Serwis Prawno-Pracowniczy / Niezbędnik Kadrowo-Płacowy 13/2018 z 05.07.2018
Data publikacji: 04.06.2018
Czy do obowiązków pracodawcy należy udostępnienie pracownikom biurowym szatni i jadalni
W zakładzie pracy 6 pracowników wykonuje pracę na stanowiskach administracyjno-biurowych. Pracodawca nie zapewnił tym pracownikom szatni i jadalni. Na terenie zakładu znajdują się oprócz pomieszczeń biurowych jedynie toalety. Odzież wierzchnią pracownicy przechowują na wieszakach przyściennych umieszczonych w pomieszczeniach pracy. Pracownicy chcą złożyć skargę do Państwowej Inspekcji Pracy, w której poinformują, że u pracodawcy nie ma odpowiednich warunków higienicznosanitarnych. Żądają też od niego zapewnienia jadalni oraz szafek pracowniczych do przechowywania odzieży. Czy pracodawca musi udostępnić pracownikom administracyjno-biurowym oddzielne pomieszczenia do spożywania posiłków i przechowywania odzieży? - pyta Czytelnik z Kalisza.
