Już od 9 września 2017 r. zmiany w usuwaniu drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków
Już 9 września 2017 r. wchodzi w życie kolejna nowelizacja ustawy o ochronie przyrody [dalej: u.o.p.]. Zmiany dotyczą przepisów dotyczących usuwania drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków.
Zezwolenia wojewódzkiego konserwatora zabytków wydawane na podstawie uop
Dotychczas zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków wydawał wojewódzki konserwator zabytków na podstawie przepisów u.o.p. Organ ten naliczał również w zezwoleniach opłaty za usunięcie drzewa lub krzewu i pobierał je. Do tego organu należało również kierować zgłoszenia w przypadku usuwania drzew na cele niezwiązane z działalnością gospodarczą z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków a stanowiących własność osób fizycznych. Co więcej, usunięcie drzew lub krzewów z nieruchomości wpisanych do rejestru zabytków bez zezwolenia zagrożone było administracyjną karą pieniężną.
