Zatrudnianie obcych nauczycieli
Pytania kierowane do eksperta: I. Opis przypadku Szkoła nasza przystępuje do realizacji projektu edukacyjnego dla uczniów w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej. W celu realizacji zajęć w ramach programu będą angażowani nauczyciele naszej szkoły i będą wynagradzani zgodnie z art. 35a Karty Nauczyciela. Problem pojawia się w przypadku dwu nowych nauczycieli (tzw. obcych nauczycieli), których musimy zatrudnić, aby realizowali zajęcia w ramach projektu. Chodzi o zatrudnienie nauczyciela logopedy oraz nauczyciela do prowadzenia zajęć z terapii pedagogicznej. W związku z opisanym przypadkiem mam następujące PYTANIA : 1. Z jakiej tygodniowej liczby godzin obowiązkowego wymiaru zajęć dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych (pensum) powinna być płacona stawka godzinowa tych nauczycieli ; z 18, czy 20 (dla nauczyciela zajęć specjalistycznych). 2. Jaką należy zawrzeć umowę o pracę: czy na rok szkolny - do końca zajęć edukacyjnych, czy na cały okres trwania projektu – co w tym przypadku z wynagrodzeniem za wakacje. Obie te osoby będą realizowały od 2 do 4 godzin zajęć tygodniowo. 3. Czy wynagrodzenie płacić na koniec miesiąca za konkretną zrealizowaną liczbę godzin w danym miesiącu. 4. Czy możemy prosić o przykładowe wzory umów jakie należy zawrzeć z tzn. nauczycielami zewnętrznymi – obcymi zatrudnianymi do realizacji zajęć w ramach programów finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej (z Europejskiego Funduszu Społecznego).
