Rozliczenie rachunku VAT założonego oddzielnie dla wydatków i dochodów
Jak powinno prawidłowo wyglądać rozliczenie i rozksięgowanie VAT w przypadku posiadania rachunku VAT osobno dla organu i dla jednostek organizacyjnych, jeżeli gmina założyła dodatkowo dwa konta rachunku VAT dla wydatków i dochodów - czyli osobno rachunki dla organu (+ rachunek VAT) dla wydatków (+ rachunek VAT) dla dochodów (+ rachunek VAT) oraz każda jednostka posiada odrębny rachunek VAT na swoje potrzeby?
Czy jeżeli płatność otrzymana w ramach podzielonej płatności i VAT będzie na rachunku VAT dochodów i jednostka chciałaby dokonać płatności w ramach podzielonej płatności z wydatków, a tam na koncie VAT nie ma środków, to bank nie ruszy środków z rachunku VAT dochodów, tylko weźmie całą kwotę z rachunku wydatków? Osobne konta VAT dla rachunków zostały założone, aby ułatwić dokonywanie rozliczeń.
Nowe rozwiązania w zakresie podatku od towarów i usług, które weszły w życie od 1 lipca 2018 r., spowodowały w jednostkach samorządu terytorialnego kolejne zmiany w zasadach rozliczania.
ZAPAMIĘTAJ!
