Jak w opłacie reklamowej odróżnić urządzenie reklamowe od tablicy reklamowej
Kryterium różnicującym „urządzenie reklamowe” od „tablicy reklamowej” jest powierzchnia płaska nośnika reklamy. Wszystkie nośniki, które nie posiadają takiej powierzchni, to urządzenia reklamowe.
Przepisy ustawy z 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (dalej: u.p.o.l.) nie zawierają własnej definicji obiektów reklamowych, które rada gminy może obciążyć opłatą reklamową. W tym zakresie jej słowniczek ustawowy odsyła do ustawy z 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (dalej u.p.z.p.).
Tabela. Definicje ustawowe
Obiekt reklamowy | Definicja ustawowa |
Tablica reklamowa (art. 2 pkt 16b u.p.z.p.)
| Przedmiot materialny przeznaczony lub służący ekspozycji reklamy wraz z jego elementami konstrukcyjnymi i zamocowaniami, - w szczególności baner reklamowy, reklama naklejana na okna budynków i reklamy umieszczane na rusztowaniu, ogrodzeniu lub wyposażeniu placu budowy, z wyłączeniem drobnych przedmiotów codziennego użytku wykorzystywanych zgodnie z ich przeznaczeniem. |
