Finanse programu "Dobry start"
Jesteśmy jednostką budżetową – placówka opiekuńczo-wychowawcza instytucjonalnej pieczy zastępczej. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów (Dz.U. z 2018 r., poz.1061) świadczenie w ramach rządowego programu „Dobry start” przysługuje m.in. dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych raz w roku na dziecko. W naszym powiecie zadanie to z zakresu administracji rządowej realizować będzie PCPR i w ich planie wydatków są na dzień dzisiejszy zaplanowane fundusze na wypłatę tego świadczenia. Moje wątpliwości dotyczą sposobu ujęcia tego świadczenia w naszej jednostce. Czy świadczenie to potraktować jako inne środki finansowe i podać numer innego rachunku bankowego niż rachunek bieżący – w planie kont 139 – Inne rachunki bankowe i dysponować tymi środkami finansowymi poza planem wydatków naszej jednostki? Czy po przyznaniu świadczenia dla naszych wychowanków powinnam złożyć wniosek do zarządu powiatu o zwiększenie planu finansowego? I jeżeli tak, to czy PCPR musiałby złożyć jednocześnie wniosek o zmniejszenie w ich planie wydatków o przyznaną nam kwotę, aby środki te nie zdublowały się w wydatkach jst?
