Ewidencja środków finansowych otrzymanych w ramach programu „Dobry start”
PROBLEM: Samorządowa jednostka budżetowa - placówka opiekuńczo-wychowawcza instytucjonalnej pieczy zastępczej rozpoczęła wykonywanie programu „Dobry start”, który wszedł w życie od 1 czerwca 2018 r. Zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „Dobry start”, świadczenie to przysługuje m.in. dyrektorom placówek opiekuńczo-wychowawczych raz w roku na dziecko. W powiatowej jednostce samorządu terytorialnego ww. zadanie z zakresu administracji rządowej realizować będzie inna samorządowa jednostka budżetowa - powiatowe centrum pomocy rodzinie, która w swoim planie finansowym ma zaplanowane środki finansowe na wypłatę tego świadczenia. W związku z tym, że placówka opiekuńczo-wychowawcza również będzie realizować ww. program dla swoich wychowanków nasuwa się pytanie o tok prawidłowej drogi postępowania:
- czy placówka opiekuńczo-wychowawcza powinna świadczenie „300+” potraktować jako inne środki finansowe i podać numer innego rachunku bankowego niż rachunek bieżący jednostki, tj. zgodnie z planem kont - konto 139 „Inne rachunki bankowe” i dysponować tymi środkami finansowymi poza planem wydatków tej jednostki, bądź
