Samorządy wspierają artystów, promując miasto, region i kraj
Znalezienie najlepszego sposobu promocji gminy wśród mieszkańców, a także poza obszarem samorządu lokalnego, to nie lada wyzwanie. Potrzebny jest doskonały pomysł, który zapewni konkretne - najlepiej długofalowe efekty promocji. Konieczne są także odpowiednie środki finansowe. Są samorządy, które inwestują w promocję poprzez… promocję uzdolnionych artystycznie mieszkańców i stypendia, nagrody czy konkursy. Samorządy tworzą także konkretne programy - na wzór tych oferowanych przez instytucje europejskie. I odnoszą sukcesy.
Przykładowo Urząd Miasta st. Warszawy przykłada dużą wagę do wielości zadań i jakości wsparcia twórców. Stąd pomysł na stworzenie do roku 2020 Programu Rozwoju Kultury (obejmującego m.in. program operacyjny Rozwój potencjału twórczego i wsparcia twórców). Program powstał przy zaangażowaniu środowisk pozarządowych, ludzi kultury i urzędników samorządowych. Znalazły się w nim rekomendacje określające najważniejsze obszary interwencji w pięciu obszarach Programu Rozwoju Kultury (PRK):
- Ludzie,
- Kreacja,
- Miejsca,
- Wizerunek,
- Zarządzanie.
- W realizacji programu operacyjnego PRK dotyczącego wspierania rozwoju twórczości stawiamy na jej różnorodność, integrację środowisk twórczych oraz rozwój osób twórczych
