (art. 29 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Informacje od współwnioskodawców (art. 30 rozporządzenia delegowanego (UE) 2025/1143): Uwagi: |
ZAŁĄCZNIK V
Formularz powiadomienia zawierającego wykaz członków organu zarządzającego CTP
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa wnioskodawcy: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów u wnioskodawcy) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 8 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu powiadomienie dotyczące członków organu zarządzającego.
|
ZAŁĄCZNIK VI
Formularz powiadomienia o zmianach w składzie organu zarządzającego CTP
|
Numer referencyjny: Data: Nadawca: Nazwa CTP: Adres: Identyfikator podmiotu prawnego (jeżeli dotyczy): (Dane kontaktowe osoby wyznaczonej do kontaktów w CTP) Imię i nazwisko: Tel.: E-mail: Adresat wniosku: ESMA: Adres: (Dane kontaktowe wyznaczonego punktu kontaktowego w ESMA) Adres: Tel.: E-mail: Szanowny Panie/Szanowna Pani! [wybrać odpowiednią formę] Zgodnie z art. 11 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2025/1157 wnioskodawca niniejszym przekazuje w załączeniu powiadomienie dotyczące zmian w składzie organu zarządzającego.
|
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00
