Szczególne wymagania SIWZ w zakresie przedmiotu zamówienia na odbieranie odpadów
W jednym z postępowań o zamówienie publiczne (na odbiór i zagospodarowaniu odpadów) nie określono w SIWZ szczególnych wymogów dla przedsiębiorstwa odbierającego odpady m.in. w zakresie wyposażenia bazy magazynowej. Czy działanie takie stanowi naruszenie przepisów, jeśli tak, to jakich, bo nie wynika to wprost z ustawy - Prawo zamówień publicznych?
W kontekście podanego stanu faktycznego wskazać należy, że faktycznie, w ustawie z 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (dalej: upzp) nie określono podanych wymogów dla potencjalnych wykonawców. W tym zakresie konieczne jest jednak odniesienie się do regulacji prawnych rangi szczegółowej, a mianowicie do przepisów ustawy z 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (dalej: ustawa o utrzymaniu czystości) oraz przepisów rozporządzenia z 11 stycznia 2013 r. Ministra Środowiska w sprawie szczegółowych wymagań w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
